Fitness Seller

AFCA Ajax topic

Van VI.nl.

Vertonghen en Stekelenburg zullen ook wel volgen.

En wie moet er nu rechtsback gaan lopen? Toivomaki lijkt dus niet geschikt. Maar wie dan? Ooijer?

Ligeon, rechtsback van de A1. Of eentje kopen, Diego Renan of Šime Vrsaljko. Al geloof ik niet zo veel van het verhaal. Van der Wiel heeft een clausule in z'n contract dat hij voor 20 miljoen weg mag. Als Ajax dan een deal maakt voor 10, terwijl ze vorig jaar nog een deal met Bayern Munchen hadden voor 15 miljoen plus aanvullende premies, dan zijn ze wel heel erg dom bezig.

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------

Wat mij betreft kun je een groot gedeelte van de huidige ajax selectie zo afschrijven.

El Hamdaoui en De Zeeuw zijn al genoemd. Maar ook Enoh, Lindgren, Anita, De Jong, Sulejmani, Ooijer, Oleguer, Blind, Verhoeven horen imo niet in een selectie van Ajax thuis. Ja ook Sulejmani want wat mij betreft hoort hij zo in het rijtje Sikora, Soetaers en Rosales thuis. Ookal is hij de laatste tijd wat opgeleeft, zijn spel is nou niet van een dermate niveau dat hij indruk maakt. Het is dat hij een prijskaartje van 16 miljoen meedraagt en dat er een gebrek is aan een goed alternatief, maar anders was die jongen allang verkocht.

Stuk voor stuk komen ze te kort of passen ze niet in het spel van Ajax. Het zijn spelers voor het niveau NAC of Groningen. Een topclub als Ajax die om het kampioenschap speelt en europees mee wil doen, mag dergelijke spelers gewoon niet in de selectie hebben. Wat mij betreft mag Frank deze zomer flink de bezem door de selectie halen.

Eens, ik heb voor mezelf een tijdje geleden ook zo'n rijtje gemaakt:

Stekelenburg - Prima.
Vermeer – Moet zich nog bewijzen.
Verhoeven - Beste 3e doelman van Nederland, maar niet goed genoeg.

Van der Wiel - Hopeloos uit vorm, oogt niet gemotiveerd.
Alderweireld - Kan er komen, heeft nog veel coaching nodig.
Vertonghen - Goed, alleen zou hij de kar moet meer moeten trekken.
Ooijer - Mist eigenlijk alles.
Blind - Mist kwaliteit en snelheid, zou eventueel op het middenveld kunnen.
Bruno Silva - Langdurig geblesseerd, mist kwaliteit.
Oleguer - Zie Ooijer.
Boilesen – Grootste verdedigende talent wat we hebben.

Anita - Goed in de punt naar achteren.
Enoh - Drama, kan niet voetballen, zeker niet in dit systeem.
Eriksen - Goed, maar nog jong en soms wat naïef. In potentie de beste speler.
De Jong - De jeugdspeler met de slechtste techniek sinds tijden. Onzichtbaar op het middenveld, als spits redelijk maar niet goed genoeg.
Lodeiro - Langdurig geblesseerd, heeft talent maar moet het nog laten zien. Lastig om te beoordelen.
Lindgren - Bange haas en mist kwaliteit.
De Zeeuw - Positioneel zeer zwak, uit vorm, moe, mentaal niet goed. Past hier niet.

Sulejmani - Alleen zichtbaar als hij veel ruimte krijgt, past niet in het systeem.
El Hamdaoui - Technisch goed, past niet in het systeem.
Cvitanich - Mist kwaliteit.
Özbiliz - Heeft potentie, kan van waarde worden.
Ebecilio - Degelijke speler, maar eigenlijk ingezet bij gebrek aan beter.
Castillion - Heeft tijd nodig, zou er met hard werken kunnen komen.

Als je echt met een kritisch oog kijkt blijft er weinig over.

Laatst bewerkt:
Lindgren :roflol:

Ligeon, rechtsback van de A1. Of eentje kopen, Diego Renan of Šime Vrsaljko. Al geloof ik niet zo veel van het verhaal. Van der Wiel heeft een clausule in z'n contract dat hij voor 20 miljoen weg mag. Als Ajax dan een deal maakt voor 10, terwijl ze vorig jaar nog een deal met Bayern Munchen hadden voor 15 miljoen plus aanvullende premies, dan zijn ze wel heel erg dom bezig.

---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------

Eens, ik heb voor mezelf een tijdje geleden ook zo'n rijtje gemaakt:

Als je echt met een kritisch oog kijkt blijft er weinig over.

Eens. En daarom zou het kampioenschap een absolute sensatie zijn. Ajax heeft echt geen betere selectie dan Heerenveen bijvoorbeeld.

Ajax moet dus eigenlijk gewoon twee nieuwe middenvelders en een hele nieuwe voorhoede. Maar de nood ligt vooral bij de middenvelders en een spits.

Als Lasse Schone komt zou dat echt cool zijn. Spits heb ik echt geen idee. Als het maar geen Luuk de Jong of Bas Dost is.

Laatst bewerkt:
Kolbeinn Sig*órsson van AZ is transfervrij volgens mij. Heb hem in totaal nog geen 90 minuten zien spelen maar ik denk dat hij wel aardig is. K*t, zit gewoon een letter in zijn naam die door dbb niet herkend wordt. :D

Laatst bewerkt:
Kolbeinn Sig*órsson van AZ is transfervrij volgens mij. Heb hem in totaal nog geen 90 minuten zien spelen maar ik denk dat hij wel aardig is. K*t, zit gewoon een letter in zijn naam die door dbb niet herkend wordt. :D

Dat zei Derksen, maar volgens mij heeft hij nog een contract voor 1 jaar.

:(huilen met de pet op die selectie

er moet idd n fysiek beest bij die de tegenstander ANGST inboezemt want normaal doet ajax dat door superieure techniek, nou dat zal nog wel ff op zich laten wachten :rolleyes:

normaal doet ajax dat door superieure techniek,

kan je lang wachten denk ik

Elia weer aan het klagen bij HSV. Ik zeg ophalen voor een paar miljoen.

Ajax raakt wederom spelers uit Jong Ajax kwijt. Johan Kappelhof en Lorenzo Burnet gaan gratis naar FC Groningen.

Elia weer aan het klagen bij HSV. Ik zeg ophalen voor een paar miljoen.

Elia heeft een transfersom van 15 miljoen euro geloof ik. Ook al zou Ajax hem willen halen zijn er nog veel andere kapers op de kust.

15 miljoen? Ik dacht die laten ze wel gaan voor 3 of 4 miljoen. Hij zit alleen maar op de tribune daar. Ben echt benieuwd wat Ajax gaat doen deze zomer. Het begint er een beetje op te lijken dat Ajax niet meer die gigantische bedragen gaat neerleggen voor spelers uit de Nederlandse competitie. Maar tegelijkertijd moet er ook weer een nieuwe RvC en directie benoemd worden.

Ik las trouwens van de week weer dat Cruijf toch wel een functie in de RvC wilde bekleden.

Laatst bewerkt:
15 miljoen? Ik dacht die laten ze wel gaan voor 3 of 4 miljoen. Hij zit alleen maar op de tribune daar. Ben echt benieuwd wat Ajax gaat doen deze zomer. Het begint er een beetje op te lijken dat Ajax niet meer die gigantische bedragen gaat neerleggen voor spelers uit de Nederlandse competitie. Maar tegelijkertijd moet er ook weer een nieuwe RvC en directie benoemd worden.

Ik las trouwens van de week weer dat Cruijf toch wel een functie in de RvC wilde bekleden.

De nieuwe trainer heeft wel meer vertrouwen in Elia geloof ik, hij zal wel weer minuten gaan maken. Moet ook, hij is te goed voor de bank, laat staan de tribune.

Klopt inderdaad, maar dat heeft Cruijff vanaf het begin af aan eigenlijk al aangegeven. Als het echt nodig was zou hij in de RvC gaan zitten.

Ajax wil inderdaad geen gigantische bedragen meer neerleggen, maar hopelijk zijn al wel een beetje slim aan het informeren. Stekelenburg vertrekt 95% zeker, Vertonghen zal ook hogerop willen en van der Wiel heeft het hier ook wel een beetje gezien. Ik hoop niet dat Ajax denkt dat ze volgend jaar met Dost en Boerrigter voorin kampioen worden. Kevin de Bruyne wordt intensief gevolgd hoorde ik, Blind heeft veel contact met zijn zaakwaarnemer. Is alleen wel een redelijk dure jongen, 7-8 miljoen zeker, en hij heeft nog niet echt het niveau dat hij had voordat hij ziek werd.

Met een beetje pech hebben we volgend jaar een basiselftal met Vermeer, Ligeon, Alderweireld, Boilesen, Blind, Anita, de Jong, Eriksen, Boerrigter, Dost en Sulejmani. Dan kan je met Groningen, Utrecht en Roda gaan strijden om plek 5-8. Al vrees ik voor Dost dat Ajax niet meer voor hem komt, Cruijf schijnt op z'n zachtst gezegd niet echt gecharmeerd van hem te zijn.

De proefspeler van AjaxCT naast Anita:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Grote kerel.

Dan HOOP ik dat het die AMC is want ze hadden ook nog een DC op proef. Die DC is 26 dus dan moet hij echt wat toevoegen anders zie ik er geen perspectief voor.

Dan HOOP ik dat het die AMC is want ze hadden ook nog een DC op proef. Die DC is 26 dus dan moet hij echt wat toevoegen anders zie ik er geen perspectief voor.

Klopt, is een middenvelder. Die verdediger (Clayton Daniels) is 1.80m.

Het grootste verdedigende talent uit Zuid-Afrika is Siyanda Xulu. Is bij Arsenal op proef geweest, ze wilden hem ook hebben maar ze kregen de werkvergunning niet rond. Waarschijnlijk voor enkele tonnen op te halen en is echt heel erg goed. Ajax zou dit moeten weten via Ajax Cape Town, maar lijkt te slapen.

Altijd. Lucky ajax dit en dat.

t**fus twente scoort altijd in de laatste minuten. Echt niet niet normaal.
Vorig jaar steeds Ruiz.

Maarja, thuis maar afmaken tegen twente.

Ja ziek mazzel weer. Gelijkspel was toepasselijker geweest gezien het wedstrijdbeeld.

Ik hoop dat PSV dit weekend wat puntjes laat liggen, want dat is de enige factor die het kampioenschap in de weg staat waar Ajax zelf geen grip op heeft.

Boven Twente uitkomen heeft Ajax volledig zelf in handen. Al denk ik dat dat ook nog heel moeilijk gaat worden, omdat ik Twente op het moment de betere en de meer gelukkige ploeg vind.

fey-psv 0-1

toivonen denk ik zomaar

Terug
Naar boven