- Waardering
- 234
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 118kg
Van VI.nl.
Vertonghen en Stekelenburg zullen ook wel volgen.
En wie moet er nu rechtsback gaan lopen? Toivomaki lijkt dus niet geschikt. Maar wie dan? Ooijer?
Ligeon, rechtsback van de A1. Of eentje kopen, Diego Renan of Šime Vrsaljko. Al geloof ik niet zo veel van het verhaal. Van der Wiel heeft een clausule in z'n contract dat hij voor 20 miljoen weg mag. Als Ajax dan een deal maakt voor 10, terwijl ze vorig jaar nog een deal met Bayern Munchen hadden voor 15 miljoen plus aanvullende premies, dan zijn ze wel heel erg dom bezig.
---------- Toegevoegd om 21:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:59 ----------
Wat mij betreft kun je een groot gedeelte van de huidige ajax selectie zo afschrijven.
El Hamdaoui en De Zeeuw zijn al genoemd. Maar ook Enoh, Lindgren, Anita, De Jong, Sulejmani, Ooijer, Oleguer, Blind, Verhoeven horen imo niet in een selectie van Ajax thuis. Ja ook Sulejmani want wat mij betreft hoort hij zo in het rijtje Sikora, Soetaers en Rosales thuis. Ookal is hij de laatste tijd wat opgeleeft, zijn spel is nou niet van een dermate niveau dat hij indruk maakt. Het is dat hij een prijskaartje van 16 miljoen meedraagt en dat er een gebrek is aan een goed alternatief, maar anders was die jongen allang verkocht.
Stuk voor stuk komen ze te kort of passen ze niet in het spel van Ajax. Het zijn spelers voor het niveau NAC of Groningen. Een topclub als Ajax die om het kampioenschap speelt en europees mee wil doen, mag dergelijke spelers gewoon niet in de selectie hebben. Wat mij betreft mag Frank deze zomer flink de bezem door de selectie halen.
Eens, ik heb voor mezelf een tijdje geleden ook zo'n rijtje gemaakt:
Stekelenburg - Prima.
Vermeer – Moet zich nog bewijzen.
Verhoeven - Beste 3e doelman van Nederland, maar niet goed genoeg.
Van der Wiel - Hopeloos uit vorm, oogt niet gemotiveerd.
Alderweireld - Kan er komen, heeft nog veel coaching nodig.
Vertonghen - Goed, alleen zou hij de kar moet meer moeten trekken.
Ooijer - Mist eigenlijk alles.
Blind - Mist kwaliteit en snelheid, zou eventueel op het middenveld kunnen.
Bruno Silva - Langdurig geblesseerd, mist kwaliteit.
Oleguer - Zie Ooijer.
Boilesen – Grootste verdedigende talent wat we hebben.
Anita - Goed in de punt naar achteren.
Enoh - Drama, kan niet voetballen, zeker niet in dit systeem.
Eriksen - Goed, maar nog jong en soms wat naïef. In potentie de beste speler.
De Jong - De jeugdspeler met de slechtste techniek sinds tijden. Onzichtbaar op het middenveld, als spits redelijk maar niet goed genoeg.
Lodeiro - Langdurig geblesseerd, heeft talent maar moet het nog laten zien. Lastig om te beoordelen.
Lindgren - Bange haas en mist kwaliteit.
De Zeeuw - Positioneel zeer zwak, uit vorm, moe, mentaal niet goed. Past hier niet.
Sulejmani - Alleen zichtbaar als hij veel ruimte krijgt, past niet in het systeem.
El Hamdaoui - Technisch goed, past niet in het systeem.
Cvitanich - Mist kwaliteit.
Özbiliz - Heeft potentie, kan van waarde worden.
Ebecilio - Degelijke speler, maar eigenlijk ingezet bij gebrek aan beter.
Castillion - Heeft tijd nodig, zou er met hard werken kunnen komen.
Als je echt met een kritisch oog kijkt blijft er weinig over.
Laatst bewerkt:

huilen met de pet op die selectie