lekkerlikken
Cool Novice
- Waardering
- 3
- Lengte
- 1m68
- Massa
- 106kg
- Vetpercentage
- 6%
Je snapt niet waar ik naartoe wil..Ajax bestaat de laatste jaren teveel uit spelers met het formaat van een tuinkabouter.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je snapt niet waar ik naartoe wil..Ajax bestaat de laatste jaren teveel uit spelers met het formaat van een tuinkabouter.
hij heeft bij ajax ook knappe goals gemaakt... mensen die liever een falend ajax zien dan mounir in de spits snappen er niks van, mounir met enigsinds vertrouwen = 1 van de beste mannen die ajax heeft... overigens vind ik dat ajax en andere clubs te slecht met terugkerende veteranen omgaan... litmanen, davids, stam etc. konden allemaal meer voor ajax nog betekenen als ze gedaan hadden vind ikterughalen van de hunter en babel stap 1, sneijder/vd vaart/heitinga/de jong to follow
Juist met El Hamdaoui in de spits faalt Ajax. De wedstrijden die hij afwezig was en Ajax met de Jong in de spits speelde waren de beste wedstrijden van het seizoen. El Hamdaoui is nu terug en het veldspel is echt veel minder.
Vind jij het dan toeval dat Eriksen, Sulejmani en Ebecilio veel beter spelen zonder El Hamdaoui in de ploeg?
El Hamdaoui is individueel een van de betere spelers uit de selectie, alleen past hij niet in het systeem en bij de rest van de spelers. Hij heeft aardige goals gemaakt, maar ik kan me niet 1 wedstrijd herinneren waar ik hem echt 90 minuten lang goed vond spelen. El Hamdaoui wil dat iedereen hem beter laat spelen, in plaats van dat hij anderen beter laat spelen, en dat werkt niet in de spits bij Ajax.
Ik snap wel waar je naar toe wilt maar je logica slaat nergens op.
Als je toch weet waar ik naar toe ga, waarom ben je het niet met me eens? Wamberto, Sneijder, vd Vaart, Emanuelson, Mitea, Anita etc. allemaal mannetjes die nog niet eens in alle attracties in een pretpark mogen.

Ik ben het er wel mee eens dat Ajax fysiek moet hebben op het middenveld. Spelers die geen fysiek hebben, compenseren dat met voetballende kwaliteiten. De "technische" voetballers die Ajax zich kan veroorloven of kan opleiden hebben simpelweg niet de voetballende kwaliteiten om de strijd te winnen op het middenveld. Dan maar fysiek.
Vergelijken met Barcelona is dan ook belachelijk.
irrelevant is soms 90% van alle mededelingen - hier zie je gewoon dat het een goeie voetballer is maar omdat jullie zonodig moeten vasthouden aan 4/3/3 komt hij er gewoon niet aan te pas omdat het een speler is voor een vrije rol of 4/4/2
het blijft ook een irritante gozert , ook totaal irrelevant![]()
Als je dan voetbaltechnisch beter bent, zoals van der Vaart en Sneijder, maakt dat voor mij weinig uit. Maar Ajax heeft nu het probleem dat de spelers te weinig voetballende kwaliteiten hebben en fysiek ook niets brengen, en daar ligt het probleem. Ajax mist gewoon kwaliteit. Zo'n ploeg als NEC moet je voetballend helemaal wegspelen en je moet onder de druk uit kunnen voetballen. Alleen spelen er bij Ajax een paar die 4 seconden nodig hebben om een bal aan te nemen en een pass over 5 meter zomaar inleveren.
Ik ben het er wel mee eens dat Ajax fysiek moet hebben op het middenveld. Spelers die geen fysiek hebben, compenseren dat met voetballende kwaliteiten. De "technische" voetballers die Ajax zich kan veroorloven of kan opleiden hebben simpelweg niet de voetballende kwaliteiten om de strijd te winnen op het middenveld. Dan maar fysiek.
Vergelijken met Barcelona is dan ook belachelijk.
Precies, en lang zijn gaat je niet helpen met sneller een bal aannemen. De snelst combinerende spelers in onze selectie zijn Eriksen en Anita. Dat zijn spelers die direct een bal stil hebben liggen, weten waar ze moeten lopen en weten hoe ze hun lichaam moeten gebruiken om dat bal af te schermen. Als je goed kan voetballen is je lengte irrelevant.
---------- Toegevoegd om 16:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:06 ----------
Dat is alleen belachelijk als je het denkt hetzelfde niveau te kunnen behalen. In Nederland hoef je echter alleen best of the crappy rest te zijn. Ajax moet MAKKELIJK in staat zijn om Nederland voetbaltechnisch te domineren zoals Barça dat doet tegen grotere teams.
Waarom? Omdat het Ajax is? Je moet uitgaan van het materiaal wat je hebt. En dan moet je gewoon concluderen dat het al jarenlang niet goed genoeg is.
'Bayern München akkoord met Ajax én Van der Wiel'
19/04/2011 18:55
Een jaar na de afgeketste transfer komt het toch tot een overstap van Gregory van der Wiel naar Bayern München. De transfer van de rechtsback van Ajax zou al zijn afgerond.
Volgens TZ heeft Bayern overeenstemming bereikt met zowel Ajax als Van der Wiel. De Duitse club betaalt naar verluidt zo'n tien miljoen euro voor de Oranje-international, die afgelopen zomer een transfer naar de Beieren zag afketsen. Toen was de afkoopsom nog zeventien miljoen euro.
Arjen Robben zou de komst van de 23-jarige Van der Wiel, die in Amsterdam nog een contract tot medio 2013 heeft, verwelkomen. De aanvaller sprak eerder vol lof over zijn collega-international: 'Ik vind dat hij goed bij Bayern zou passen.'
Hoewel Philipp Lahm met de komst van Van der Wiel naar de linksbackpositie verhuist, wil Bayern ook zaken doen met Benfica over Fábio Coentrão. Volgens TZ wordt er al een contract voorbereidt voor de Portugese linksback.