Fitness Seller

AFCA Ajax topic

hij heeft bij ajax ook knappe goals gemaakt... mensen die liever een falend ajax zien dan mounir in de spits snappen er niks van, mounir met enigsinds vertrouwen = 1 van de beste mannen die ajax heeft... overigens vind ik dat ajax en andere clubs te slecht met terugkerende veteranen omgaan... litmanen, davids, stam etc. konden allemaal meer voor ajax nog betekenen als ze gedaan hadden vind ik:) terughalen van de hunter en babel stap 1, sneijder/vd vaart/heitinga/de jong to follow

Juist met El Hamdaoui in de spits faalt Ajax. De wedstrijden die hij afwezig was en Ajax met de Jong in de spits speelde waren de beste wedstrijden van het seizoen. El Hamdaoui is nu terug en het veldspel is echt veel minder.

Vind jij het dan toeval dat Eriksen, Sulejmani en Ebecilio veel beter spelen zonder El Hamdaoui in de ploeg?

El Hamdaoui is individueel een van de betere spelers uit de selectie, alleen past hij niet in het systeem en bij de rest van de spelers. Hij heeft aardige goals gemaakt, maar ik kan me niet 1 wedstrijd herinneren waar ik hem echt 90 minuten lang goed vond spelen. El Hamdaoui wil dat iedereen hem beter laat spelen, in plaats van dat hij anderen beter laat spelen, en dat werkt niet in de spits bij Ajax.

Juist met El Hamdaoui in de spits faalt Ajax. De wedstrijden die hij afwezig was en Ajax met de Jong in de spits speelde waren de beste wedstrijden van het seizoen. El Hamdaoui is nu terug en het veldspel is echt veel minder.

Vind jij het dan toeval dat Eriksen, Sulejmani en Ebecilio veel beter spelen zonder El Hamdaoui in de ploeg?

El Hamdaoui is individueel een van de betere spelers uit de selectie, alleen past hij niet in het systeem en bij de rest van de spelers. Hij heeft aardige goals gemaakt, maar ik kan me niet 1 wedstrijd herinneren waar ik hem echt 90 minuten lang goed vond spelen. El Hamdaoui wil dat iedereen hem beter laat spelen, in plaats van dat hij anderen beter laat spelen, en dat werkt niet in de spits bij Ajax.

Inderdaad El Hamdaoui mag wat mij betreft wel vertrekken. Heb je echt helemaal niets aan. Heeft mooie doelpunten gemaakt maar levert 0,0 inzet. Doe mij dan maar een spits die blijt werken! Hij loopt er zo vaak verloren bij alsof het hemj niets kan schelen ofzo.

Laatst bewerkt:
Ik snap wel waar je naar toe wilt maar je logica slaat nergens op.

Als je toch weet waar ik naar toe ga, waarom ben je het niet met me eens? Wamberto, Sneijder, vd Vaart, Emanuelson, Mitea, Anita etc. allemaal mannetjes die nog niet eens in alle attracties in een pretpark mogen.

Omdat lang zijn eerder een negatieve invloed op je voetbalkwaliteiten heeft dan een positieve invloed. Barça is het kleinste team in Europa fyi.

Als je toch weet waar ik naar toe ga, waarom ben je het niet met me eens? Wamberto, Sneijder, vd Vaart, Emanuelson, Mitea, Anita etc. allemaal mannetjes die nog niet eens in alle attracties in een pretpark mogen.

Als je dan voetbaltechnisch beter bent, zoals van der Vaart en Sneijder, maakt dat voor mij weinig uit. Maar Ajax heeft nu het probleem dat de spelers te weinig voetballende kwaliteiten hebben en fysiek ook niets brengen, en daar ligt het probleem. Ajax mist gewoon kwaliteit. Zo'n ploeg als NEC moet je voetballend helemaal wegspelen en je moet onder de druk uit kunnen voetballen. Alleen spelen er bij Ajax een paar die 4 seconden nodig hebben om een bal aan te nemen en een pass over 5 meter zomaar inleveren.

Ik ben het er wel mee eens dat Ajax fysiek moet hebben op het middenveld. Spelers die geen fysiek hebben, compenseren dat met voetballende kwaliteiten. De "technische" voetballers die Ajax zich kan veroorloven of kan opleiden hebben simpelweg niet de voetballende kwaliteiten om de strijd te winnen op het middenveld. Dan maar fysiek.

Vergelijken met Barcelona is dan ook belachelijk.

Leuk maar totaal irrelevant.

irrelevant is soms 90% van alle mededelingen - hier zie je gewoon dat het een goeie voetballer is maar omdat jullie zonodig moeten vasthouden aan 4/3/3 komt hij er gewoon niet aan te pas omdat het een speler is voor een vrije rol of 4/4/2

het blijft ook een irritante gozert , ook totaal irrelevant :rolleyes:

Ik ben het er wel mee eens dat Ajax fysiek moet hebben op het middenveld. Spelers die geen fysiek hebben, compenseren dat met voetballende kwaliteiten. De "technische" voetballers die Ajax zich kan veroorloven of kan opleiden hebben simpelweg niet de voetballende kwaliteiten om de strijd te winnen op het middenveld. Dan maar fysiek.

Siem de Jong heeft ook fysiek, maar van mij mag er morgen een kleinere speler op zijn plaats die wel kan voetballen. Ik heb liever een betere voetballer dan een fysieke speler die minder goed kan voetballen. Allebei is natuurlijk perfect, maar die spelers zijn moeilijk te vinden. Een speler als Busquets van Barcelona zou echt perfect zijn voor Ajax. Kan goed voetballen maar brengt ook lengte en fysiek. Als van der Heijden nou eens iets beter zou zijn...

---------- Toegevoegd om 15:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:09 ----------

irrelevant is soms 90% van alle mededelingen - hier zie je gewoon dat het een goeie voetballer is maar omdat jullie zonodig moeten vasthouden aan 4/3/3 komt hij er gewoon niet aan te pas omdat het een speler is voor een vrije rol of 4/4/2

het blijft ook een irritante gozert , ook totaal irrelevant :rolleyes:

Dat Ajax vasthoud aan 4-3-3 lijkt me niet meer dan logisch. Dat El Hamdaoui zonodig vast blijft houden aan zijn eigen spel en zich niet schikt in het systeem is de oorzaak van zijn falen, niet andersom. Hij heeft zoveel voetballende kwaliteiten, maar kan niet eens even voorin een balletje vasthouden.

Haha, ja natuurlijk wil je een voetballende fysieke speler. Maar die kosten 40 miljoen.

Als je dan voetbaltechnisch beter bent, zoals van der Vaart en Sneijder, maakt dat voor mij weinig uit. Maar Ajax heeft nu het probleem dat de spelers te weinig voetballende kwaliteiten hebben en fysiek ook niets brengen, en daar ligt het probleem. Ajax mist gewoon kwaliteit. Zo'n ploeg als NEC moet je voetballend helemaal wegspelen en je moet onder de druk uit kunnen voetballen. Alleen spelen er bij Ajax een paar die 4 seconden nodig hebben om een bal aan te nemen en een pass over 5 meter zomaar inleveren.

Precies, en lang zijn gaat je niet helpen met sneller een bal aannemen. De snelst combinerende spelers in onze selectie zijn Eriksen en Anita. Dat zijn spelers die direct een bal stil hebben liggen, weten waar ze moeten lopen en weten hoe ze hun lichaam moeten gebruiken om dat bal af te schermen. Als je goed kan voetballen is je lengte irrelevant.

---------- Toegevoegd om 16:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:06 ----------

Dat is alleen belachelijk als je het denkt hetzelfde niveau te kunnen behalen. In Nederland hoef je echter alleen best of the crappy rest te zijn. Ajax moet MAKKELIJK in staat zijn om Nederland voetbaltechnisch te domineren zoals Barça dat doet tegen grotere teams.

Precies, en lang zijn gaat je niet helpen met sneller een bal aannemen. De snelst combinerende spelers in onze selectie zijn Eriksen en Anita. Dat zijn spelers die direct een bal stil hebben liggen, weten waar ze moeten lopen en weten hoe ze hun lichaam moeten gebruiken om dat bal af te schermen. Als je goed kan voetballen is je lengte irrelevant.

---------- Toegevoegd om 16:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:06 ----------

Dat is alleen belachelijk als je het denkt hetzelfde niveau te kunnen behalen. In Nederland hoef je echter alleen best of the crappy rest te zijn. Ajax moet MAKKELIJK in staat zijn om Nederland voetbaltechnisch te domineren zoals Barça dat doet tegen grotere teams.

Waarom? Omdat het Ajax is? Je moet uitgaan van het materiaal wat je hebt. En dan moet je gewoon concluderen dat het al jarenlang niet goed genoeg is.

Omdat het Ajax is inderdaad. Ajax heeft beschikking over veruit de meeste voetbal knowhow, het meeste geld, de beste (internationale) reputatie, de meeste supporters, het grootste scoutinggebied, de meeste potentie tot groei, etc. Het feit dat Ajax dit niet heeft kunnen uitdrukken in een superieure selectie toont de makke van het gevoerde beleid aan.

Daarom ben ik ook zo blij dat Cruijff terug is bij Ajax. Mijn inziens moet iig de jeugdopleiding, de gehele scouting en de organisatiestructuur omgegooid worden.

Waarom? Omdat het Ajax is? Je moet uitgaan van het materiaal wat je hebt. En dan moet je gewoon concluderen dat het al jarenlang niet goed genoeg is.

Ik ben het eens, met goed beleid had Ajax Nederland kunnen domineren, echt met 10-12 punten verschil kampioen kunnen worden. Had Elia gehaald ipv Sulejmani, had Alan Kardec of Mario Mandzukic gehaald ipv El Hamdaoui, haal de Bruyne ipv Boerrigter et cetera. Ajax haalt al jaren middelmaat, enkele uitzonderingen daargelaten. Vul dit aan met eigen jeugd die niet goed genoeg is, en je wordt 7 jaar geen kampioen.

De scouting, het aankoopbeleid, de jeugdopleiding en de aanstelling van de trainers faalt jaren achter elkaar. Als Jopie Munsterman voorzitter of AD van Ajax was geweest was de begroting van Ajax 30% hoger geweest, daar ben ik zeker van.

Moet Karma verdelen voor ik het weer aan jou mag geven. :)

Wat mij betreft kun je een groot gedeelte van de huidige ajax selectie zo afschrijven.

El Hamdaoui en De Zeeuw zijn al genoemd. Maar ook Enoh, Lindgren, Anita, De Jong, Sulejmani, Ooijer, Oleguer, Blind, Verhoeven horen imo niet in een selectie van Ajax thuis. Ja ook Sulejmani want wat mij betreft hoort hij zo in het rijtje Sikora, Soetaers en Rosales thuis. Ookal is hij de laatste tijd wat opgeleeft, zijn spel is nou niet van een dermate niveau dat hij indruk maakt. Het is dat hij een prijskaartje van 16 miljoen meedraagt en dat er een gebrek is aan een goed alternatief, maar anders was die jongen allang verkocht.

Stuk voor stuk komen ze te kort of passen ze niet in het spel van Ajax. Het zijn spelers voor het niveau NAC of Groningen. Een topclub als Ajax die om het kampioenschap speelt en europees mee wil doen, mag dergelijke spelers gewoon niet in de selectie hebben. Wat mij betreft mag Frank deze zomer flink de bezem door de selectie halen.

Anita hoort niet in dat rijtje thuis.

'Bayern München akkoord met Ajax én Van der Wiel'

19/04/2011 18:55

Een jaar na de afgeketste transfer komt het toch tot een overstap van Gregory van der Wiel naar Bayern München. De transfer van de rechtsback van Ajax zou al zijn afgerond.

Volgens TZ heeft Bayern overeenstemming bereikt met zowel Ajax als Van der Wiel. De Duitse club betaalt naar verluidt zo'n tien miljoen euro voor de Oranje-international, die afgelopen zomer een transfer naar de Beieren zag afketsen. Toen was de afkoopsom nog zeventien miljoen euro.

Arjen Robben zou de komst van de 23-jarige Van der Wiel, die in Amsterdam nog een contract tot medio 2013 heeft, verwelkomen. De aanvaller sprak eerder vol lof over zijn collega-international: 'Ik vind dat hij goed bij Bayern zou passen.'

Hoewel Philipp Lahm met de komst van Van der Wiel naar de linksbackpositie verhuist, wil Bayern ook zaken doen met Benfica over Fábio Coentrão. Volgens TZ wordt er al een contract voorbereidt voor de Portugese linksback.

Van VI.nl.

Vertonghen en Stekelenburg zullen ook wel volgen.

En wie moet er nu rechtsback gaan lopen? Toivomaki lijkt dus niet geschikt. Maar wie dan? Ooijer?

Anita :D Ik vind het een goede voetballer alleen jammer dat hij niet 2 kopper groter is.

Terug
Naar boven