AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Wat een zeikerd die Pastoor. Je zag duidelijk dat Ajax bij de 1-1 beter ging voetballen.

hoezo nou zeikert - hij heeft toch gelijk
het zal nooit bewezen worden of dit daadwerkelijk een wedstrijd kan beinvloeden
ik geloof daar niet zo in - dat ajax hier twee westrijden voor het eind gebruik van maakt is eigenlijk we triest - en nog wel tegen exelcior een klein cluppie dat vecht tegen degradatie en aardig speelde tegen jullie

Alles binnen de marges is geoorloofd om te winnen dus ook videobeelden mijn inziens. Winnen=winnen op dit moment.

De beelden werden niet getoont om een voordeel te behalen maar simpelweg voor de beleving onder het publiek. Je bent wel heel zielig wil je hier moeilijk over doen.

Ben net terug van de Future Cup en die belgen van Anderlecht hebben echt een toptalent daar rondlopen. Vergelijkbaar met een Eriksen als je het mij vraagt. De naam is Dennis Praet.

Nathan Kabasele van Anderlecht was ook erg goed.

Laatst bewerkt:
ik geloof daar niet zo in - dat ajax hier twee westrijden voor het eind gebruik van maakt is eigenlijk we triest - en nog wel tegen exelcior een klein cluppie dat vecht tegen degradatie en aardig speelde tegen jullie

Bullshit. Zonder de beelden, horen de supporters in het stadion ook wel of psv wel of niet op achterstand staat en gaan ze ook wel meer kabaal maken.
Dat pikken de spelers ook wel op.

De beelden werden niet getoont om een voordeel te behalen maar simpelweg voor de beleving onder het publiek. Je bent wel heel zielig wil je hier moeilijk over doen.

ik doe niet zielig - ik reageer en constateer , maar als jullie daar je beleving uit moeten behalen , zegt dat mij al genoeg - dan kan je elke week hier wel mee aan de gang gaan :rolleyes:

Ben net terug van de Future Cup en die belgen van Anderlecht hebben echt een toptalent daar rondlopen. Vergelijkbaar met een Eriksen als je het mij vraagt. De naam is Dennis Praet.

Nathan kabasele :bow2:
Dennis praet heb ik ook al wat van gehoord, schijnt heel goeie spelmaker te zijn.

Laatst bewerkt:
Ik doelde eigenlijk op Pastoor. Maar waarom vind je het triest dat Ajax op dit moment er gebruik van maakte? Ik vind het juist logisch.

Praet heb ik ook vaak van gehoord, schijnt een hele goede te zijn. Het is doodzonde dat Urbain Haessaert is weggepest door van der Zee, die zorgde er altijd voor dat Ajax een voet tussen de deur had bij de Belgische talenten. Hoe speelde de Ajax B1 trouwens? Ik heb van anderen gehoord dat het knap waardeloos was.

Enkele minuten nadat de beelden lieten zien dat Engelaar rood kreeg, scoorde Excelsior. Je kan dus niet zeggen dat de beelden positief werkten voor Ajax.

Laatst bewerkt:
el hamdaoui eruit en ajax speelt excelsior helemaal dronken. zo typisch dit. ik mag toch hopen dat hamdaoui eruit gelaten wordt de komende wedstrijden. hopen dat iemand hem over wil nemen komende zomer.

er was ook een aardig fluitconcertje ten gehore gebracht toen meneer zijn b**kes op het scherm tevoorscheen kwam, supporters zijn er aardig klaar mee.

Enkele minuten nadat de beelden lieten zien dat Engelaar rood kreeg, scoorde Excelsior. Je kan dus niet zeggen dat de beelden positief werkten voor Ajax.[/QUOTE]

als exelcior nu een draak van een wedstrijd speelde , maar dat was niet het geval - ze hadden al veel eerder kunnen scoren volgens mij ;)

Enkele minuten nadat de beelden lieten zien dat Engelaar rood kreeg, scoorde Excelsior. Je kan dus niet zeggen dat de beelden positief werkten voor Ajax.

als exelcior nu een draak van een wedstrijd speelde , maar dat was niet het geval - ze hadden al veel eerder kunnen scoren volgens mij ;)[/QUOTE]

Wat wil je daarmee zeggen? Dat het laten zien van de beelden van Feyenoord Excelsior ervan weerhield om de kansen af te maken? Lijkt me een beetje vergezocht.

Het is doodzonde dat Urbain Haessaert is weggepest door van der Zee, die zorgde er altijd voor dat Ajax een voet tussen de deur had bij de Belgische talenten.

Zonder hem kan het ook :dunno:

Ajax denkt weer aan Rits

Volgens Voetbal International gaat Ajax een poging doen om Mats Rits naar de ArenA te halen. Het 17-jarige talent is op zoek naar een nieuwe ploeg.

Rits wil zijn contract dat dit seizoen afloopt bij Germinal Beerschot immers niet verlengen. Ajax trekt nu nog maar eens hard aan zijn mouw.
Zijn manager, d*ck van Burik, liet al weten dat er verschillende clubs uit de Eredivisie geïnteresseerd zijn in zijn poulain. Ajax wou Rits twee jaar geleden al naar Amsterdam halen.
En heb dit ook gevonden voor de geïnteresseerden.

Ajax meldt zich opnieuw voor Dries Mertens

Dries Mertens moest afgelopen weekend tegen Vitesse op de bank starten, maar aan interesse moet de Rode Duivel niet inboeten. Na Lokomotiv Moskou heeft ook Ajax zich opnieuw gemeld.

De Amsterdammers toonden tijdens de winterstop al interesse in Mertens, maar toen bereikten Ajax en FC Utrecht geen akkoord over een transfer. Afgelopen weekend nam Ajax opnieuw contact op met de club uit de Domstad. Foeke Booy, technisch directeur bij FC Utrecht, bevestigde het nieuws.
Tijdens de winterstop vroeg FC Utrecht tien miljoen euro voor onze landgenoot, die nog tot juni 2014 op de loonlijst staat in de Galgenwaard. In de zomer zou Mertens voor een lagere som mogen vertrekken.
Mertens gaf zelf al enkele keren aan klaar te zijn voor een stap hogerop en ziet in Ajax een uitstekende uitdaging.

Praet heb ik ook vaak van gehoord, schijnt een hele goede te zijn. Het is doodzonde dat Urbain Haessaert is weggepest door van der Zee, die zorgde er altijd voor dat Ajax een voet tussen de deur had bij de Belgische talenten. Hoe speelde de Ajax B1 trouwens? Ik heb van anderen gehoord dat het knap waardeloos was.

De B1 stelt niet veel voor. Als team is het veruit superieur aan wat bijvoorbeeld Fluminense en Bayern lieten zien maar individueel was er geen 1 speler die de indruk wekte de potentie te hebben om het eerste elftal te halen. Een beetje zoals Cruijff het al beschreef. ;)

Maar Dennis Praet, wat een genot, technisch is bij Ajax alleen Eriksen gelijkwaardig of beter.

Zonder hem kan het ook :dunno:

En heb dit ook gevonden voor de geïnteresseerden.

Rits is bij Ajax aangebracht door Haessaert, 2 jaar geleden al, maar toen bleef hij zijn club trouw. Ajax heeft zich overigens ook al enige tijd geleden gemeld voor Praet, maar die koos voor Anderlecht. Drie keer raden wie er destijds bij Anderlecht werkte. Juist, Urbain Haessaert. Ik heb weleens een interview met Urbain Haessaert gelezen. Enkele namen die hij bij Ajax heeft aangebracht en die hij destijds ook bij Ajax kon brengen: Kevin de Bruyne, Dennis Praet, Eden Hazard, Steven Defour en Mehdi Carcela. De directie heeft alleen zijn adviezen in de wind geslagen en er geen werk van gemaakt.

De B1 stelt niet veel voor. Als team is het veruit superieur aan wat bijvoorbeeld Fluminense en Bayern lieten zien maar individueel was er geen 1 speler die de indruk wekte de potentie te hebben om het eerste elftal te halen. Een beetje zoals Cruijff het al beschreef. ;)

Maar Dennis Praet, wat een genot, technisch is bij Ajax alleen Eriksen gelijkwaardig of beter.

Dat heb ik ook gelezen, ik las dat de meeste spelers de bal niet goed aan kunnen nemen. Schrijnend. Tot overmaat van ramp heeft het grootste talent van Ajax (Ricardo Kishna) een zware blessure. Ik weet niet exact wat hij heeft, maar er schijnt iets met het kraakbeen in z'n knie te zijn, en dat is niet best.

Aanemen, passen, het lijkt allemaal heel moeilijk als je naar de B1 kijkt. Laat staan een kans creeeren. De meest gevaarlijke speler was waarschijnlijk Jordi Bitter, de reïncarnatie van Sonck/Rosenberg/Cvitanich. Ik ben bang dat over een jaar of 6-8 Belgie een hoger niveau heeft dan Nederland als het zo door gaat.

Laatst bewerkt:
Aanemen, passen, het lijkt allemaal heel moeilijk als je naar de B1 kijkt. Laat staan een kans creeeren. De meest gevaarlijke speler was waarschijnlijk Jordi Bitter, de reïncarnatie van Sonck/Rosenberg/Cvitanich. Ik ben bang dat over een jaar of 6-8 Belgie een hoger niveau heeft dan Nederland als het zo door gaat.

Erg jammer om te lezen, maar het is helaas het resultaat van de trainingswijze bij Ajax in de jeugd. Waarschijnlijk kunnen ze allemaal wel erg goed judoën.

Belgie is inderdaad goed bezig wat betreft talenten. Duitsland is ook erg goed bezig. Die hebben 8-10 jaar terug zelfs nog afgekeken bij Ajax hoe ze hun talenten opleiden, en hebben enorme voetbalscholen neergezet. Spelers als Özil en Khedira komen daaruit voort.

Ajax gaat de verkeerde kant op, nu ook weer met dat idiote miCoach centrum van Adidas. Daar kunnen ze exact analyseren in welke hoek de heupen staan wanneer een speler een bal schiet. Als ze er nou eens voor gaan zorgen dat die speler gewooon een bal aan kan nemen en er wat mee kan doen, daar kom je een stuk verder mee.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verschrikkelijk, zo'n idiote bol op de Toekomst.

Ik denk dat het probleem wel iets breder is dan de trainingswijze en dat lelijke opblaaslab. Talentvolle jongens worden niet gescout of worden weggestuurd en in plaats daarvan worden matige voetballers als Ebecilio en De Jong gehaald op 15-16 jarige leeftijd. Ook houdt Ajax zich weinig tot niet bezig met de ontwikkeling van straatvoetbal. Daar leer je echte techniek. Niet in die 2 uurtjes training per dag bij Ajax. Waarbij ze 1/3 van de tijd ook nog besteden aan zaken die niets met voetbal te maken hebben.

Ik denk dat het probleem wel iets breder is dan de trainingswijze en dat lelijke opblaaslab. Talentvolle jongens worden niet gescout of worden weggestuurd en in plaats daarvan worden matige voetballers als Ebecilio en De Jong gehaald op 15-16 jarige leeftijd. Ook houdt Ajax zich weinig tot niet bezig met de ontwikkeling van straatvoetbal. Daar leer je echte techniek. Niet in die 2 uurtjes training per dag bij Ajax. Waarbij ze 1/3 van de tijd ook nog besteden aan zaken die niets met voetbal te maken hebben.

Ajax is wel weer meer bezig met het straatvoetbal (Ajax Streetwise), maar dat kan inderdaad nog veel beter. De jongens in de binnenstad van Amsterdam die geen geld hebben om bij een club te voetballen worden nog niet goed genoeg bereikt. Als ik Ajax was zou ik proberen te gaan samenwerken met de SVBN (Straatvoetbalbond Nederland), die onder leiding staat van Edgar Davids. Dan kan je die jongetjes veel makkelijker bereiken, maar blijkbaar ziet bij Ajax niemand dit in. Het is veelzeggend dat Ajax nu steeds bezig is om talenten uit Denemarken en België op te halen, en spelers als Branco van den Boomen en Nick de Bondt weghaalt bij Willem II en Vitesse. Dat doen ze alleen omdat er in de eigen jeugdelftallen heel weinig goeds rondloopt.

Ja, want Ajax is de enige en best presterende club van nederland.

Ja, want Ajax is de enige en best presterende club van nederland.

De jeugdopleiding van Feyenoord en Sparta zijn aardig, die van PSV en Twente zijn ronduit lachtwekkend. In België loopt op dit moment meer en beter zelfopgeleid talent in de categorie 16-20 dan in Nederland.

Terug
Naar boven