- Waardering
- 909
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Mathijsen in beeld bij Ajax als opvolger Vertonghen'
Donderdag, 5 mei 2011 om 12:02
Ajax is al bezig met de opvolging van Jan Vertonghen. De Belgische verdediger staat in de belangstelling van Arsenal, zodat de Amsterdammers op zoek moeten naar een mogelijke vervanger. Daarvoor heeft de club uit Amsterdam naar verluidt Oranje-international Joris Mathijsen op het oog.
Volgens Sport1 ziet Ajax in de 31-jarige verdediger van Hamburger SV de idelae vervanger van Vertonghen, als die komende zomer inderdaad naar de Premier League verkast. Mathijsen staat bij HSV nog maar een jaar onder contract en hoeft mede daarom niet meer dan drie miljoen euro te kosten. De verkoop van Vertonghen zou de Amsterdammers ongeveer twaalf miljoen euro opleveren.
Trainer Frank de Boer en Mathijsen kennen elkaar van hun gezamenlijke tijd bij het Nederlands elftal, waar de huidige Ajax-coach de assistent was van bondscoach Bert van Marwijk. De verdediger begon zijn carrière bij Willem II en speelde later voor AZ. Sinds de zomer van 2006 komt de zeventigvoudig international uit voor HSV.
[Update] ‘Rits tekent tweejarig contract bij Ajax’
NIEUWS DOOR: REDACTIE OP 5 MEI 2011
Nog meer transfernieuws! Volgens het Algemeen Dagblad is Ajax ook dichtbij een akkoord met Mats Rits. De 17-jarige Belg is op dit moment speler van Germinal Beerschot, maar is aan het eind van het seizoen transfervrij. Volgens de krant kan de aanvallende middenvelder een tweejarig contract tekenen. Zijn zaakwaarnemer d*ck van Burik bevestigt dat zij in gesprek zijn van Ajax, maar geeft aan dat er van een akkoord nog geen sprake is.
Sentiment
In 2009 voerde Ajax ook al gesprekken met Mats Rits en was het dichtbij een akkoord. De jonge Belg koos destijds echter voor Germinal Beerschot. Een keuze uit emotie, stelt voormalig Ajaxscout Urbain Haesaert medio februai in de Ajax Lifekrant.
"We waren heel ver in de onderhandelingen. Zijn ouders wilden dat hij naar Ajax ging, zijn grootouders ook. Toen kwam Germinal Beerschot ineens met een gigantisch contract. Niet normaal voor een jonge speler. Hij kon ook naar Anderlecht."
"Het ging hem niet om het geld, hij maakte een keuze op gevoel. Hij was verliefd, was waarschijnlijk bang dat hij zijn vriendin te weinig kon zien als hij naar Amsterdam zou verhuizen. Hij heeft toen voor GBA gekozen. Zonde."
Update: Rits' zaakwaarnemer d*ck van Burik verwacht eind volgende week duidelijkheid te kunnen verschaffen over waar de speler volgend seizoen actief is. Dit vertelt hij aan Ajaxlife.nl.
Van een akkoord met Ajax is nog geen sprake. Wel kon Van Burik bevestigen dat hij en Rits twee zeer positieve gesprekken met Danny Blind achter de rug hebben.
Er zijn echter nog meer kapers op de kust voor het Belgische talent en in de loop van de week zullen gesprekken worden gevoerd met andere geïnteresseerde clubs.
‘Ajax dicht bij akkoord met Sigthórsson’
NIEUWS DOOR: REDACTIE OP 5 MEI 2011
Ajax is dichtbij een persoonlijk akkoord met AZ-spits Kolbeinn Sigthórsson. De IJslander is het volgens De Telegraaf met Ajax min of meer eens over zijn salaris. Over de randvoorwaarden is nog geen overeenstemming bereikt. Dat Ajax er met de 21-jarige speler uitkomt, lijkt een kwestie van tijd. Volgens de wakkere krant ziet Sigthórsson Ajax als een ideale tussenstap naar de Europese top. Ajax moet het nog wel eens worden met AZ over de transfersom.
Onderhandelen
AZ hoopt de spits nog te verleiden tot een langer verblijf in Alkmaar. Toch gaf technisch directeur Earnest Stewart Ajax al toestemming om met de IJslander te onderhandelen. Er zijn echter nog wel wat kapers op de kust. Naar verluidt zijn ook Borussia Dortmund en Newcastle United geïnteresseerd in de spits.
Vorig jaar was Chelsea ook al bezig met de Bruyne volgens mij. Ik zou het erg jammer vinden als dit zou gebeuren, ik vind Chelsea geen goede club voor hem. Hij kan dan beter naar Ajax gaan in plaats van naar Anderlecht, dan kan hij daarna naar een topclub en heeft hij nog zelf de controle over de volgende stap.

Als ze Matthijssen halen zou dat wel echt epic zijn.
Ja, chelsea wou hem kopen en dan bij vitesse stallen, maar de bruyne wou dat niet. Logisch natuurlijk, zou stap achteruit zijn. Maar hij zei ook dat als hij een volgende stap zet, hij naar het buitenland gaat. Anderlecht is dus geen optie.
Anderlecht heeft trouwens al geboden voor de bruyne vorige winterstop maar dat werd niet aanvaard. Ze zouden nu deze zomer een hoger bod doen, maar ze mogen blijven dromen. De bruyne heeft het niveau van onze pintjesleaugue al overstegen trouwens![]()
Mats rits wordt al enkele jaren gezien als een groot talent, op zijn zestiende heeft hij zelfs een aanbod van real madrid geweigerd. Maar het bizarre vind ik, als hij zo een groot talent is waarom speelde hij dan bijna nooit bij gba. In zijn eerste wedstrijd die hij speelde scoorde hij wel meteen twee keer, maar daarna speelde hij zelden dus kan ik hem niet echt beoordelen. Maar als hij naar ajax gaat is het eerder voor de de beloften denk ik en binnen enkele jaren misschien naar de a kern. Want ik kan me moeilijk inbeelden dat als je amper bij gba speelt je meteen bij ajax veel minuten gaat maken.Heb jij trouwens Mats Rits gevolgd? Volgens mij heeft hij de afgelopen 2 jaar niet veel laten zien. Hoe hoog kan je hem inschatten. Is hij van het niveau Praet, of duidelijk minder? Een andere speler die me interessant lijkt is Yassine El Ghanassy. Ik heb wel wat beelden gezien, maar niet heel veel. Hoe goed is hij?
Mats rits wordt al enkele jaren gezien als een groot talent, op zijn zestiende heeft hij zelfs een aanbod van real madrid geweigerd. Maar het bizarre vind ik, als hij zo een groot talent is waarom speelde hij dan bijna nooit bij gba. In zijn eerste wedstrijd die hij speelde scoorde hij wel meteen twee keer, maar daarna speelde hij zelden dus kan ik hem niet echt beoordelen. Maar als hij naar ajax gaat is het eerder voor de de beloften denk ik en binnen enkele jaren misschien naar de a kern. Want ik kan me moeilijk inbeelden dat als je amper bij gba speelt je meteen bij ajax veel minuten gaat maken.
El ghanassi vind ik heel goed, manchester city en villareal hebben op hem geboden deze winter maar gent heeft geweigerd. Waar hij heel goed in is: dribbelen en mannetje uitschakelen en assists geven.In de assistenstand staat hij tweede na bousouffa om je een idee te geven.
Hij moet wel meer kunnen scoren,maar op dit vlak heeft hij wel al progressie gemaakt ten opzichte van vorig seizoen.
Greetz naturell de topscout
Hoerenzooi! Speel je zo goed de 2e helft en verlenging en dan krijg je dit. Next week REVANCHE!

Terecht. Onbegrijpelijke wissels van Boilesen en De Zeeuw, die ik de beste mensen op het veld vond. Moest Daley even spelen van zijn vader ofzo? En waarom in godsnaam Enoh voor de Zeeuw? Ajax werd pas weer sterker toen een aanvallende speler in het veld kwam. En dat was Cvitanich notabene.
Overigens vond ik het niveau van Twente lang niet zo bijzonder. 80% van het gevaar kwam uit vrije trappen en corners van Janssen. Voor de rest creërden ze niets. Ajax is nog steeds veel te statisch, en spelers lopen nog erg veel met de bal. Sulejmani en Erikssen onzichtbaar deze wedstrijd. Ebecilio herstelde een dramatische eerste helft met een redelijk goede tweede helft. Boilesen vond ik fantastisch spelen, al had hij bij de 2-1 in moeten stappen om Brama af te dekken.