AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

ajax 2 - twente 2 - blom 1

Ruiz en Janko doen volgende week niet mee, of waren dat geen ellebogen :roflol:

stelletje ballen gehakt zijn het ook he....2-0 voor staan en dat gewoon weer weggeven pffff...wat zou frank zich ergeren! naja als ze volgende week maar winnen iig!!

Ik vind Frank de Boer het tot nu toe goed doen, maar dit verlies mag op het blaadje van Frank worden geschreven. Dramatische wissels die Ajax de wedstrijd hebben gekost.

Zie net nog de eerste goal van Twente terug. Anita toch.. om te huilen. Terug naar de D-tjes.

Van der Wiel was wel goed vandaag... :roflol:

Wel apart, Vertonghen krijgt een klap in z'n gezicht, krijgt vreemd genoeg de vrije trap tegen en daaruit maakt Twente 3-2. Twente was beter en verdiende het om te winnen, maar dat was wel een idiote situatie. Breng die schaal maar alvast naar Enschede, Twente is 2 klassen beter dan Ajax.

Van der Wiel was wel goed vandaag... :roflol:

Die gozer is het echt totaal kwijt! Het meest ernstige moment was nog wel in de eerste helft toen hij als een vedette Chadli op een afstand probeerde te houden met de bal onder zijn voet en als een kind aan de kant werd gezet.

Die gozer is het echt totaal kwijt! Het meest ernstige moment was nog wel in de eerste helft toen hij als een vedette Chadli op een afstand probeerde te houden met de bal onder zijn voet en als een kind aan de kant werd gezet.

Van der Wiel heeft 1 goed seizoen gespeeld en denkt nu op 60% te kunnen spelen. Hij staat altijd te slapen, dekt niet goed en is altijd te laat. Als je altijd te laat bent ben je gewoon niet geconcentreerd. Maar deze selectie mist gewoon kwaliteit, dit is het slechtste Ajax in jaren. Dat we de titel nog kunnen halen is een wonder. Meer dan de helft van de spelers in het eerste verdient het Ajax shirt niet.

Toch grappig hoe ik het altijd totaal niet eens ben met Tractortje. :D En een hoop anderen natuurlijk.

Ik had de wissels van De Boer al voorspelt en vond ze ook volkomen logisch. De Zeeuw voerde verdedigend weer eens geen moer uit waardoor het middenveld vrij gemakkelijk overlopen werd. Boilesen speelde een bijzonder slechte wedstrijd. Was ook met name verantwoordelijk voor de eerste goal van Twente. Ook al gingen Ebecilio, De Jong, Anita en Vertonghen ook niet vrijuit.

Cvitanich ben ik geen fan van maar de tactische omstelling was wel uitstekend. De Boer had door dat de opbouw niet goed verliep doordat Twente 2 mensen gebruikte om gelijk druk te zetten op Alderweireld en Vertonghen. Waardoor Vermeer vaak teruggreep op de lange bal. Wat natuurlijk geen goed idee is met een dwergenleger. Met 3-4-3 was er constant een vrije man te vinden in de verdediging en op het middenveld.

Verder vind ik de kwaliteit van Twente enorm meevallen. Ze zijn vooral gevaarlijk omdat ze fysiek sterk en lang zijn. Voetballend was het teleurstellend. En na een uur of zo was het vooral achteruit lopen wat ze deden en kwamen ze er weinig aan te pas. Ik zie meer dan genoeg perspectief om die titel nog te pakken.

En wat is Anita toch een FENOMENALE speler. :D Heerlijk ventje.

Het is grappig om te lezen dat veel mensen de Zeeuw de beste man bij Ajax vonden, terwijl ik hem bij de 3 slechtste vond. Staat op 10 of in de spits en denkt alleen maar aan aanvallen. Brama en Janssen hadden vrij spel vandaag, er was er telkens 1 vrij omdat de Zeeuw het teveel moeite vind om mee te verdedigen. Met de Zeeuw op het middenveld wordt je compleet overlopen. Ik ben geen fan van Siem de Jong, maar met hem op het middenveld gebeurd dat veel minder. De Zeeuw is een speler die je in moet brengen als je alles of niet speelt, of in een 4-4-2 systeem waarin anderen het verdedigende werk voor hem opknappen. Maar een Ajax middenvelder moet allround zijn en kunnen aanvallen en verdedigen als dat moet.

Van der Wiel heeft 1 goed seizoen gespeeld en denkt nu op 60% te kunnen spelen. Hij staat altijd te slapen, dekt niet goed en is altijd te laat. Als je altijd te laat bent ben je gewoon niet geconcentreerd. Maar deze selectie mist gewoon kwaliteit, dit is het slechtste Ajax in jaren. Dat we de titel nog kunnen halen is een wonder. Meer dan de helft van de spelers in het eerste verdient het Ajax shirt niet.

Zegt jammer genoeg veel over het niveau van het Nederlandse voetbal hedendaags. :(

Zegt jammer genoeg veel over het niveau van het Nederlandse voetbal hedendaags. :(

Helaas wel. Maar dat komt gewoon echt door slecht beleid. Mensen uit de financiële wereld hebben berekend dat Ajax met goed beleid zou kunnen doorgroeien naar een begroting van rond de 120 miljoen euro, het dubbele dus van wat ze nu hebben. Ajax gaat al jaren achteruit, maar de laatste 2 jaar rennen ze echt achteruit. Het is schrijnend om te zien dat clubs met 1/10e van de mogelijkheden die Ajax heeft het Ajax gewoon lastig kan maken. Dat zou nooit mogen. Twente is bijna de enige club die stappen vooruit maakt.

Helaas wel. Maar dat komt gewoon echt door slecht beleid. Mensen uit de financiële wereld hebben berekend dat Ajax met goed beleid zou kunnen doorgroeien naar een begroting van rond de 120 miljoen euro, het dubbele dus van wat ze nu hebben. Ajax gaat al jaren achteruit, maar de laatste 2 jaar rennen ze echt achteruit. Het is schrijnend om te zien dat clubs met 1/10e van de mogelijkheden die Ajax heeft het Ajax gewoon lastig kan maken. Dat zou nooit mogen. Twente is bijna de enige club die stappen vooruit maakt.

Heb je daar een bron voor?

Ik heb het wel gelezen, kan het nu helaas niet meer vinden. Ajax zou dan een eigen TV-deal moeten opzetten, het stadion uitbreiden en jaarlijks Champions League moeten halen. Dit in combinatie met betere sponsorcontracten zou tot een veel hogere begroting moeten leiden. Dit alles was berekend door in acht te nemen hoe groot de achterban is, wat voor bedrijven er in de regio aanwezig zijn et cetera.

Als je ziet hoe Munsterman bezig is met Twente en de begroting naar 45 miljoen euro wil brengen en de grootte van Ajax en Twente vergelijkt qua achterban, sponsoring en bedrijven, dan haalt Ajax niet het maximale uit haar mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
Dat is duidelijk inderdaad. Munsterman heeft in een interview ook aangegeven jaloers te zijn op de mogelijkheden en potentie die Ajax heeft. Nu aan Van der Aat om dat te realiseren! :D

Heeft trouwens iemand toevallig afgelopen vrijdag op BNR dat programma met W.Genee gehoord? Waren Sjaak Zwart, Kraay jr en Jan de Hoop Scheffer te gast. Laatstgenoemde wilde wel in de RvC oid. :roflol:

Iemand nog een kaartje over voor zondag? Zo ja --->
PM A.U.B

Drie keer raden wie de scheidsrechter is aanstaande zondag.

e0b6174b0db49b0d2106360b741b9aa4478a100c.jpg

Geef die schaal maar alvast aan Wisgerhof.

mooi shirt

Geruchten van Vertonghen naar ManCity en Mathijssen naar Ajax lijken steeds hardnekkiger te worden. Het lijkt mij echt een fantastische ruil. Manchester City die een gigantisch bedrag betaalt en Ajax die een basisspeler van Oranje ophaalt voor een klein bedrag.

En daarbij zal Stekelenburg ook wel vertrekken. Dan heb je toch aardig wat geld om een goed middenveld te vormen en een fatsoenlijke spits aan te trekken.

Terug
Naar boven