AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Geruchten van Vertonghen naar ManCity en Mathijssen naar Ajax lijken steeds hardnekkiger te worden. Het lijkt mij echt een fantastische ruil. Manchester City die een gigantisch bedrag betaalt en Ajax die een basisspeler van Oranje ophaalt voor een klein bedrag.

En daarbij zal Stekelenburg ook wel vertrekken. Dan heb je toch aardig wat geld om een goed middenveld te vormen en een fatsoenlijke spits aan te trekken.

Mathijsen is het laatste jaar wel aan het tobben geweest met blessures. Verdedigend zou je er veel op vooruit gaan, maar als hij veel blessures heeft heb je er weinig aan. Ik vraag me af waarom HSV graag van een basisspeler af wil.

Ajax zal deze zomer voldoende geld hebben, maar als je van den Boog dan weer hoort zeggen dat Sigthorsson als spits aan alle eisen voldoet en dat het lijstje van Frank de Boer het lijstje van Ajax is, dan zakt de moed me in de schoenen. Blijkbaar heeft Ajax niets geleerd van de periode van Basten.

Drie keer raden wie de scheidsrechter is aanstaande zondag.

e0b6174b0db49b0d2106360b741b9aa4478a100c.jpg

Geef die schaal maar alvast aan Wisgerhof.

Ajax publiek. Ga huilie doen dan.

Twijfelachtige beslissingen genomen door Vink zijn altijd nog in het voordeel geweest van Ajax.

Mathijsen is het laatste jaar wel aan het tobben geweest met blessures. Verdedigend zou je er veel op vooruit gaan, maar als hij veel blessures heeft heb je er weinig aan. Ik vraag me af waarom HSV graag van een basisspeler af wil.

Ajax zal deze zomer voldoende geld hebben, maar als je van den Boog dan weer hoort zeggen dat Sigthorsson als spits aan alle eisen voldoet en dat het lijstje van Frank de Boer het lijstje van Ajax is, dan zakt de moed me in de schoenen. Blijkbaar heeft Ajax niets geleerd van de periode van Basten.

Nouja, een groot verschil is natuurlijk wel dat er geen gigantische bedragen over tafel gaan. Ik las 2 a 3 miljoen voor Sigthorsson en ongeveer 3 miljoen voor Mathijssen. Verder ken ik die Ijslandse spits niet zo, maar ik heb liever iemand uit de omgeving van Scandinavie, dan een of andere Braziliaanse idioot, die weer niet kan aarden in de selectie/Nederland.

Het valt wederom op dat Gert-Jan Verbeek weer uitstekend werk levert met jonge talenten. Dat deed hij bij Heerenveen, Heracles en nu bij AZ weer. Geweldige coach, met heerlijke teksten. Helaas heeft Sulejmani bij Ajax niet zo goed uitgepakt. hopen dat die Sigthorsson dat wel doet als 'ie gehaald wordt.

Wie zie jij graag komen voor het middenveld?

Laatst bewerkt:
Toby heeft een lichte blessure. Zou een enorme meevaller zijn als hij er zondag niet bij zou zijn. Afgelopen zondag zat hij er best vaak naast. Begon sterk vorig seizoen, maar vind hem zwaar door de mand vallen dit seizoen. Een beetje net als Marcellis destijds bij PSV.

Ajax publiek. Ga huilie doen dan.

Twijfelachtige beslissingen genomen door Vink zijn altijd nog in het voordeel geweest van Ajax.

Ohja, vandaar dat hij vorig jaar een tijd geen wedstrijden van Ajax mocht fluiten vanwege discutabele beslissingen in het nadeel van Ajax.

Vink heeft 1x in het voordeel van Ajax gefloten, dat was tegen AZ. Verder heb ik alleen maar negatieve herinneringen. Vink is een scheidsrechter die het liefst de belangrijkste man van het veld is in plaats van onzichtbaar, walgelijke kerel.

Ohja, vandaar dat hij vorig jaar een tijd geen wedstrijden van Ajax mocht fluiten vanwege discutabele beslissingen in het nadeel van Ajax.

Vink heeft 1x in het voordeel van Ajax gefloten, dat was tegen AZ. Verder heb ik alleen maar negatieve herinneringen. Vink is een scheidsrechter die het liefst de belangrijkste man van het veld is in plaats van onzichtbaar, walgelijke kerel.

Alsof hij goed gefloten heeft bij wedstrijden van FCT.....

Alsof hij goed gefloten heeft bij wedstrijden van FCT.....

Twente publiek. Ga huilie doen dan.

Ik vind Vink een slechte scheidsrechter, ik had liever een andere gehad. Is op de een of andere manier altijd betrokken bij discutabele beslissingen en ik stoor me altijd aan zijn arrogante houding tijdens de wedstrijd.

Laatst bewerkt:
Twente publiek. Ga huilie doen dan.

Ik vind Vink een slechte scheidsrechter, ik had liever een andere gehad. Is op de een of andere manier altijd betrokken bij discutabele beslissingen en ik stoor me altijd aan zijn arrogante houding tijdens de wedstrijd.

Jammer Rocky. Ik geef slechts aan dat je je niet moet verschuilen achter die "blinde" vink.

Als hij discutabele beslissingen maakt kan hij wel fluiten naar zijn verdere loopbaan.

aww-yea-meme-original.jpg

Om nou nu al te gaan huilen over de scheids...

Geef die vent een kans en als die inderdaad k*t beslissingen maakt, maak hem dan na de wedstrijd kapot.

Jammer Rocky. Ik geef slechts aan dat je je niet moet verschuilen achter die "blinde" vink.

Als hij discutabele beslissingen maakt kan hij wel fluiten naar zijn verdere loopbaan.

aww-yea-meme-original.jpg

Ik geef alleen aan dat hij in het verleden nogal eens discutabele beslissingen heeft genomen in het nadeel van Ajax. Vervolgens zeg jij: "Ga huilie doen dan.", waarna je vervolgens zegt dat hij ook Twente heeft benadeeld, en dus hetzelfde zegt als ik. Heeft niets met verschuilen te maken.

Dat hij discutabele beslissingen gaat maken kan ik nu al voorspellen.

Om nou nu al te gaan huilen over de scheids...

Geef die vent een kans en als die inderdaad k*t beslissingen maakt, maak hem dan na de wedstrijd kapot.

Vink heeft kansen genoeg gehad. Ik beoordeel hem niet op 1 wedstrijdje. Ik zie elke wedstrijd van Ajax, en als je aan het begin ziet dat Vink de scheidsrechter is, dan kan je van tevoren al invullen dat hij een hoofdrol gaat opeisen.

Helemaal met je eens the rock. Als Vink wordt aangeteld bij een wedstrijd van Ajax denk ik altijd al owjeeh. Daarnaast heeft Vink vorig jaar al heel wat verziekt voor Ajax.

Anders supporters van anders teams zeggen meteen dat wij ajacieden ons aanstellen. Maarja hun grijpen elk moment aan om een ajacied te zieken.

Helemaal met je eens the rock. Als Vink wordt aangeteld bij een wedstrijd van Ajax denk ik altijd al owjeeh. Daarnaast heeft Vink vorig jaar al heel wat verziekt voor Ajax.

Anders supporters van anders teams zeggen meteen dat wij ajacieden ons aanstellen. Maarja hun grijpen elk moment aan om een ajacied te zieken.

Dat ze andere Ajacieden willen zieken moeten ze zelf weten, daar stoor ik me niet echt aan, zolang er maar valide argumenten zijn. Ik zat afgelopen weekend met een gezelschap de bekerfinale te kijken, en toen Twente scoorde stonden de Feyenoord supporters te springen en te juichen en ons provocerend aan te kijken. Ik heb het genegeerd, en dan is de lol er snel van af. Juichen om het verlies van een andere club terwijl je eigen club in een zeer zorgelijke situatie zit, ik kan het niet begrijpen. Maar dat geeft dan meteen wel het niveau aan van zulke gasten.

Ik vind het altijd wel grappig, die anti-Ajax mentaliteit. Als de finale Twente - PSV, PSV - Feyenoord of wat mij betreft Excelsior - Willem II was geweest had het mij echt totaal niets geïnteresseerd wie er had gewonnen. Maar als Ajax iets kan winnen is opeens iedereen voor de tegenstander, ook al is het slecht voor hun eigen club. Er zijn zat dingen die Ajax niet goed doet en die je kan benoemen als supporter van een andere club, maar altijd die loze kreten als "Arrogante club" en "Lucky Ajax" zijn niet eens de moeite waard om serieus te nemen.

Ik geef alleen aan dat hij in het verleden nogal eens discutabele beslissingen heeft genomen in het nadeel van Ajax. Vervolgens zeg jij: "Ga huilie doen dan.", waarna je vervolgens zegt dat hij ook Twente heeft benadeeld, en dus hetzelfde zegt als ik. Heeft niets met verschuilen te maken.

Die man is toch ontoerekeningsvatbaar, dus dit kan zowel positief als negatief uitvallen voor beide clubs. Dan moet je niet gaan zeggen dat FCT automatisch wint door middel van Vink, want riekt naar excuses zoeken voor de nederlaag. Trouwens weet je waarom Vink niet gefloten heeft afgelopen seizoen? Idd....

Stop the bitching plz.

Ik vind het altijd mooi om te zien hoeveel mensen anti-ajax zijn. Dat is ook echt de laatste jaren ontstaan, iedereen die geen ajax supporter is lijkt per definitie anti-ajax te zijn..

Maar stel nou dat Vink zondag in de laatste minuut bij een 0-0 stand een onterechte penalty aan Ajax geeft die daarmee kampioen worden? Dan is Vink zeker weer een goede man..

Die man is toch ontoerekeningsvatbaar, dus dit kan zowel positief als negatief uitvallen voor beide clubs. Dan moet je niet gaan zeggen dat FCT automatisch wint door middel van Vink, want riekt naar excuses zoeken voor de nederlaag. Trouwens weet je waarom Vink niet gefloten heeft afgelopen seizoen? Idd....

Stop the bitching plz.

Is geen bitching, slechts een constatering. Als ik b*ch, dan doe jij het ook, je zegt namelijk exact hetzelfde als ik. Het is altijd mooi, als Feyenoord/Twente/PSV genaaid wordt door de scheidsrechter en de supporters zeggen er wat van is dat prima, maar als de supporters van Ajax er iets van zeggen wordt dit meteen als gehuil bestempeld.

Ik zie Pieter Vink als een slechte scheidsrechter die vaker wel dan niet discutabele beslissingen heeft genomen in wedstrijden tegen Ajax. Dat geef ik aan, en vervolgens maak jij er een heel punt van.

Ik vind het altijd mooi om te zien hoeveel mensen anti-ajax zijn. Dat is ook echt de laatste jaren ontstaan, iedereen die geen ajax supporter is lijkt per definitie anti-ajax te zijn..

Maar stel nou dat Vink zondag in de laatste minuut bij een 0-0 stand een onterechte penalty aan Ajax geeft die daarmee kampioen worden? Dan is Vink zeker weer een goede man..

En waar komt die anti-Ajax mentaliteit dan vandaan? Graag met concrete voorbeelden komen. Mensen roepen vaak dat Ajax arrogant is en altijd geluk heeft. Als je dan naar voorbeelden vraagt blijft het stil. Wat heeft Ajax dit seizoen gedaan om arrogant genoemd te worden? Als Ajax echt arrogant zou zijn zouden ze wel uit het solidariteitsbeginsel van de KNVB en uit de deal met Eredivisie Live stappen. Ajax zou financieel namelijk veel betere deals binnen kunnen halen als ze dat zouden doen.

Vink moet gewoon eerlijk fluiten, beide kanten op. Niet alle twijfelgevalletjes voor 1 club fluiten, wat hij wel vaak doet. Als er 2 spelers 10 keer aan elkaars shirt trekken fluit Vink 8 keer voor een vrije trap voor dezelfde club, dat is ergerlijk en zorgt voor frustratie bij de spelers.

De scheidsrechters in Nederland zijn gewoon van een laag niveau en ze zijn inconsistent. Afgelopen weekend nog, die gele kaart van Luuk de Jong was totaal belachelijk en komt opeens uit het niets. Blom floot de hele wedstrijd dood, en daarna krijgt hij alom lof in programma's als Studio Voetbal, Vi en Barend & Barend. Als je Engels of Spaans voetbal kijkt, dan is de scheidsrechter vaak onzichtbaar en valt hij je eigenlijk niet op. Meestal weet ik na afloop niet eens wie er floot. Als je dan weer overschakelt naar de Eredivisie zie je om de 15 seconden een close-up van de scheidsrechter die weer op z'n fluitje blaast.

Vink is ook de scheids die vorig jaar een aantal wedstrijden geschorst werd na zijn wanprestatie bij AZ - Twente. Hij is gewoon een dramatische scheids. Maar ik denk dat wij in het voordeel zijn gezien we thuis spelen. 40.000 fluitende mensen kunnen een scheids als Vink vrij gemakkelijk beinvloeden.

Dat anti-Ajax gedrag kan ik ook niet begrijpen. Maar goed, als er maar over Ajax gepraat wordt is het prima toch. Wordt pas echt erg als ze medelijden met je gaan hebben zoals bij Feyenoord. Sowieso heb ik het gevoel dat onder de meeste Ajax supporters veel minder haat bestaat naar andere clubs dan bij de rest van de eredivisie. Zelfs bij Ajax - Feyenoord zit het een stuk dieper in Rotterdam dan hier.

Terug
Naar boven