AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Is geen bitching, slechts een constatering. Als ik b*ch, dan doe jij het ook, je zegt namelijk exact hetzelfde als ik. Het is altijd mooi, als Feyenoord/Twente/PSV genaaid wordt door de scheidsrechter en de supporters zeggen er wat van is dat prima, maar als de supporters van Ajax er iets van zeggen wordt dit meteen als gehuil bestempeld.

Maar je lijkt niet door te hebben dat je hier verkondigd dat Vink automatisch tegen Ajax gaat fluiten. Ik stel slechts dat Vink een pauper is en tevens tegen FCT vergissingen heeft begaan.

Uit dit punt komt ook direct de "ajax-haat", dit is een vicieuze cirkel waarbij de Ajax aanhang zich boven de "overige" voetbalclubs plaatst mede omwille de vroeger behaalde prestaties, hierop volgende de reactie van de "overige" voetbalclubs. Waarop de Ajax aanhang zich weer onderscheidt van de "overige" voetbalclubs enz enz.

Kijk dat Feyenoorders een "Ajax-haat" hebben kan ik nog begrijpen omdat het rivalen van elkaar zijn, maar dan hoor ik in dat "supporters" programma op RTL 5 zo'n idiote willem II supporter met duidelijk een chromosoom teveel piepen dat hij Ajax haat en dan denk ik echt van het is gewoon kuddegedrag aan het worden om Ajax te haten.

Maar je lijkt niet door te hebben dat je hier verkondigd dat Vink automatisch tegen Ajax gaat fluiten. Ik stel slechts dat Vink een pauper is en tevens tegen FCT vergissingen heeft begaan.

Uit dit punt komt ook direct de "ajax-haat", dit is een vicieuze cirkel waarbij de Ajax aanhang zich boven de "overige" voetbalclubs plaatst mede omwille de vroeger behaalde prestaties, hierop volgende de reactie van de "overige" voetbalclubs. Waarop de Ajax aanhang zich weer onderscheidt van de "overige" voetbalclubs enz enz.

Ik begrijp je punt niet echt wat betreft de Ajax-haat. Op wat voor manier plaatst de Ajax-aanhang zich dan boven de "overige" voetbalclubs? Als je dat echt vind, vind ik dat Calimero-gedrag.

Ajax is de Nederlandse club met de meeste prijzen en het meeste succes, dat is een feit, maar als je dat zegt is het blijkbaar arrogant? Dat begrijp ik niet. De meeste Ajacieden zijn juist zeer kritisch op hun club, vinden het een schande dat ze al zo lang geen kampioen zijn geworden en vinden dat de club geleid wordt door incapabele mensen. De gedachte dat Ajax arrogant is en dat de Ajax supporters arrogant zijn is allang achterhaalt. Was Ajax in de jaren 70 arrogant? Absoluut. Maar de laatste jaren al lang niet meer. De Ajax supporters van nu hebben het over het Ajax van nu en niet meer dat van de jaren 70 of de jaren 90, maar supporters van andere clubs blijven daar maar constant aan memoreren om Ajax arrogant te kunnen blijven noemen.

Clubs praten zichzelf een complex aan door altijd maar te doen alsof Ajax arrogant is. Ton du Chatinier heeft het tegen zijn spelers over "de club uit Amsterdam". Kinderachtig gedrag. Als je in de Utrecht jeugd speelt en je zegt dat je voor Ajax bent wordt je in elkaar geschopt. Dat vind ik dus echt onacceptabel. Spelers van ADO Den Haag hebben vorig seizoen Ajax spelers opgewacht na de wedstrijd en ze uitgescholden, bespuugd en tegen de tassen geschopt. Dat soort gedrag hoort wat mij betreft niet in de voetballerij thuis. Een Afellay die "Helemaal niets in Amsterdam" zingt tijdens de huldiging van PSV, en Ruiz die vorig jaar hetzelfde deed, dat vind iedereen prachtig. Als Vertonghen dan een lied zingt over Feyenoord supporters na bespuugd te zijn door Feyenoord supporters en uitgescholden door Feyenoord spelers, dan is heel Nederland in rep en roer, Ajax is weer de arrogante club en Vertonghen wordt geschorst. Begrijp me niet verkeerd, ik keur het zingen van Vertonghen niet goed, maar ik kan het wel begrijpen als reactie naar de Feyenoord supporters.

Even beetje off-topic, maar het nieuwe uit-shirt van Heerenveen is erg mooi trouwens. Ik denk dat ze dit op verzoek van Bas Dost hebben gedaan.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ajax rond met Boerrigter.

Kallstrom wil ook weg bij zijn club. Ik zeg binnenhalen!

Laatst bewerkt:
Ajax gaat dus serieus werk maken van Theo Janssen. Ik weet niet of ik hem echt bij Ajax vind passen, maar voor 3 miljoen euro kan je de gok wel wagen. De eerste aankopen zijn bekend, Boerrigter, Serero en dus Janssen waarschijnlijk. Ook is Ajax nog bezig met Sigthórsson van AZ, Rits van GBA (die gaat kiezen tussen Ajax en Utrecht) en hebben ze scouts naar België gestuurd, ik denk en hoop voor de Bruyne. Los van wat ik van de namen vind, vind ik het wel prettig dat Ajax nu al bezig is in plaats van pas eind augustus te gaan kopen zoals normaal. Boerrigter schijnt rond de 6 ton te kosten, Serero is transfervrij en Janssen kost 3 miljoen. In de media stond dat Serero 2,5 miljoen euro moet kosten, maar het schijnt dat Ajax dat kan verrekenen met de jaarlijkse bijdrage aan AjaxCT. Dan betalen ze dus 2,5 miljoen voor de speler, maar krijgt AjaxCT een jaar of langer geen financiële bijdrage bijvoorbeeld.

Die Serero is toch 1.55 ofzo? Of was dat die andere afgeteste kerel.

Janssen bij Ajax? Ik hoop dat het werkt, maar of het werkt? Geen idee. Voordeel is wel dat Twente gelijk geen reet meer voorstelt, hahaha.

Laatst bewerkt:
Die Serero is toch 1.55 ofzo? Of was dat die andere afgeteste kerel.

Janssen bij Ajax? Ik hoop dat het werkt, maar of het werkt? Geen idee. Voordeel is wel dat Twente gelijk geen reet meer voorstelt, hahaha.

Klopt, Serero is een halve kop kleiner dan Anita. Hij moet dus technisch wel heel goed zijn om van toegevoegde waarde te zijn, en dat betwijfel ik. Hij is wel de beste speler van AjaxCT en een van de sterspelers van de Zuid-Afrikaanse competitie, maar dat zegt weinig. Foppe de Haan zegt dat hij meer potentie heeft dan Pienaar, maar dat zeiden ze van Daylon Claassen ook, en die speelt nu bij Lierse SK, een ploeg die bijna onderaan staat in België.

Ik denk dat Janssen qua spel niet goed bij Ajax past. Hij moet het vooral hebben van zijn trap, maar Ajax heeft minder kopsterke spelers dan Twente. Zo'n pass die Eriksen gaf op de Jong tegen Twente bij de 3-1 zal je hem nooit zien geven, en dat is toch wat ik liever zie. Maar aan de andere kant, voor 3 miljoen kan je de gok wagen.

ach marlboro hebben ze in amsterdam ook en amstel is zo slecht nog niet... de beste speler van de eredivisie hoort bij de beste club van nederland

Wahaha jullie denken toch niet dat Theo naar A'dam gaat he. Rofl.

Niet ontkennen is beter dan wel ontkennen. Onmogelijk is het niet, de kans echter wel vrij klein. Er vanuit gaande dat er sprake is van een clausule die in zijn contract is opgenomen.

Laatst bewerkt:
Kijk dat had ik dus gemist, wat voor clausule?

Kijk dat had ik dus gemist, wat voor clausule?

Eentje die ervoor zorgt dat de minimale transfersom slechts geldt voor buitenlandse clubs.

Waarom zou de winnaar van de gouden schoen, beker en nummer 2 van Nederland binnen 2 dagen beslissen om naar de (op de terugweg zijnde) nummer 1 te gaan?

Eentje die ervoor zorgt dat de minimale transfersom slechts geldt voor buitenlandse clubs.

Waarom zou de winnaar van de gouden schoen, beker en nummer 2 van Nederland binnen 2 dagen beslissen om naar de (op de terugweg zijnde) nummer 1 te gaan?

Ah ok. Ik zou het niet weten waarom hij het zou gaan doen, ik zou het ook heel apart vinden wanneer een cult figuur als Janssen naar Ajax zou gaan. Het deed me een beetje denken aan de transfer van De Zeeuw.

Janssen wilt toch weg omdat Munsterman slechte dingen heeft rondgestrooid over hem? (Aldus de Telegraaf :o)

Zo'n seizoen als deze krijgt Janssen waarschijnlijk nooit meer, dus ik weet niet wat Ajax ermee moet. We hebben al iemand met een gouden pass en dat is Eriksen.

Terug
Naar boven