Fitness Seller

AFCA Ajax topic

Ik dacht dat ze Otto wilde behouden omdat hij zo goed met kinderen opschiet. Daarnaast moeten ze Hennie de Regt nog wegwerken. Al met al, lekker bezig. Ik heb er vertrouwen in.

Ik dacht dat ze Otto wilde behouden omdat hij zo goed met kinderen opschiet. Daarnaast moeten ze Hennie de Regt nog wegwerken. Al met al, lekker bezig. Ik heb er vertrouwen in.

Otto is typisch iemand van even het handje op de schouder bij kinderen en ouders om zo een goede indruk te maken. Maar blijkbaar wordt hij kwalitatief gezien te min bevonden.

De Regt moet inderdaad wegwezen, ik neem aan dat dat nog wel gaat gebeuren. Die snapt er echt helemaal niks van. Er zijn gesprekken gaande met nieuwe jeugdtrainers, dus hopelijk is er snel duidelijkheid. Dat is het beste voor iedereen.

Terecht dat ze judo afschaffen, werd dacht ik ooit eens ingevoerd zodat spelers beter wisten hoe ze hun val moesten breken, wtf??
Uit eigen ervaring weet ik wel, als iemand met 2 benen als een malloot op jou inkomt dat je dan sowieso de sjaak bent en er niet veel aan kan doen. bij kopduels ook vrij nutteloos, want dat is gewoon een balanskwestie. Tevens beoefenen ze voetbal en geen judo :P

ga je nu judo dissen of wat? woon je ver van limburg?:D

Ik heb ooit eens na afloop van een workshop een discussie gehad met enkele toptrainers binnen de Nederlandse sport in het kader van een trainerscursus. Die waren het er allemaal over eens dat gymnastiek/ballet eigenlijk de ultieme oefening is voor jonge kinderen om een optimale motoriek te ontwikkelen.

Toch gek dat ze het er bij Ajax uithalen dan.

Laatst bewerkt:
Ik heb ooit eens na afloop van een workshop een discussie gehad met enkele toptrainers binnen de Nederlandse sport in het kader van een trainerscursus. Die waren het er allemaal over eens dat gymnastiek/ballet eigenlijk de ultieme oefening is voor jonge kinderen om een optimale motoriek te ontwikkelen.

Toch gek dat ze het er bij Ajax uithalen dan.

Bij Barcelona doen ze het ook niet. Alles zal worden gericht op technische ontwikkeling.

Het gaat er natuurlijk ook om hoe je zulke aspecten in de training integreert. Bij Ajax was het het geval dat de jongste jeugd eerst 2 uur aan judo moest doen om vervolgens nog een wedstrijd te gaan spelen. Ook werd er per dag maar 30 minuten met de bal getraind omdat er zoveel andere activiteiten waren. Dat kan natuurlijk echt niet.

Ajax zal nooit de fysiek grootste en sterkste selectie van Nederland hebben. Ze moeten de duels ontwijken door een surplus aan techniek en balcontrole in plaats van proberen die duels te winnen via judo. Ajax heeft in de eredivisie meestal minimaal 55% balbezit, vaak 60%. Dan heb je spelers nodig die wat kunnen met een bal, en die lopen er nu te weinig. En degene die het wel kunnen zijn gekocht.

Laatst bewerkt:
Ik hoorde Diego naar Ajax.

Ik hoorde timmy simons naar ajax.

Wesley sonck zou ook prioriteit nummer 1 zijn voor de spitspositie van ajax.

Volgens mij liegen jullie allemaal hoor.

Ik heb gehoord dat Ferdi Vierklauw z'n carriere voort gaat zetten bij Ajax.

Ik heb gehoord dat Messi naar Ajax komt

Zo kan 'ie wel weer.

Vandaag was de presentatie van Co Adriaanse bij Twente. Wat denken de Ajacieden hier? Goeie trainer ofniet?

Vandaag was de presentatie van Co Adriaanse bij Twente. Wat denken de Ajacieden hier? Goeie trainer ofniet?

Ja en nee. Het eerste elftal van Twente kan hij weinig meer aan veranderen denk ik. Dat elftal is goed op elkaar ingespeeld, zal in het zelfde systeem blijven spelen en ik verwacht ook dat hij daar weinig gaat veranderen. Ik denk wel dat hij Twente verder kan helpen wat betreft de ontwikkeling van de jeugd. Ik vind Adriaanse een prima trainer, maar hij heeft wel een beperkte houdbaarheidsdatum. Na een jaar of 2-3 is hij het meestal zat en zijn de spelers hem ook zat. Hij is geen trainer die het beleid van de komende 10 jaar op zich gaat nemen.

Ik ben wel blij dat Adriaanse weer een serieuze club gaat trainen, in plaats van in Qatar een beetje rommelen voor veel geld.

---------- Post added ma 27 jun 2011 at 13:33 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=V6e-XFkJDNg&feature=player_embedded#at=11

Ben benieuwd echt benieuwd naar Serero. Volgens mij is hij in potentie zelfs beter dan Pienaar.

Het competitieniveau in Zuid Afrika is echt heel erg laag. Stanton Lewis en Daylon Claasen blonken daar ook uit, maar waren bij Ajax amper goed genoeg voor het tweede elftal. Claasen speelt nu bij Lierse en Lewis bij de Kaiser Chiefs. Ik verwacht dat Serero minimaal 1,5 jaar nodig heeft om aan het niveau te wennen, als hij dat al aan kan.

Terug
Naar boven