AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Niets zo veranderlijk dan een voetbalsupporter :roflol: Daarbij een goede wedstrijd van Gregory van der Wiel, ja ontzettend goed die terugspeelballen op de keeper!

Ik vond Vermeer geweldig keepen de afgelopen weken. Maar dat krediet is natuurlijk helemaal weg nu. Zulke blunders. Dat mag niet op dit niveau. Dat KAN gewoon niet. En die terugspeelballen worden geforceerd, omdat Vermeer consequent weigert om de lange bal te trappen (en nu snap ik waarom :roflol:)

van der Wiel speelde een goede wedstrijd. Was de enige in de verdediging van Ajax die niveau haalde en er aanvallend zelfs een aantal goede voorzetten uitgooide.

Vertonghen speelt trouwens ook als een zak hooi. Die heeft er gewoon echt geen zin in lijkt het wel. Ik las hier en daar dat er misschien wel wat concurrentie moet komen in bijvoorbeeld de vorm van Virgil van Dijk van Groningen. Zou helemaal niet zo verkeerd zijn, denk ik.

Laatst bewerkt:
Vermeer nooit meer opstellen svp. Zet maar lekker die jonge jongen van NEC op doel, dit nooit weer. Zoals Tractortje al zei; hij geeft gewoon 3 doelpunten weg... Niet te filmen.

Hand in hand kameraden
Hand in hand voor Feyenoord 1
Geen woorden maar daden
Leven Feyenoord 1

Vermeer nooit meer opstellen svp. Zet maar lekker die jonge jongen van NEC op doel, dit nooit weer. Zoals Tractortje al zei; hij geeft gewoon 3 doelpunten weg... Niet te filmen.
Nee he... Ik heb die vieze vermeer altijd al een paniekzaaier gevonden aan de bal. Er is nooit rust als hij met de bal aan de voet is. Tis echt een hele goede lijnkeeper, durf wel te zeggen op Stekelenburg de beste van Nederland maar hoge ballen en zijn traptechniek horen bij een derde klasse amateurvereniging...

xittaP +1

Ik vind het wel sneu voor Vermeer. Vorig seizoen heeft hij echt een aantal punten voor ons gepakt met geweldige reddingen! Mede hierdoor zijn we kampioen geworden...
Verder is het gewoon een uitstekende lijnkeeper, maar elke keer als hij een terugspeelbal krijgt... dan krijg ik het aan mijn hart!
Maar ik denk, als verdediger weet je toch ook dat hij meevoetballend minder is... blijf dan niet steeds terugspelen! Trap die bal gewoon naar voren of over de zijlijn..
Dan maar iets minder mooi, maar wel gewoon winnen van Utreg.

Hou toch op man. Vermeer heeft geweldig lopen keepen de afgelopen weken. Tegen Feyenoord en PSV heeft hij er eigenhandig voor gezorgd dat Ajax er nog een puntje aan over heeft gehouden. Gister was inderdaad een drama, maar geen reden om hem aan de kant te zetten.

Ik heb Enoh, Anita, Vertonghen en Van der Wiel ook verschrikkelijke dingen zien doen, waarbij Van der Wiel en Enoh dat structureel blijven doen en zij blijven ook staan. Daarnaast was de blamage van gister ook grotendeels toe te rekenen aan de uitermate zwakke verdediging. Waar iedereen altijd lovend is over vertonghen zie ik nog altijd een verdediger met veel fouten die absoluut nog niet toe is aan een volgende stap. Bovendien heb ik (nog) absoluut geen vertrouwen in cillisen als eerste doelman.

Siem de Jong heeft ons ook kampioen "gemaakt" door toevallig twee keer te scoren tegen Twente, moet hij daarom ook maar blijven staan Marvin?
Natuurlijk is hij een geweldige lijnkeeper, maar mee voetballen hoort erbij als keeper van Ajax. We zijn de laatste jaren erg verwend met Stekelenburg, die over 60 meter een bal op je stropdas legt, maar zo slecht uittrappen als gisteren...
Verschil is dat we voor Enoh, Anita, Vertonghen en vd Wiel geen goede vervangers hebben, en ik denk dat Cillessen een betere keeper kan worden dan Vermeer. Buiten dat, Stekelenburg werd ook op jonge leeftijd voor de leeuwen gegooid, en kijk wat voor keeper we nu hebben in Oranje. Ik zeg doen.

Siem de Jong heeft ons ook kampioen "gemaakt" door toevallig twee keer te scoren tegen Twente, moet hij daarom ook maar blijven staan Marvin?
Natuurlijk is hij een geweldige lijnkeeper, maar mee voetballen hoort erbij als keeper van Ajax. We zijn de laatste jaren erg verwend met Stekelenburg, die over 60 meter een bal op je stropdas legt, maar zo slecht uittrappen als gisteren...
Verschil is dat we voor Enoh, Anita, Vertonghen en vd Wiel geen goede vervangers hebben, en ik denk dat Cillessen een betere keeper kan worden dan Vermeer. Buiten dat, Stekelenburg werd ook op jonge leeftijd voor de leeuwen gegooid, en kijk wat voor keeper we nu hebben in Oranje. Ik zeg doen.

Dit is natuurlijk onzin wat je zegt...
Maar gelukkig geef je dat zelf al aan! Die twee doelpunten waren een momentopname... dat gaat dus over 1 wedstrijd. Vermeer heeft een hele periode geweldig staan keepen ;)
De jong presteert al het hele seizoen ondermaats terwijl Vermeer erg goed keepte tot deze wedstrijd toe!

Vermeer speelde goed jongens.

Feyenoord verloren door buitenspelgoal, sad.

Vorig seizoen was de verdediging stukken beter, en had Vermeer minder te doen en speelde hij pas sinds Stekelenburg geblesseerd was. Hij is pas sinds 10 wedstrijden de officiële eerste keeper van Ajax, en ik vind het eerlijk gezegd niet heel spectaculair allemaal.
Een keeper wordt afgerekend op o.a. tegendoelpunten, en er liggen er gemiddeld 2 in per wedstrijd. Uiteraard zijn deze niet allemaal hem aan te rekenen; een keeper is zo goed als de verdediging voor hem, maar m.i. geldt dit ook vice versa. Ik denk dat als je als verdediger weet dat Stekelenburg achter je staat, je toch iets zekerder bent, zeker in je terugspeelballen.

Vorig seizoen was de verdediging stukken beter, en had Vermeer minder te doen en speelde hij pas sinds Stekelenburg geblesseerd was. Hij is pas sinds 10 wedstrijden de officiële eerste keeper van Ajax, en ik vind het eerlijk gezegd niet heel spectaculair allemaal.
Een keeper wordt afgerekend op o.a. tegendoelpunten, en er liggen er gemiddeld 2 in per wedstrijd. Uiteraard zijn deze niet allemaal hem aan te rekenen; een keeper is zo goed als de verdediging voor hem, maar m.i. geldt dit ook vice versa. Ik denk dat als je als verdediger weet dat Stekelenburg achter je staat, je toch iets zekerder bent, zeker in je terugspeelballen.

Tot nu toe heeft Ajax zonder echte linksback gespeeld, een rechtsback die hopeloos uit vorm was en de de meest nonchalante (lees: arrogante) centrale verdedigers uit de Eredivisie.

De afgelopen wedstrijden heeft Vermeer geweldig gespeeld. Maar als je zo blundert. Dat kan echt niet. Al heb ik liever drie blunders in een wedstrijd, dan drie blunders in drie wedstrijden.

Natuurlijk, een foutje kan gebeuren, maar dit deden wij niet eens bij de D-tjes man, kom op. Keeper van de grootste club van Nederland, die meer dan €1.000.000 per jaar binnenharkt. En dan ook nog twee keer...

Klopt, maar je kan toch moeilijk ontkennen dat Vermeer ons niet in bepaalde wedstrijden met fantastische reflexen in de wedstrijd heeft gehouden!
Hij is een uitstekende lijnkeeper, al laat de rest nog te wensen over.
Tuurlijk ben ik het met je eens dat dit soort fouten niet mogen, maar om hem nou meteen helemaal af te schrijven vind ik wat ver gaan!

Pfff gaat weer lekker met de blesures.

4 basis spelers die geblesseerd zijn.

Vermoeidheidsbreuk en drie spierscheuringen

Ridder's going to Lyon!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven