Klaassen werd erg gehyped op de Toekomst. Zou een speler zijn van het kaliber "van der Vaart" of zelfs beter, terwijl iedereen kan zien dat dit zeker niet het geval is. Van der Vaart was op zijn 17e al veel beter dan Klaassen nu, terwijl Klaassen bijna 19 wordt.
Als Frank de Boer nou gewoon eens begint bij de basis. Oftewel, iedereen gewoon in positie lopen. Een rechtspoot op rechtsbuiten, een linkspoot op linksbuiten. Buitenspelers in positie blijven, hoogstens af en toe van flank wisselen. Middenvelders gewoon centraal houden. Blind opgeven. Anita op het middenveld.
Ik ben het met je eens. De Boer zei bij aanvang van dit seizoen dat er bij een blessure gewoon iemand anders in kwam die op die positie speelde. Is de linksback van Ajax 1 geblesseerd? Dan komt die van Jong Ajax er in. Is die ook geblesseerd? Dan die van de A1. Anita zou geen linksback meer spelen. Nu zei de Boer zelfs dat Anita zich misschien wel definitief op de positie van linksback moet gaan richten.
Sulejmani vind ik ook echt helemaal niks. Zijn rendement is dit jaar wat hoger, maar het is een Ajax-onwaardige voetballer. Als flankspeler heb je niks aan hem want zijn voorzet is waardeloos en zijn geslaagde acties naar binnen zijn op 1 hand te tellen. Voor zijn eigen spel krijgt hij te weinig ruimte en bovendien weet hij 9 van de 10 1-op-1 situaties met keepers (incl. penalty's) te vernken. Daarnaast heeft hij altijd veel te veel tijd nodig om een bal aan/mee te nemen en wil hij altijd veel te moeilijk doen. De ideale situatie zou zijn als ze Sulejmani terug naar Heerenveen konden sturen in ruil voor Narsingh

.
Als Sigthorsson en Boerrigter weer fit zijn dan zou ik op de rechterflank meer de voorkeur geven aan een echte rechtsbuiten als Lukoki.
Sulejmani is inderdaad niet veel, maar er zijn momenteel weinig andere mogelijkheden. Lukoki kan in tegenstelling tot Sulejmani wel passeren, maar vaak is de voortzetting erg slecht. Maar ik ben het met je eens dat hij niet bij Ajax past. Ajax zou elk bod boven de 6 miljoen euro direct moeten accepteren.
Gelul. Eén verkeerde aankoop is geen brevet van onvermogen voor elke functie binnen de club. Sterker nog, het kan de beste, en is de beste overkomen.
Eén verkeerde aankoop? Sulejmani, Wielaert, Sno, Kennedy, Oleguer en Cvitanich is niet één verkeerde aankoop. Stuk voor stuk spelers die niet genoeg kwaliteit hebben en/of niet bij Ajax passen. De Boer maakt overigens precies dezelfde fouten. Opvallend om te zien dat 2 oud Ajaxspelers niet kunnen zien of iemand binnen het beoogde systeem past of niet.