MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Ik snap ook niet waarom Blind steeds kansen blijft krijgen, laat dan Van Rijn spelen centraal. Beter de jeugd een kans geven, Blind heeft al vaak zat laten zien dat hij niet kan voetballen. En Ericksen er een keer uit voor Serrero of Rits zou ook best kunnen, misschien dat hij dan doorkrijgt dat hij weer moet gaan werken.

Volgens mij ben jij hier eerder de minderheid, pik.

Gelukkig wel 'hier' zegt me namelijk weinig, mocht ik jullie stelling eens op het vakkie met me makkers uitproberen mag ik me scc wel inleveren hehe.

:D

Wordt overigens tijd dat despelers ELKE wedstrijd niet alleen zeggen gemotiveerd en gefocused te zijn (laat ze het voortaan niet meer zeggen) maar op de mat brengen die aggresie !

Gelukkig wel 'hier' zegt me namelijk weinig, mocht ik jullie stelling eens op het vakkie met me makkers uitproberen mag ik me scc wel inleveren hehe.

:D

Wordt overigens tijd dat despelers ELKE wedstrijd niet alleen zeggen gemotiveerd en gefocused te zijn (laat ze het voortaan niet meer zeggen) maar op de mat brengen die aggresie !

Ik ben het wel met je eens. Ik hoop dat 010 altijd verliest andere Nederlandse ploegen heb ik geen problemen mee. Geniet ook weer dat ze gelijk hebben gespeeld tegen Utrecht.

RKC - Ajax. Echt dramatisch. En ik verbaas me er ook niet over. Van der Wiel en Vertonghen zijn de gevaarlijkste aanvallers van Ajax. Dat zegt genoeg. De selectie die nu in het veld staat hoort gewoon op plek 6 t/m 10 thuis.

Blind, Enoh, Anita, Lodeiro, Klaassen. Het is gewoon pure armoede. Allerlei tweedrangs spelers, die ook nog eens op andere posities spelen. Het is niet om aan te zien.

Ben het gedeeltelijk met je eens, al had ik een ander rijtje spelers neergezet. Ik vind Lodeiro, Klaassen en Anita namelijk wel bij Ajax passen.

Ben het gedeeltelijk met je eens, al had ik een ander rijtje spelers neergezet. Ik vind Lodeiro, Klaassen en Anita namelijk wel bij Ajax passen.

Anita speelt als linksback gewoon echt dramatisch. Lodeiro is als spits dramatisch en van Klaassen heb ik nog te weinig gezien om te kunnen oordelen.

En dan ook nog eens Aissatti op rechts? Was echt om te janken. Met als toppunt twee voorzetten die hij binnen drie seconden van elkaar op zijn directe tegenstander schiet.

Anita speelt als linksback gewoon echt dramatisch. Lodeiro is als spits dramatisch en van Klaassen heb ik nog te weinig gezien om te kunnen oordelen.

En dan ook nog eens Aissatti op rechts? Was echt om te janken. Met als toppunt twee voorzetten die hij binnen drie seconden van elkaar op zijn directe tegenstander schiet.

Anita is als linksback inderdaad k*t, maar als centrale middenvelder kan hij wel aardig spelen vind ik.

Lodeiro is geen spits, maar voor een speler die een jaar niet heeft gevoetbald en niet op zijn natuurlijke positie speelt vind ik hem het best aardig doen. Hij heeft in ieder geval in de gaten dat je ook moet lopen als je de bal niet hebt, en daarmee heeft hij al een streepje voor op 20 andere selectiespelers. Tevens vind ik hem redelijk goed in de combinatie, al moet hij nog wel wat meer balvast worden als hij de bal niet direct kwijt kan.

Klaassen is geen wereldtopper, maar zou wel wat kunnen toevoegen denk ik. Is vrij all-round a la Siem de Jong (m.a.w., blinkt nergens echt in uit), maar dan met meer loopvermogen en een betere techniek. Ik vraag me af of die jongen echt bij Ajax past, maar de tijd zal het uitwijzen. Is hét product van het vorige beleid op de Toekomst. Taakbewust, all-round en niet heel creatief. Als hij op de "Cruijff-manier" was opgeleid had het een heel aardige voetballer kunnen zijn denk ik. Op de Toekomst vergelijken ze zijn speelstijl met die van Gerrard bij Liverpool. Uiteraard gaat het dan niet over kwaliteit vergelijken, maar puur qua speelstijl.

Als Ajax toe kan naar een middenveld met Lodeiro, Anita, Eriksen en een voorhoede met Boerrigter, Sigthorsson, Sulejmani kan het misschien ooit weer wat worden. Maar ik vrees dat de Boer spelers als de Jong en Janssen niet gaat passeren. Als iedereen weer fit is moet de Boer zijn ware aard laten zien, en ik vrees voor het ergste.

Overigens is het schrijnend om te zien dat veel Ajaxsupporters riepen dat er een linksback en een rechtsbuiten moesten komen afgelopen zomer, maar dat de Boer juist voornamelijk extra middenvelders haalde die tot nu toe niets toevoegen. Juist de linksback en rechtsbuiten positie zijn nu wekelijks de minste posities. Had dat geld van Janssen en Serero in je zak gehouden, had Willems en Narsingh gekocht en je was klaar geweest.

Lodeiro verwachtte ik weinig van maar komt beter voor de dag dan gedacht, Klaassen geen wereldtopper ? Nee maar dat verwacht ik zeker niet van hem, van niemand. Laten we eerst eens NL competitie waardige spelers proberen te verzamelen en dan eens verder kijken...Klaassen's instelling bevalt mij tot op heden meer dan redelijk dat is al is al iets.

Overigens denk ik dat Frankie meer dan hem lief is wakker ligt van de kwaliteit en inzet. Hij had gedacht dat met een 'frisse' start en het 'Ajax spel' het er op dit moment al stukken beter zou hebben uitgezien maar hij komt thuis van een koude kermis. Er is wat veranderd sinds je wegging Frankie...

Tijd dat Ajax realitistisch wordt en opnieuw gaat bouwen, verwachtingen moeten ook omlaag van zowel het spel als prestaties. Pijnlijk maar realistisch....

Uitspraak van de rechtbank lijkt mij een overwinning voor kamp Cruijff.

En over de prestaties. Persoonlijk vind ik dat de supporters het nog erg rustig en te netjes houden.

Ik kan me nog periodes herinneren dat er bij slechte prestaties supporters gingen naar het trainingsveld. Of in het stadion met witte doekjes gingen zwaaien.
Ik hoopte eigenlijk op meer actie, maar heb het idee dat fanatieke supporters ook naar jarenlang elende moe zijn gestreden.
Ik bedoel meer, dat de prestaties de supporters al veel pijn hebben gedaan en dat supporters eigenlijk toe zijn in rust bij de club.

Weet niet hoe de anderen hier over denken?

Zelf had ik vorig jaar al een slecht gevoel bij het kampioenschap eerlijk gezegd. Iedereen dacht dat het weer goed ging, maar eigenlijk was er niks veranderd dacht ik zelf.
En dit seizoen wordt die waarheid bevestigd en doet het stiekem toch wel zeer van binnen. Al die negatieve berichten die je elke dag leest, ik wordt er behoorlijk depri van soms.

Maar hoe zit het nu met Danny Blind dan? Heeft iemand daar wat meer informatie over?

Blind, Enoh, Anita, Lodeiro, Klaassen. Het is gewoon pure armoede. Allerlei tweedrangs spelers, die ook nog eens op andere posities spelen. Het is niet om aan te zien.[/QUOTE]

klaassen schijnt jullie grootste talent te zijn??? + voor een middenvelder vind ik het lodeiro niet zo slecht doen - anita moet je gewoon op het middenveld zetten - die is beter dan eenoog

Klaassen komt er wel. Met wie heeft hij nou samen gespeelt? Imbecillo die niet fatsoenlijk een man kan paseren en als een ego alleen op goal schiet. En een Assati die niet fatsoenlijk kan voorgeven. En Sulejemani die ook niks kan.

Klaassen wordt dus niet echt optimaal benut.

Klaassen komt er wel. Met wie heeft hij nou samen gespeelt? Imbecillo die niet fatsoenlijk een man kan paseren en als een ego alleen op goal schiet. En een Assati die niet fatsoenlijk kan voorgeven. En Sulejemani die ook niks kan.

Veldbezetting leek nergens op die wedstrijd. Eriksen stijf aan de rechterzijlijn. Anita stijf aan de linkerlijn. En dan 4 centrumspitsen.

Als Frank de Boer nou gewoon eens begint bij de basis. Oftewel, iedereen gewoon in positie lopen. Een rechtspoot op rechtsbuiten, een linkspoot op linksbuiten. Buitenspelers in positie blijven, hoogstens af en toe van flank wisselen. Middenvelders gewoon centraal houden. Blind opgeven. Anita op het middenveld.

Zelfs bij Barça wordt er alleen van positie gewisseld wanneer dat de makkelijkste oplossing is. Bij Ajax lopen ze door elkaar voor het door elkaar lopen. Frankie snapt niets van de basis.

Veldbezetting leek nergens op die wedstrijd. Eriksen stijf aan de rechterzijlijn. Anita stijf aan de linkerlijn. En dan 4 centrumspitsen.

Als Frank de Boer nou gewoon eens begint bij de basis. Oftewel, iedereen gewoon in positie lopen. Een rechtspoot op rechtsbuiten, een linkspoot op linksbuiten. Buitenspelers in positie blijven, hoogstens af en toe van flank wisselen. Middenvelders gewoon centraal houden. Blind opgeven. Anita op het middenveld.

Zelfs bij Barça wordt er alleen van positie gewisseld wanneer dat de makkelijkste oplossing is. Bij Ajax lopen ze door elkaar voor het door elkaar lopen. Frankie snapt niets van de basis.

Ja helemaal mee eens. Het is te hopen dat Frank dit ook gaat inzien. Soms staat hij ook voor camera echt onzin te verkondingen.

deze jongen mag je ook nog niet beoordelen - ik vind hem qua loopstijl wel wat van bergkamp weghebben wie weet dus

ik vind wel dat je erg kritisch bent hoor Z ;)

Terug
Naar boven