- Waardering
- 840
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 66kg
- Vetpercentage
- 19%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
k*t met peren. En dan weer zo;n stomme fout van vermeer.
U zei?
Ja, maar laten we nou niet doen alsof het door Vermeer komt. En ook niet door de blessures. Er zijn nu veel geblesseerden, maar Ajax heeft nog altijd meer kwaliteit dan Utrecht. Het is aanvallend zo ongekend slecht. Niet te geloven. Er moet echt wat gebeuren, want dit kan zo niet.
Vermeer weer twijfelachtig. Die jonge jongens in de verdediging spelen helemaal zo slecht nog niet vind ik. Maar aanvallend is het allemaal zo traag, voorspelbaar en gewoon slecht. Je middenveld: Janssen levert elke bal bij de tegenstander in, Eriksen is een of twee momenten zichtbaar per wedstrijd en Enoh kan niets met een bal. Om over de aanval nog maar niet te spreken. Ozbiliz en Ebecilio kunnen gewoon echt he-le-maal niks. Alleen maar balverlies bij acties of combinaties.
Enig lichtpuntje tot nu toe is de invalbeurt van Lodeiro. Speelt eigenlijk als de speler, die Eriksen en Janssen horen te zijn.
Vermeer weer twijfelachtig. Die jonge jongens in de verdediging spelen helemaal zo slecht nog niet vind ik. Maar aanvallend is het allemaal zo traag, voorspelbaar en gewoon slecht. Je middenveld: Janssen levert elke bal bij de tegenstander in, Eriksen is een of twee momenten zichtbaar per wedstrijd en Enoh kan niets met een bal. Om over de aanval nog maar niet te spreken. Ozbiliz en Ebecilio kunnen gewoon echt he-le-maal niks. Alleen maar balverlies bij acties of combinaties.
Enig lichtpuntje tot nu toe is de invalbeurt van Lodeiro. Speelt eigenlijk als de speler, die Eriksen en Janssen horen te zijn.
http://www.nu.nl/column-vrijdag/2725420/stelletje-amateurs.htmlMisschien gelukkig als Janssen geblesseerd is/blijft en Lodeiro zijn kans grijpt.
Ik zie de Boer nog wel Bulykin een basisplaats geven en de Jong op het middenveld zetten nu Janssen geblesseerd is. Enige vorm van creativiteit wordt niet getolereerd door de Boer. Het aantal slechte aannames, foute passes en het trage tempo waren vanmiddag echt niet om aan te zien.
De Boer heeft dit seizoen enkele malen de kans gehad om zijn ware aard te laten zien, en dat is me verschrikkelijk tegen gevallen.
Dit valt mij ook iedere keer op. Maar dit zijn basiskwaliteiten die een speler van Ajax toch behoort te hebben en uit te kunnen voeren op Eredivisie niveau?
Ik ben geen voetbaltacticus en corrigeer me vooral als ik fout zit, maar een goede aanname en voortzetting lijkt me namelijk nogal essentieel om combinatievoetbal te spelen met bewegende spelers. Als een speler de bal krijgt en er twee seconden over doet om de bal onder controle te krijgen en voort te zetten, zijn de directe afspeelmogelijkheden alweer afgedekt, waardoor een tik terug of lange bal noodzakelijk wordt. Als een speler dat binnen een halve seconde doet, wordt de passing sneller en loopt de verdediging achter de feiten aan.
Maargoed, dat is ervanuitgaande dat spelers de goede loopactie zonder bal maken. En dat alles lijkt uit harmonie te zijn bij Ajax op dit moment. Mede door het gebrek aan kwaliteit, blessures, opstelling en misschien wel de belangrijkste: de trainer?