XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Gewoon kwaliteit tekort.

k*t met peren. En dan weer zo;n stomme fout van vermeer.

k*t met peren. En dan weer zo;n stomme fout van vermeer.

Ja, maar laten we nou niet doen alsof het door Vermeer komt. En ook niet door de blessures. Er zijn nu veel geblesseerden, maar Ajax heeft nog altijd meer kwaliteit dan Utrecht. Het is aanvallend zo ongekend slecht. Niet te geloven. Er moet echt wat gebeuren, want dit kan zo niet.

Vermeer weer twijfelachtig. Die jonge jongens in de verdediging spelen helemaal zo slecht nog niet vind ik. Maar aanvallend is het allemaal zo traag, voorspelbaar en gewoon slecht. Je middenveld: Janssen levert elke bal bij de tegenstander in, Eriksen is een of twee momenten zichtbaar per wedstrijd en Enoh kan niets met een bal. Om over de aanval nog maar niet te spreken. Ozbiliz en Ebecilio kunnen gewoon echt he-le-maal niks. Alleen maar balverlies bij acties of combinaties.

Enig lichtpuntje tot nu toe is de invalbeurt van Lodeiro. Speelt eigenlijk als de speler, die Eriksen en Janssen horen te zijn.

Soderju zeg wat is er bij Ajax aan de hand?
Gelukkig gisteren weer genoten bij mijn cluppie uit Arnhem.:)

Ja, maar laten we nou niet doen alsof het door Vermeer komt. En ook niet door de blessures. Er zijn nu veel geblesseerden, maar Ajax heeft nog altijd meer kwaliteit dan Utrecht. Het is aanvallend zo ongekend slecht. Niet te geloven. Er moet echt wat gebeuren, want dit kan zo niet.

Vermeer weer twijfelachtig. Die jonge jongens in de verdediging spelen helemaal zo slecht nog niet vind ik. Maar aanvallend is het allemaal zo traag, voorspelbaar en gewoon slecht. Je middenveld: Janssen levert elke bal bij de tegenstander in, Eriksen is een of twee momenten zichtbaar per wedstrijd en Enoh kan niets met een bal. Om over de aanval nog maar niet te spreken. Ozbiliz en Ebecilio kunnen gewoon echt he-le-maal niks. Alleen maar balverlies bij acties of combinaties.

Enig lichtpuntje tot nu toe is de invalbeurt van Lodeiro. Speelt eigenlijk als de speler, die Eriksen en Janssen horen te zijn.

Dit. Niet te beroerd om door te jagen. Als het even niet loopt moet je strijden en knokken!
Het is veelzeggend dat notabene Enoh de beste man op het veld was.

Dit is het aller slechts wat ik ooit van Ajax heb gezien.

Ben echt sprakeloos.

Ben benieuwd hoeveel Manchester - Ajax wordt. Een 14-0 nederlaag zou niet verrassend zijn in deze vorm.

Als ten Have deze week de rechtzaak wint, dan is Ajax helemaal naar de klote:(

Lodeiro en Enoh idd de betere, voorderest was het poep..

Aanvallen waren slecht vandaag

als je je hele verdediging mist word het gewoon moeilijk en als dan de ervaren mannen zoals jansen niet opstaan dan ben je bijna kansloos
ik had jullie eigenlijk op 4-0 winst staan want utrecht is dit seizoen echt verschrikkelijk slecht

Dat je zoveel basis spelers mist is geen excuus voor deze instelling. Dit seizoen is over, en ik vrees voor het volgende.

Misschien gelukkig als Janssen geblesseerd is/blijft en Lodeiro zijn kans grijpt.

Dit seizoen is ****ed, maar als deze zomer Verthongen en vdWiel wat opleveren en ze hebben op tijd wat goede namen op een lijstje dan heb ik wel vertrouwen in volgend seizoen (mits de blessuregolf niet aan blijft houden).

Las trouwens dat ze bij Ajax niet eens een inspanningsfysioloog in dienst hebben.??? http://www.nu.nl/column-vrijdag/2725420/stelletje-amateurs.html

Ik hoop dat zeer spoedig een boerrigter weer uit de ziekenboeg komt aangezien ik me mateloos aan imbecillio heb zitten ergeren.

wanneer is man united v ajax?

Misschien gelukkig als Janssen geblesseerd is/blijft en Lodeiro zijn kans grijpt.

Ik zie de Boer nog wel Bulykin een basisplaats geven en de Jong op het middenveld zetten nu Janssen geblesseerd is. Enige vorm van creativiteit wordt niet getolereerd door de Boer. Het aantal slechte aannames, foute passes en het trage tempo waren vanmiddag echt niet om aan te zien.

De Boer heeft dit seizoen enkele malen de kans gehad om zijn ware aard te laten zien, en dat is me verschrikkelijk tegen gevallen.

Ik zie de Boer nog wel Bulykin een basisplaats geven en de Jong op het middenveld zetten nu Janssen geblesseerd is. Enige vorm van creativiteit wordt niet getolereerd door de Boer. Het aantal slechte aannames, foute passes en het trage tempo waren vanmiddag echt niet om aan te zien.

De Boer heeft dit seizoen enkele malen de kans gehad om zijn ware aard te laten zien, en dat is me verschrikkelijk tegen gevallen.

Dit valt mij ook iedere keer op. Maar dit zijn basiskwaliteiten die een speler van Ajax toch behoort te hebben en uit te kunnen voeren op Eredivisie niveau?

Ik ben geen voetbaltacticus en corrigeer me vooral als ik fout zit, maar een goede aanname en voortzetting lijkt me namelijk nogal essentieel om combinatievoetbal te spelen met bewegende spelers. Als een speler de bal krijgt en er twee seconden over doet om de bal onder controle te krijgen en voort te zetten, zijn de directe afspeelmogelijkheden alweer afgedekt, waardoor een tik terug of lange bal noodzakelijk wordt. Als een speler dat binnen een halve seconde doet, wordt de passing sneller en loopt de verdediging achter de feiten aan.

Maargoed, dat is ervanuitgaande dat spelers de goede loopactie zonder bal maken. En dat alles lijkt uit harmonie te zijn bij Ajax op dit moment. Mede door het gebrek aan kwaliteit, blessures, opstelling en misschien wel de belangrijkste: de trainer?

Dit valt mij ook iedere keer op. Maar dit zijn basiskwaliteiten die een speler van Ajax toch behoort te hebben en uit te kunnen voeren op Eredivisie niveau?

Ik ben geen voetbaltacticus en corrigeer me vooral als ik fout zit, maar een goede aanname en voortzetting lijkt me namelijk nogal essentieel om combinatievoetbal te spelen met bewegende spelers. Als een speler de bal krijgt en er twee seconden over doet om de bal onder controle te krijgen en voort te zetten, zijn de directe afspeelmogelijkheden alweer afgedekt, waardoor een tik terug of lange bal noodzakelijk wordt. Als een speler dat binnen een halve seconde doet, wordt de passing sneller en loopt de verdediging achter de feiten aan.

Maargoed, dat is ervanuitgaande dat spelers de goede loopactie zonder bal maken. En dat alles lijkt uit harmonie te zijn bij Ajax op dit moment. Mede door het gebrek aan kwaliteit, blessures, opstelling en misschien wel de belangrijkste: de trainer?

Dat zou je denken, ware het niet dat de spelers die momenteel uit de jeugd doorstromen die basisvaardigheden dus missen. Hard werken en meters maken kunnen ze wel, maar een bal fatsoenlijk aannemen niet. Dit is dus precies waarom Cruijff de jeugdopleiding van Ajax wil hervormen.

Je hebt helemaal gelijk. Ajax heeft simpelweg te weinig spelers die dit spelletje beheersen, maar de Boer presteert het ook nog om wekelijks bewust spelers op te stellen die telkens weer aantonen geen combinatievoetbal te kunnen spelen. Als ik zou moeten kiezen tussen Janssen of Lodeiro, zou bij mij Lodeiro altijd spelen. Hetzelfde geldt voor Aissati, die plots niet eens meer bij de selectie zit de laatste weken. Zelfs Serero zou bij mij nog eerder spelen dan Janssen, en ik ben niet zo'n fan van Serero. Combinatievoetbal vereist dynamiek, techniek en inzicht, iets wat te veel spelers niet hebben bij Ajax. Janssen heeft een mooie trap over 40 meter, maar doet er 3 seconden over om de bal aan te nemen. Dan is het moment dus al weg. Koppers, Blind, Enoh, De Jong, Ebecilio, Bulykin, Janssen, Sulejmani en Ozbiliz missen allemaal basistechniek. Ik zal er nog wel een paar vergeten ook.

Ik vraag me inmiddels steeds vaker af wat voor speltype de Boer wilt spelen. Combinatievoetbal in ieder geval niet, anders had hij wel andere keuzes gemaakt en anders ingekocht. Bij Ajax heeft 1 speler de bal en kijken er 10 wat hij er mee gaat doen. Eriksen en Lodeiro zijn de enige 2 spelers die af en toe lijken te snappen dat je jezelf aanspeelbaar moet maken.

Het erge is nog dat er uit de jeugd ook bijna niets aan komt. Het zogenaamde supertalent Davy Klaassen mist ook bepaalde basisvaardigheden om bij Ajax te kunnen uitblinken. Hij zal aardig mee kunnen doen, maar het is zeker geen niveau van der Vaart. De eerstvolgende jeugdspeler die een impact kan gaan hebben is Viktor Fischer. Dat is wel een hele goede voetballer. Ik hoop alleen dat ze zo slim zijn om hem in de spits te zetten en niet als valse linksbuiten. Daarna krijg je Ricardo Kishna, wat een groot talent is, maar die is nog erg jong. Weer daar achter zit Abdelhak Nouri, over wie veel mensen erg positief zijn. Maar die heeft al aanbiedingen van Engelse en Spaanse topclubs op zak, net als Kishna.

Waarom zet De Boer El Hamdaoui niet gewoon in de spits? Gewoon voor Ajax. Er zijn doelpunten nodig. Ik zie hem het liefst ook ophoepelen, maar de nood is nu hoog!

Terug
Naar boven