XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Ik kon het helaas niet zien. Was het nog wat?

Op blind na goede wissels: Aisatti en Lodeiro d'r in.

Bulykin kun je, met al zijn beperkingen, toch beter in de spit hebben lopen dan Siem. Beter hebben we op dit moment even niet...

Ik kon het helaas niet zien. Was het nog wat?

Nadat Aissati er in kwam voor Enoh begon het een beetje te lopen. De verdedigers durfden verder op te schuiven en de bal bleef veel beter in de ploeg. Na 73 minuten speelden Lodeiro, Eriksen en Aissati met z'n 3en en zagen we eindelijk driehoekjes, maar dat was natuurlijk weer te gevaarlijk voor de Boer, die snel Blind voor Eriksen bracht. Dat resulteerde in een enorme kans voor NAC door miscommunicatie tussen Blind en Vermeer.

Het is zo duidelijk als wat dat Lodeiro, Eriksen en Aissati elkaar prima kunnen vinden, maar de Boer lijkt dat niet aan te durven.

Zo nu en dan was het idd best aardig, maar wat zijn ze kwetsbaar achterin zeg. Elke tegenaanval is gevaarlijk, durf bijna niet de wedstrijd tegen United te kijken, volgens mij worden ze compleet overlopen. Het is net een stroeve machine, vooral in de opbouw.

Het was ook maar NAC he dus zie alles in perspectief....

Verdediging was nu weer sterker met Jantje en Toby dus was al bij al weer iets meer op sterkte.

Na de 0-1 en de wissel van Eriksen viel het wel redelijk in qua spel.

---------- Post toegevoegd Sun 12 Feb 2012 om 14:53 ----------

Manchester United in sterkste opstelling tegen Ajax

Laatste update: 12 februari 2012 11:57 info.

AMSTERDAM - Manchester United zal donderdag op volle oorlogssterkte aantreden in het Europa League-duel met Ajax in Amsterdam.

Foto: ANP

“Het grote voordeel is dat we zaterdag geen competitieverplichtingen hebben”, laat manager Alex Ferguson weten aan Sky Sports.

[Link niet meer beschikbaar]

Ik vraag me echt werkelijk af wat er in zijn rotkop omgaat. Waarom blijft hij zo dwars liggen?

Ondertussen ook Enoh eruit met een hamstringblessure. En die Frank de Boer maar volhouden dat het puur ongeluk is :roflol: - Wat een amateurisme.

Ondertussen ook Enoh eruit met een hamstringblessure. En die Frank de Boer maar volhouden dat het puur ongeluk is :roflol: - Wat een amateurisme.

Ja ik begrijp je punt hoor. Maar in Enoh ze geval was het misschien ook wel dikke pech.

Verder ontbreekt Janssen morgen. Er ontbreekt dus wel het nodige kracht.

Ik ben benieuwd wie er er in de spits staat. Buly heeft te weinig techniek en snelheid. Lodero te klein miss.

Ja ik begrijp je punt hoor. Maar in Enoh ze geval was het misschien ook wel dikke pech.

Verder ontbreekt Janssen morgen. Er ontbreekt dus wel het nodige kracht.

Ik ben benieuwd wie er er in de spits staat. Buly heeft te weinig techniek en snelheid. Lodero te klein miss.

Het maakt allemaal niet zoveel uit. Je maakt toch geen schijn van kans. Misschien Vertonghen maar op de plek van Enoh zetten en van Rhijn en Alderweireld in het centrum.

Het maakt allemaal niet zoveel uit. Je maakt toch geen schijn van kans. Misschien Vertonghen maar op de plek van Enoh zetten en van Rhijn en Alderweireld in het centrum.

Kansloos over 2 wedstrijden sowieso. Maar misschien met veel inzit dat het in de Arena wel een gelijkspel kan opleveren.

Ik hoop op een leuke pot.

Ben benieuwd of Paul Scholes ook weer meespeelt. Zaterdag speelde hij wel legen Liverpool. Toch bizar dat een speler die een half jaar is gestopt gewoon weer in de basis staat.

Ik zou Anita op de plek van Enoh zetten. Boilesen linksback voor een uurtje en van Rhijn rechtsback. Ik vind van Rhijn als back beter dan als centrale verdediger, ik snap niet waarom de Boer maar blijft aankloten met Anita op de backpositie.

Het maakt inderdaad niet zoveel uit. Het is te hopen dat we alles geven en met opgeheven hoofd het veld af kunnen, daar doe ik het voor. Voor de rest is het gewoon genieten van Man Utd.

Ik zou Anita op de plek van Enoh zetten. Boilesen linksback voor een uurtje en van Rhijn rechtsback. Ik vind van Rhijn als back beter dan als centrale verdediger, ik snap niet waarom de Boer maar blijft aankloten met Anita op de backpositie.

Het maakt inderdaad niet zoveel uit. Het is te hopen dat we alles geven en met opgeheven hoofd het veld af kunnen, daar doe ik het voor. Voor de rest is het gewoon genieten van Man Utd.

Als Boilesen fit is, dan heb je weer wat meer mogelijkheden ja. Maar na zes maanden afwezigheid en een wedstrijdje tegen Jong ADO in de benen, is een basisplek tegen Manchester misschien ook wat veel gevraagd, hahaha.

Overigens snap ik de euforie rondom Boilesen niet helemaal eigenlijk. Ajax supporters doen net alsof hij Ajax uit de brand gaat helpen op de back positie, maar vergeten dat hij natuurlijk nog helemaal niet zo goed is. Het enige voordeel is meer wisselmogelijkheden. Maar Boilesen is echt geen betere linksback dan Anita.

Waarschijnlijk gaat de Boer weer beginnen met Rhijn, Alderweireld, Vertonghen en Anita achterin. Aisatti, Eriksen en Siem op het middenveld. Gezien de uitspraken van de Boer zal hij Lodeiro wel in de spits zetten. Of hij wisselt Lodeiro en de Jong om. Dat lijkt mij persoonlijk een betere optie. Als die gekke Rus er maar niet instaat. Dat wordt helemaal niks.

Overigens zie ik liever Aisatti op links dan Ebecilio. Wat is die vent slecht zeg, niet te geloven.

Als Boilesen fit is, dan heb je weer wat meer mogelijkheden ja. Maar na zes maanden afwezigheid en een wedstrijdje tegen Jong ADO in de benen, is een basisplek tegen Manchester misschien ook wat veel gevraagd, hahaha.

Overigens snap ik de euforie rondom Boilesen niet helemaal eigenlijk. Ajax supporters doen net alsof hij Ajax uit de brand gaat helpen op de back positie, maar vergeten dat hij natuurlijk nog helemaal niet zo goed is. Het enige voordeel is meer wisselmogelijkheden. Maar Boilesen is echt geen betere linksback dan Anita.

Waarschijnlijk gaat de Boer weer beginnen met Rhijn, Alderweireld, Vertonghen en Anita achterin. Aisatti, Eriksen en Siem op het middenveld. Gezien de uitspraken van de Boer zal hij Lodeiro wel in de spits zetten. Of hij wisselt Lodeiro en de Jong om. Dat lijkt mij persoonlijk een betere optie. Als die gekke Rus er maar niet instaat. Dat wordt helemaal niks.

Overigens zie ik liever Aisatti op links dan Ebecilio. Wat is die vent slecht zeg, niet te geloven.

Ik ben het niet met je eens, ik vind Boilesen echt een heel groot talent en zeker een betere linksback dan Anita. Natuurlijk is hij nog jong en moet hij nog veel leren, maar deze jongen wordt echt een topper als linksback.

Op een dramatische Özbiliz na, is het best behoorlijk tot nu toe. Ik vind dat Koppers opvallend goed stand houdt tegen Nani.

Gaat tot nu toe prima.

Alleen de afstand tussen de aanval en het middenveld is wel erg groot.
Met Lodero erin is die afstand een stuk kleiner.

Ik vond Eriksen en Vertonghen er toch wel duidelijk bovenuit stijgen. Verreweg de 2 beste spelers bij Ajax vandaag. Waarom de Boer steeds maar weer de Jong blijft opstellen kan ik niet begrijpen, voegt op geen enkele positie wat toe en er zijn betere alternatieven. Aissati in de centrale rol bevalt mij prima, de verdediging sluit zo veel makkelijker bij en ze kunnen de bal altijd kwijt. De voorhoede blijft wel armoede, Sulejmani en Ozbiliz zijn er geen 1 keer buitenom langsgekomen. Bulykin kan niet beter dan dit, dus ik neem het hem ook niet kwalijk dat hij niet uitblinkt.

Nu ben ik wel erg benieuwd welke keuzes de Boer gaat maken als Janssen en Enoh weer fit zijn. Heeft iemand ze gemist vandaag? Ik niet in ieder geval, integendeel.

Je hebt dan wel geen body maar zet lekker Lodeiro voor SDJ, veel dynamischer.

Het probleem ligt inderdaad vooral voorin. De gehele voorhoede is gewoon van een niveau waarmee je in de Eredivisie niet hoger komt dan plek 8 t/m 12. Bulykin, Sulejmani, Ozbiliz en Ebecilio komen echt zo ernstig tekort. Het is beschamend.

Het middenveld liep eigenlijk wel aardig, al zie ik liever Lodeiro dan Siem de Jong.

Ze gaan werkelijk nóóit een mannetje voorbij en moet er gecombineerd worden dan passen ze niet hard genoeg in, enzovoort, enzovoort. Alleen als Boerrigter speelt dan komt er een bal vanaf de zijkant voor het doel.

Terug
Naar boven