AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Ik dacht dat Ajax a1 ongeslagen koploper is hun competitie, het is jong ajax dat het een stuk minder doet.

[Link niet meer beschikbaar]

Alle jeugdteams van Ajax staan volgens mij eerste in de competitie. Echter, dat is niet zo interessant. Wat belangrijker is, is dat er toptalenten zoals Victor Fischer tussen zitten.

We verslaan Barca en Liverpool en staan in de finale van de CL voor jeagdteams: Toch de beste jeugdopleiding van de wereld?

Nee, die van Engelse clubs is gewoon heel slecht. Overigens was het jeugdteam van Barcelona gemiddeld ruim 2 jaar jonger dan de A1 van Ajax, waardoor Ajax ze fysiek gewoon de baas was. De jeugdopleiding is niet goed, er lopen slechts een handjevol spelers rond die echt uit kunnen groeien tot pareltjes.

Alle jeugdteams van Ajax staan volgens mij eerste in de competitie. Echter, dat is niet zo interessant. Wat belangrijker is, is dat er toptalenten zoals Victor Fischer tussen zitten.

Helemaal mee eens. Hoe de teams het doen maakt mij niet uit, het gaat om talenten zoals Fischer. Als je hem nu ziet spelen lijkt hij verder te zijn dan Eriksen was op die leeftijd, al spelen ze natuurlijk wel op andere posities. Fischer heeft wat weg van Michael Laudrup en Dennis Bergkamp, wat een geweldige speler. Een sierlijke speler, prachtige techniek, enorm doelgericht maar wel een teamplayer. Kan met beide benen aannemen, passen en scoren.

Stefano Denswil (A1), Kenny Tete (B1), Ricardo Kishna (B1) en Abdelhak Nouri (C1) zijn mijn inziens de grootste talenten die er nu rondlopen. Het is altijd maar de vraag of het er echt uit gaat komen, zeker bij de jongere spelers, maar ze hebben een enorme potentie. Denswil gaat er wel komen, die sluit aankomend seizoen aan bij het eerste. Kan de echte opvolger van Vertonghen worden, het is alleen de vraag of de Boer hem al in het diepe durft te gooien. Speelt wekelijk op 60% in de A1 omdat hij daar al lang niet meer uitgedaagd wordt. Tete speelt linksback en de kwaliteit spat er van af, staat ook al heel lang bekend als enorm talent. Kishna is een jaar lang geblesseerd geweest en het is dus afwachten hoe hij terug komt. Is wel een van de meest talentvolle linksbuitens die ooit bij Ajax in de jeugd heeft gezeten. Nouri is een geweldige middenvelder, een echte stylist met veel creativiteit. Hij heeft alleen soms wat last met zijn discipline. Als het kwartje bij hem gaat vallen kan het een hele grote worden.

Dan zijn er nog spelers als Branco van den Boomen, waar de meningen een beetje over verdeeld zijn. Heeft wedstrijden waar in hij echt de leider is, maar ook wedstrijden waar hij nog door het ijs zakt. Speelt meestal als spelverdeler voor de verdediging en kan dat uitstekend, maar moet nog beter leren om onder druk de juiste keuzes te maken. Is wel tweebenig, wat een groot voordeel is.

Overigens is Ajax onder leiding van het "technisch hart" weer goed bezig wat betreft de jeugdscouting. Volgens Hugo Borst heeft Ajax een groot talent bij Sparta (B1) weggehaald en tevens hoorde ik net dat 2 hele grote talenten van Utrecht (E1) uitvoerig bekeken zijn. Het is wel te hopen dat Ajax dit ook over de grens trekt en bijvoorbeeld spelers als Patrick Olsen en Lucas Andersen intensief gaat volgen en hopelijk ook aantrekken. Enorme talenten uit Denemarken, die zeker open staan voor Ajax.

Richard Witschge is overigens begonnen met stage lopen bij Ajax. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

Hoe doet Rits het eigenlijk?

Hoe doet Rits het eigenlijk?

Niet goed. Deed het in de voorbereiding bij het eerste aardig, maar is weggezakt. Oogt traag, vaak geen goede balaanname en lijd veel balverlies. Die jongen lijkt het helaas een beetje kwijt te zijn.

Overigens heeft Urbain Haesaert, de scout die verantwoordelijk was voor de Belgische talenten bij Ajax, afgeraden om hem te halen omdat hij zag dat zijn talent stagneerde en dat hij zijn belofte niet ging inlossen. Het is doodzonde dat deze scout weg is bij Ajax, had een extreem goed oog voor talent. Heeft spelers als Eden Hazard en Kevin de Bruyne al op jonge leeftijd bij Ajax aangeboden, maar Ajax heeft daar niets mee gedaan.

Ik vond het al bizar dat hij naar ajax ging. Als je bij beerschot niet eens van de bank geraakt, heb je niks bij ajax te zoeken.

Vandaag ADO.

Vermeer, Rhijn, Vertonghen, Alderweireld, Koppers, Anita, de Jong(of Janssen), Eriksen, Ozbiliz, Bulykin (of Siem) en Lukoki.

Dat zal het wel worden. En als ik heel eerlijk ben snap ik niet hoe dit zeer matige team (toch het zwakste vergeleken met Heerenveen, Twente en PSV ) nog volop voor de titel strijdt? Die voorhoede :roflol:

---------- Post toegevoegd Sun 18 Mar 2012 om 13:38 ----------

Ik vond het al bizar dat hij naar ajax ging. Als je bij beerschot niet eens van de bank geraakt, heb je niks bij ajax te zoeken.

Hij is nog jong toch? Hij deed het in de voorbereiding heel behoorlijk. Jammer om te zien dat hij zo weggezakt is. Net als die Toivomaki, die met veel bombarie werd gehaald.

Hij is 18 dacht ik. Ik moet het nog zien, zoveel heeft hij ook niet laten zien in de belgische competitie om als toptalent te worden aangezien. Maar hij mag mij verbazen, mss dat hij zich nog goed ontwikkelt bij de jeugdopleiding van ajax.

Ik snap er echt geen hout van dat Lodeiro bijna nooit speelt en zo;n standbeeld als Janssen dan weer wel. Weet jij misschien waarom Rock?

De trainer van GBA gaf de voorkeur aan een ander soort spelers. Die hield meer van fysiek sterke spelers. Rits is dat niet.

Hij is nog jong toch? Hij deed het in de voorbereiding heel behoorlijk. Jammer om te zien dat hij zo weggezakt is. Net als die Toivomaki, die met veel bombarie werd gehaald.

Hij is nog relatief jong inderdaad, kan nog wel stappen maken. Maar zoals het er nu uit ziet zal hij hoogstens een aardige speler voor de eredivisie worden, niet meer dan dat.

Toivomaki maakte overigens in zijn eerste paar wedstrijden enorme indruk, maar is daarna weggezakt. Ook lang geblesseerd geweest, zoals bijna alle spelers die Ajax van buitenaf haalt. Maar ik schat van Rhijn en Ligeon hoger in als rechtsback, en ik schat Veltman hoger in als centrale verdediger. Zijn rol bij Ajax is uitgespeeld. Wie overigens nog veel slechter is, is Marinkovic. Die jongen kan er echt helemaal niets van.

Ik snap er echt geen hout van dat Lodeiro bijna nooit speelt en zo;n standbeeld als Janssen dan weer wel. Weet jij misschien waarom Rock?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik vind ook dat Lodeiro moet spelen in plaats van Janssen. Ik weet wel dat Lodeiro het niet goed deed bij Jong Ajax toen hij net terugkwam van zijn blessure, misschien dat de Boer daarom een ander beeld van hem heeft.

Janssen is echt drama. Al die lange passes, die bij Twente aankwamen, zijn nu allemaal voor de tegenstander. Hij levert alles in. Daarnaast komt hij amper bij de 16 van de tegenstander in de buurt. Wanneer heb je hem voor het laatst op het doel zien schieten?

En dan zie je hem amper duels winnen, sterker nog; amper duels aangaan. Als het niet loopt bij Janssen is het ook niet iemand die de schouders eronder zet en keihard gaat jagen en zijn team op sleeptouw neemt. Nu hoeft dat ook niet perse in extremis, maar dan moet je aanvallend wel je meerwaarde bewijzen. En dat doet hij niet.

iemand een livestream?

iemand nog iets te zeggen over Janssen ?

Janssen speelde goed. Maarja het is maar tegen Ado. Ik treur er niet om dat hij is geschorst tegen PSV.

iemand nog iets te zeggen over Janssen ?

Vond jij hem goed spelen? Hij ging pas redelijk spelen op het moment dat Ado veel ruimte weggaf en hij de tijd kreeg om aan te nemen, rustig te kijken en vervolgens te passen. Het hoge baltempo in de eerste helft kon hij totaal niet bijhouden.

Laatst bewerkt:
Ik kon het helaas niet zien vandaag. Maar stel dat Janssen vandaag goed had gespeeld. Was alle kritiek over de afgelopen 40 wedstrijden dan onterecht geweest? :roflol:

Nee, natuurlijk niet, maar hij is niet de enige.
Hij is niet in vorm idd, maar ik denk dat dat er weer aankomt:rolleyes:

Terug
Naar boven