XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Het heeft mijn inziens bij Janssen niets met vorm te maken. Hij mist gewoon de kwaliteit om mee te kunnen in combinatievoetbal.

Met hem velen anderen. Ik heb het eerste half uur gezien. Eriksen vond ik ook weer dramatisch. Die denkt zo vaak dat 'ie rond de 16 even op z'n dooie gemak een bal kan aannemen en er vervolgens wat leuks mee kan doen. Daar erger ik me dood aan bij die jongen.

Ozbiliz was ook echt te treurig voor woorden. Wat doet die jongen in de basis? Er moet toch wel EEN speler bij Ajax zijn, die wel een man kan passeren en een voorzet of een combinatie in de voeten heeft? Zijn Ozbiliz en Ebecilio nou echt het beste wat de befaamde jeugdopleiding van Ajax heeft te bieden qua vleugelspelers?

Met hem velen anderen. Ik heb het eerste half uur gezien. Eriksen vond ik ook weer dramatisch. Die denkt zo vaak dat 'ie rond de 16 even op z'n dooie gemak een bal kan aannemen en er vervolgens wat leuks mee kan doen. Daar erger ik me dood aan bij die jongen.

Ozbiliz was ook echt te treurig voor woorden. Wat doet die jongen in de basis? Er moet toch wel EEN speler bij Ajax zijn, die wel een man kan passeren en een voorzet of een combinatie in de voeten heeft? Zijn Ozbiliz en Ebecilio nou echt het beste wat de befaamde jeugdopleiding van Ajax heeft te bieden qua vleugelspelers?

Is zeker waar, Ajax heeft te veel spelers die het gewenste speltype niet kunnen uitvoeren. Is het resultaat van jarenlang wanbeleid.

Het spijt me om te moeten zeggen, maar inderdaad, dat is het geval. Lukoki viel goed in vandaag, maar is ook erg grillig. Ebecilio en Özbiliz zijn de beste vleugelspitsen die de leeftijd hebben om met het eerste mee te doen. Zij zijn het levende bewijs van het gelijk van Cruijff.

Het heeft mijn inziens bij Janssen niets met vorm te maken. Hij mist gewoon de kwaliteit om mee te kunnen in combinatievoetbal.

Nou als je keek naar hoe die bij Twente was, dan kom je toch wel tot de conclusie dat hij dat zeker wel kan, al zal het bij Ajax natuurlijk anders zijn.

Ajax speelde volwassen vandaag. Janssen met zijn schitterende bal spande de kroon. Hij kan dus toch belangrijk zijn in dit Ajax. Volgende week de cruciale wedstrijd tegen PSV. Winnen ze deze, dan worden ze kampioen.

Volwassen? Ajax wil "het Ajax voetbal" spelen, maar heeft geen spelers die kunnen combineren, heeft een onzekere keeper die elke bal aan de tegenstander geeft en heeft vleugelspelers, die geen man kunnen passeren.

Ajax speelt gewoon dramatisch. Het is niet om aan te zien. Nauwelijks gevaar voorin, nauwelijks combinaties.

Wel lijkt de verdediging van Ajax steeds beter om te kunnen gaan met de druk van tegenstanders. Dat is toch wel een beetje fijn.

Volwassen? Ajax wil "het Ajax voetbal" spelen, maar heeft geen spelers die kunnen combineren, heeft een onzekere keeper die elke bal aan de tegenstander geeft en heeft vleugelspelers, die geen man kunnen passeren.

Ajax speelt gewoon dramatisch. Het is niet om aan te zien. Nauwelijks gevaar voorin, nauwelijks combinaties.

Wel lijkt de verdediging van Ajax steeds beter om te kunnen gaan met de druk van tegenstanders. Dat is toch wel een beetje fijn.

Jij bent volgens mij te verwend. Dramatisch? Ajax speelde goed. Wint met 0-2 bij ADO wat altijd lastig is. Wel degelijk goede combinaties gezien tussen lukoki, eriksen, de jong.

Sprak je ook zo toen ze vorige maand bij Manchester wonnen? Of waren ze toen de Godenzonen van weleer?

Jij bent volgens mij te verwend. Dramatisch? Ajax speelde goed. Wint met 0-2 bij ADO wat altijd lastig is. Wel degelijk goede combinaties gezien tussen lukoki, eriksen, de jong.

Sprak je ook zo toen ze vorige maand bij Manchester wonnen? Of waren ze toen de Godenzonen van weleer?

Ik heb de eerste veertig minuten gezien.

Ik heb het niet over verwend zijn. Maar Ajax pretendeert het Ajax spel te spelen, met combinaties tussen bewegende spelers en spelers op de flanken die 1 tegen 1 acties maken of de diepte ingestuurd worden en hun complete spits (zowel koppend als in de combinatie goed) bereiken.

Daar zie ik niks van terug en dus speel je dramatisch.

Ik heb de eerste veertig minuten gezien.

Ik heb het niet over verwend zijn. Maar Ajax pretendeert het Ajax spel te spelen, met combinaties tussen bewegende spelers en spelers op de flanken die 1 tegen 1 acties maken of de diepte ingestuurd worden en hun complete spits (zowel koppend als in de combinatie goed) bereiken.

Daar zie ik niks van terug en dus speel je dramatisch.

Precies! Ik heb mijzelf afgevraagd of ik niet te kritisch of verwend ben om de laatste tijd elke keer te zeggen dat ze slecht speelden, ondanks dat ze wel winnen. Winst bij Ado uit is goed, maar als je ziet met welk spel dit tot stand komt, kun je niets anders concluderen (naar mijn mening), dan dat het allesbehalve volgens de Ajax-visie gaat. Het is vaak traag, buitenspelers maken totaal geen actie, zit geen diepte in, veel nutteloze combinaties, spitsen die te ver terug vallen om vervolgens een leegte achter te laten in de 16...het is gewoon niet om aan te zien bij vlagen! Vooral tegen de wat kleinere ploegen zie ik dit terug..dan zie je dat het gebrek aan kwaliteit bij sommige spelers (vooral in de voorhoede) ook niet gecompenseerd wordt met inzet en passie, waardoor het nergens op lijkt.

Maar goed, aan de andere kant doen we nog steeds mee om het kampioenschap, dat zegt ook iets over het algemene niveau in de Eredivisie. En niet alleen de gehele elftallen zijn grillig, ook spelers zijn dit. De ene week zie je een speler goed presteren, en dat zegt dan weer niks over de volgende week.

Als ik dan lees wat The Rock zegt over de huidige lichting buitenspelers, dat ze de enige zijn die echt mee kunnen doen in het eerste, word ik daar niet vrolijk op z'n zachtst gezegd haha. Maar goed, hopen dat Derk en Sigi snel weer terug zijn..dat kan al een heel stuk schelen!

Ben benieuwd hoe het loopt tegen PSV thuis! Ik ben er wel van overtuigd dat we de 3 punten gaan pakken, en dat niet omdat psv een mindere vorm te pakken heeft (de 5-1 weggelaten).

jullie moeten niet zo zeiken , paar weken terug waren jullie nog kansloos voor de titel en nu ben je weer kandidaat - so be it - spel word toch niet beter dus wees blij dat je nog meedoet .

Ik kom niet meer bij als we met deze selectie de titel pakken. Twente en PSV hebben miljoenen gepompt in nieuwe spelers en Ajax pakt de schaal met middelmatige jeugdspelers. Aan het begin van het nieuwe seizoen kun je me dan ongeveer wel van de grond afhalen van het lachen :roflol:

Nou als je keek naar hoe die bij Twente was, dan kom je toch wel tot de conclusie dat hij dat zeker wel kan, al zal het bij Ajax natuurlijk anders zijn.

Ben ik het niet mee eens. Hij teerde bij Twente ook op zijn trap over de (middel)lange afstand. Bij Ajax gaat het om een hoog baltempo, driehoekjes en snelle combinaties. Dat beheerst hij niet.

Eens, Ajax creëert bijna geen uitgespeelde kansen via goed voetbal. De goals komen vaak voort uit individuele klasse. Het is veel breien op het middenveld, maar voorin missen we de kwaliteit om echt gevaarlijk te worden.

jullie moeten niet zo zeiken , paar weken terug waren jullie nog kansloos voor de titel en nu ben je weer kandidaat - so be it - spel word toch niet beter dus wees blij dat je nog meedoet .

Ik wordt liever 2e met elke week mooi voetbal dan kampioen en me elke week te moeten ergeren. Daarnaast vind ik het belangrijk dat Ajax weer Ajax uit gaat stralen, met spelers die in het systeem passen, een overdosis techniek hebben en een tegenstander weg kunnen tikken, in plaats van harde werkers zonder techniek. Maher, Assaidi, Narsingh, Gouweleeuw, Vejnovic, Ola John..dat zijn spelers waar ik van geniet. Als je dan de Jong, Janssen, Enoh, Ebecilio en Özbiliz ziet ploeteren vraag ik me af waar het mis is gegaan. Zeker als je nadenkt dat Maher, Assaidi, Narsingh en Vejnovic uit Amsterdam komen en voor het grijpen lagen voor Ajax.

Dit zegt genoeg:

w6v3h2.png

Een kleine Luciano Narsingh in z'n Ajax shirt, z'n broer in het midden en Assaidi er achter.

De Deense enclave bij Ajax wordt komende zomer mogelijk verder uitgebreid. Volgens het Deense Sporten hebben Ronald de Boer en scout John Steen Olsen maandagavond Lucas Andersen (17) bekeken. De twee zagen de tiener van Aalborg BK een krap uur in actie.

Andersen staat al een tijdje op de radar van de Amsterdammers, die goede contacten hebben in Denemarken. Bij Ajax braken eerder al Christian Eriksen en Nicolai Boilesen door en komende zomer maakt Viktor Fischer de overstap van de A1 naar de hoofdmacht. Andersen ziet die route ook wel zitten, gaf hij eerder aan. "Een club als Ajax zou ideaal zijn als ze op het juiste moment aankloppen. Van alle verhalen van Fischer weet ik dat het een geweldige club is. Hij heeft me verteld hoe hij zich daar goed heeft kunnen ontwikkelen", zei Andersen eerder dit jaar.

Ajax heeft dus een streepje voor bij de jonge Deen, die naar verluidt ook wordt gevolgd door Borussia Dortmund en Liverpool. Olsen zou Andersen echter al warm hebben gemaakt voor een transfer. De middenvelder zou ongeveer anderhalf miljoen euro kosten.

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/200820/ajax-hengelt-opnieuw-naar-deens-talent/

Toptalent, hopelijk komt hij naar Ajax.

serieus - alleen verthongen vind ik een goeie voetballer , voor de rest niks , nada , nothing

Ik kom niet meer bij als we met deze selectie de titel pakken. Twente en PSV hebben miljoenen gepompt in nieuwe spelers en Ajax pakt de schaal met middelmatige jeugdspelers. Aan het begin van het nieuwe seizoen kun je me dan ongeveer wel van de grond afhalen van het lachen :roflol:

klopt idd wel triest , misschien pakken twente en psv zich nu ze ook zijn uitgeschakeld , europees gezien

zondag praten we verder :)

serieus - alleen verthongen vind ik een goeie voetballer , voor de rest niks , nada , nothing

klopt idd wel triest , misschien pakken twente en psv zich nu ze ook zijn uitgeschakeld , europees gezien

zondag praten we verder :)

Oke. Nou dankjewel voor de melding.

Geniaal dat ik deze jongen in FM ook naar Ajax heb gehaald een paar maanden terug, terwijl ik nog nooit van hem gehoord had :roflol: - Toptalent. Volgens FM dan.

:D

Hij staat al maanden bekend als toptalent en er was vorig jaar al sprake van interesse van de kant van Ajax. Alleen was er een soort impasse wat betreft aankopen/jeugdscouting onder de vorige leiding. De scout die talenten als Eriksen, Fischer en Boilesen heeft gehaald is ook niet tevreden. Hopelijk veranderd dat snel.

Jij bent ook goed geïnformeerd! Doe je iets bij Ajax ofzo?:)

Terug
Naar boven