AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Alsof titels nog er toe doen in deze dagen. Micky Mouse league. Beste spelers zitten in het buitenland. Het is wel vermakelijk, maar zoals vroeger is het al lang niet meer. En dus kampioen worden ook niet. Hoop ook dat Ajax het haalt. Goed voorbeeld hoe triest het voetbal is in NL.

Alsof titels nog er toe doen in deze dagen. Micky Mouse league. Beste spelers zitten in het buitenland. Het is wel vermakelijk, maar zoals vroeger is het al lang niet meer. En dus kampioen worden ook niet. Hoop ook dat Ajax het haalt. Goed voorbeeld hoe triest het voetbal is in NL.
Titel geeft toegang tot CL = $$$$, heel belangrijk voor de club dus.

Lol waarom zou een titel er niet toe doen?

http://www.youtube.com/watch?v=trRCz99m0_A

Toch bizar zoiets. Ajax is toch wel voorloper met zulke dingen.

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Sowieso gaat de bedenker van dit alles, Rene Wormhoudt, aan het einde van dit seizoen weg. Daarnaast richt dit zich weer meer op het fysieke, atletische gedeelte van het voetbal. Terwijl het juist in de basiskwaliteiten de laatste jaren mis gaat. Balaanname, techniek, handelingssnelheid...dat missen de huidige jeugdspelers. Dat ga je van dit soort trainingen niet krijgen.

---------- Post toegevoegd Wed 21 Mar 2012 om 19:01 ----------

Met zo'n instelling kun je beter direct voetbal afschaffen, of alle andere sporten waarin we niet met de wereldtop mee doen. Vreemd om dit soort opmerkingen te lezen op een bodybuilding-forum, een van de sporten met extreme verschillen in niveau.

Helaas niet, maar ken/spreek wel redelijk wat mensen die dichtbij Ajax of sommige (jeugd)trainers staan. Dan komt er weleens wat door.

Ok.

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Sowieso gaat de bedenker van dit alles, Rene Wormhoudt, aan het einde van dit seizoen weg. Daarnaast richt dit zich weer meer op het fysieke, atletische gedeelte van het voetbal. Terwijl het juist in de basiskwaliteiten de laatste jaren mis gaat. Balaanname, techniek, handelingssnelheid...dat missen de huidige jeugdspelers. Dat ga je van dit soort trainingen niet krijgen.

Basis van conditie is kracht, lenigheid, snelheid en uithoudingsvermogen. Maar coördinatie hoort daar ook bij en dat hele pakket trainen ze wel op deze faciliteit. Het idee is waarschijnlijk dat bij het trainen van al deze aspecten de spelers een goede basisconditie opbouwen waarop verder gebouwd kan worden. Cruijff vind dit natuurlijk helemaal niks, omdat het bij hem draait om idd die punten die jij aandraagt.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. In topsport zijn fysieke kwaliteiten gigantisch belangrijk. Natuurlijk is voetbal het belangrijkst, maar als je niet de (sprong)kracht hebt om een duel te winnen, ben je niets waard als verdediger of aanvaller. Als je als buitenspeler de snelheid niet hebt, ben je niets waard. Belangrijke fysieke eigenschappen zijn te trainen en dat moet ook zeker gebeuren. Het is wel topsport natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Er is van de week wel al op getraind.

Maar voor zaken zoals herstel training enzo, kan het geen kwaad lijkt mij.

serieus - alleen verthongen vind ik een goeie voetballer , voor de rest niks , nada , nothing

klopt idd wel triest , misschien pakken twente en psv zich nu ze ook zijn uitgeschakeld , europees gezien

zondag praten we verder :)

Anita speelt anders ook verdomd goed als CVM. Alderweireld lijkt voorzichtig ook eindelijk aan de volgende stap te beginnen. Jongens als vd Wiel, Boerrigter, Sigthorsson zijn natuurlijk erg goed, maar al erg lang geblesseerd.

Verder niet vergeten dat een speler als Siem de Jong bij elke ploeg in Nederland een aanwinst is en ook zo wordt gezien, maar door velen bij Ajax als niet goed genoeg wordt beschouwd. Dat is eigenlijk vreemd, maar ook weer niet gezien de ambities van Ajax.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. In topsport zijn fysieke kwaliteiten gigantisch belangrijk. Natuurlijk is voetbal het belangrijkst, maar als je niet de (sprong)kracht hebt om een duel te winnen, ben je niets waard als verdediger of aanvaller. Als je als buitenspeler de snelheid niet hebt, ben je niets waard. Belangrijke fysieke eigenschappen zijn te trainen en dat moet ook zeker gebeuren. Het is wel topsport natuurlijk.

Natuurlijk zijn deze fysieke eigenschappen belangrijk, maar de basis van voetballen blijft voetballen. Techniek en handelingssnelheid blijven het allerbelangrijkste, zeker bij de jeugd. Dat ze dit complex gebruiken voor spelers van 16+ vind ik prima, maar ik hoop niet dat ze het bij de onderbouw al gaan inzetten. Spelers als Ebecilio kunnen rennen, springen en duels winnen wat ze willen, maar een goede voetballer wordt het er niet van.

Ik zie liever een complex wat Barcelona heeft. Barcelona heeft diverse veldjes met onder andere gravel, tegels, grind, hoog gras, gras met kuilen/bergen et cetera. Zo spelen ze op elke ondergrond en leren ze op elke ondergrond hun techniek te bewaren. Ze doen daar uiteraard ook genoeg krachttraining en atletische training, maar de basis blijft voetbal. Bij Ajax is onder Jan Olde Riekerink de verkeerde lijn ingezet. Hij heeft te veel het accent op het team en op het fysieke aspect van het voetbal gelegd. Ajax heeft ook al die grote opblaashal op de Toekomst staan die amper gebruikt wordt, in ieder geval niet waar hij voor bedoeld is. Ik ben bang dat dit ook zoiets wordt.

Onder Cruijff is weer een stap gedaan in de goede richting en zijn er bij de jeugd al veel verschuivingen geweest wat betreft de trainingsvormen. Hopelijk zet dit zich door.

Anita speelt anders ook verdomd goed als CVM. Alderweireld lijkt voorzichtig ook eindelijk aan de volgende stap te beginnen. Jongens als vd Wiel, Boerrigter, Sigthorsson zijn natuurlijk erg goed, maar al erg lang geblesseerd.

Verder niet vergeten dat een speler als Siem de Jong bij elke ploeg in Nederland een aanwinst is en ook zo wordt gezien, maar door velen bij Ajax als niet goed genoeg wordt beschouwd. Dat is eigenlijk vreemd, maar ook weer niet gezien de ambities van Ajax.

Anita is een hele goede centrale middenvelder voor Ajax, onbegrijpelijk dat de Boer hem na vorig seizoen van z'n plek afhaalde en Janssen daar voor kocht. Even een mooie statistiek: Ajax heeft de laatste 15 wedstrijden waar in Anita in de basis stond 43 punten behaald. Slechts een keer puntverlies dus. Dat is geen toeval meer. Ik ben heel erg benieuwd wat de Boer straks gaat doen als Sigthorsson weer fit is. Wie komen er dan op het middenveld? Eriksen lijkt een zekere plek te hebben, net als de Jong. Dan blijft er nog 1 positie over, waar met name Janssen, Aissati, Anita en Enoh voor in aanmerking komen. Als de Boer wederom Anita er uit gooit en Janssen daar neer zet mag hij op staande voet ontslagen worden.

Laatst bewerkt:
Overigens is Ajax onder leiding van het "technisch hart" weer goed bezig wat betreft de jeugdscouting. Volgens Hugo Borst heeft Ajax een groot talent bij Sparta (B1) weggehaald en tevens hoorde ik net dat 2 hele grote talenten van Utrecht (E1) uitvoerig bekeken zijn. Het is wel te hopen dat Ajax dit ook over de grens trekt en bijvoorbeeld spelers als Patrick Olsen en Lucas Andersen intensief gaat volgen en hopelijk ook aantrekken. Enorme talenten uit Denemarken, die zeker open staan voor Ajax.

Even mezelf quoten. Een van de 2 grote talenten van de Utrecht E1 maakt aankomende zomer de overstap naar Ajax. Het gaat om Ché Nunnely, een rechtsbuiten.

Tevens heeft Justin Kluivert (het zoontje van) deze week meegedaan met de C2, terwijl hij normaal bij de D speelt. Ook dit is de methode van Cruijff, jeugdspelers sneller met hogere elftallen mee laten doen als ze dat niveau aan kunnen. Mooi om te zien.

Laatst bewerkt:
Baal echt dat Boerrigter nog steeds gebleseerd is. :(

Voor de geïnteresseerden, Ajax A1 vs Inter A1 begint zo. Live te zien op EL3.

Jammer dat Inter net voor rust scoort. Ajax speelt wel beter.

Wow prachtige vrijetrap.

Wat een walgelijke opstelling tegen PSV.

Vermeer, van Rhijn, Alderweireld, Vertonghen, Blind, Enoh, Anita, Eriksen, Lukoki, de Jong, Aissati. Als Ooijer fit was geweest had hij hem volgens mij ook nog opgesteld.

Wat een walgelijke opstelling tegen PSV.

Vermeer, van Rhijn, Alderweireld, Vertonghen, Blind, Enoh, Anita, Eriksen, Lukoki, de Jong, Aissati. Als Ooijer fit was geweest had hij hem volgens mij ook nog opgesteld.

..................... Waarom geen Koppers? En waarom Aissati

---------- Post toegevoegd Sun 25 Mar 2012 om 16:15 ----------

Is Lodeiro weer helemaal uit de picture ofzo.....

De Boer durft met al die nieuwelingen

Terug
Naar boven