Fitness Seller

AFCA Ajax topic

Blind deed het ook goed tegen Wijnaldum.

Ik vond Eriksen vandaag echt heel goed spelen. Hij gooide er ook een paar mooie steek paasjes uit.

Die heb ik dan even gemist. Ik erger me mateloos aan het balverlies wat hij lijdt als hij weer eens denkt dat hij vier seconden heeft om een bal aan te nemen en te bedenken aan wie hij hem gaat geven. Het maakt het nog erger dat 'ie het wel snel kan, maar gewoon niet doet.

Die heb ik dan even gemist. Ik erger me mateloos aan het balverlies wat hij lijdt als hij weer eens denkt dat hij vier seconden heeft om een bal aan te nemen en te bedenken aan wie hij hem gaat geven. Het maakt het nog erger dat 'ie het wel snel kan, maar gewoon niet doet.

Ja true. Soms lijkt hij niet scherp.

Klopt. Met Lodeiro overigens wel. Die zou ik graag op de plek van Enoh zien. Lodeiro jaagt zich ook altijd helemaal het apelazerus.

Klopt, Lodeiro blinkt juist uit bij dit speltype. Lodeiro, Anita, Eriksen is voor mij het ideale middenveld. Daarmee kun je een zeer hoog baltempo halen waardoor je tegenstanders door middel van voetballende kwaliteiten weg kan spelen. Volgende week tegen Excelsior zou ik dat graag zien, al ben ik bang dat Janssen zijn plek gewoon weer terug krijgt. Een geschorste Janssen is een zegen voor dit Ajax, hij is zo'n enorme vertragende factor. Ik hoop dat hij en de Jong deze zomer worden weggekocht. Met dat geld kan Ajax Narsingh halen. Van het geld dat ze voor van der Wiel en Vertonghen krijgen kan dan een vervanger voor Vertonghen gehaald worden. Ik vind Gouweleeuw van Heerenveen een zeer interessante optie. Een voetballende verdediger, past echt bij Ajax. Is niet zo goed als Vertonghen, maar kan nog wel veel groeien. Denswil komt er ook aan, maar van hem kun je niet verwachten dat hij Vertonghen opvolgt.

Ik vind zijn balaanname vaak juist erg goed. Het gaat alleen fout als hij iets te nonchalant speelt, wat hij nog weleens wil doen. Ik vind overigens niet dat je Eriksen aan kunt rekenen dat hij soms de bal niet snel afspeelt. Als het kan, doet hij het. Maar vaak kan hij hem simpelweg niet kwijt. Vandaag zeker niet. Ajax heeft te weinig spelers die al bezig zijn met bewegen voordat ze denken dat ze de bal krijgen. De Jong gaat altijd pas lopen als de pass al gegeven is en is daardoor altijd te laat. Enoh kan alleen vrij komen door zich helemaal in te laten zakken, daar heb je dus ook niets aan. Anita kan juist weer wel goed vrij lopen, maar doet dit vooral op het middenveld en niet in aanvallend opzicht. Zeer handig voor de verdedigers om de opbouw goed te laten verlopen, maar Eriksen heeft daar niets aan.

Zet Lodeiro of anders Aissati op het middenveld naast Eriksen en je zult zien dat Eriksen de bal veel sneller gaat afgeven. Het is ook niet voor niets dat wanneer Ajax door een verdediging heen gaat via een combinatie dat Eriksen daar altijd bij betrokken is.

Laatst bewerkt:
Leuk om op twitter de berichten te lezen van Urby en de Zeeuw.

We waren gewoon en klasse beter vandaag. Toch wel typisch met dit elftal :D

Sleutelwoorden zijn vertrouwen en motivatie. Vertrouwen is iets ongrijpbaars maar motivatie moet er ALTIJD zijn.

Voetballend was het niet goed, maar er werd wel enorm goed druk gezet en PSV het voetballen onmogelijk gemaakt. Dat is een goede oplossing, want alle voetballers zijn geblesseerd. Verdedigend lijkt Ajax echt goed in elkaar te zitten. Dat heeft de Boer absoluut goed gedaan. Voetballend is het allemaal nog erg magertjes.

Anita was echt weer geweldig trouwens. van Rhijn vind ik ook echt super spelen.

Je zou denken dat die van Rhijn al jaren basisspeler is:D

Die Kieft kon gister niets positiefs kwijt over Ajax, zuur als 'ie is. Tuurlijk was het aanvallend niet bijzonder, maar Ajax was toch mooi de baas op het veld. PSV was nergens ondanks een investering van zo'n 30 miljoen:rolleyes:

Je zou denken dat die van Rhijn al jaren basisspeler is:D

Die Kieft kon gister niets positiefs kwijt over Ajax, zuur als 'ie is. Tuurlijk was het aanvallend niet bijzonder, maar Ajax was toch mooi de baas op het veld. PSV was nergens ondanks een investering van zo'n 30 miljoen:rolleyes:

Zuurpruim Kieft was inderdaad lekker bezig. Zeggen dat Ajax op Enoh en Anita na geen kwaliteit in het elftal heeft :roflol: Noem dan op z'n minst Vertonghen en Eriksen nog. PSV werd afgebluft door Ajax, dat met de juiste tactiek het veld op ging.

oh lord....Janssen weer terug. Wat deed enoh vorige week verkeerd ???

Ik heb voor het eerst dit seizoen in voetballend opzicht genoten van Ajax. Ik vond ze geweldig spelen. Nu was Heracles natuurlijk ook niet bijster sterk en kreeg Ajax alle tijd en ruimte, maar dat vulden ze geweldig in.

Eriksen vond ik echt geweldig spelen. Anita vind ik ook echt verschrikkelijk goed op het middenveld. En dat is dus wel een "probleem". Want de Boer wil Siem de Jong, Theo Janssen en Eriksen altijd laten spelen. Maar met de terugkeer van Sigthorsson (wat nog wel een paar weken gaat duren voordat die helemaal fit en wedstrijdklaar is) zit je dan wel met een probleem.

Wat mij betreft gaat Janssen of de Jong gewoon de bank op natuurlijk. Maar ik denk dat Frank daar anders over denkt :(

janssen speelde ook wel smerig goed hoor en de jong ook

---------- Post toegevoegd Sun 1 Apr 2012 om 16:36 ----------

ik zou het liefste die bagger vleugel spelers weg hebben dus middenveld anita - janssen - de eriksen, sigthorsson als diepste spits met siem en eventueel lodeiro erachter...

Ben net wakker. En wat werd ik blij wakker. 6-0!!!
Is er ergens een link of iets waar ik de gehele wedstrijd kan terugkijken?

De sammenvatting bij de NOS zijn echt waardeloos en laten soms belangrijke dingen gewoon weg.

Voor het eerst sinds tijden weer genoten van het spel van Ajax :)

Come on vitesse

Ajax op de eerste plek na deze speel ronde?:D
Vistesse - AZ 2-2 op dit moment en een rode kaart voor AZ.

Bovenaan!!!!!

wat een dag! maar er kan vanalles gebeuren alhoewel ajax een makkelijker programma heeft imo

Terug
Naar boven