XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Van der Wiel doet het schijnbaar met Ellen Hoog...:( t*ring lijer dat ie is, hij wel en ik niet...:mad: Dat het niks met ajakkes/psv/feyenoord te maken, iedereen die Ellen Hoog naait behalve ik is gewoon een ter***lijer, punt uit. Zeg dat het gezegd is.

Was was NAC slecht zeg, hebben echt niks gedaan. Laffe opstelling trouwens, een middenveld met De Zeeuw, Enoh en Lindgren tegen NAC thuis slaat echt nergens op. Ook nog eens Ooijer opstellen (die een prestatiecontract heeft) in plaats van Alderweireld die zich nog moet ontwikkelen kan ik niet begrijpen.

jol is altijd een behoudende coach geweest

jol is altijd een behoudende coach geweest

Ja, maar er is behoudend en er is het opzichtig blokkeren van talent. Eriksen is de toekomst, maar blijkbaar ziet Jol in de Zeeuw de 2e nummer 10 na de Jong. Terwijl ik denk dat Eriksen als echte 10 beter is dan de Jong en de Zeeuw. Ook Alderweireld moet dit seizoen zoveel mogelijk speeltijd krijgen. Ooijer vertrekt weer na dit seizoen en Vertonghen en van der Wiel zullen waarschijnlijk verkocht worden. Alderweireld zal dus overblijven als leider van de defensie volgend jaar. Waarom hem dan tegen NAC niet laten spelen? Ik begrijp er niets van.

eriksen is meer een spelverdeler , terwijl de jong meer een lopende speler is - een middenveld met urby op links - eriksen in het midden en de zeeuw op rechts is volgens helemaal niet slecht - veel voetballend vermogen , wat minder fysiek - je zou zelfs de jong dan nog voor de eriksen kunnen zetten achter die twee andere pannenkoeken ;)

eriksen is meer een spelverdeler , terwijl de jong meer een lopende speler is - een middenveld met urby op links - eriksen in het midden en de zeeuw op rechts is volgens helemaal niet slecht - veel voetballend vermogen , wat minder fysiek - je zou zelfs de jong dan nog voor de eriksen kunnen zetten achter die twee andere pannenkoeken ;)

Ik denk zelf dat Eriksen beter achter El Hamdaoui kan spelen dan de Jong. De Jong is inderdaad meer een lopende speler, maar dit seizoen loopt hij vooral de ruimtes van Suarez en El Hamdaoui dicht. Eriksen zal dat minder doen en vaker zoeken naar de steekpass, wat beter past bij de huidige aanvalslinie. Er speelt momenteel ook niemand in de basis die 5-6 keer per wedstrijd Sulejmani diep stuurt, wat toch zijn kracht is. Zelf zou ik het liefst een middenveld zien met Lodeiro en Eriksen en dan nog een speler erbij met de punt naar achter. Eriksen als regisseur en spelverdeler, Lodeiro gevaarlijk met zijn loopacties en schoten en de derde speler als controleur. In de eredivisie moet dat zeker kunnen.

toen die sulie nog bij heereveen speelde was hij idd toen op zijn best
daar stond die sibon in de spits die hem goed begreep - suarez en al hammie zijn andere types - dus hij zal nooit zo uit de verf komen denk ik

toen die sulie nog bij heereveen speelde was hij idd toen op zijn best
daar stond die sibon in de spits die hem goed begreep - suarez en al hammie zijn andere types - dus hij zal nooit zo uit de verf komen denk ik

Dat klopt als een bus. Mede daarom hoop ik dat Mido zijn vorm terug vind, die past als spits nog het beste bij Sulejmani en Suarez. Er is niemand op het middenveld bij Ajax die hem diep stuurt en er is geen spits waar hij mee kan kaatsen. Bovendien moet de linker aanvaller bij Ajax ook nog eens veel mee verdedigen van Jol, waardoor hij eigenlijk te veel defensieve meters moet maken om aanvallend van waarde te zijn.

Een spits bij Ajax hoeft eigenlijk niet zoveel te kunnen. Hij moet een bal vast kunnen houden, 1 van de 2 andere spitsen inspelen of mee kaatsen, niet egoïstisch zijn en af en toe een goal kunnen maken. Jammer dat ze dan een spits kopen die compleet het tegenovergestelde is. El Hamdaoui is een goede voetballer, maar ik vind hem niet aanvullend tegenover Sulejmani en Suarez.

Sibon is echt geen geweldige spits, maar hij won wel z'n duels en hielp Sulejmani voorin om uit te kunnen blinken.

the rock draai je de boel niet een beetje om? hamadoui niet aanvullend voor sulejmani? who cares, hamadoui speelt goed... ik zou nooit hamadoui aan de kant laten met zijn voetbal- en scorend vermogen

Goede sfeer zaterdag in de arena.

Mooi voor urby dat hij eindelijk eens waardering krijgt van de supporters. Vanaf minuut tot 46 tot 52 ofzo toegezongen door 410. En een mooie spandoek na rust. Hij speelt tot nu toe een sterk seizoen, al zal niet iedereen dat (willen) zien. Dat Ooijer erin stond vond ik een goede zaak. Hoop dat Toby nu scherper gaat spelen. De Zeeuw speelde een goede pot, maar hij stond op 10. Zoals in het 1e seizoenshelft vorig jaar. Verder was Lindgren echt superslecht. Geen duel gewonnen. En verder eindelijk een x niet aan Siem kunnen ergeren. The Rock kan weleens gelijk hebben dat Eriksen het beter zal doen op 10. Behoudens zijn eerste balcontact voelde hij zich best wel thuis op die nr 10 plek zaterdag. Paar leuke dingen laten zien.

Staande ovatie voor Mido was mooi, alleen was zijn invalbeurt niet om aan te zien natuurlijk. Maar hij krijgt de tijd.

Laatst bewerkt:
komende match tegen auxerre hoef je je ook niet aan Siem te ergeren, hij kan niet mee doen...

Klopt hij is er helaas zondag weer bij als het goed is.

Hopen dat het vanavond een 'hekseketel' wordt...denk bijna van wel.. :-D

the rock draai je de boel niet een beetje om? hamadoui niet aanvullend voor sulejmani? who cares, hamadoui speelt goed... ik zou nooit hamadoui aan de kant laten met zijn voetbal- en scorend vermogen

Nee, ik draai de boel niet om. Hoe veel beter draaide de aanval en het middenveld vorig jaar met een spits die niet zelfzuchtig is? Veel mensen maakten Pantelic belachelijk, maar hij was altijd aanspeelbaar, zijn aannames waren altijd goed en het was een echte teamspeler. Als het nu even niet draait kan Ajax de bal voorin nergens kwijt. El Hamdaoui als individu is geweldig, maar hij past niet in dit team. Als Sulejmani de bal bij hem inspeelt om vervolgens zichzelf te lanceren kan hij blijven rennen, aangezien hij toch nooit de bal terug krijgt. Jol heeft El Hamdaoui puur om z'n goals gekocht, maar een spits die andere voetballers (Suarez, Sulejmani, De Jong) beter laat voetballen en scoren is wat mij betreft waardevoller.

---------- Toegevoegd om 11:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:19 ----------

Mooi voor urby dat hij eindelijk eens waardering krijgt van de supporters. Vanaf minuut tot 46 tot 52 ofzo toegezongen door 410. En een mooie spandoek na rust. Hij speelt tot nu toe een sterk seizoen, al zal niet iedereen dat (willen) zien. Dat Ooijer erin stond vond ik een goede zaak. Hoop dat Toby nu scherper gaat spelen. De Zeeuw speelde een goede pot, maar hij stond op 10. Zoals in het 1e seizoenshelft vorig jaar. Verder was Lindgren echt superslecht. Geen duel gewonnen. En verder eindelijk een x niet aan Siem kunnen ergeren. The Rock kan weleens gelijk hebben dat Eriksen het beter zal doen op 10. Behoudens zijn eerste balcontact voelde hij zich best wel thuis op die nr 10 plek zaterdag. Paar leuke dingen laten zien.

Staande ovatie voor Mido was mooi, alleen was zijn invalbeurt niet om aan te zien natuurlijk. Maar hij krijgt de tijd.

Eriksen heeft helaas maar 5 minuten als 10 gespeeld, daarna ging De Zeeuw daar weer lopen en speelde Eriksen als halve controleur. Belachelijke actie.

Ajax MOET vanavond winnen. Ik ben benieuwd.

als hij zijn contract niet verlengd wat er dik in zit en dus de volgende ned speler die gratis de deur uitloopt zal de waardering er niet meer zijn

Hoe kom je erbij dat dat er dik inzit?

Drukt waarschijnlijk te veel op de salarislast van Ajax.

Terug
Naar boven