Je kan lekker bijdehand doen, maar daar schiet niemand iets mee op. Een spits moet meer doen dan scoren alleen, zeker als je ook Suarez in je team hebt. Pantelic scoort veel minder dan El Hamdaoui, maar vulde Suarez veel beter aan. Daar kan je dus ook een spits voor kopen, om andere spelers om zich heen beter te laten voetballen. Tegen NAC zie ik Suarez en El Hamdaoui aardig combineren, maar tegen Auxerre zitten ze 85 minuten lang alleen maar op elkaar te schelden. Een klassieke Ajax spits moet met z'n rug naar de goal kunnen spelen, kunnen kaatsen, andere spelers in stelling kunnen brengen en soms een goaltje meepikken. Dat is El Hamdaoui absoluut niet en het enige wat hij doet is Suarez voor de voeten lopen. Het voetbal van Ajax had veel beter kunnen zijn met een ander type spits, die niet alleen voor goals gaat maar als kapstok kan fungeren voorin.
---------- Toegevoegd om 11:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------
Het belachelijke is nog dat Jol na afloop verklaarde dat Enoh het geweldig deed. Ik snap er niks van, was de slechtste man bij Ajax op het veld.
---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------
Ik vind het echt zo'n lul. Ik schaam me echt kapot dat Ajax hem gekocht heeft en dat hij nog speelt ook.