Fitness Seller

AFCA Ajax topic

Hoe kom je erbij dat dat er dik inzit?

Eerdere besprekingen zijn al op niets uitgelopen. Ajax heeft een nieuw beleid mbt contracten dat is ingezet onder van Basten. Geen automatische salarisverhogingen meer en alleen premies als er prijzen gewonnen worden. Emanuelson ziet dit niet zitten en wil meer gaan verdienen, terwijl hij al een grootverdiener is.

Hij was destijds wel de eerste die de gevolgen voelde van het nieuw ingevoerde beleid. Misschien dat hij zich toen ondergewaardeerd voelde omdat in het verleden iedereen altijd bij elke contractverlenging salarisverhoging kreeg. En misschien heeft hij zich ondertussen gerealiseerd dat hij desondanks best goed betaald wordt en dat Ajax hogere lasten simpelweg niet kan veroorloven.

Aan de andere kant, misschien ook niet..

Verrassende opstelling. Ben benieuwd.

Lets go Joden lets go.

Jol heeft El Hamdaoui puur om z'n goals gekocht.

Joh, bel de krant anders ff, dat Jol een spits heeft gekocht om goals te maken, is toch wel heel bijzonder, als dat je selectiecriteria is bij de aankoop van een spits. Is sowieso een overrated iets vind ik, goals maken. Lekker assistje trouwens van Mounir net...

Goed voor de uefa ranking als ze winnen

Ajax speelde de eerste helft redelijk goed. Tweede goal was echt een fantastische aanval, ongekend. Deed me denken aan die fantastische counter van Oranje tegen Frankrijk twee jaar terug.

En welke drol beweerde hier dat Enoh goed was? Die gast is zo ongelofelijk slecht. Hij kan echt NIETS met een bal. Suarez is ook echt uit vorm. Ik irriteerde me mateloos aan 'em. Constant liggen, moord en brand schreeuwen bij alles wat er gebeurde. En nog onnodig geel pakken ook. Drama.

Schitterend figuur die Ooijer met zijn platte Amsterdams accent; "Ik wilde hem alleen een beetje uit balans brengen maar het was een beetje te veel"
En maar lachen :roflol:

Schitterend figuur die Ooijer met zijn platte Amsterdams accent; "Ik wilde hem alleen een beetje uit balans brengen maar het was een beetje te veel"

jaren met een marocs accentje praten en nu plat amsterdams praten
idd wat een schitterend karikatuur :cool:

Joh, bel de krant anders ff, dat Jol een spits heeft gekocht om goals te maken, is toch wel heel bijzonder, als dat je selectiecriteria is bij de aankoop van een spits. Is sowieso een overrated iets vind ik, goals maken. Lekker assistje trouwens van Mounir net...

Je kan lekker bijdehand doen, maar daar schiet niemand iets mee op. Een spits moet meer doen dan scoren alleen, zeker als je ook Suarez in je team hebt. Pantelic scoort veel minder dan El Hamdaoui, maar vulde Suarez veel beter aan. Daar kan je dus ook een spits voor kopen, om andere spelers om zich heen beter te laten voetballen. Tegen NAC zie ik Suarez en El Hamdaoui aardig combineren, maar tegen Auxerre zitten ze 85 minuten lang alleen maar op elkaar te schelden. Een klassieke Ajax spits moet met z'n rug naar de goal kunnen spelen, kunnen kaatsen, andere spelers in stelling kunnen brengen en soms een goaltje meepikken. Dat is El Hamdaoui absoluut niet en het enige wat hij doet is Suarez voor de voeten lopen. Het voetbal van Ajax had veel beter kunnen zijn met een ander type spits, die niet alleen voor goals gaat maar als kapstok kan fungeren voorin.

---------- Toegevoegd om 11:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------

Ajax speelde de eerste helft redelijk goed. Tweede goal was echt een fantastische aanval, ongekend. Deed me denken aan die fantastische counter van Oranje tegen Frankrijk twee jaar terug.

En welke drol beweerde hier dat Enoh goed was? Die gast is zo ongelofelijk slecht. Hij kan echt NIETS met een bal. Suarez is ook echt uit vorm. Ik irriteerde me mateloos aan 'em. Constant liggen, moord en brand schreeuwen bij alles wat er gebeurde. En nog onnodig geel pakken ook. Drama.

Het belachelijke is nog dat Jol na afloop verklaarde dat Enoh het geweldig deed. Ik snap er niks van, was de slechtste man bij Ajax op het veld.

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Ik vind het echt zo'n lul. Ik schaam me echt kapot dat Ajax hem gekocht heeft en dat hij nog speelt ook.

Ik vind eerder dat Suarez en de rest van het team wat meer aandacht aan El Hamdaoui moeten geven. Suarez was echt dramatisch slecht gisteren en de rest van het team, wanneer ze de keuze hebben, geven de bal 100% van de keren aan Suarez i.p.v. El Hamdaoui. Ik zou helemaal gek worden als ik hem was.

en klassieke Ajax spits moet met z'n rug naar de goal kunnen spelen, kunnen kaatsen, andere spelers in stelling kunnen brengen en soms een goaltje meepikken

Ik denk dat El Hamdaoui dit allemaal prima beheerst.

En over Enoh. Ik zie hem honderd keer liever dan Lindgren. Lindgren is in zijn passing al even dramatisch (en speelt nog minder naar voren), speelt verstoppertje in balbezit en sjokt maar een beetje in de ronte wanneer de tegenstander de bal heeft. Met een betere organisatie op het middenveld en misschien wat extra aandacht van de trainer op het gebied van passing kan Enoh echt wel mee op Ajax niveau. Hij kan ten slotte ook gewoon een bal aannemen en een man uitkappen. Als je dat kan kan je ook een pass geven over 6 meter.

Laatst bewerkt:
Ik vind het echt zo'n lul. Ik schaam me echt kapot dat Ajax hem gekocht heeft en dat hij nog speelt ook.[/QUOTE]

je bent wel een eerlijke ajaxied rock , dat bevalt me wel :)

ik heb niet gekeken gisteren - drie punten in the pocket - dat is het belangrijkste - daar een puntje pakken en dan is de kans op overwinteren redelijk groot

Real- milan gisteren was wel een leuke wedstrijd. Alleen jammer dat Milan niet kon scoren, zou een beetje spannender geweest zijn.
****, verkeerd topic :D

Laatst bewerkt:
Je kan lekker bijdehand doen, maar daar schiet niemand iets mee op. Een spits moet meer doen dan scoren alleen, zeker als je ook Suarez in je team hebt. Pantelic scoort veel minder dan El Hamdaoui, maar vulde Suarez veel beter aan. Daar kan je dus ook een spits voor kopen, om andere spelers om zich heen beter te laten voetballen. Tegen NAC zie ik Suarez en El Hamdaoui aardig combineren, maar tegen Auxerre zitten ze 85 minuten lang alleen maar op elkaar te schelden. Een klassieke Ajax spits moet met z'n rug naar de goal kunnen spelen, kunnen kaatsen, andere spelers in stelling kunnen brengen en soms een goaltje meepikken. Dat is El Hamdaoui absoluut niet en het enige wat hij doet is Suarez voor de voeten lopen. Het voetbal van Ajax had veel beter kunnen zijn met een ander type spits, die niet alleen voor goals gaat maar als kapstok kan fungeren voorin.

Nee daarom, die 7 goals in de competitie, die treffer tegen AC Milan, stelt allemaal geen k*t voor idd. Waardeloos man, beter Dembele daar neerzetten die loopt tenmiste 1 op 8? 1 op 9? kwa goals.

Mooiste is, als Van der Vaart of Messi zon stifje maakt als Mounir afgelopen zaterdag tegen NAC of die pass gister op Suarez waaruit de goal valt, dan wordt dat 1000x herhaald en bewierrookt door jan en alleman. Maar goed, is opzicht wel top dat jij het spelletje beter ziet dan Martin Jol. Misschien moetje iets in het voetbal gaan doen ofzo? Dit inzicht van jou moetje op de een of andere manier zien te verzilveren.

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

Ik vind eerder dat Suarez en de rest van het team wat meer aandacht aan El Hamdaoui moeten geven. Suarez was echt dramatisch slecht gisteren en de rest van het team, wanneer ze de keuze hebben, geven de bal 100% van de keren aan Suarez i.p.v. El Hamdaoui. Ik zou helemaal gek worden als ik hem was.

+1

Ik snap Rock zijn punt opzicht wel, maar ben het er niet mee eens. Ik blijf het een meesterzet vinden van Jol om Mounir te kopen. Je koopt gewoon een gegarandeerde 20 goals in. Dat is nogal wat.

Nee daarom, die 7 goals in de competitie, die treffer tegen AC Milan, stelt allemaal geen k*t voor idd. Waardeloos man, beter Dembele daar neerzetten die loopt tenmiste 1 op 8? 1 op 9? kwa goals.

Mooiste is, als Van der Vaart of Messi zon stifje maakt als Mounir afgelopen zaterdag tegen NAC of die pass gister op Suarez waaruit de goal valt, dan wordt dat 1000x herhaald en bewierrookt door jan en alleman. Maar goed, is opzicht wel top dat jij het spelletje beter ziet dan Martin Jol. Misschien moetje iets in het voetbal gaan doen ofzo? Dit inzicht van jou moetje op de een of andere manier zien te verzilveren.

El Hamdaoui staat inderdaad op 7 goals, maar op hoeveel goals staan Sulejmani, de Jong en Emanuelson? Door het surplus aan individuele kwaliteit van Suarez en El Hamdaoui wint Ajax z'n wedstrijden, maar er zitten wedstrijden tussen dat er 85 minuten lang geen enkele chemie is tussen de twee en dat ze elkaars ruimte dichtlopen. Als het dan een keer wel goed gaat begint meteen iedereen te schreeuwen dat ze elkaar zo goed kunnen vinden. Ik vind goals voor een Ajax spits niet het belangrijkst, zeker niet als hij er voor zorgt dat Suarez er 35 per seizoen in schiet.

Ik claim het spel niet beter te zien dan Martin Jol, ik heb alleen een andere mening en opvatting over hoe Ajax voetbal hoort te zijn. Als je toeval-voetbal wil spelen en wedstrijden wil winnen op basis van individuele kwaliteit dan heb je aan Jol een goede trainer, alleen ik zie het liever anders.

Door het surplus aan individuele kwaliteit van Suarez en El Hamdaoui wint Ajax z'n wedstrijden.

Klopt, beetje pragmatisch maar wat als Jol hiermee kampioen wordt? Heiligt het doel dan niet de middelen? Faalt hij op het eind van de rit (lees: geen kampioen) dan wordt hij er ook op afgerekend denk ik.

Die aanval van Ajax gister waarna uit de counter Ooier rood pakt, was toch ook aardige chemie tussen Suarez en Mounir.

---------- Toegevoegd om 11:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------

Het belachelijke is nog dat Jol na afloop verklaarde dat Enoh het geweldig deed. Ik snap er niks van, was de slechtste man bij Ajax op het veld.

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Ik vind het echt zo'n lul. Ik schaam me echt kapot dat Ajax hem gekocht heeft en dat hij nog speelt ook.

El Hamdaoui is een gouden greep voor Ajax. Daarbij komt dat hij niet eens een nummer 9 is. Ik snap je punt dat El Hamdaoui niet kan kaatsen met Emanuelson, Vd Wiel, Sulejmani etc. zoals Pantelic dat wel deed. Maar vooralsnog doet El Hamdaoui het gewoon goed bij Ajax. Ik vind hem op dit moment van grotere waarde dan Suarez. Want voor iemand die geen nummer 9 is Mounir verdomd scherp. Hij heeft niet veel kansen nodig om te scoren.

Suarez loopt gefrustreerd rond en iedereen uitschelden als ze een verkeerde pass geven. Maar zelf mag niemand iets tegen hem zeggen als hij zich weer eens verslikt in zijn eigen bewegingen of een bal zonder te kijken blind overschiet, terwijl El Hamdaoui in de meeste gevallen gewoon vrij staat. Zoals ook gister een moment was toen het 1-0 stond. En hij tegen NAC tot 4 keer toe een bal blind op het doel schoot, terwijl medespelers vrij stonden. Naar mijn mening gunt Suarez het Mounir en medespelers niet altijd. Hij stelt zijn eigen belang vaker(zelf scoren) hoger. En Suarez loopt zichzelf volgens mij 9 van de 10 keer voor de voeten.

Enoh speelde gister inderdaad geen goede partij. Ben normaal gesproken altijd gecharmeerd van zijn verdedigende werk. Maar hij moet niet aangespeeld worden(opbouwend). Verder vond ik Enoh niet de slechtste. Dat was wederom Lindgren. Die gozer heeft werkelijk geen duel gewonnen en als hij aan de bal komt zie je hem gewoon bang zijn en beven. Als je wilt controleren zet dan gewoon Bonevacia of Taino daar neer.

Olegeur mag ook niet vergeten worden. Viel echt heel sterk in.

Laatst bewerkt:
Klopt, beetje pragmatisch maar wat als Jol hiermee kampioen wordt? Heiligt het doel dan niet de middelen? Faalt hij op het eind van de rit (lees: geen kampioen) dan wordt hij er ook op afgerekend denk ik.

Die aanval van Ajax gister waarna uit de counter Ooier rood pakt, was toch ook aardige chemie tussen Suarez en Mounir.

Als Jol kampioen wordt ben ik uiteraard blij, maar ik ben zelf liefhebber van een andere speelstijl. Soms vinden Suarez en El Hamdaoui elkaar wel, maar het gebeurd slechts 2-3 keer per wedstrijd dat ze elkaar echt goed weten te vinden. Vooral bij de eerste goal deed El Hamdaoui het goed, hij liet zich iets zakken, trok een verdediger mee en Lindgren dook in het gat dat El Hamdaoui liet vallen, alleen verzuimde Lindgren om goed af te werken. Beide goals waren prima, een aanval over veel schijven met combinatiespel en daar heb ik ook niets op aan te merken. Alleen gebeurd dit slechts in 1 op de 5 wedstrijden en dan ook nog maar 2-3 keer per wedstrijd. Voor de rest is het alle ballen van achteruit op Suarez en dan maar hopen dat hij of El Hamdaoui hem er in schiet. En dat vind ik echt verschrikkelijk om naar te kijken.

Wegereef is weer lachwekkend bezig, voor een tackle op de bal geeft deze mong**l ROOD aan anita.

---------- Toegevoegd om 13:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:03 ----------

1-0 achter

---------- Toegevoegd om 13:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

zo slecht 2-0

Waarom Anita en de Jong er weer in dan?

waarom niet gewoon dezelfde opstelling als tegen Auxerre, lekker Sulejmani er in laten staan.

Terug
Naar boven