MuscleMeat

AFCA Ajax topic

En Gouweleeuw, is dat niet iets voor Ajax?

Vind ik wel, maar denk niet dat hij het niveau nu al heeft om een heel seizoen in de basis te staan. Maakt verdedigend nog veel fouten. Daarnaast wil de Boer graag een linksbenige verdediger aantrekken.

Ben benieuwd wie nu rechtsback komt te spelen als van der Wiel niet verkocht word. Of zou van Rhijn ook op de plek van anita kunnen spelen?

rhijn alderweireld moisander dijks
??
de jong eriksen
sigthorsson

dat gaat 'em worden. op die vraagtekens na dan. geen idee wie daar moet komen.

Ebecilio ook de deur uit las ik?

Vind je het niet zonde dan? Vorig jaar toch wel een goede kracht in jullie elftal, zelfs een van de spelers die voor het kampioensschap heeft gezorgd, en nu loopt ie gewoon de deur uit..

Imbicilio kan er geen klote van

Hij kan er echt geen k*t van. Strik erom en weg ermee!

inb4 hij gaat naar Heerenveen en speelt daar de sterren van de hemel

'Van Basten wil Ajax-aanvaller Ebecilio'
Marco van Basten zou Ajacied Lorenzo Ebecilio naar sc Heerenveen willen halen. De vleugelspeler zit op een dood spoor in Amsterdam, maar wil niet verhuurd worden.

Het Algemeen Dagblad meldt dat Heerenveen, op aandringen van Van Basten, interesse heeft in vleugelspeler Lorenzo Ebecilio. De Friezen raakten Luciano Narsingh kwijt aan PSV en ook Oussama Assaidi lijkt nog altijd op weg te zijn naar een andere club, wellicht Ajax. De 20-jarige Ebecilio zou een goede vervanger zijn, hij lijkt bij Ajax weinig kans op speeltijd te hebben.

Ebecilio werd in januari 2011 overgeheveld van de Ajax-jeugd naar het eerste elftal en speelde al in 52 officiële wedstrijden mee. De technisch vaardige aanvaller scoorde elf keer en gaf zes assists. Met Miralem Sulejmani, Jody Lukoki, Derk Boerrigter en nieuweling Tobias Sana heeft hij echter veel concurrentie in de Amsterdam Arena.

Ebecilio zelf stelt dat hij in ieder geval niet verhuurd wil worden. "Ik wil sowieso blijven en niet aan verhuur denken. Dan wil ik liever in Amsterdam voor mijn kansen vechten", aldus de aanvaller. Heerenveen greep eerder al naast Yanic Wildschut van VVV-Venlo.

Einde loopbaan Ebecilio bij Ajax
Lorenzo Ebecilio heeft van de technische leiding van Ajax te horen gekregen dat er voor hem geen toekomst is in Amsterdam. De 20-jarige aanvaller mag worden verhuurd, maar ook een verkoop behoort tot de mogelijkheden.

Na de verkoop van Aras Özbiliz is dit de tweede buitenspeler uit de eigen opleiding die de technische leiding niet voldoende heeft weten te overtuigen van zijn kwaliteiten. Ook de snelle aanpassing van aankoop Tobias Sana en de goede ontwikkeling van Jody Lukoki zullen de positie van Ebecilio hebben aangetast. Dat meldt Elf Voetbal.

Overigens mag ook Dico Koppers worden verhuurd. De jonge verdediger lijkt niet op speelminuten te mogen rekenen in Ajax 1 en zou bij een andere club meer kans hebben zich te ontwikkelen.

"De technisch vaardige aanvaller"... lol. Lijkt me sterk dat Ebecilio vertrekt. Hij verdient prima en heeft nog een contract voor 2 jaar.

Ik weet nog goed toen Cruijff zich voor het eerst roerde, de week erna debuteerde Ebecilio in de beker en speelde verdienstelijk. Meteen het stempel dat er talenten aankomen maar 3 jaar verder en ze zijn nog geen steek beter geworden.

Ik weet nog goed toen Cruijff zich voor het eerst roerde, de week erna debuteerde Ebecilio in de beker en speelde verdienstelijk. Meteen het stempel dat er talenten aankomen maar 3 jaar verder en ze zijn nog geen steek beter geworden.
Inderdaad , om eerlijk te zijn.. vind ik nog steeds dat meneertje cruif de boel op stelten heeft gezet, voor niks :mad:
geen klote is er veranderd.. naar mijn idee ?!@

En gelukkig is meneer Jansen ook weer aan het eikellen , schiet weer lekker op allemaal.......

/End rant..........

Dat komt alleen omdat je geen idee hebt wat er allemaal gebeurd XtremeBB. Gelukkig zijn we ondertussen 2 keer kampioen geworden, speelt het eerste elftal weer herkenbaar voetbal, is de financiele huishouding rigoreus op orde gebracht en de jeugdopleiding grondig gereorganiseerd.

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 12:45 ----------

Talenten komen er wel. Ten eerste is het al een verbetering dat we nu gewoon met spelers als Van Rhijn, Boilesen, Koppers, Dijks, etc beginnen in plaats van dat er spelers als Tainio en Atouba worden aangetrokken. Maar je kan nu eenmaal niet verwachten dat middelmatige talenten zoals Ebecilio toppers worden door de aanwezigheid van de nieuwe trainers. De doorstroming van toptalenten zal niet alleen een gevolg moeten zijn van verbeterde begeleiding maar ook van verbeterde jeugdscouting en het maken van keuzes door de organisatie over wie in de jeugdopleiding de voorkeur krijgen. De ideale schoonzonen of de toptalenten. Wordt er gekozen voor Siem de Jong en Daley Blind of voor Adam Maher en Oussama Assaidi.

Geduld is een schone zaak.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat Ajax deze slag in slaat en ik vind het een goede ontwikkeling voor het Nederlandse voetbal. Mede hierdoor heeft Ajax weer mijn voorkeur gekregen in de eredivisie. Ze hebben eigenlijk ook geen keuze en willen niet zoals PSV Russisch roulette spelen door weer te gokken met dure aankopen.
Ik erger mij alleen dat velen er zoveel vertrouwen in hebben dat er over "top"talenten wordt gesproken maar dat er geen enkele reden is om ze die titel te geven. Als je ergens achter staat moet je het ook uitdragen, maar ik zie het helaas niet gebeuren. En daar vond ik mijn voorbeeld van Ebecilio een mooie van. Zoals over hem geschreven werd na zijn 1e wedstrijdje in de beker, alsof de weg naar de Europese subtop wel weer komt. Ajax moet zeker zo doorgaan, maar de top zal helaas uitblijven vrees ik.
Zoals er ook over van Rhijn gesproken wordt, ik ben zeer benieuwd komende jaren.

Ajax heeft er een middenvelder bij. De landskampioen zag Jan Vertonghen deze zomer weggaan uit Amsterdam en verving hem door Niklas Moisander. Nu maakt men bekend dat Christian Poulsen ook gehaald is; hij mag gezien worden als vervanger van Vurnon Anita. De Deens international was transfervrij nadat zijn contract bij Liverpool ten einde liep. Eerder speelde hij voor FC Kopenhagen, Schalke 04, Sevilla en Juventus.

Dat zijn aardig wat Vikingen in onze basiself:

X
X - X - Moisander - Boilesen
Poulsen
X - Eriksen
Sana - Sigthórsson - Fischer

Poulsen lijkt me echt een prima versterking voor Ajax!

Als ik de Engelse berichten op Twitter lees, denk ik niet dat 't iets is. Ze lachen zich allemaal dood, omdat 'ie er geen k*t van kan :roflol:

Altijd fan van Poulsen geweest

Inderdaad , om eerlijk te zijn.. vind ik nog steeds dat meneertje cruif de boel op stelten heeft gezet, voor niks :mad:
geen klote is er veranderd.. naar mijn idee ?!@

Geen klote veranderd? :roflol: Heel de trainingsopzet van de jeugdspelers is veranderd. Rondom het eerste elftal is er weinig veranderd, maar dat was ook niet de insteek.

Terug
Naar boven