XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Eriksen was er nog niet ingekomen als het hele middenveld geblesseerd het veld af moest. Jol kiest liever voor Lindgren, Tainio en zet desnoods Ooijer nog eerder op het middenveld dan Eriksen. Enige vorm van creativiteit is verboden, uit bij Excelsior is tegenhouden het strijdplan van Jol.

De Jong is fysiek wat sterker dan Eriksen maar met Enoh (stormram) en de Zeeuw zou je verwachten dat juist met de punt naar voren een creatieveling moet spelen. De Zeeuw heeft een goeie pass in de voeten maar dan nog moet je mogelijkheden kunnen creëren voor de aanvalslinie.
Jol dacht dat ze wel even met een 3 of 4-0 Excelsior zouden overklassen. Hij had alleen geen rekening gehouden met een scheidsrechter.

Rode kaart Ajacied Anita kwijtgescholden

AMSTERDAM - Ajacied Vurnon Anita wordt niet geschorst naar aanleiding van zijn rode kaart in de wedstrijd van zondag tegen Excelsior.
De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft besloten de zaak te seponeren. Anita werd op Woudestein in de 27e minuut van het veld gestuurd omdat hij volgens scheidsrechter Jan Wegereef met gestrekt been op Guyon Fernandez was ingekomen.

Met tien man beleefde Ajax een uitermate lastige middag in Rotterdam. Door een doelpunt in de voorlaatste minuut van Jan Vertonghen werd op het nippertje een 2-2 gelijkspel uit het vuur gesleept.

(Bron:Nu.nl)

Lees alleen niet wat de KNVB gaat doen aan de wanprestatie van Jan Wegereef.

AMSTERDAM - Ajacied Vurnon Anita wordt niet geschorst naar aanleiding van zijn rode kaart in de wedstrijd van zondag tegen Excelsior.
De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft besloten de zaak te seponeren. Anita werd op Woudestein in de 27e minuut van het veld gestuurd omdat hij volgens scheidsrechter Jan Wegereef met gestrekt been op Guyon Fernandez was ingekomen.

Met tien man beleefde Ajax een uitermate lastige middag in Rotterdam. Door een doelpunt in de voorlaatste minuut van Jan Vertonghen werd op het nippertje een 2-2 gelijkspel uit het vuur gesleept.

(Bron:Nu.nl)

Lees alleen niet wat de KNVB gaat doen aan de wanprestatie van Jan Wegereef.
Die mag waarschijnlijk Ajax - Veendam fluiten, laatste keer om het af te leren.

Ik zie liever Eriksen op 10, dan de Jong.
De Jong rendeerde goed achter Pantelic, maar met een spits als El Hamdaoui voor zich zou je meer aan Eriksen hebben.

En gewoon lekker Sulejmani op links laten staan. Emanuelson gaat toch niet verlengen.

Ik zie liever Eriksen op 10, dan de Jong.
De Jong rendeerde goed achter Pantelic, maar met een spits als El Hamdaoui voor zich zou je meer aan Eriksen hebben.

En gewoon lekker Sulejmani op links laten staan. Emanuelson gaat toch niet verlengen.

Precies.

Helemaal mee eens.

Waarom hebben ze die Anita nou nog niet ontslagen?
Die gast doet helemaal niks goed. Ik vind dat ze Daley Blind een kans moeten geven.

Inderdaad!

Hoe kan het dat Alderweireld wordt gepasseerd door Ooijer en dat die pauper linksback nog elke keer in het veld wordt gebracht. Anita = balverlies, Anita = een groot gat linksachterin, Anita = verlies aan snelheid. Ongeloofelijk dat Jol dat nog steeds niet inziet met z'n hoofd ???. Ik zou echt wel eens willen weten met welke beredenatie hij elke keer die linksback positie invult.....

Het schijnt dat Mido en Verhoeven samen een hamburgertent beginnen. Kan iemand dit verifiëren?

mag ik vragen waarom eredivisie vandaag is terwijl altijd eind van week is ?

De Jong is fysiek wat sterker dan Eriksen maar met Enoh (stormram) en de Zeeuw zou je verwachten dat juist met de punt naar voren een creatieveling moet spelen. De Zeeuw heeft een goeie pass in de voeten maar dan nog moet je mogelijkheden kunnen creëren voor de aanvalslinie.
Jol dacht dat ze wel even met een 3 of 4-0 Excelsior zouden overklassen. Hij had alleen geen rekening gehouden met een scheidsrechter.

Ik begrijp ook niet waarom Eriksen geen kans krijgt. Ik zou het liefst zien dat Ajax met de punt naar achter voetbalt, en dan Eriksen en Lodeiro als de 2 meest vooruitgeschoven middenvelders. Lodeiro is nu weer gebleseerd, maar bijvoorbeeld Emanuelson zou daar ook kunnen spelen. Anita op de back, Sulejmani linksvoor en Emanuelson als middenvelder. Heb je eindelijk een linkspoot op het middenveld, en ik denk dat Emanuelson beter op het middenveld past dan als linksbuiten of linksback. Desnoods zou Lindgren in de punt naar achter kunnen spelen. Is vaak aanspeelbaar, weinig balverlies en controleert goed. Enoh heeft toch te veel balverlies en slordigheid in z'n spel vind ik.

Met siem heb ik altijd het gevoel alsof hij helemaal niet speelt. Vorig jaar merkte ik hem alleen op toen hij ze erin legde en dat was de verdienste van pantelic, wtf is zijn functie als alles toch op suarez gaat

Alle jezus wat een doelpunten van Ajax vanavond, de ene nog mooier dan de ander.
Het was weer niet allemaal even collectief of mooi maar effectief zeer zeker.

Ik begrijp ook niet waarom Eriksen geen kans krijgt. Ik zou het liefst zien dat Ajax met de punt naar achter voetbalt, en dan Eriksen en Lodeiro als de 2 meest vooruitgeschoven middenvelders. Lodeiro is nu weer gebleseerd, maar bijvoorbeeld Emanuelson zou daar ook kunnen spelen. Anita op de back, Sulejmani linksvoor en Emanuelson als middenvelder. Heb je eindelijk een linkspoot op het middenveld, en ik denk dat Emanuelson beter op het middenveld past dan als linksbuiten of linksback. Desnoods zou Lindgren in de punt naar achter kunnen spelen. Is vaak aanspeelbaar, weinig balverlies en controleert goed. Enoh heeft toch te veel balverlies en slordigheid in z'n spel vind ik.

Ik denk dat je met twee vooruitgeschoven aanvallende en creatieve mensen te veel risico loopt. De verdediging is op het moment zwak en zo lek als een vergiet. Er worden te veel domme fouten gemaakt, die altijd keihard worden afgestraft. Zolang die verdediging niet solide staat, zul je toch vrij behoudend moeten spelen. Het idee van de punt naar voren met twee verdedigend ingestelde spelers als lindgren en enoh is daarom helemaal geen slecht idee van Jol. Van Lindgren en enoh moet ook niet de dreiging naar voren komen, maar dat hoort van de backs te komen, maar die presteren imo echt ondermaat op het moment. Van der Wiel heeft echt een veel te laag rendement qua assists en goede voorzetten voor een goede back en Anita bezit gewoon nauwelijks een enkele kwaliteit. Ik had graag weer een back zoals Trabelsi gezien. Die jongen was altijd gevaarlijk..

Waar ik het wel mee eens ben is dat hij Eriksen moet laten spelen ipv De Jong. De Jong is veel te statisch om mee te kunnen doen in het creatieve en lopende spel van El Hamdaoui, Suarez en Emanuelson. Erikson zou daar veel beter in passen, maar ik vraag me aan de andere kant ook af of Erikson al klaar is om in de basis op een dergelijke positie uit de voeten te kunnen. Misschien dat Lodeiro juist wel heel goed is om die positie in te vullen. Die heeft bovendien iets meer ervaring als Eriksen. Maar ik heb eigenlijk nauwelijks wat van Lodeiro gezien om hem goed te kunnen beoordelen.

Het kan beter.:D

Ik denk dat je met twee vooruitgeschoven aanvallende en creatieve mensen te veel risico loopt. De verdediging is op het moment zwak en zo lek als een vergiet. Er worden te veel domme fouten gemaakt, die altijd keihard worden afgestraft. Zolang die verdediging niet solide staat, zul je toch vrij behoudend moeten spelen. Het idee van de punt naar voren met twee verdedigend ingestelde spelers als lindgren en enoh is daarom helemaal geen slecht idee van Jol. Van Lindgren en enoh moet ook niet de dreiging naar voren komen, maar dat hoort van de backs te komen, maar die presteren imo echt ondermaat op het moment. Van der Wiel heeft echt een veel te laag rendement qua assists en goede voorzetten voor een goede back en Anita bezit gewoon nauwelijks een enkele kwaliteit. Ik had graag weer een back zoals Trabelsi gezien. Die jongen was altijd gevaarlijk.

In de eredivisie moet Ajax met 2 vooruitgeschoven middenvelders makkelijk kunnen spelen. Het middenveld wat er nu loopt heeft 0 creativiteit en is zelden betrokken bij een aanval. Ajax heeft meestal 55-60% balbezit in de eredivisie. Dan heb ik liever spelers in het veld staan die wat met een bal kunnen en spelers die de bal alleen maar kwijt raken of breed kunnen spelen. Zo'n Enoh is toch om gek van te worden. Verovert 10 ballen per wedstrijd maar raakt er ook weer 15 kwijt, maakt domme overtredingen en op de momenten dat het echt nodig is staat hij te slapen en laat hij z'n man lopen. Jongens als Eriksen verpieteren op de bank terwijl de Jong wekelijks niet presteert.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie mening:

Toby of Ooijer?

En dan graag het onderscheidt tussen CL en Eredivisie.

Ik ben zelf van mening dat je in de eredivisie gewoon Toby moet opstellen, al is het maar voor de langere termijn. In de CL, snap ik dat Jol kan beslissen om Ooijer op te stellen, voor wat meer zekerheid en ervaring.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie mening:

Toby of Ooijer?

En dan graag het onderscheidt tussen CL en Eredivisie.

Ik ben zelf van mening dat je in de eredivisie gewoon Toby moet opstellen, al is het maar voor de langere termijn. In de CL, snap ik dat Jol kan beslissen om Ooijer op te stellen, voor wat meer zekerheid en ervaring.

Zowel CL als Eredivisie Aldeirwereld. Het schijnt dat hij iets 'steviger' moet gaan voetballen in de vorm van iets harder maar niet gemeen althans dat las ik in een interview met hem.

Maar Ooijer maakt mij tot nog toe teveel fouten en brengt niet wat hij jaren geleden wellicht kon. Ervaring en routine zie ik er helaas niet aan af....Maar ik denk dat Jol dit doet om Toby een beetje op scherp te zetten en hem zo een stap omhoog te laten maken...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven