AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Als ik de site van Ajax moet geloven is Babel goed bezig op de trainingen dus ik hoop dat hij Siggi een tijdje waardig kan vervangen waar nodig.

gespaard worden? die jongen mag wel wat wedstrijdritme opdoen hoor :roflol:

Quote van de Boer zelf:
Frank de Boer weet nog niet of hij Ryan Babel en Christian Poulsen zaterdag opstelt tegen RKC Waalwijk. Ajax trapt zaterdag om 18:45 uur af tegen de Brabanders. Babel en Poulsen zijn allebei fit. "Babel maakt een erg gedreven indruk. Net als Poulsen kan hij echter nog niet twee keer in de week aan de bak", aldus De Boer tegen Voetbal International.
Babel zal in de tweede helft tegen RKC wellicht minuten mogen maken om ritme op te doen. Hij start pas tegen Dortmund.

Quote van de Boer zelf:

Babel zal in de tweede helft tegen RKC wellicht minuten mogen maken om ritme op te doen. Hij start pas tegen Dortmund.

Haha, ik geloof je ook wel hoor. Maar die Babel heeft al een jaar geen wedstrijd gespeeld volgens mij. Om hem dan gelijk tegen Dortmund in het diepe te gooien?

Haha, ik geloof je ook wel hoor. Maar die Babel heeft al een jaar geen wedstrijd gespeeld volgens mij. Om hem dan gelijk tegen Dortmund in het diepe te gooien?

De Boer heeft voldoende twijfelachtige beslissingen genomen, maar deze keer? Derk is niet fit, Sulejmani is 'persona non grata' en het is niet alsof Sana, Lukoki en Fisher een weelde aan ervaring hebben...

Tenzij de Boer een twee spitsen systeem uit zijn hoge hoed toverd, speelt de door jou geopperde voorhoede tegen Dortmund en om deze te sparen dus geen 90 minuten tegen RKC.

Ik snap dat wedstrijdfit verhaal nooit echt. Als je dat niet bent, heb je toch gewoon niet goed getraind? Hoe zit het dan met vaste bankzitters, die zijn dus ook nooit wedstrijdfit?

In de vechtsport vecht je eens in het halfjaar, dan zorg je er wel voor dat je fit bent anders krijg je een pak rammel.

Ik vind dat ook altijd zo'n onzin, ze trainen toch ook gewoon dus dan zullen ze toch wel fit zijn? Of weten ze ineens niet meer hoe ze een wedstrijd moeten voetballen? Maar goed, we weten allemaal dat de heren voetballers al niet de meest hardcore sporters zijn, dus het zal wel.

Ik snap dat wedstrijdfit verhaal nooit echt. Als je dat niet bent, heb je toch gewoon niet goed getraind? Hoe zit het dan met vaste bankzitters, die zijn dus ook nooit wedstrijdfit?

In de vechtsport vecht je eens in het halfjaar, dan zorg je er wel voor dat je fit bent anders krijg je een pak rammel.

Ik merk het zelf uit het basketbal. Ik heb jaren gehad dat ik immens hard trainde op hoog niveau. Vier keer per week voluit. Maar in de wedstrijd ga je toch 20% harder, moet je toch scherper zijn en toch fitter zijn. Ik was ook altijd he-le-maal kapot aan het einde van wedstrijden van 40 minuten, terwijl ik op de training 120 minuten lang de benen onder m'n lijf vandaan liep.

Wedstrijden zijn gewoon echt iets heel anders dan trainingen.

Met genoeg brandstof (lees:bier) gaat dat prima lukken hoor. Die corteos bij de ArenA vond ik het vooral een kinderfeestje, maar met 3500 man door Dortmund lijkt me nog wel grappig.

Bij de Arena zijn die corteo's van een afstand best geinig. Vuurwerk in de lucht, beetje zingen en springen. Aleen zelf weinig behoefte aan.

Dortmund wordt ook lekker,dan wel even met ze alle inderdaad.

Met de opstelling in de kranten heb ik er weer minder vertouwen in:

Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind, De Jong, Poulsen, Eriksen, Sana, Babel, Boerrigter

De Jong op het middenveld :sad: Blind linksachter tegen de sterke voorhoede van Dortmund! :mad:

Ik zeg een 1-1 voor vanavond goaltje van sana.

Terug
Naar boven