XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Ajax is echt heel slecht. Ik vind Poulsen echt verschrikkelijk goed. Geweldige speler.

ajax is slecht en ADO jaagt gewoon goed wat Ajax niet gewent is

Was te verwachten, ADO en Utrecht zijn altijd lastig voor Ajax. Die spelen een beetje fel, en daar zijn de dames niet tegen bestand.

Dortmund zette ook aardig wat druk hoor, jongens. Pure mentale kwestie dit. Schandalig.

---------- Post toegevoegd Sun 23 Sep 2012 om 13:45 ----------

Ik durf Babel nu al te bestempelen als een geweldige aankoop. Wat brengt hij veel, zeg.

1-1 Babel

Als iemand Eriksen wilt kopen voor een mooi bedrag dan zou ik als Ajax zijnde een strik erom doen en hem persoonlijk afleveren. Wat is dat mannetje slecht geworden.

Boerighter is na zijn blessure ook nooit meer de oude geworden.

Hopelijk geeft de Boer ze flink op hun kop voor dit vertoonde spel.

Was niet best. Alderweireld en Babel waren goed vond ik. Babel kan alleen nog steeds geen 90 minuten spelen. Na zeventig minuten is hij echt op.

---------- Post toegevoegd Sun 23 Sep 2012 om 14:26 ----------

Als iemand Eriksen wilt kopen voor een mooi bedrag dan zou ik als Ajax zijnde een strik erom doen en hem persoonlijk afleveren. Wat is dat mannetje slecht geworden.

Boerighter is na zijn blessure ook nooit meer de oude geworden.

Hopelijk geeft de Boer ze flink op hun kop voor dit vertoonde spel.

Ah joh, die jongen is net terug. Die is er een jaar uitgeweest. Die heeft nog wel een paar maanden nodig.

Boerrigter gaat echt nog wel beter spelen.

Eriksen is echt een drama zeg! Zet dan die Fischer erin.

babel was weer goed! en poulsen een miskoop zei iedereen? wint bijna alle duels en heeft goede passes in huis voor zover ik zie...

Boerrigter gaat echt nog wel beter spelen.

Eriksen is echt een drama zeg! Zet dan die Fischer erin.

Fischer is geblesseerd, maar ik ben het met je eens dat Eriksen is een keer op de bank gezet mag worden. Die gozer vindt zichzelf veel te fantastisch de laatste tijd

Eriksen is gewoon niet in vorm. Die jongen loopt elke wedstrijd de meeste meters. Hij wil echt wel. Maar het lukt gewoon even niet. Dat kan. Het seizoen is nog vroeg. Vormt groeit met het seizoen. Eriksen gaat dit seizoen echt nog wel schitteren.

Eriksen is gewoon niet in vorm. Die jongen loopt elke wedstrijd de meeste meters. Hij wil echt wel. Maar het lukt gewoon even niet. Dat kan. Het seizoen is nog vroeg. Vormt groeit met het seizoen. Eriksen gaat dit seizoen echt nog wel schitteren.

Denk het ook.

Alderweireld kritisch op instelling Ajax

DEN HAAG - Na afloop van ADO Den Haag-Ajax (1-1) beklaagde Ajacied na Ajacied zich over de getoonde instelling. Vooral Toby Alderweireld was zondag kritisch. "Iedereen moet zelf zijn verantwoordelijkheid nemen." “We verloren de bal veel te makkelijk, vooral op het middenveld. Daardoor moesten we steeds terug. Het begon al met die moeizame bal van Lasse Schöne, daarna verloren Lasse en Christian Eriksen te vaak de bal. Daardoor kwamen we niet in ons spel.”

Toch had Ajax de zege nog kunnen grijpen in Den Haag, meent Alderweireld. “Derk Boerrigter had veel dreiging, maar kreeg twee grote kansen en op dit niveau moet dat een goal zijn. Niklas Moisander moet in ieder geval het duel aangaan bij hun goal.”
Dat Alderweireld de boel op scherp wil zetten door zo duidelijk man en paard te noemen, zwakt hij af. “Ik ben gewoon eerlijk. Iedereen heeft gezien dat het misging op het middenveld, hoe het doelpunt bij ons erin ging en dat we op het laatst nog hadden moeten scoren. Dit is bedoeld als opbouwende kritiek.”

http://www.nu.nl/sport/2917306/alderweireld-kritisch-instelling-ajax.html

Begin een stuk extra sympathie te krijgen voor Alderweireld (is dat een Vlaamse naam overigens ?) Gewoon open en eerlijk, veel beter dan alle standaard cliches en onzin praatjes. Zijn volwassen gasten die gewoon tegen een stuk opbouwende kritiek moeten kunnen.

Verthongen was ook gewoon eerlijk en helder bevalt me prima die karakter eigenschappen van deze Vlamingen.

Hier ook een ouder stukje van Toby:
Alderweireld baalt ook van veel spelers van andere clubs. "Veel spelers hebben praatjes over Ajax, maar als ze een contract bij ons kunnen tekenen komen ze desnoods op de fiets naar Amsterdam. Mooi is dat", vervolgde hij. "Het zal met onze successen te maken hebben. Van rivalen als Feyenoord en PSV snap ik het nog wel. Maar ook bij kleinere clubs worden we uitgescholden alsof we vodden van de straat zijn. Daar snap ik niks van." "Maar ach, ze doen maar. Die vijandigheden maken het voor ons alleen maar mooier om met de schaal omhoog te staan. We zijn dit seizoen talloze keren afgeschreven voor de titel. Nu trekken we een lange neus", aldus Ajax.

Ja, de scherpte van het team was dramatisch. De boer heeft echter wel een paar kapitale fouten gemaakt. Wéér beginnen met Schone als CVM, terwijl al eerder is gebleken dat hij niet uit de voeten kan op die positie. Begin dan meteen met Poulsen, of geef Boccara een kans! In de tweede helft ook nog eens De Siem terug zetten op een middelveld dat het al moeilijk heeft! :mad:

Poulsen en Babel zijn echt geweldige transfers geweest. Ze dragen het team nu al. Die jongens zijn als voetballer zo veel verder dan de rest van de selectie!

Vond Boerrichter juist wat beter dan de vorige wedstrijden. Lijkt op de weg terug.

Maar hoe je ook speelt of wat je ook wilt doen, motivatie en instelling zijn het belangrijkst.

Echt goede spelers kunnen met een middelmatige motivatie nog steeds heel goed uit de voeten. Maar bij Ajax lopen gemiddelde spelers te vaak met een gemiddelde motivatie rond en dan krijg je weer een zware dag.

Tegen grotere clubs is die motivatie er vaak vanzelf maar tegen de kleinere clubs is het vaak 'ja knikken' maar 'nee hebben' wat betreft motivatie. En dan moeten spelers bij hunzelf of staf nagaan hoe die motivatie toch te verkrijgen.

Voetbal is meer je spelers kunnen motiveren dan spelsystemen uitleggen wat mij betreft. Zeker in deze tijden waarin 18 jarigen al financieel onafhankelijk zijn van alles om hun heen, blijf dan maar gemotiveerd.

What happened bij utrecht-ajax?

Sulejmani :o

Die gast is gewoon zeker 5 a 10kg te zwaar.

Babel bewijst wederom waarom hij dit seizoen bij Ajax in de spits moet staan.
Eriksen deed weer alles fout, behalve die bal in de kruising schieten.

Ik vond Cillesen erg goed keepen, een stuk rustiger dan Kenneth "ADHD" Vermeer.

Ajax!:)

Fischer is geblesseerd, maar ik ben het met je eens dat Eriksen is een keer op de bank gezet mag worden. Die gozer vindt zichzelf veel te fantastisch de laatste tijd

Ok, wist niet dat 'ie geblesseerd was. :o

Was Utrecht nou zo slecht of speelde Ajax slimmer dan afgelopen weekend?

Terug
Naar boven