Fitness Seller

AFCA Ajax topic

De spelers van Juventus hebben in 1996 doping gebruikt voor de finale van de Champions League, die de Italiaanse club na strafschoppen won van Ajax. Dat blijkt uit onderzoek van Andere Tijden Sport.

Het programma van de NOS liet de bloedwaarden opnieuw onderzoeken door hematoloog Giuseppe D'Onofrio.

De Italiaanse bloeddopingexpert concludeerde dat Juventus geprepareerd was. Dat was ook de mening van D'Onofrio in 1998, maar destijds waren er nog geen middelen om het gebruik van epo of bloeddoping te onderzoeken.

In november 2004 bepaalde de rechter in Turijn dat er tussen 1994 en 1998 doping is gebruikt bij Juventus, maar kon niet constateren in welke wedstrijden dat gebeurde. De bedvindingen van D'Onforio werden beschouwd als wetenschappelijk bewijs en niet als juridisch bewijs.

Geef die titel aan Ajax wegens zowiezo valsspel !

Wel apart dat het geen juridisch bewijs zou kunnen zijn, een openbaar aanklager zou het toch ook nog kunnen laten onderzoeken? Of is het verjaard? ??? Anyways, altijd zuur dat dit soort zaken pas na jaren bekend worden

Van Kessel is al 20 he :) Zo veel tijd heeft hij niet meer. Ik denk niet dat hij het gaat halen.

Wat is die jongen slecht zeg. El Hasnaoui is de enige aanvallende speler in dit elftal die een beetje kan voetballen. Gravenberg, Bazoer, Tete, Leeuwenburg hebben wel potentie voor t eerste elftal.

Gebeurde wel meer, doping in die tijd, zal nu ook nog wel gebruikt worden..

Frank de Boer werd in 2001 op doping betrapt en vervolgens zes maanden geschorst wegens het gebruik van nandrolon, evenals Jaap Stam en Edgar Davids. De Boer bleef gebruik ontkennen en beweerde dat het middel in zijn lichaam was gekomen tijdens het insmeren van zijn dochter met een zalfje. Die had de dag ervoor een huidbacterie opgelopen na een zwempartijtje.

Volgens Thijs Sleegers volgt Ajax intensief een aantal PSV talenten. Mooi om te zien, haha. Als volgend jaar Bazoer in 't eerste komt en PSV weer vier nieuwe aankopen doet, stapt iedereen natuurlijk massaal over naar Ajax :roflol:

Als je zo'n jongen voor 7 ton kan verkopen aan NAC ofzo, is dat toch ook prima?

Ja, zeker. Ik denk ook wel dat dat gaat gebeuren. Hij is gehaald om een gat op te vullen, er liep geen goede spits in Jong Ajax. Hij was een gratis gokje, dat niet goed heeft uitgepakt. Prima spits voor de clubs die om de 10-17e plek spelen.

---------- Post toegevoegd 22 May 2013 om 20:52 ----------

Volgens Thijs Sleegers volgt Ajax intensief een aantal PSV talenten. Mooi om te zien, haha. Als volgend jaar Bazoer in 't eerste komt en PSV weer vier nieuwe aankopen doet, stapt iedereen natuurlijk massaal over naar Ajax :roflol:

Het is niet netjes, maar nu is wel de tijd om dat soort jongens te halen. Bazoer stapt over en sluit volgend jaar aan bij het eerste, terwijl hij bij PSV waarschijnlijk 5e keuze zou zijn geweest achter 4 derderangs Brazilianen. Dat zegt wel wat over de kansen die talenten krijgen bij Ajax. Al denk ik wel dat talenten eerder de kans krijgen onder Cocu. Er lopen enkele grote talenten rond bij PSV die ik graag bij Ajax wil zien.

Ajax voegt zich bij rijtje belangstellenden voor Chadli

Hoewel Ajax zich nog niet officieel heeft gemeld bij FC Twente volgen de Amsterdammers Nacer Chadli (23) nauwlettend. De Belgische middenvelder annex aanvaller past volgens directeur voetbalzaken Marc Overmars goed bij de speelstijl van de kampioen.

'We zijn geïnteresseerd. Dat klopt', bevestigt Overmars in De Telegraaf. 'Chadli past goed bij ons.'

Ajax is niet de enige club die Chadli graag wil overnemen. De Europese topclubs Borussia Dortmund en Juventus zijn ook gecharmeerd van de technicus.

Er is FC Twente veel aan gelegen de elfvoudig international te verkopen. Zijn contract loopt medio 2014 af, waardoor een transfer de Tukkers nu nog zou verzekeren van inkomsten.

Chadli speelde in zijn derde seizoen voor FC Twente, daarvoor kwam hij uit voor AGOVV Apeldoorn, mede door aanhoudend blessureleed slechts 22 competitiewedstrijden in de reguliere competitie. Daarin was hij wel liefst tien keer trefzeker.

Met Twente is Chadli momenteel nog in de race om een Europa League-ticket. In het tweeluik met FC Groningen was hij in twee duels één keer trefzeker, waardoor donderdag en zondag een cruciaal tweeluik met FC Utrecht wacht.

Als Juventus en Dortmund achter hem aanzitten, zal Ajax weinig kans maken.

Kan me niet voorstellen dat Twente hem voor minder als de hoofdprijs laat gaan naar Ajax, ondanks dat zijn contract in 2014 afloopt. Daarnaast is hij ook wel opvallend vaak en lang geblesseerd, daar zou ik toch wel mijn vraagtekens bij zetten. Verder goede en slimme speler natuurlijk.

Dat is ook een onzin verhaaltje maat.

verdiep je maar eens goed in het hele fuentes-verhaal , dan krijg je toch sterk het idee
dat het niet alleen in het wielrennen voorkomt , maar helaas ook in het tikkie/takkie voetbal

He JohnOve, Toby staat in de interesse van Roma, Newcastle en Inter....wat vind je daarvan ? Lakkie. Ik neem aan dat je er slecht van hebt geslapen ?

Dat is ook een onzin verhaaltje maat.

He JohnOve, Toby staat in de interesse van Roma, Newcastle en Inter....wat vind je daarvan ? Lakkie. Ik neem aan dat je er slecht van hebt geslapen ?

ongelooflijk vind ik dat - waarschijnlijk zijn er scouts naar de Arena gestuurd met een nana mouskouri bril op .
nu denk ik wel gezien dat zijn uitspraken in de media meetellen - aan zijn voetbalkwaliteiten kan het niet liggen
en zijn jullie echt nou zo ajaxminded hier dat je geeneens een middelmatige verdediger herkent :)

Volgend seizoen jong Ajax en jong Twente in de Jupiler league. Goede zaak, zo hebben de talenten die tegen het eerste aan zitten meer tegenstand. De samenwerking met Almere City kan nu wel opgeheven worden lijkt me.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=188385

Volgend seizoen jong Ajax en jong Twente in de Jupiler league. Goede zaak, zo hebben de talenten die tegen het eerste aan zitten meer tegenstand. De samenwerking met Almere City kan nu wel opgeheven worden lijkt me.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=188385
Nee. Je gaat voorbij aan de feiten dat de jeugdopleiding van Almere City een verlengstuk is geworden van de jeugdopleiding van Ajax en dat het eerste van AC (met een klein leger aan Ajax huurlingen) mag promoveren naar de Eredivisie, in tegenstelling tot Jong Ajax.

Terug
Naar boven