alsof jij kan bepalen wat veel geld is voor een speler - maher is op dit ogenblik met van ginkel de meest talentvolle speler - maar misschien loopt er wel een topper rond in de door jullie zo bewierookte jeugdopleiding
Talenten komen er zeker weten wel aan hoor. Nouri, Owusu, Efmorfides, van den Boomen, Cerny, Riedewald, Bazoer (Al komt laatstgenoemde over van PSV). Allemaal jongens die tot nu toe een meer dan prima indruk achter laten. Natuurlijk had ik graag Maher zien komen. Die jongen heeft, op Eriksen na, zo'n beetje de beste techniek van de Eredivisie. Maar AZ wil de hoofdprijs vangen voor hun talent (Geef ze eens ongelijk) en PSV wil dit graag betalen. Ajax heeft geleerd van zijn fouten de afgelopen jaren. Dus worden er niet meer van die belachelijke bedragen gespendeerd aan spelers.
Dat Ajax nu Duarte als alternatief ziet, ja.. Daar heb ik zo mijn vraagtekens bij. Maar aan de andere kant, dat had ik ook bij Schone. En die heeft mij meer dan verrast dit seizoen. Frank de Boer ziet Duarte ook als een rechtsbuiten, en ook daar heb ik mijn vraagtekens bij. De jongen is namelijk stijf links. Wat dus weer in houd dat de rechtsbuiten weer naar binnen moet gaan snijden voor de aktie. Iets waar ik niet echt een voorstander van ben. 9 van de 10 keer loopt een speler zich namelijk vast en raakt hij de bal kwijt of moet weer eens een tikkie breed doen. Als ik ergens een broertje dood aan heb, is dat het wel.
Als rechtsbuiten zie ik graag Cuenca weer terug komen. Al is hij echter net weer geopereerd aan zijn knie en zal het minstens nog 2,5e maand duren voordat hij weer inzetbaar is. Cuenca heeft een uitstekende techniek en een uitermate goed spelinzicht voor de Eredivisie. En nee, dit beoordeel ik niet zo op de 3 wedstrijden die hij bij Ajax gespeeld heeft. Maar ook uit de andere wedstrijden waarin ik hem heb zien spelen. Mocht Cuenca niet komen, dan zie ik graag Schone op de rechtsbuiten-positie. Hij deed het in de paar wedstrijden waar hij rechtsbuiten stond uitstekend.
Afijn. Ajax zal zich moeten vestigen op de hoop dat Eriksen en Alderweireld blijven en hun contract verlengen. Een opvolger voor Alderweireld zie ik zo 1,2,3 niet. Van der Hoorn word genoemd als opvolger, maar is vreselijk overschat. Dit liet hij maar weer eens zien op het jeugd-EK. Ik zou dan eerder Moisander (Is tweebenig) op rechts in het centrum zetten met Denswil naast hem.
Als Eriksen vertrekt ga je wel een hoop voetballend vermogen inleveren. En dat zal je moeten compenseren. Andersen zou je kunnen neerzetten, maar die moet gewoon rustig gebracht worden. En die zie ik liever nog een half jaar-jaar bikkelen bij Jong Ajax waar hij te maken krijgt met fysiek voetbal in de Jupiler League. Hij zal namelijk fysiek nog een hoop moeten bijspijkeren. Klaassen is ook (EINDELIJK) fit begonnen aan het seizoen. Hij liet voor zijn hardnekkige blessures veel goede dingen zien bij Jong Ajax en in de A. Verder heb je met Serero ook iemand die Eriksen zou kunnen opvolgen, maar ook hij komt nog fysiek wat tekort. Technisch heb ik Serero wel vrij hoog zitten. Zou eventueel ook als rechtsbuiten kunnen worden neergezet.
Dus, een opvolger voor Eriksen. Ajax zou eens moeten informeren bij Anderlecht voor Dennis Praet. Talentvolle speler met een zalige techniek met een heerlijk schot in zijn rechterbeen. Verder zou Ajax Dejan Meleg (Na veel getouwtrek binnen gehaald) op de positie van Eriksen kunnen neerzetten. Aan de hand van de beelden die ik van hem gezien heb, beschikt hij over een fantastisch linkerbeen.
http://www.youtube.com/watch?v=qB7jh_8p_FQ , vanaf 4:48
http://ajax.bbvms.com/view/default/2188755.html
Vandaag in de oefenmatch

.
Mogelijkheden genoeg dus voor Ajax.