Fitness Seller

AFCA Ajax topic

Mag je hopen dat Heracles niet zo fel op bal jaagt als PEC deed.;):)

Ajax speelt weer eens om te janken. Goal van Schöne was mooi en that's it. Voor de rest gewoon weer k*t.

Ik kijk er niet eens meer naar/...:o

Ajax speelt weer eens om te janken. Goal van Schöne was mooi en that's it. Voor de rest gewoon weer k*t.

Ach is niet raar. De Sa, Sightorsson en Denswil die er bij de B'tjes niet eens uit zouden springen gewoon op blijven stellen. Vooral Denswil, fout na fout maakt ie maar we houden er aan vast dat het zo'n supertalent is. En dan Moisander willen verkopen omdat je Hoorn ( nog zo'n kneus ) en Denswil wel hebt voor die positie. Als Ajax volgend jaar de 5e binnenhaalt eet ik m'n pantoffel op.

Ach is niet raar. De Sa, Sightorsson en Denswil die er bij de B'tjes niet eens uit zouden springen gewoon op blijven stellen. Vooral Denswil, fout na fout maakt ie maar we houden er aan vast dat het zo'n supertalent is. En dan Moisander willen verkopen omdat je Hoorn ( nog zo'n kneus ) en Denswil wel hebt voor die positie. Als Ajax volgend jaar de 5e binnenhaalt eet ik m'n pantoffel op.
Sigthórsson is op zich niet zo slecht maar past gewoon niet in het spel van Ajax. De Sa en Denswil zijn inderdaad niet goed genoeg en Vd Hoorn zeker niet. We moeten echt een goede vervanger van Moisander halen als die weggaat. Daarnaast hebben we ook een spits nodig die wél in het spel van Ajax meedraait. En verdomme Kishna vaker opstellen.

Anyways, k*twedstrijd maar VIER OP EEN RIJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!

Congratz mede ajacieden! #4xoprij #WZAWZDB!

gefeliciteerd Ajax..........
was een wedstrijd van meh maar goed..........

BmPJHFKIEAAcWnL.jpg

Laatst bewerkt:
Laatste kwartier ben ik lekker Moto3 gaan kijken. Zag je al van mijlenver aankomen die salonremise..k*twedstrijd weer. Wel kampioen. Op deze manier vergeet je wel de mooie reeks die we neer hebben gezet eerder in het seizoen. Matigheid overheerste de laatste tijd jammer genoeg. Maar goed, toch weer blij met het kampioenschap :)

Gefeliciteerd mannen, hopelijk gaat Ajax wat aan die matige selectie doen met al die euro's.

Seizoen was precies lang genoeg voor Ajax. Zonder Frank de Boer was Ajax dit seizoen niet eens in de top 4 geëindigd. En dat is ook helemaal niet erg. Ajax zit nog steeds in een overgangsfase. Het duurt nog zeker minimaal twee jaar voordat de eerste tekenen van Cruijf zijn beleid zichtbaar worden in het eerste.

Snap al die zeikwijven ook niet. Dit zijn kampioenschappen waar niemand op gerekend had. Ajax heeft zich vol op de jeugd gestort, amper geld uitgegeven en wordt al vier keer op rij kampioen. Wat wil je nog meer? Elke wedstrijd 4-0 winnen? Vergeet het maar. Gewoon te weinig kwaliteit. En dat is onontkoombaar als je een nieuw beleid op deze manier in zet.

Seizoen was precies lang genoeg voor Ajax. Zonder Frank de Boer was Ajax dit seizoen niet eens in de top 4 geëindigd. En dat is ook helemaal niet erg. Ajax zit nog steeds in een overgangsfase. Het duurt nog zeker minimaal twee jaar voordat de eerste tekenen van Cruijf zijn beleid zichtbaar worden in het eerste.

Snap al die zeikwijven ook niet. Dit zijn kampioenschappen waar niemand op gerekend had. Ajax heeft zich vol op de jeugd gestort, amper geld uitgegeven en wordt al vier keer op rij kampioen. Wat wil je nog meer? Elke wedstrijd 4-0 winnen? Vergeet het maar. Gewoon te weinig kwaliteit. En dat is onontkoombaar als je een nieuw beleid op deze manier in zet.

Dat hele beleid klopt van geen kant. Nu duurt het naar jouw zeggen bijvoorbeeld nog 2 jaar voor er ook maar een beetje jeugdige kwaliteit staat ( er niet van uitgaande dat Veltman, Van Rhijn, Blind, Klaassen en Cillessen over 2 jaar al weg zijn, wat ook gewoon heel goed kan ). Denk je dat De Boer er 6 jaar had gezeten als ze 6 jaar lang geen Champions League zouden halen? Denk het niet. Die kampioenschappen zijn zwaar nodig imo.

En je kunt toch niet zeggen : He, die gast in de C'tjes wordt later een ****ing goede, we halen niemand voor het 1e want misschien staat diegene dan die uit de C wel in de weg :') Zo gaat 't een beetje voor mijn gevoel.

lekker lekker. Verdient kampioen.

Helaas breng ik vandaag mijn tijd door met het schrijven van een scriptie. :( Maar dat kan de pret niet drukken.
Ik wens iedereen veel plezier!

Dat hele beleid klopt van geen kant. Nu duurt het naar jouw zeggen bijvoorbeeld nog 2 jaar voor er ook maar een beetje jeugdige kwaliteit staat ( er niet van uitgaande dat Veltman, Van Rhijn, Blind, Klaassen en Cillessen over 2 jaar al weg zijn, wat ook gewoon heel goed kan ). Denk je dat De Boer er 6 jaar had gezeten als ze 6 jaar lang geen Champions League zouden halen? Denk het niet. Die kampioenschappen zijn zwaar nodig imo.

En je kunt toch niet zeggen : He, die gast in de C'tjes wordt later een ****ing goede, we halen niemand voor het 1e want misschien staat diegene dan die uit de C wel in de weg :') Zo gaat 't een beetje voor mijn gevoel.

Dat is toch die overbruggingsperiode. Als die lui er eenmaal staan, kun je beginnen met gerichte aankopen doen voor posities die onvoldoende bezet zijn. Het is een gegeven dat de huidige spelers gewoon tekort komen. Dat is waar Cruijf het over had in zijn kritiek. En hij had gewoon gelijk. De "talenten", die doorbreken zijn gewoon niet goed genoeg.

Dan kun je wel weer spelers van buitenaf aantrekken en tientallen miljoenen uitgeven, maar Ajax wacht gewoon op de eerste lichting talenten, die Ajax naar een hoger plan tillen. Da's een stuk goedkoper en geeft de jeugd veel perspectief. Langetermijnvisie versus kortetermijnvisie.

Dat is toch die overbruggingsperiode. Als die lui er eenmaal staan, kun je beginnen met gerichte aankopen doen voor posities die onvoldoende bezet zijn. Het is een gegeven dat de huidige spelers gewoon tekort komen. Dat is waar Cruijf het over had in zijn kritiek. En hij had gewoon gelijk. De "talenten", die doorbreken zijn gewoon niet goed genoeg.

Dan kun je wel weer spelers van buitenaf aantrekken en tientallen miljoenen uitgeven, maar Ajax wacht gewoon op de eerste lichting talenten, die Ajax naar een hoger plan tillen. Da's een stuk goedkoper en geeft de jeugd veel perspectief. Langetermijnvisie versus kortetermijnvisie.

k had wel willen zien hoeveel supporters Ajax over had gehad als ze 6 jaar op rij 5e of 6e werden met nog beroerder spel dan ze nu al spelen.

Overigens geven ze gewoon nog steeds geld uit, vd Hoorn, Duarte, Siggy ( ook een aankop van de Boer toch? ). Samen ook gewoon iets van 10 miljoen voor spelers die het niveau by far niet aankunnen.
Don't get me wrong, het hele idee vind ik echt geweldig, ik denk alleen dat het niet werkt. Je hebt ervaring nodig, hoe je het went of keert. Daarom vind ik het bullshit om nu komende zomer Moisander ( gewoon een prima verdediger ) te laten gaan omdat Denswil ( die Ajax gewoon punten heeft gekost met eigen doelpunten en belachelijke fouten ) moet spelen. Zelfde als dat je Poulsen straks weg gaat doen omdat Bazoer ( die gast is wat, 17? ) wel als standin voor Blind hebt.

De boer naar tottenham? Zou hem geen ongelijk geven.

[Link niet meer beschikbaar]

voor mij persoonlijk is het een kampioenschap maar wel eentje met een zuur nasmaakje. Dit jaar werd niet het topvoetbal geleverd waar we op hadden gehoopt aan het begin van dit seizoen en er zijn een aantal pijnlijke tekortkomingen naar voren gekomen. Dit is iets wat ook terug te zien is in de cijfers want sinds de wedstrijd tegen barcalona werd bijna geen een wedstrijd gewonnen met spectaculaire scores en dreigt ajax dit jaar met een laagte record aan punten kampioen te worden. wij staan nu op 70 punten en mochten wij verliezen of gelijkspelen tegen NEC dan nemen wij het record van PSV over met 72 punten. ook het aantal doelpunten laat weinig over zich te spreken want met 67 doelpunten op onze naam mogen we niet echt spreken van een doelpuntenfestijn dit jaar. Staat tegenover dat we 26 doelpunten tegen wel een ijzersterke verdediging hebben staan.

Wat wordt hiermee duidelijk? met dit kampioenschap is duidelijk geworden dat we aanvallende kwaliteiten missen. Aan het begin van het seizoen werd al duidelijk dat Ajax buitenspelers nodig had. De enigste buitenspeler die we hebben is Viktor Fischer op links maar ook die beleefde niet het spectaculaire seizoen wat we gehoopt hadden. Als noodoplossing werd Lasse Schone op rechts gezet en die beleefde een goed seizoen maar is simpelweg geen buitenspeler. We hadden een echte rechtsbuiten nodig maar na een mislukte poging om Ola John te huren besloot het TH dat we niks meer gingen aanschaffen. Vanaf hier begint overmars kogels te ontwijken want al snel raakt Fischer geblesseerd, ligt schone er een tijdje uit en lijkt de instroom van Kishna op zich te laten wachten. Het is ook vanaf dat moment dat wij als ajax beginnen te falen want niet langer vindt het middenveld aansluiting met de aanval en komen we simpelweg te kort. Pogingen om Bojan op rechts te plaatsen en Sigthorsson op links, stralen meer wanhoop en ellende uit dan de gehoopte wonder oplossing.

we missen ook een spits. Sigthorsson heeft wellicht een paar belangrijke goals geleverd maar leverde de rest van het seizoen weinig af. Met 11 goals op zijn naam is hij niet de gehoopte goalgetter die wij bij ajax zoeken. Siem de jong, die overigens geen spits is, presteert door blessures ook weinig, kreeg hoesen de kans niet (onterecht naar mijn mening) en Bojan begint op het einde eindelijk warm te lopen. We hebben een goalgetter nodig en die lijkt ajax te hebben gevonden in Zivkovic. Dit 17 jarige talent heeft enorme potentie laten zien en mede door zijn jonge leeftijd kan niemand minder dan aanvalscoach nr 1, dennis bergkamp, hem een topspits maken. dit gaat nog wel even duren en tot die tijd moet er wel iemand staan want als we en geen echte spits hebben en geen rechtsbuiten vrees ik dat we ook dit jaar niet ver zullen komen in de Champions League.

Overmars mag de portemonnee gaan trekken en gelukkig geeft die dat zelf ook al te kennen want Ajax is actief aan het speuren op de transfermarkt. Namen als Milik en Falk passeerde al de revue en ook de naam V.d vaart komt regelmatig voorbij. Die laatste acht ik trouwens een kansloze missie want deze man kost dik 7 miljoen en hanteert een salaris van 3,5 miljoen. Komt nog eens bovenop dat de meeste spelers die terugkeerden bij hun club hopeloos faalden en Rafeal ook geen 25 meer is, ja ja een paar jaar Sylvie doet veel met je ;) . Gelukkig komt er ook een hoop aan vanuit de jeugd want na de instroom van Kishna kunnen we volgend jaar ook gaan rekenen op het debuut van El-Ghazi (rechtsbuiten), Andersen (rechtshalf) en Meleg (aanvallend middenvelder). Deze 3 mannen zijn op dreef en het zal niet lang meer duren voordat zij hun debuut mogen gaan maken en bij Ajax 1 de sterren van de hemel gaan spelen.

ik hoop dat we volgend jaar Europees ook wat beter gaan presteren want ons avontuur in Europa maakte pijnlijk duidelijk dat we tekort kwamen. Nadat we met een redelijk soepele loting volkomen onnodig werden uitgeschakeld maakte Red Bull Salzburg ons nog een pijnlijk duidelijk dat we tekort kwamen. Ik zeg onnodige uitschakeling want tegen Celtic hadden we de volle mep moeten pakken en tegen het slechtlopende Milan hadden we ook meer punten moeten pakken. Zeker als je dan nog eens 3 onverwachte punten pakt tegen barcelona had je gewoon je 2e plek moeten incasseren en door moeten stomen naar de laatste 16 van europa.

Dieptepunten werden voor mij dit jaar gehaald bij:

ajax - RBS 2x

http://www.youtube.com/watch?v=whMBz6kFC1A

en de bekerfinale waar overigens wel de hardste ajax goal van dit seizoen door Van Rhijn werd gegeven

http://www.youtube.com/watch?v=sESTrAsz93o

hoogtepunten waren voor mij:

de overwinning op barcalona

http://www.youtube.com/watch?v=WWcnQuElxRs

het debuut van Riedewald

http://www.youtube.com/watch?v=1F691IwK6Yk

en de hattrick van nieuweling Davy klaassen

https://www.youtube.com/watch?v=rqvomHbILnA

de komende maanden zullen blijken wie ons Ajax komen versterken en wie ons gaan verlaten. Zeer waarschijnlijk gaan Vermeer, De Jong en Sigthorsson de club verlaten en ook namen als Moisander, Hoesen en Sana worden ook in verband gebracht met een vertrek naar een andere club. Ik houd mijn oogjes open en kan alleen maar hopen dat we volgend jaar gaan vlammen en op jacht gaan naar de triple en naar europees succes. Het belooft in ieder geval wat moois te gaan worden:cool:

Mooi verwoord, kleine toevoeging dat de naam lukoki ook de club gaat verlaten wrs. Ben het met je punt eens dat vd Vaart niks is voor Ajax. Buiten de al genoemde redenen, speelt hij op een positie die al bezet is bij Ajax.

Wat lijkt jou een mooie versterking, buiten Zivkovic.

100% eens.

Ben benieuwd naar komend seizoen. Zie op elke linie toch graag iemand staan met wat ervaring en 2 paar balle tussen zijn benen.

De eerste helft tegen Barca, was dit seizoen imo het beste wat we hebben gezien. De rest maar erg matig.
Met het spel wat Ajax speelt, moet je jagen wanneer je de bal niet hebt. Zoals Redbull of Atelico dat doen. Dat gebeurde dit seizoen alleen tegen Barca.
Ook het durven te passe mist Ajax in zijn spel. Terwijl het bij dit type speelstijl toch wel hoort. En ik ben van mening, dat de vleugels het spel breed moeten houden en niet smal. Dus een rechtsbuiten die rechts is.

Terug
Naar boven