MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Hoop dat het een goeie stimulans is.

Er gaan genoeg geruchten rond over de opvolger. Lees zelfs berichten over Guus Hiddink als TD. Maar ik hoop dat Frank de Boer het weer op de rails krijgt. Ook al heeft hij niet de spelers om 4-4-3 te spelen. Wel denk ik dat, dat Frank de Boer in de toekomst echt een geweldige trainer gaat worden.

Frankie gaat het weer laten draaien.

Er gaan genoeg geruchten rond over de opvolger. Lees zelfs berichten over Guus Hiddink als TD. Maar ik hoop dat Frank de Boer het weer op de rails krijgt. Ook al heeft hij niet de spelers om 4-4-3 te spelen. Wel denk ik dat, dat Frank de Boer in de toekomst echt een geweldige trainer gaat worden.

4-4-3 spelen is sowieso wel apart hoor....

Ja uhhh ik bedoel natuurlijk 4-3-3.

Vanavond de Vi kijken. Normaal gesproken wordt er dikke bullshit gezegd over ajax.

Maar na dit bericht met de titel:
Jol: 'Pas crisis bij Ajax als we een punt of tien achterstaan'
06-12-10

Was ik echt in een flipmode.
De t**fus man, hoe **** durf je zoiets te zeggen Jol.

Deze domme opmerkingen van Jol zijn passend voor zijn rol als trainer.;)
Jol maakt niet alleen spelers gek maar ook DBB'ers.:D
Niet te lang in de flipmode blijven.:)

Ik doe dit bewust vóórdat AC Milan – Ajax gespeeld wordt. De komende weken zijn erg belangrijk en ik hoop oprecht dat er iets in de groep gebeurt waardoor het op korte termijn weer een winnend elftal wordt”,

Snel wegwezen voordat je straks ook verantwoordelijk bent voor het mislopen van de EL

Hoop dat Frons de Boer ook na de winterstop aanblijft

Tsja. Jol naar Newcastle, Rijkaard naar Ajax. En Rijkaard wordt natuurlijk gewoon de marionet van Cruijf.

Frenkie en Frankie. Gaat helemaal goed komen.

Zonde...

Ze gaan echt niet beter voetballen nu Jol weg is. Feit blijft dat Ajax momenteel over een matige selectie beschikt (zonder suarez). Daar veranderd Frank de Boer nu ook niks aan. Jol had Ajax op termijn ook wel weer op de rails gekregen, dat weet ik zeker, maar hij is veel te snel afgeschreven.

Tsja. Jol naar Newcastle, Rijkaard naar Ajax. En Rijkaard wordt natuurlijk gewoon de marionet van Cruijf.

Mooi toch.:D

Ben ter plekke genezen van de joliritus gisteravond toen ik het las op teletext. Voel mij gelijk een stuk beter. hehehehehe
Blij dat Jol is op gedonderd, kopjes allemaal weer vooruit en nu maar het beste hopen.:)

Ik heb geen vertrouwen in de trainer Rijkaard. Tuurlijk met een selectie topvoetballers zal hij best goed kunnen presteren (Oranje en Barcelona), maar welke trainer kan dat niet? Bij Galatasaray (toch ook een topclub) heeft hij het echter flink verpest en is hij terecht weggestuurd. Ik heb er dan ook weinig vertrouwen in dat hij Ajax wel kampioen kan maken. Zeker met de huidige selectie.

Edit: En natuurlijk zijn degradatie met sparta (voor het eerst in de clubhistorie).

Laatst bewerkt:
Mooi toch.:D

Ben ter plekke genezen van de joliritus gisteravond toen ik het las op teletext. Voel mij gelijk een stuk beter. hehehehehe
Blij dat Jol is op gedonderd, kopjes allemaal weer vooruit en nu maar het beste hopen.:)

Het kan snel gaan. Jol was een held toen er bekend werd gemaakt dat hij naar Ajax kwam. En vorig jaar? Wat was er vorig jaar een strijd om de landstitel, iedereen vond dat ie het geweldig deed met het materiaal wat ie had. En nu is hij binnen een paar maanden tijd een waardeloze trainer? Ajax is Jol niet waardig.

En voor de aanhangers van Cruijf die moeten deze column uit de sportweek eens goed in hun oren prenten. De man is nog nooit 1 keer opgestaan om de leiding te nemen. Alleen maar een paar keer zijn zure mening verkondigen om vervolgens snel weer in de anonimiteit te verdwijnen.

CRUIJF, DE VERLOSER

Heel lang heb ik het moment voor me uitgeschoven. Ik wilde er gewoon niet aan. Ik herinnerde me die prachtige goals tegen Thie, Leao, Pfaff en Metgod. Bewonderde z'n filosofie als trainer van Barcelona's Dream Team. University Courts en schoenen die zijn naam dragen, ik vond het allemaal prima, maar nu lukt het niet meer. Ik heb altijd het beste voor gehad met Johan Cruijf, maar ik zie hem nu meer als Verloser dan als Verlosser.

De oorzaak: zijn onverteerbare columns in De Telegraaf. Die verpesten alles. De zuurgraad die daaruit opstijg, is zo irritant dat het al het andere overschaduwt. Dat hij sinds mensenheugenis giftige pijlen afschiet op de club waar hij groot worden is, wekt al bevreemding, maar veel erger is dat het dat hij in al die jaren niet 1 keer een oplossing heeft aangedragen. Dat hij nooit te betrappen viel op een visie waarmee de club verder kon. Iedereen moet opstappen en snel een beetje, verder komt Cruijf niet. Het is dat hij het blijkbaar steeds weer meent, anders zou je er keihard van in de lach schieten.

Cruijf is zo begaan met de club dat hij er in zijn laatste column pas achter kwam dat Theo van Duivenbode uit de ledenraad was gestapt. Het feit op zich klopte, maar had zich precies een jaar eerder al voorgedaan. Nee, Cruijf praat liever met de omstreden Vitesse-eigenaar Merab Jordania dan dat hij zich goed laat informeren over de club waar hij nu bijna wekelijks een zure column aan wijdt waar niemand wijzer van wordt. Niets deugt aan Ajax, maar toen hij begin 2008 een vrijbrief kreeg om het technische beleid van de club zelf in te kleuren, gaf hij binnen twee weken het mandaat weer terug.

Zoals hij ook altijd de verantwoordelijkheid ontweek op de momenten dat hij in beeld was als bondscoach van Oranje. Het siert de Ajax-leiding dat het tijdens reacties en interviews Cruijf altijd nog de credits geeft van de grote wegbereider van de club, ik zou zijn erelidmaatschap allang eenzijdig hebben opgezegd.

Bron: Sportweek

Nou mensen het 'Orakel' heeft gesproken, hij is het oneens met het ontslag van Jol.

Cruijff: "Vertrek Jol geen oplossing"

Johan Cruijff is van mening dat het vertrek van Martin Jol als hoofdtrainer bij Ajax de problemen bij de Amsterdamse club nog niet oplossen. Volgens de oud-voetballer liggen de problemen bij zijn club veel dieper.

"Ik hoop niet, dat deze actie ingegeven is om tijd te winnen," zei Cruijff. "Als je de ene kapitein op het schip vervangt door een ander, los je het probleem niet op. Het probleem is nu eenmaal veel breder. Frank de Boer moet nu ook een breed gedragen steun krijgen vanuit de club. Ajax is een voetbalclub, daar moeten mensen met voetbalverstand de grote lijn gaan bewaken."

Ajax-voorzitter Uri Coronel heeft gisteravond nog met Cruijff over de situatie gesproken. De legendarische nummer veertien sprak lange tijd niet met het bestuur van de Amsterdamse club, maar gisteren zou een constructief gesprek hebben plaatsgevonden. Cruijff was de afgelopen periode zich al openlijk aan het bemoeien met Ajax, omdat hij oud-voetballers benaderde om zich kandidaat te worden van de ledenraad waarvan op 14 december acht zetels opnieuw verkozen worden.

Dit seizoen staat Ajax vierde in de Eredivisie op vijf punten van de koplopers PSV en FC Twente. Een vervolg in de Champions League zit er niet meer in, maar een goed resultaat vanavond tegen AC Milan kan er voor zorgen dat de club alsnog Europees overwintert.

Laatst bewerkt:
Ik denk ook niet dat het op korte termijn zoveel beter wordt zonder Jol. Het middenveld is onthutsend zwak. Maar voor de toekomst en de continuïteit van Ajax zou het goed zijn als er een clubman kwam. Geadviseerd door een verantwoordelijke directeur. Laat jeugdspelers doorstromen, en haal niet alleen maar van die veelverdienende prutsers.

Wel jammer dat Sulejmani net weer een beetje begon te ballen en dat Jol net ontslag neemt.

Terug
Naar boven