MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Vind je het gek? Hij staat alleen op een eiland. Ook vandaag weer. Bij AZ had hij werkers om zich heen voorin: Martens, Dembele, Holman.
Ebecilo en Suljemani spelen vanuit een eigen individuele actie. Ze werken niet voor El Hamdaoui. Verder komt er geen enkele voorzet aan.

Er is ook geen goede aanvoer achter hem. De Jong en Eriksen moeten ervoor zorgen dat hij bediend wordt. Maar dat gebeurt niet tot nauwelijks. Snap sowieso nog steeds niet waarom De Jong in de basis speelt. Eriksen kan wel opgehemeld worden door een paar mensen hier en in de media. Maar ik wacht nog steeds op het moment dat hij laat zien dat hij een supertalent is? Nee zo gek is het dus niet dat El Hamdaoui er niks van bakt.

Vandaag was het gewoon weer duidelijk dat dit Ajax tekort komt om kampioen te worden van Nederland. Ik wil er niet aan denken en het is krom om steeds een vergelijking te maken. Maar vandaag dacht ik zoals ook tegen Utrecht en Roda: Was Luis er maar, dan was het anders afgelopen''. Maar goed zo kan je dus niet denken. Stekelenburg red een punt voor ons. En een goede zet van De Boer om Blind op de bank te zetten, anders had je sowieso verloren vandaag. Verder vond ik Enoh en Vertonghen goed spelen vandaag. Vd Wiel speelde na rust ook sterk, weinig moeite gehad met Doedelzak. Anita heeft Lens ook aardig uit de wedstrijd gehouden.

ga jij nou martens en dembele neerzetten als werkers - martens is een zuivere stylist bij uitstek - kom op nou ???

dortmund-bayern zeker niet gezien :rolleyes:

ga jij nou martens en dembele neerzetten als werkers - martens is een zuivere stylist bij uitstek - kom op nou ???

dortmund-bayern zeker niet gezien :rolleyes:

Nooit AZ zien spelen zeker? Dembele verzette ontzettend veel werk voor Mounir. Hij hield altijd 1 of meerdere verdedigers bezig en verdedigde regelmatig mee. Martens is een technicus ja, maar je hebt zeker ook nooit gezien hoeveel werk hij verzet voor aanvallers? Hij is nooit aan de zijlijn geplakt.

Vind je het gek? Hij staat alleen op een eiland. Ook vandaag weer. Bij AZ had hij werkers om zich heen voorin: Martens, Dembele, Holman.
Ebecilo en Suljemani spelen vanuit een eigen individuele actie. Ze werken niet voor El Hamdaoui. Verder komt er geen enkele voorzet aan.

Er is ook geen goede aanvoer achter hem. De Jong en Eriksen moeten ervoor zorgen dat hij bediend wordt. Maar dat gebeurt niet tot nauwelijks. Snap sowieso nog steeds niet waarom De Jong in de basis speelt. Eriksen kan wel opgehemeld worden door een paar mensen hier en in de media. Maar ik wacht nog steeds op het moment dat hij laat zien dat hij een supertalent is? Nee zo gek is het dus niet dat El Hamdaoui er niks van bakt.

El Hamdaoui op een eiland? Hoe kom je daarbij, El Hamdaoui loopt 80 minuten lang op het middenveld in de zone van Eriksen. De zone waar in Eriksen de bal moet krijgen wordt telkens bezet door El Hamdaoui. Telkens als Eriksen, de Jong of de buitenspelers de bal hebben staat er niemand in de punt, echt om gek van te worden. Dat de voorzetten niet aan komen is logisch, El Hamdaoui heeft nog nooit een kopduel gewonnen. De aanvoer is prima. Heb je de pass van de Jong op Sulejmani gezien tegen Anderlecht. Dat is prima. Je moet alleen wel in de aanval aanspeelbaar zijn. El Hamdaoui loopt het middenveld in, krijgt de bal, draait naar de goal toe en gaat dan vervolgens proberen om 30-35 meter te dribbelen naar de goal.

El Hamdaoui is technisch prima, maar totaal geen Ajax spits. Hopelijk wil iemand hem hebben in de zomer.

El Hamdaoui op een eiland? Hoe kom je daarbij, El Hamdaoui loopt 80 minuten lang op het middenveld in de zone van Eriksen. De zone waar in Eriksen de bal moet krijgen wordt telkens bezet door El Hamdaoui. Telkens als Eriksen, de Jong of de buitenspelers de bal hebben staat er niemand in de punt, echt om gek van te worden. Dat de voorzetten niet aan komen is logisch, El Hamdaoui heeft nog nooit een kopduel gewonnen. De aanvoer is prima. Heb je de pass van de Jong op Sulejmani gezien tegen Anderlecht. Dat is prima. Je moet alleen wel in de aanval aanspeelbaar zijn. El Hamdaoui loopt het middenveld in, krijgt de bal, draait naar de goal toe en gaat dan vervolgens proberen om 30-35 meter te dribbelen naar de goal.

El Hamdaoui is technisch prima, maar totaal geen Ajax spits. Hopelijk wil iemand hem hebben in de zomer.

Inderdaad, dat is precies het punt waardoor Ajax aanvallend niks presteert dit seizoen. Ze spelen constant zonder nummer 9. Je ziet dat ze best aardig kunnen combineren, maar dat gaat tot halverwege de helft van de tegenstander. Vanaf dat punt staat er niemand meer voorin die de bal kan aannemen en vasthouden, want zowel El Hamdoui als De Jong zakken constant terug tot op het middenveld en zijn bovendien niet in staat om als echte nummer 9 te functioneren.

Resultaat: Je hebt niks aan je buitenspelers, je aanvallende middenvelders renderen niet doordat ze vast komen te zitten in een overvol centrum en uiteindelijk kun je aanvallend zelfs tegen een ploeg als VVV en De Graafschap geen deukje in een pakje boter slaan. Een echte goede nummer 9 is echt nodig en laat El Hamdoui inderdaad maar vertrekken.

Inderdaad, dat is precies het punt waardoor Ajax aanvallend niks presteert dit seizoen. Ze spelen constant zonder nummer 9. Je ziet dat ze best aardig kunnen combineren, maar dat gaat tot halverwege de helft van de tegenstander. Vanaf dat punt staat er niemand meer voorin die de bal kan aannemen en vasthouden, want zowel El Hamdoui als De Jong zakken constant terug tot op het middenveld en zijn bovendien niet in staat om als echte nummer 9 te functioneren.

Resultaat: Je hebt niks aan je buitenspelers, je aanvallende middenvelders renderen niet doordat ze vast komen te zitten in een overvol centrum en uiteindelijk kun je aanvallend zelfs tegen een ploeg als VVV en De Graafschap geen deukje in een pakje boter slaan. Een echte goede nummer 9 is echt nodig en laat El Hamdoui inderdaad maar vertrekken.

Hij is positioneel een drama, echt schrijnend om te zien. Een voorbeeld van gisteren:

Eriksen krijgt de bal op het middenveld. Kijk waar El Hamdaoui staat:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vervolgens draait Eriksen weg bij Hutchinson, speelt hij Marcelo uit en loopt hij met de bal in het gat wat er ligt omdat er geen 9 is. En wat doet El Hamdaoui dan?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dus als Eriksen eindelijk 2 man heeft afgeschud en de ruimte heeft om naar de goal te gaan vind El Hamdaoui het een goed plan om dan ook naar het centrum te komen en 3 verdedigers mee te nemen, zodat alle ruimte weer weg is. Eriksen kan hierdoor niets meer en besluit van afstand te schieten, waarna El Hamdaoui hem verwijt dat hij hem de bal niet geeft.

Zo gaat het de hele wedstrijd door. Eriksen kan niet aan de bal komen omdat El Hamdaoui vaak in dezelfde zone staat. Eriksen besluit dan soms om voor El Hamdaoui te gaan staan, maar komt dan tegen 2 centrale verdedigers te spelen die hem levend opeten. Als Eriksen wel de bal krijgt op het middenveld en hij draait open om El Hamdaoui te zoeken, staat El Hamdaoui vaak letterlijk naast Ebecilio of Sulejmani, om vervolgens het centrum in te lopen en alles weer dicht te lopen. Hij staat eigenlijk overal waar hij niet zou moeten staan.

Mooi gedaan met die beelden. Het klopt idd dat El Hamdaoui teveel de bal gaat halen terwijl hij juist de vrije ruimtes moet benutten en als spits moet fungeren.

Haha, inderdaad viel mij ook al op. El Hamdaoui die de bal eerst gaat ophalen op de positie van Sulejmani, daar ff k*tten, bal terug spelen. Bal komt bij Eriksen en El Hamdaoui legt al gebarend 30 meter terwijl hij constant niet aanspeelbaar was. Schrijnend.

el hammie is geen slechte speler
als je hem laat spelen naar zijn mogelijkheden
gewoon in een vrije rol - en de gaten die hij laat vallen
vang je toch op door enoh of de zeeuw

als je als spits niet goed word aangespeeld ( de jong )
dan ga je de bal halen - bij wie ligt nou het probleem dan ?

Zijn taak is ook gewoon de 9 zijn, alleen vindt hij zichzelf veel te belangrijk om alleen maar de afmaker te zijn.

Zijn taak is ook gewoon de 9 zijn, alleen vindt hij zichzelf veel te belangrijk om alleen maar de afmaker te zijn.

Hij hoeft ook niet alleen maar de afmaker te zijn, juist niet. Zijn taak is om balvast te zijn, de aanvallende middenvelders in te spelen als ze bijsluiten en verdedigingen kapot te spelen met snel kaatswerk in combinatie met de buitenspelers/middenvelders. Alleen heb je daar rond de middenlijn erg weinig aan, het gebied waar hij 85 van de 90 minuten loopt. Als de bal dan eindelijk voorin is hij altijd te laat vanwege zijn gebrek aan snelheid.

Ik bedoelde met 9, zijn positie als in diepste spits en dus niet op het middenveld of op de flanken.

Ik bedoelde met 9, zijn positie als in diepste spits en dus niet op het middenveld of op de flanken.

Daar heb je 100% gelijk in. Hij mag af en toe wel iets inzakken of iets naar de zijkant bewegen, maar hij doet het te extreem. Vaak staat hij naast Sulejmani of Ebecilio, of hij staat 2 meter voor Eriksen. Ajax krijgt altijd al weinig ruimte van de tegenstander, en El Hamdaoui krijgt het voor elkaar om die ruimtes nog kleiner te maken.

el hammie is niet zo'n speler zoals pantelic dat bijv wel was
zoals ajax hem nu laat spelen ( wat ik niet begrijp ) heb je vrij weinig aan hem

el hammie is niet zo'n speler zoals pantelic dat bijv wel was
zoals ajax hem nu laat spelen ( wat ik niet begrijp ) heb je vrij weinig aan hem

Ajax is hopelijk gewoon bezig om hem in de etalage te zetten. En het is ook niet zo dat er nog 4 goede spitsen bij Ajax rondlopen die de Boer er in kan zetten.

Ajax is hopelijk gewoon bezig om hem in de etalage te zetten. En het is ook niet zo dat er nog 4 goede spitsen bij Ajax rondlopen die de Boer er in kan zetten.

verstandig - waar is de tijd gebleven dat kieft er 20 a 30 inschopte en vervolgens gewoon wegkon omdat er een aardige spits rondliep in de jeugd ;)

Wat een wereld commentator. Haha hij was duidelijk een ajacied

Wat een wereld commentator. Haha hij was duidelijk een ajacied

"Nu gaat de show beginnen!" :D Volgens mij heeft die commentator de Ajax-pyjama van Dost gejat en gaf hij gewoon commentaar vanaf zijn vaste stoeltje van z'n seizoenskaart.

De Boer was overigens zeer lovend over El Hamdaoui, not.

Mounir El Hamdaoui bleef in de rust van het bekerduel tussen Ajax en RKC Waalwijk (5-1) achter in de kleedkamer. Niet omdat de aanvaller rust kreeg van Frank de Boer, maar omdat de trainer van van de Amsterdammers ontevreden was over de aanvaller. "Ik was inderdaad niet tevreden over hem'', zei De Boer. "Hij leed veel balverlies en zag Lorenzo Ebecilio een keer over het hoofd."

"Ik moet in het belang van Ajax handelen", verzekerde De Boer tegenover het ANP. "Natuurlijk kunnen we een goede El Hamdaoui goed gebruiken. Hij heeft veel individuele kwaliteiten, maar moet die wel goed gebruiken. Ik hoor ook dat het publiek kritisch op hem is. Maar daar moet hij zich overheen voetballen.''

De Boer botste na zijn eerste wedstrijd als hoofdtrainer van Ajax met El Hamdaoui. "Maar dat is allemaal goed uitgesproken'', benadrukte De Boer. "Nogmaals, ik ben trainer van Ajax en moet doen wat goed voor de club is. Ik was nu niet tevreden over El Hamdaoui en heb hem daarom gewisseld. Of ik hem dat al heb uitgelegd? Nee, ik heb het bij een mededeling gelaten."

Van voetbalzone.nl.

Volgens berichten is hij ook niet meer op de bank komen zitten de tweede helft.

Oftewel, Siem de Jong in de spits. Het grote Ajax heeft niet eens een spits. Wat een drama :roflol:

Daaaaaag El HamDOEI.

Niet meer opstellen, laat hem maar lekker op maandagavond egocentrisch in de weg lopen.

Terug
Naar boven