AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Duidelijk signaal van de Boer. Weg met El Hamdaoui, wie zich niet kan gedragen mag vertrekken. Kunnen we hem niet in Moskou achterlaten? Daar is de transfermarkt nog open.

Ik heb overigens enkele posts verwijderd, discussies over nationaliteit hebben hier niets mee te maken.

Duidelijk signaal van de Boer. Weg met El Hamdaoui, wie zich niet kan gedragen mag vertrekken. Kunnen we hem niet in Moskou achterlaten? Daar is de transfermarkt nog open.

Ik heb overigens enkele posts verwijderd, discussies over nationaliteit hebben hier niets mee te maken.

Haha bedankt. Hopelijk een kakkerlak free topic.

Zou mooi zijn als die daar kan achterblijven. Er zit ook nog eens een hoop geld in Rusland.

Ben trouwens benieuwd naar de plannen van JC. 1 April nadert.

Bij van den Boog heb ik een beetje een wisselend gevoel. Aan de ene kant vind ik hem echt zwaar ondermaat. Bijvoorbeeld met dat verhaal van Dorst, dat die iedereen naar huis had gestuurd voor de deadline van 12 uur.

Aan de andere kant komt die altijd wel goed over op de camera waardoor het lijkt dat er niks aan de hand is.

Ik weet nou niet echt precies wat ik over hem moet denken.

Haha bedankt. Hopelijk een kakkerlak free topic.

Je snapt toch dat hij hier ook jou mee bedoelt? Enfin, laat ook maar zitten. Mounir is idd een prutser, laten we vooral voetballers van het niveau Enoh en De Zeeuw opstellen, daar wordt het voetbal zoveel beter van.

Een prutser is het, die Mounir.
http://www.youtube.com/watch?v=sh5jAb0qCJk&feature=related

Je snapt toch dat hij hier ook jou mee bedoelt? Enfin, laat ook maar zitten. Mounir is idd een prutser, laten we vooral voetballers van het niveau Enoh en De Zeeuw opstellen, daar wordt het voetbal zoveel beter van.

Een prutser is het, die Mounir.
http://www.youtube.com/watch?v=sh5jAb0qCJk&feature=related

Luister. Ik heb gewoon een graf hekel aan die mentaliteit van Hamlap. Er gaat niks boven ajax, dus ook hij niet.
Het is niet dat ik racistisch of wat dan ook bent, maar er lopen helaas meer van die etters rond op de Nederlandse velden. Veelal maak ik het mee in het amateur voetbal.

Hij is ook totaal niet geniaal. Hij is een egoïst. Elke Ajacied die ik spreek, ziet graag dat elham vertrekt.

Nou, als je het niet erg vindt lees ik.

Hhhm, volgens teletekst 819 gaat op dit moment zowel PSV als Twente boven Ajax.

Hij is ook totaal niet geniaal.

En dat baseer op de 5 a 6 wereldgoals die hij dit jaar voor Ajax gemaakt heeft? Of de 50 voor AZ? Wie was toch die nummer 9 toch die AZ het kampioenschap schonk 2 jaar geleden? Pelle? hhm nee, Ari dan? Nee ook niet, verrek hoe heette die gast nu toch...

Nee! Ga weg joh! Een egoistische spits? Bel de krant anders even met dit wereldnieuws!

El Hamdaoui is geen prutser, alleen past hij simpelweg niet bij Ajax. Hij staat diep als hij moet inzakken, zakt in als hij diep moet staan, zet geen druk wanneer het moet, kaatst wanneer het niet kan et cetera. Dit gecombineerd met z'n gedrag was blijkbaar de druppel voor de Boer.

El Hamdaoui: 'Ik vind dat ik totaal geen ontoelaatbaar gedrag heb vertoond'
Vrijdag, 4 maart 2011 om 15:40

Mounir El Hamdaoui is het niet eens met de beslissing van Frank de Boer om hem uit de selectie te zetten. De aanvaller van Ajax moet zich bij de beloften melden, omdat hij volgens De Boer ‘ontoelaatbaar gedrag’ had vertoond. El Hamdaoui ontkent dit echter tegenover NUSport: “Dat is echt onzin. Ik vind dat ik totaal geen ontoelaatbaar gedrag heb vertoond."

De Boer wilde niet prijsgeven wat er in de kleedkamer was gebeurd tijdens de rust van het bekerduel tussen Ajax en RKC, maar El Hamdaoui doet dat wel. “Ik zal precies vertellen wat er gebeurd is. De trainer gaf mij tijdens de rust de schuld van de tegengoal”, begon de Marokkaan. “Volgens hem had ik de muur moeten vormen terwijl daar al iemand stond. Dat gaf ik aan. Maar de trainer zei dat ik die had moeten wegsturen."

"Toen zei ik: 'is goed trainer, u heeft gelijk'. Daar kon hij niet tegen”, vervolgde El Hamdaoui. “Hij zei dat ik dat op een rare manier zei. Ik vroeg me af hoe ik het anders had moeten zeggen. Toen zei hij: 'kom er maar uit.' Na het duel gaf de trainer voor de camera aan dat hij me had gewisseld omdat de middenvelders te diep stonden. Ik snapte er niets meer van. Was dat ook al mijn schuld?"

De Boer gaf op de persconferentie toe dat zijn geduld opraakt: “De vorige keer na Milan-uit was hij ziek, geblesseerd, niet tevreden. Nu dit. Het moet niet te lang duren”, zei de oefenmeester, die daaraan toevoegde dat hij de spits nog niet heeft opgegeven. Hoe het verder moet, weet El Hamdaoui niet. “Ik meld me bij de beloften en voor de rest wil ik er niets over kwijt.”

Lekker slim om het meteen weer in de media te gooien.

Laatst bewerkt:
El Hamdaoui is geen prutser, alleen past hij simpelweg niet bij Ajax. Hij staat diep als hij moet inzakken, zakt in als hij diep moet staan, zet geen druk wanneer het moet, kaatst wanneer het niet kan et cetera. Dit gecombineerd met z'n gedrag was blijkbaar de druppel voor de Boer.

Dit klopt allemaal, maar dat moet Ajax/Jol van te voren geweten hebben, dat Mounir niet de typische Ajax spits is en dat je hem niet met allemaal opdrachten moet belasten. Mounir moet gewoon een vrije rol hebben, en bij wijze van kunnen doen wat hij wil, dat betaalt hij terug met goals. Naar mijn mening moet dat ook kunnen met een geweldenaar als Erikssen achter hem die hem voedt met steekpasjes. En dat hij vreselijk irritant kan zijn ontken ik ook niet, maar toch vergeef ik hem dat voor die paar briljantje acties die hij per wedstrijd (kan) maken. Voor zulke momenten kijk ik namelijk voetbal.

Nou, als je het niet erg vindt lees ik.

Hhhm, volgens teletekst 819 gaat op dit moment zowel PSV als Twente boven Ajax.

En dat baseer op de 5 a 6 wereldgoals die hij dit jaar voor Ajax gemaakt heeft? Of de 50 voor AZ? Wie was toch die nummer 9 toch die AZ het kampioenschap schonk 2 jaar geleden? Pelle? hhm nee, Ari dan? Nee ook niet, verrek hoe heette die gast nu toch...

Nee! Ga weg joh! Een egoistische spits? Bel de krant anders even met dit wereldnieuws!

:roflol::roflol::roflol::roflol:

Dit klopt allemaal, maar dat moet Ajax/Jol van te voren geweten hebben, dat Mounir niet de typische Ajax spits is en dat je hem niet met allemaal opdrachten moet belasten. Mounir moet gewoon een vrije rol hebben, en bij wijze van kunnen doen wat hij wil, dat betaalt hij terug met goals. Naar mijn mening moet dat ook kunnen met een geweldenaar als Erikssen achter hem die hem voedt met steekpasjes. En dat hij vreselijk irritant kan zijn ontken ik ook niet, maar toch vergeef ik hem dat voor die paar briljantje acties die hij per wedstrijd (kan) maken. Voor zulke momenten kijk ik namelijk voetbal.

Die paar momentjes mag hij houden. Ik erger me de rest van de wedstrijd dood aan die kerel. Behalve die paar mooie goals heb ik zijn genialiteit niet tot nauwelijks gezien bij Ajax.

The Rock geeft al een goede samenvatting van alles wat hij wel doet tijdens een wedstrijd. Wat een ergenis. Je moet gewoon beseffen dat het een mislukte samenwerking is. El Hamdaoui past niet bij Ajax en Ajax niet bij El Hamdoui, voor hem 100 anderen die wel op hun positie kunnen blijven staan en die niet gaan lopen zeiken op anderen terwijl ze zelf al het mogelijke fout doen. Laat hem alsjeblieft gaan...

Die paar momentjes mag hij houden. Ik erger me de rest van de wedstrijd dood aan die kerel. Behalve die paar mooie goals heb ik zijn genialiteit niet tot nauwelijks gezien bij Ajax.

The Rock geeft al een goede samenvatting van alles wat hij wel doet tijdens een wedstrijd. Wat een ergenis. Je moet gewoon beseffen dat het een mislukte samenwerking is. El Hamdaoui past niet bij Ajax en Ajax niet bij El Hamdoui, voor hem 100 anderen die wel op hun positie kunnen blijven staan en die niet gaan lopen zeiken op anderen terwijl ze zelf al het mogelijke fout doen. Laat hem alsjeblieft gaan...

Voor mij staat genialiteit gelijk aan het scoren van wereldgoals. Het feit dat hij bij Ajax mislukt ligt niet alleen aan hem, imho. Waarom is Ajax een van de weinige voetbalverenigingen waar een spits niet op zijn goals/productiviteit wordt afgerekend, maar op andere zaken? Dat dit de Ajax-cultuur is, en dat deze cultuur in het verleden tot grote succes geleid heeft weet iedereen, maar dat het de afgelopen 8 jaar niet tot een kampioenschap heeft geleid is dan ook weer een feit. Ik zeg nog steeds: Laat Mounir een jaar zijn gang gaan bij Ajax, met onbeperkt vertrouwen en geen belastende opdrachten, en hij legt er 30 in.

Voor mij staat genialiteit gelijk aan het scoren van wereldgoals. Het feit dat hij bij Ajax mislukt ligt niet alleen aan hem, imho. Waarom is Ajax een van de weinige voetbalverenigingen waar een spits niet op zijn goals/productiviteit wordt afgerekend, maar op andere zaken? Dat dit de Ajax-cultuur is, en dat deze cultuur in het verleden tot grote succes geleid heeft weet iedereen, maar dat het de afgelopen 8 jaar niet tot een kampioenschap heeft geleid is dan ook weer een feit. Ik zeg nog steeds: Laat Mounir een jaar zijn gang gaan bij Ajax, met onbeperkt vertrouwen en geen belastende opdrachten, en hij legt er 30 in.

Lezen is niet echt je sterkste punt geloof ik....

Afgelopen weekend heeft Ruud ter Heide (spits bij Emmen) een wereldgoal gemaakt ala van basten en rooney. Dus in jouw ogen is hij geniaal.. een spits die niet eens goed genoeg was voor Cambuur. Aha.. logisch..

Een spits bij Ajax moet nou eenmaal meer kunnen dan alleen goals maken, hij is het aanspeelpunt van de hele ploeg en degene die ook aanvallen moet kunnen opzetten en niet alleen aan het einde van een aanval moet staan. Suarez was vorig jaar topscorer met 30+ goals.. daardoor is Ajax ook geen kampioen geworden. Met alleen 30 goals maken kom je er niet. De spits moet ook voor de rest van het team spelen en hen in staat stellen te scoren.

El Hamdaoui is op dit moment de hoofdverantwoordelijke voor het feit dat Ajax aanvallend weinig presteert. Door constant buiten zijn positie te lopen heeft Ajax geen diepe spits die aangespeeld kan worden om zo het benodigde positiespel te spelen. Daarnaast loopt hij de aanvallende middenvelders in de weg en missen de buitenspelers iemand voorin die iets kan doen met hun voorzetten. Maar El Hamdaoui vertikt om als onderdeel van het team te spelen en is veel meer bezig met zijn eigen spel en eigen goals. Op die manier kan hij er misschien 30 maken, maar dat staat dan tegenover de vele kansen en aanvallen die hij met zijn egoisme om zeep heeft geholpen. El Hamdaoui zou in moeten zien dat als hij zijn opdrachten uitvoerd en zijn positie juist invult, dat hij dan veel meer mogelijkheden zal krijgen om zijn goals te maken... maarja...

Laatst bewerkt:

Lekker slim om het meteen weer in de media te gooien.

En terecht dat hij het gewoon zegt. De Boer heeft gewoon iets tegen hem, denk dat iedereen dat wel kan zien. De Boer moet eerst keer nadenken waarom hij Daley opstelt. Behalve het feit dat hij bilmaatjes met zijn vader is en dat zijn vader Danny is. Hij was degene die schuldig was aan de treffer, zoals hij vaker schuldig is aan treffers. Het feit dat hij De Jong steeds als middenvelder opstelt en daar weinig tot geen kritiek op heeft laat zien dat hij geen toptrainer gaat worden. Gevalletje Van Basten hebben we hier mee te maken. Dat was ook al zo iemand die er niet tegen kon als hem tegensprak of iets terug zei. Alleen vriendjes worden opgesteld. Als De Boer straks weg is over een jaar of anderhalf. Dan zijn we weer 2 seizoen zonder een titel. En hebben we team over die voornamelijk uit jeugdspelers zal bestaan met weinig eredivisie ervaring. Vertonghen, Stekelenburg, Vd Wiel, El Hamdaoui zullen vertrekken. Wie nog meer? Wat blijft er over? Geen moer

Laatst bewerkt:
Ik ben ook geen fan van Blind, maar wie moet je daar anders neerzetten? Van Anita word je ook niet vrolijk. Misschien toch Atouba maar een kans geven dan. En wie moet je op het middenveld zetten als de Zeeuw vlekken ziet? Lindgren? Eriksen? Oh, die laatste bakte er ook al niets van volgens jou. En Stekelenburg ook al niet.

Je kraakt elke zet van de Boer af, maar waarom? Het is niet dat er betere alternatieven zijn. Een hoop geblaat, meer is het niet. Je onvoorwaardelijke steun aan El Hamdaoui, die onder Jol ook al niets meer klaarspeelde, is daar een typisch voorbeeld van.

En terecht dat hij het gewoon zegt. De Boer heeft gewoon iets tegen hem, denk dat iedereen dat wel kan zien. De Boer moet eerst keer nadenken waarom hij Daley opstelt. Behalve het feit dat hij bilmaatjes met zijn vader is en dat zijn vader Danny is. Hij was degene die schuldig was aan de treffer, zoals hij vaker schuldig is aan treffers. Het feit dat hij De Jong steeds als middenvelder opstelt en daar weinig tot geen kritiek op heeft laat zien dat hij geen toptrainer gaat worden. Gevalletje Van Basten hebben we hier mee te maken. Dat was ook al zo iemand die er niet tegen kon als hem tegensprak of iets terug zei. Alleen vriendjes worden opgesteld. Als De Boer straks weg is over een jaar of anderhalf. Dan zijn we weer 2 seizoen zonder een titel. En hebben we team over die voornamelijk uit jeugdspelers zal bestaan met weinig eredivisie ervaring. Vertonghen, Stekelenburg, Vd Wiel, El Hamdaoui zullen vertrekken. Wie nog meer? Wat blijft er over? Geen moer

Knap dat jij nu al hebt gezien dat Frank de Boer geen toptrainer zal worden. Hij heeft zich ook al echt kunnen bewijzen inderdaad. Hij is immers al heel lang hoofdtrainer en heeft al genoeg spelers kunnen halen die hij zelf in zijn elftal wil hebben.

Wat tractortje zegt, hoe had jij het anders willen doen dan? Je moet niet naar de korte termijn kijken. Frank moet roeien met de riemen die hij heeft en je moet gewoon constateren dat hij niet over een kampioenswaardige ploeg beschikt, net zoals Jol dat had. Daarnaast zit hij opgescheept met spelers die door Jol zijn gehaald en jammer genoeg voor hem heeft hij geen bruikbare alternatieven.

Maar ik denk dat Frank een prima trainer is voor op de lange termijn. Puur omdat hij de jeugd de kans geeft in een seizoen waar eerder al was gebleken dat het niks zal worden (ook al zijn hun kansen officieel nog niet verspeeld), maar die spelers (Ebecilio, Eriksen, Ozbilliz) zijn straks wel mooi klaar voor volgend seizoen waarin Frank vanaf de voorbereiding zijn ploeg kan klaarstomen met eventueel zelf gehaalde spelers. Eventueel zonder Vd Wiel en STekelenburg en dergelijke. Maar je kan hem pas beoordelen na een compleet eigen seizoen en niet nu met deze selectie.

Klopt, ik ben ook al vanaf het begin tegen de komst van El Hamdaoui geweest, dat is terug te lezen in mijn posts. Ik begreep de aankoop toen niet, en nu nog steeds niet.

Kom dan maar met oplossingen, wat moet de Boer doen? Wie moet er linksback spelen in plaats van Blind, en wie moet er op het middenveld spelen in plaats van de Jong? Blind heeft lange tijd niet op niveau gespeeld en moet opeens basisspeler zijn. Buiten dat is hij nog jong, en is het dus logisch dat hij fouten maakt. Ik vind hem een betere back dan Emanuelson. De Jong is geen topvoetballer, dat kan iedereen zien, maar hij voert wel z'n taken uit en is niet beroerd om hard te werken. Het is nooit goed, als Ajax onder de voet wordt gelopen door een hardwerkend team roept iedereen dat Ajacieden eens harder moeten werken, en als de Jong 90 minuten lang hard werkt roept iedereen dat hij geen Ajax voetballer is.

De Boer heeft een bepaalde visie over voetbal en wil Ajax op een bepaalde manier laten spelen. Het eerste moet weer gaan spelen zoals de jeugdelftallen worden opgeleid, mooier kan het niet. Dat dit proces tijd kost lijkt me logisch. Onder de Boer is er in ieder geval wel structuur en zijn de meeste spelers tevreden. El Hamdaoui is de enige speler met wie hij botst, blijkbaar liggen ze elkaar niet. Maar als El Hamdaoui gewoon gepresteerd had voor Ajax ipv voor FC El Hamdaoui, had de Boer deze maatregel niet genomen.

Juist in deze tijd moet je vertrouwen hebben in de toekomst. Er is een Ajax trainer uit de eigen school die gesteund wordt door alle stromingen binnen de club, wat zelden gebeurd. Cruijff werkt op de achtergrond keihard om het technische verhaal rond te krijgen en de jeugdopleiding aan te pakken, waar in de toekomst weer van geprofiteerd zal gaan worden. Uiteraard kan het allemaal volledig misgaan, maar de Boer nu al afschrijven is totaal overtrokken, hij doet het tot nu toe prima.

Terug
Naar boven