XXL Nutrition

Afkoeling aarde

Nee,een temperatuur daling betekent dat de temperatuur zakt.
En dat is wat er de laatste jaren gebeurt,ook al zit het nog boven het gemiddelde.

Het lijstje van de 10 warmste jaren volgens de KNMI (bron):

Top tien warmste Jaren, met Afwijking wereldgemiddelde temperatuur:

1998 +0,52
2005 +0,48
2003 +0,46
2002 +0,46
2004 +0,43
2006 +0,42
2007 +0.41
2001 +0,40
1997 +0,36
2008 +0,31

2008 was kouder dan 2007 was kouder dan 2006 was kouder dan 2005. Het lijkt mij dus gerechtvaardigd om te zeggen dat het weer kouder aan het worden is...
Wie weet is het wel de stilte voor de storm, komende jaren kan het alweer drastisch veranderen ;)

En dat is wat er de laatste jaren gebeurt,ook al zit het nog boven het gemiddelde.

1998 +0,52
2005 +0,48
2003 +0,46
2002 +0,46
2004 +0,43
2006 +0,42
2007 +0.41
2001 +0,40
1997 +0,36
2008 +0,31

2008 was kouder dan 2007 was kouder dan 2006 was kouder dan 2005. Het lijkt mij dus gerechtvaardigd om te zeggen dat het weer kouder aan het worden is...

Tja als je zo gefixeerd bent op korte trends wel, dan houd gewoon alles op.

1998 +0,52
2005 +0,48
2003 +0,46
2002 +0,46
2004 +0,43
2006 +0,42
2007 +0.41
2001 +0,40
1997 +0,36
2008 +0,31

volgens mij is dit al de tweede keer dat je dit post, kap eens met zagen man. ik zie trouwens alleen maar plusjes, dat betekent dus warmer.

Aldus een beperkt groepje waarvan een gedeelte van dat groepje niet eens klimaatdeskundigen zijn.

Er zit een wiskundige en een econoom bij het onderzoek inderdaad, omdat het vooral om wiskundige en statistische berekeningen gaat die uitgevoerd worden op de gegevens. Voor mij maakt dat het onderzoek alleen maar betrouwbaarder dan een klimaatdeskundige die wiskundige berekeningen gaat proberen te maken.

Daarbuiten kan een kleine groep toch ook gelijk hebben als dit blijkt uit hun zorgvuldige onderzoek. Met een beetje logisch nadenken kom ik zelf ook al bij deze conclusie. Niet elke gemeten temperatuur heeft toch dezelfde invloed op het wereld klimaat? Uit al die verschillende temperaturen een wereldtemperatuur opstellen is gewoon gokken. Daarbuiten hebben dingen als luchtdruk veel meer invloed op het wereldklimaat dan de temperatuur.

Ze meten de wereldtemperatuur tegenwoordig met de sateliet.
Effe wat anders,de nieuwe run is binnen.waarschijnlijk krijgen we een elfstedentocht.
Alleen de sneeuwval kan het nog verpesten.

15DAAGSE_06260_NWT1.png

Er zit een wiskundige en een econoom bij het onderzoek inderdaad, omdat het vooral om wiskundige en statistische berekeningen gaat die uitgevoerd worden op de gegevens. Voor mij maakt dat het onderzoek alleen maar betrouwbaarder dan een klimaatdeskundige die wiskundige berekeningen gaat proberen te maken.

Daarbuiten kan een kleine groep toch ook gelijk hebben als dit blijkt uit hun zorgvuldige onderzoek. Met een beetje logisch nadenken kom ik zelf ook al bij deze conclusie. Niet elke gemeten temperatuur heeft toch dezelfde invloed op het wereld klimaat? Uit al die verschillende temperaturen een wereldtemperatuur opstellen is gewoon gokken. Daarbuiten hebben dingen als luchtdruk veel meer invloed op het wereldklimaat dan de temperatuur.

Alleen houdt dat in dat een hele grote groep klimaatwetenschappers totaal uit hun nek lullen. Dat kan natuurlijk, vroeger dacht men ook dat de aarde plat was. Maar er is 1 verschil, een ronde aarde valt aan te tonen en daarmee is het principe van een platte aarde falsifieerbaar. Het principe van de opwarming aarde door de mens is niet voor de volle 100% aan te tonen maar als een zeer grote groep wetenschappers tot dezelfde conclusie komen luister ik daar toch liever naar. Wetenschap is iets verder ontwikkeld dan in de tijd van het idee van een platte aarde.

Alleen houdt dat in dat een hele grote groep klimaatwetenschappers totaal uit hun nek lullen. Dat kan natuurlijk, vroeger dacht men ook dat de aarde plat was. Maar er is 1 verschil, een ronde aarde valt aan te tonen en daarmee is het principe van een platte aarde falsifieerbaar. Het principe van de opwarming aarde door de mens is niet voor de volle 100% aan te tonen maar als een zeer grote groep wetenschappers tot dezelfde conclusie komen luister ik daar toch liever naar. Wetenschap is iets verder ontwikkeld dan in de tijd van het idee van een platte aarde.

Leuk verhaal,maar wat wil je hiermee zeggen.Het zijn juist de wetenschappers die tegen al gore zijn.Uhhhh.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Onderschat de zon niet :P

Overigens vind ik grafieken aanhalen sowieso moeilijk want ze zijn makkelijk te vervalsen. Daarnaast is er een vermindering in de wereldtemperatuur in de periode van 1930 tot 1970 ofzo toen de industrieen als paddenstoelen de grond uit kwamen. En ookal zou CO2 de oorzaak zijn van de opwarming van de aarde dan heeft de mens daar een klein aandeel in. Volgens mij is de CO2 uitstoot door de mens minder dan 0.3% in een jaar.

De tijd zal het ons leren en volgens mij is het de laatste maand al aardig koud en kunnen we zelfs weer schaatsen :P

Leuk verhaal,maar wat wil je hiermee zeggen.Het zijn juist de wetenschappers die tegen al gore zijn.Uhhhh.

Nu zal er genoeg niet kloppen aan een populair wetenschappelijke film als die van Gore maar die wetenschappers waar jij mee dweept komen vooral uit de hoek van de industrie die er bij gebaat is dat we de aarde verder naar de klote helpen.

Yet global warming skeptics continue to infiltrate media outlets as mainstream and reputable as PBS'"The NewsHour" with Jim Lehrer, which failed to acknowledge the industry ties of the Competitive Enterprise Institute, while giving the group a free pass to call Gore's film "alarmist." One of the most widely read critiques of the science in the film has come from longtime climate-change skeptic Robert C. Balling Jr., a professor of climatology at Arizona State University, who has received more than $400,000 from the coal and oil industries, according to the Center for Media and Democracy. On the industry-backed Web site Tech Central Station, Balling posted a purported fact-check of the film titled "Inconvenient Truths Indeed," which charges that the movie is "not the most accurate depiction of the state of global warming science," casting doubts on its claims about melting glaciers and intensifying hurricanes. The article has made the rounds of the right-wing blogosphere as a takedown of Gore, and the Philadelphia Daily News published it as an Op-Ed without any acknowledgement of Balling's well-documented ties to industry.

Genoeg andere klimaatwetenschappers die toch echt te spreken zijn over de film :

Climate scientists who have seen Gore's film say on the whole it presents a scientifically valid view of global warming and does a good job of presenting what's likely to occur if human-induced greenhouse gas emissions continue unabated. Dr. Gavin Schmidt, a climate modeler for NASA, was pleased the film didn't say: "You're all going to die, woo-hoo." Schmidt, who stressed that his views are his own, not NASA's, says the movie plays it relatively safe by saying, "These are the things that have happened so far. These are the things that are likely to happen should we continue on the trajectory we're on, and these are the moral consequences of it."

http://www.salon.com/news/feature/2006/06/10/truths/

• Topic Starter Topic Starter
Willen jullie een kopje koffie of een biertje erbij?:D

Het wil niet gelijk zeggen uit hun nek lullen, ze baseren zich alleen op een bron waar het nut van ter discussie staat. Je kan alle temperaturen optellen, of zelfs alleen plaatselijk kijken, en zeggen dat die stijgt of daalt. En daar vervolgens aan verbinden dat de gemiddelde temperatuur stijgt of daalt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die verandering echt zo'n groot effect teweegbrengt als zij geloven. Als je de conclusie meeneemt dat die wereldtemperatuur niks zegt over het echte klimaat dan zou het wel eens minder effect kunnen hebben. Maar het blijft toch afwachten, ik persoonlijk maak me niet zo'n zorgen.

Bied je wat te drinken aan gaan ze meteen weg???

Nu zal er genoeg niet kloppen aan een populair wetenschappelijke film als die van Gore maar die wetenschappers waar jij mee dweept komen vooral uit de hoek van de industrie die er bij gebaat is dat we de aarde verder naar de klote helpen.

Genoeg andere klimaatwetenschappers die toch echt te spreken zijn over de film :

http://www.salon.com/news/feature/2006/06/10/truths/

Meer dan 30000 wetenschappers tegen.
http://www.nujij.nl/al-gore-door-meer-dan-30-000-wetenschappers.4307628.lynkx

En toch is het koud buiten..........;)

FOX!!! The mother of ALL SOURCES. :roflol: Gimme a ****ing break.

30.000 wetenschappers. I'd like to see a list.

En het gaat, teringjantje nog aan toe, wéér over Al Gore. Iedereen is het eens dat we de aarde moeten sparen en shit, maar Gore zit fout. Gore = geen wetenschapper. Gore kan dus prima fout zitten, zonder dat de wetenschap achter global warming en diens oorzaken fout zit.

Can you spell STRAWMAN?

Ik vind het ook zéér frappant dat alle kritische bewijzen van dergelijke disputabele bronnen komen en dergelijke vage claims maken op basis van vage authoriteit. Economen die zich met global warming bezig houden en dat soort crap.

En dat terwijl er goede kritiek voor het oprapen ligt:
[Link niet meer beschikbaar]

FOX!!! The mother of ALL SOURCES. :roflol: Gimme a ****ing break.

30.000 wetenschappers. I'd like to see a list.

En het gaat, teringjantje nog aan toe, wéér over Al Gore. Iedereen is het eens dat we de aarde moeten sparen en shit, maar Gore zit fout. Gore = geen wetenschapper. Gore kan dus prima fout zitten, zonder dat de wetenschap achter global warming en diens oorzaken fout zit.

Can you spell STRAWMAN?

Ik vind het ook zéér frappant dat alle kritische bewijzen van dergelijke disputabele bronnen komen en dergelijke vage claims maken op basis van vage authoriteit. Economen die zich met global warming bezig houden en dat soort crap.

En dat terwijl er goede kritiek voor het oprapen ligt:
[Link niet meer beschikbaar]

Gewoon uit pure interesse, maar is die opmerking niet ook een stroman redenering? Het gaat om die lijst van 30.000 wetenschappers, en of die er is, niet om de brenger van dat nieuws. Net zoals jij aanhaalt, Al Gore is alleen de brenger van het nieuws, niet het echte probleem, en moet dus niet aangevallen worden.

Of mis ik hier iets?

Terug
Naar boven