MuscleMeat

Afkoeling aarde

Aantal wetenschappers zijn toch geen argument ? En wat voor wetenschappers ? Er zijn wetenschappers die met het coïtusgedrag van apen bezig zijn, zitten ze ook in die lijst ?

doe maar een bakje koffie.

OT:
wat kan mij het schelen of de aarde gaat afkoelen, misschien eindelijk kans op wintersport op Curacao!

Ik denk echter dat noch de bevolking noch jij zit te wachten op sneeuw op curacao. Zo'n badplaats als een zonovergoten curacao is erg afhankelijk van haar toeristeninkomsten. Daarnaast kan ik je vertellen vanuit Nederland dat kou geen aangenaam gevoel is :P

P.S. yin yang ga jij zo laat naar bed of sta je zo vroeg op? :)

FOX!!! The mother of ALL SOURCES. :roflol: Gimme a ****ing break.

30.000 wetenschappers. I'd like to see a list.

En het gaat, teringjantje nog aan toe, wéér over Al Gore. Iedereen is het eens dat we de aarde moeten sparen en shit, maar Gore zit fout. Gore = geen wetenschapper. Gore kan dus prima fout zitten, zonder dat de wetenschap achter global warming en diens oorzaken fout zit.

Can you spell STRAWMAN?

Ik vind het ook zéér frappant dat alle kritische bewijzen van dergelijke disputabele bronnen komen en dergelijke vage claims maken op basis van vage authoriteit. Economen die zich met global warming bezig houden en dat soort crap.

En dat terwijl er goede kritiek voor het oprapen ligt:
[Link niet meer beschikbaar]
Gore mag dan geen wetenschapper zijn, maar als je zoveel met je neus in de boeken en op internet zit en leest over de zaak mag je toch geacht worden één en ander te weten.

Het is net als iedereen op dit forum met een goede lading kennis over BB. Zij hebben ook niet allemaal gestudeerd voor dieet en sport maar velen weten er meer vanaf dan veel huisdokters, sportartsen of instructeurs.

Je mag de kracht van zelfstudie niet zo onderschatten. Ik ken mensen die een universitair diploma hebben gehaald door zelfstudie.

Gore is geen idioot. Als zijn docu overdreven was dan was dat waarschijnlijk met opzet, omdat een film altijd een beetje moet shockeren om ogen te kunnen openen.

Gore mag dan geen wetenschapper zijn, maar als je zoveel met je neus in de boeken en op internet zit en leest over de zaak mag je toch geacht worden één en ander te weten.

Het is net als iedereen op dit forum met een goede lading kennis over BB. Zij hebben ook niet allemaal gestudeerd voor dieet en sport maar velen weten er meer vanaf dan veel huisdokters, sportartsen of instructeurs.

Je mag de kracht van zelfstudie niet zo onderschatten. Ik ken mensen die een universitair diploma hebben gehaald door zelfstudie.

Gore is geen idioot. Als zijn docu overdreven was dan was dat waarschijnlijk met opzet, omdat een film altijd een beetje moet shockeren om ogen te kunnen openen.

Wat mij het meest veronrust is het feit dat de politiek naar mijn mening klakkeloos de theorie van Al Gore overneemt en daar vervolgens onze belastinggeld tegen aangooit. Dit alles om Nederland als voorbeeld en standaard voor de rest van de wereld neer te zetten. Die beeldvorming is overigens goed gelukt als ik zo een beetje de andere landen over Nederland hoor praten.

-95% van alle broeikasgassen is waterdamp, methaan is ook een veel grotere speler als het gaat om het broeikaseffect dan CO2. (slechts 0.054% van de atmosfeer bestaat uit CO2) Daarvan wordt slechts 6% geproduceerd door mensen. Andere organismes stoten veel meer CO2 uit, en dit is nog minder dan natuurlijke processen (de wet van Henry) zoals de oceaan die als een CO2 buffer werkt.
- De Vikingen hebben op Groenland gewoond en daar akkerland gehad, alsmede vele andere bewijzen over het "holocene maximum" (tijdens de Bronzen tijd) alsmede de "middeleeuwse opwarming". De temperatuur op aarde is veel hoger geweest zelfs in onze historie nog.
- CO2 veroorzaakt niet zoals gesuggereerd wordt de opwarming van de aarde, dit is precies andersom. Zoals de ijskerndata bewijst volgt het atmospherische CO2 gehalte de verandering in temperatuur met een vertraging van ongeveer 800-1400 jaar. Als CO2 temperatuur veranderingen zou betekenen zou dat betekenen dat nu het water gaat koken omdat ik over 800-1400 jaar het gas aanzet.

Overigens maken zowel voor- als tegenstanders gebruik van vervalsing of propaganda hoe je het wil noemen om rekenmethodes en grafieken in hun voordeel te laten uitkomen.

Die wereldberoemde scene uit de documentaire dat hij in een truck moet gaan stappen om de hoogte van de CO2 in de toekomst aan te tonen is echt angstzaaierij. Die grafiek vliegt echt exponentieel de lucht in wat zou betekenen volgens de theorie van Al Gore, oftewel de correlatie tussen CO2 en de tempratuur dat die ook exponentieel zou gaan stijgen. Mijn rationaliteit vertelt mij dat dit grote bullshit is.

Laatst bewerkt:
Stel nou dat Gore, de klimaatwetenschappers en overheden ongelijk hebben en de mens geen of amper invloed uitoefent op de opwarming van de aarde. Moeten we dan vooral maar blijven doorgaan met het verkrachten van deze planeet omdat het toch geen ruk uitmaakt? Is het ontkennen van klimaatproblemen, veroorzaakt door de mens, eigenlijk een soort van vrijbrief vragen om het menselijke vernietigingsgedrag voor te zetten? Wat is er mis mee om zuinig te zijn op een schitterende planeet waar met vrij grote zekerheid zeer mooie plekken verdwijnen omdat de mens nooit genoeg lijkt te hebben qua verzameldrang van rotzooi.

En yep ik reis zelf ook de wereld rond en vervuil daar mee net zo goed. En ja ik koop ook genoeg rotzooi maar gelet op mijn levenswijze en het niet bezitten van een auto is mijn footprint nog steeds vrij klein.

Stel nou dat Gore, de klimaatwetenschappers en overheden ongelijk hebben en de mens geen of amper invloed uitoefent op de opwarming van de aarde. Moeten we dan vooral maar blijven doorgaan met het verkrachten van deze planeet omdat het toch geen ruk uitmaakt? Is het ontkennen van klimaatproblemen, veroorzaakt door de mens, eigenlijk een soort van vrijbrief vragen om het menselijke vernietigingsgedrag voor te zetten? Wat is er mis mee om zuinig te zijn op een schitterende planeet waar met vrij grote zekerheid zeer mooie plekken verdwijnen omdat de mens nooit genoeg lijkt te hebben qua verzameldrang van rotzooi.

En yep ik reis zelf ook de wereld rond en vervuil daar mee net zo goed. En ja ik koop ook genoeg rotzooi maar gelet op mijn levenswijze en het niet bezitten van een auto is mijn footprint nog steeds vrij klein.

Laten we maar eerst onderscheid maken met wat nou daadwerkelijk schadelijk is voor het milieu. Vaak wordt CO2 gegeneraliseerd met andere schadelijke stoffen die wel daadwerkelijk slecht zijn voor het mileu. CO2 lijkt soms wel equivalent aan nuclaire straling, zoals men erover praat. Terwijl elk levend organisme uit CO2 bestaat. Overigens heeft de mensheid al veel gedaan aan de vervuiling met roetfilters etc. Technologische ontwikkeling is wel een vereiste op dit gebied om te verbeteren en de levenswijze van de mens niet dratisch te hoeven veranderen.

Wat mij het meest veronrust is het feit dat de politiek naar mijn mening klakkeloos de theorie van Al Gore overneemt en daar vervolgens onze belastinggeld tegen aangooit. Dit alles om Nederland als voorbeeld en standaard voor de rest van de wereld neer te zetten. Die beeldvorming is overigens goed gelukt als ik zo een beetje de andere landen over Nederland hoor praten.

-95% van alle broeikasgassen is waterdamp, methaan is ook een veel grotere speler als het gaat om het broeikaseffect dan CO2. (slechts 0.054% van de atmosfeer bestaat uit CO2) Daarvan wordt slechts 6% geproduceerd door mensen. Andere organismes stoten veel meer CO2 uit, en dit is nog minder dan natuurlijke processen (de wet van Henry) zoals de oceaan die als een CO2 buffer werkt.
- De Vikingen hebben op Groenland gewoond en daar akkerland gehad, alsmede vele andere bewijzen over het "holocene maximum" (tijdens de Bronzen tijd) alsmede de "middeleeuwse opwarming". De temperatuur op aarde is veel hoger geweest zelfs in onze historie nog.
- CO2 veroorzaakt niet zoals gesuggereerd wordt de opwarming van de aarde, dit is precies andersom. Zoals de ijskerndata bewijst volgt het atmospherische CO2 gehalte de verandering in temperatuur met een vertraging van ongeveer 800-1400 jaar. Als CO2 temperatuur veranderingen zou betekenen zou dat betekenen dat nu het water gaat koken omdat ik over 800-1400 jaar het gas aanzet.

Overigens maken zowel voor- als tegenstanders gebruik van vervalsing of propaganda hoe je het wil noemen om rekenmethodes en grafieken in hun voordeel te laten uitkomen.

Die wereldberoemde scene uit de documentaire dat hij in een truck moet gaan stappen om de hoogte van de CO2 in de toekomst aan te tonen is echt angstzaaierij. Die grafiek vliegt echt exponentieel de lucht in wat zou betekenen volgens de theorie van Al Gore, oftewel de correlatie tussen CO2 en de tempratuur dat die ook exponentieel zou gaan stijgen. Mijn rationaliteit vertelt mij dat dit grote bullshit is.
Hoe kom jij erbij dat CO2 niet het broeikaseffect veroorzaakt man. Zelfs op NGC is dit meerdere keren aangetoond geweest. Natuurlijk veroorzaakt CO2 wel het broeikaseffect: http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstofdioxide#.28Versterkt.29_broeikaseffect

see you in hell

de wereld is ten einde en de dag des oordeels nadert dus ongelovige zondaars zonder berouw bereid jullie zeker niet voor een afkoeling maar een hete hitte in HEL!WHAHAHAHA see jou in soon in hell:mad:

Laten we dus eerst maar eens rustig de tijd nemen om uit te zoeken of een groot gedeelte van de klimaatwetenschappers het toch bij het verkeerde eind hebben en als ze dan toch gelijk hebben is dat gewoon vette pech. Want misschien hebben we gewoon de tijd niet eens meer om rustig alle oorzaken van de opwarming te onderzoeken. Dan kan je maar beter een veilige marge inbouwen en zoveel mogelijk oorzaken uitsluiten door het verminderen van de uitstoot van mogelijk schadelijke stoffen.

Toen CFK's werden verboden was er amper weerstand maar als we een veel groter gedeelte van de vervuilende industrie vragen om te bezien of er alternatieven zijn wordt de weerstand opeens zeer groot. Een zeer groot gedeelte van de contraire klimaatwetenschappers hebben banden met de vervuilende industrie. Dat zou toch te denken moeten geven.

Een grote groep individuele personen zullen verder graag het liefste doorgaan met hun vervuilende gedrag en dan komt het goed uit dat er ook contraire wetenschappers bestaan op dit vlak. Waarom zouden we ook zuinig zijn op onze wereld? Binnen 60-80 jaar zijn de meesten van ons toch morsdood. **** the world.

Hoe kom jij erbij dat CO2 niet het broeikaseffect veroorzaakt man. Zelfs op NGC is dit meerdere keren aangetoond geweest. Natuurlijk veroorzaakt CO2 wel het broeikaseffect: http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstofdioxide#.28Versterkt.29_broeikaseffect

Ik zeg toch niet dat CO2 niet het broeikaseffect veroorzaakt? Ik zeg dat het voor de ''additionele'' opwarming van de aarde zorgt. De bron, oftewel de zon heeft daar een aanzienlijk groter aandeel in. Zonder zon hadden we ook geen atmosfeer nodig. En als de mensheid voor 1% stijging zorgt van CO2 in de atmosfeer gaan we echt niet deud. De aarde veranderd continue en wat zijn nou de concrete aanwijzingen dat de we ineens zo drastisch veranderen de poolkappen? We hebben sinds kort de beschikking over satelietbeelden en we hebben waargenomen dat ze een beetje smelten. Big Teal (snap je hem :P)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik zeg toch niet dat CO2 niet het broeikaseffect veroorzaakt? Ik zeg dat het voor de ''additionele'' opwarming van de aarde zorgt. De bron, oftewel de zon heeft daar een aanzienlijk groter aandeel in. Zonder zon hadden we ook geen atmosfeer nodig. En als de mensheid voor 1% stijging zorgt van CO2 in de atmosfeer gaan we echt niet deud.

Al happend naar zuurstof lag Falconfdfd op oudejaardavond als een karper op het droge zijn laatste adem uit te blazen. Zonder atmosfeer waren we allemaal morsdood, of denk jij dat de zuurstof en andere noodzakelijke stoffen voor leven gezellig blijven hangen?

• Topic Starter Topic Starter

Theorie van Gore :roflol:
En naar u mening ? Zeg eens liever hoe je daarop komt.

Al happend naar zuurstof lag Falconfdfd op oudejaardavond als een karper op het droge zijn laatste adem uit te blazen. Zonder atmosfeer waren we allemaal morsdood, of denk jij dat de zuurstof en andere noodzakelijke stoffen voor leven gezellig blijven hangen?

Nee, laat daar geen miverstand over bestaan. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat de zon de bron is en je haar kracht wellicht miskend.

Nee, laat daar geen miverstand over bestaan. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat de zon de bron is en je haar kracht wellicht miskend.

Ik misken niks ik denk alleen dat sommigen onderschatten wat voor vernietigende kracht de mens zelf momenteel in huis heeft. Een soort die hele eco-systemen op de rand van de afgrond brengt en in no time alle fossiele brandstoffen opbruikt zal in ieder geval weinig goeds doen voor de wereld waar hij op leeft. Stelletje nestbevuilers zijn we, niet zindelijk genoeg om ons eigen kamer niet onder te schijten.

Zonne-activiteit is van enige invloed op het klimaat maar lang niet zo groot als andere invloeden die dichter bij huis gevonden kunnen worden.

Uit het poollicht blijkt dat de energie-uitbarstingen op de zon invloed hebben op de aardse atmosfeer. De vraag is of de veranderlijke activiteit van de zon ook merkbaar is in het klimaat. De elfjarige cyclus en ook langere cycli zouden dan terug te vinden moeten zijn in de registraties van het weer of andere factoren. Onderzoekers zijn al meer dan een eeuw op zoek naar mogelijke verbanden. Zo valt de Kleine IJstijd, de periode 1645-1715, samen met weinig zonnevlekken. Ook dacht men aan een verband tussen het aantal zonnevlekken en de graanopbrengst. Sinds 1979 zijn dankzij satellieten nauwkeurige waarnemingen beschikbaar, waaruit blijkt dat de intensiteit van de zonnestraling in de pas loopt met een 11-jarige cyclus van zonne-activiteit. In de wereldgemiddelde temperatuur zijn die variaties echter nauwelijks terug te vinden: ze veroorzaken variaties van ongeveer 0,03 graden. Er zijn nu aanwijzingen dat langzamere variaties in zonne-activiteit wel een merkbare invloed hebben.

Uit recent onderzoek op het KNMI blijkt dat de waargenomen opwarming in de eerste helft van de 20e eeuw grotendeels verklaard kan worden uit een combinatie van een afname van vulkaanactiviteit (vulkanen hebben een koelend effect) en een toename van de zonne-activiteit, louter natuurlijke oorzaken dus. Ook El Niño (het relatief warme zeewater van de Stille Oceaan) heeft een sterke invloed op de fluctuaties in de temperatuur van jaar tot jaar. In de tweede helft van de 20e eeuw is de temperatuur nog veel sneller opgelopen. De gemiddelde zonne-activiteit is in deze jaren echter amper veranderd, maar sinds 1960 vonden enorme vulkaanuitbarstingen plaats. Mede daaruit blijkt dat menselijke activiteiten in belangrijke mate de oorzaak zijn van de warmer wordende wereld, met name vanaf het midden van de twintigste eeuw. Uit onderzoek blijkt ook dat uitbarstingen op de zon op geen enkele manier zijn te voorspellen.

[Link niet meer beschikbaar]

Het KNMI zullen ook wel een stel prutsers zijn die gewoon meegaan met hoe de millieukliek over het klimaat denkt.

Terug
Naar boven