- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik krijg onderhand ongelofelijk de schijt van al die MMA gasten die zich zooooveel menen
ja jullie sport is effectief, maar een mma gevecht is ook geen straat gevecht want een klap met de blote vuist komt een heleboel harder aan dan een klap met een handschoen... je kop verdedigen win je op straat niet mee met een schop in je ballen... je zelf op straat kunnen verdedigen is vooral durven van je af te bijten en daarbij kan een vecht sport helpen...
rotatie en beweging van de hersenen in de schedel is minder maar verre van onbestaande, enkel meer oppervlakkige pijn, die je op dat moment toch amper voelt door de adrenaline. De eerste keer die "kleurverandering" meemaken in je gezichtsveld(iemand die eens een goede hoek heeft geincasseerd weet wel waarover ik praat) voelt verschrikkelijk raar aan, je benen voelen vreemd warm en onstabiel. Na een tijdje wen je eraan en kun je er erdoorzetten.
Ik zou eerder bodybuilding doen als je enkel op het afschrikeffect wilt afgaan.
Tot slot
mijn eerste bokstraining: blauw oog, bloedneus en zere kin, veel slagen gehad
mijn eerste bjjtraining: 100 keer getapped geweest door allemaal mensen met veel minder gewicht en kracht dan mij, schouderblessure omdat ik me niet wou geven.
mijn eerste thaibokstraining: 3 weken een blauwe bil gehad, schenen kapot ook al had ik scheenbeschermers
mijn eerste aikidotraining: niks, de instructeur kreeg mijn pols niet om en werd dan maar kwaad en begon uitvluchten te zoeken waarom hij mijn kracht niet kon gebruiken.
Dan trek ik mijn conclusies.

mijn eerste aikidotraining: niks, de instructeur kreeg mijn pols niet om en werd dan maar kwaad en begon uitvluchten te zoeken waarom hij mijn kracht niet kon gebruiken.
Dan trek ik mijn conclusies.
Ik denk dat je dan een eenmalige les had van een ALO-studentje, want zelfs ik kan na mijn evaring van 6 jaar ieders pols oprollen...Maar om op jouw manier te antwoorden, als je les met mij volgt zal ik je geven wat je wil, gebroken vingers, gebroken elleboog en miss ook nog een gebroken pols...nou, geen van deze zaten in de rijtjes van de andere sporten, welke conclusies ik dan trek is dat jij een beetje bevooroordelend bent na 1 les en jij de hele sport al kent na 1 les...
Aikido is meer dan alleen ongewapende techniekjes, het is ook gewapend, het trainnen van de geest en het in harmonie brengen van geest en lichaam om ki te laten stromen...
P.s. Aikido is een krijgskunt die bestudeerd wordt...

Het is niet welke sport het beste is, maar hoe goed je er in bent. Ik verkies JKD en Close combat, die liggen mij beter. Moet je maar zelf uitmaken.
Mag ik je vragen waar je dat doet, ik heb overlaatst een training jkd/close combat/mma meegedaan in zottegem,
?
Juist in die club train ik normaal ook, lig alleen een jaartje stil vanwege mijn werk (zit op verplaatsing). Trainer was ne kletskop he?
Sparren gebeurd idd zelden op stages, tenzij bij JKD kickboxing.
Als je nog eens nr een stage gaat daar, laat mij iets weten, kunnen we daarachter eens ne goeien pot pakken![]()
. Een vriend van me is er beginnen trainen, voor zijn werk(flik) heeft het meer effect. Was spijtig genoeg een technische training, maar ik heb ff gerolled met een van de kerels daar, maar die deed ernaast ook aan freefight maar had wel 30kg minder op mij. Was technisch beter.maar ik heb ff gerolled met een van de kerels daar, maar die deed ernaast ook aan freefight maar had wel 30kg minder op mij. Was technisch beter.
Het niveau is er goed, tenzij er teveel beginnelingen zijn (meestal van die gastjes van 17 / 18 jaar)
Was het met de Sali ? Super afgetrainde kerel die een 75 Kg weegt en ook competitie doet, met kort zwart haar. Hij is fysiek en technisch enorm sterk.
Hij zit nu bij de para's, in de week zie je hem er niet meer.

het is vanaf het begin al een welles en nietes verhaal..maar degene die aikido als NIET effectief bestempelen beschikken denk ik gewoon niet over de skills en de wil om het ten eerste in te zien en ten tweede om die hele levensweg te gaan bewandelen om alles te leren...
waarom zou ik mijn hele leven besteden aan het leren van allerlei onnatuurlijke, ingewikkelde bullshit technieken? Als je 1 jaar intensief traint op de takedown, fullmount en ground & pound, dan sla je iedere aikidoka tot pulp.
waarom zie je in de ring geen vechters met een semi-contact vechtsport achtergrond? Nou? Omdat ze niet werken in een full-contact gevecht.
in de ring is niet op straat. Ben is benieuwd welke gevechtsport is opgewassen tegen de "kassei in gezicht rammen" techniek

Leuk dat sommigen ook echt vechtsport zeggen. Het is zelfverdediging of het is een vechtkunst! Dat maakt het verschil tussen iemand die het wil gebruiken en iemand die het wil leren.
Sommige dingen doe je op straat niet. Zo heb ik Pentjak gedaan (een aftakking van Silat). Een zeer effectieve sport waarbij onze meester ons herhaaldelijk meegaf dit NIET op straat te gebruiken. Dat hebben we dan ook maar nooit gedaan.
.