XXL Nutrition

Aikido effectief of valt het in de praktijk wel mee?

Dat klopt. Op straat zijn er ook geen regels. In de UFC en Pride wel.
Maar de Pride en de UFC benaderen een straatgevecht wel beter als iedere andere competitie.
En welke sport doet het het beste in de PRIDE en UFC? MMA. :)

Pas als een aikidoka het redt in de PRIDE en UFC ring/kooi, pas dan neem ik mijn woorden terug. :D

mma noem ik niet echt een sport, voor mij is mma gewoon het "principe" van een full contact grondsT met een full contact stand-upsT combineren. Kwestie van je op alle fronten te kunnen verdedigen. Add daar nog wat dirty moves bij, en ervaring hoe je tegen meer aanvallers te verdedigen, en je hebt geen enkele tough-guy te vrezen.

Mma alleen is niet genoeg om 100% efficient te verdedigen. Veel beters zul je wel niet vinden.

Ik denk dat alles wel al gezegd is over dit, iedereen heeft zijn mening en heeft daar recht op. Werkt aikido of capoeira of tai chi voor jouw, top, wie zijn wij om te zeggen dat het niet werkt. Alleen geloof ik er niet in. Maar op dit topic zitten veel mensen die extra krachttraining eraan toevoegen, en dat alleen kan al hopen helpen. Ik heb deze zondag nog "wristcontrol" bij mijn vriend gedaan die een beetje teveel had gedronken en het in zijn kop had. Ik had hem ook de meppen van zijn leven kunnen geven of zijn arm kunnen breken, maar dat doe je natuurlijk niet, het blijft je vriend. Hij is lekker gekalmeerd.

Lukt me dat tegen iemand met polskrachttraining? Als ik sterker ben ms wel ja, anders nooit van mn leven. Als ik hem niet had gekend had ik hem op dat moment double leg opgepakt en tegen de caseien gesmeten natuurlijk.

Laatst bewerkt:
dat vind ik dus zo een foute instelling hé !!! waarom zou je het niet op straat mogen gebruiken als iemand je wil aanvallen en jij hebt iets van ik mag niet vechten ik mag niet vechten als je zo blijft denken krijg jij mooi wel de eerste slag op je bek en als je pech hebt is het dan al over en uit voor jou ! je kan maar beter voorbereid zijn om op elke verdachte beweging je vuistje boven te hale

Je mag jezelf altijd verdedigen. Dat je daar dan technieken voor gebruikt die je hebt geleerd is natuurlijk ook oke. Maar er zijn technieken waarmee je je aanvaller ernstig kan verwonden en DIE technieken behoor je niet te gebruiken!

Let wel: het is strafbaar om je vechtkunst te gebruiken op straat. Dat wordt namelijk vergeleken met het gebruik van een wapen!

Je behoort juist ten alle tijde geweld te voorkomen. En alleen in uiterste nood je te verweren. En als beoefenaar van een vechtkunst zou je daar ook boven moeten kunnen staan.

Mijns insziens zijn er teveel haantjes die zich een kunst aanleren en deze kunst weten te verloochenen omdat ze denken het maar tegen iedereen te gebruiken. Alleen al om even het stoerheidsgehalte te tonen.

Je behoort juist ten alle tijde geweld te voorkomen. En alleen in uiterste nood je te verweren. En als beoefenaar van een vechtkunst zou je daar ook boven moeten kunnen staan.

voila Aikido ! :)

Mijns insziens zijn er teveel haantjes die zich een kunst aanleren en deze kunst weten te verloochenen omdat ze denken het maar tegen iedereen te gebruiken. Alleen al om even het stoerheidsgehalte te tonen.

Waardoor een vechtsport je alleen maar in problemen brengt in plaats van dat het je er uit houdt.

Jonges tis toch simpel...ik zeg een FC spar partij van een Aikido-er (met minimaal 5jr ervaring) vs een MMA met minimaal 3jr ervaring...Wie durven het aan?
Ik meen dit trouwens wel...zijn we is van het gezeik af!

Jonges tis toch simpel...ik zeg een FC spar partij van een Aikido-er (met minimaal 5jr ervaring) vs een MMA met minimaal 3jr ervaring...Wie durven het aan?
Ik meen dit trouwens wel...zijn we is van het gezeik af!

Mag een Aikido beoefenaar dan een zwaard meenemen? De hele sport is namelijk gebaseerd, net als samurai, op zwaardvechten. Deze zal uiteraard van hout zijn...

Eens zien wiens gezichtsuitrdukking dan bijgeschaafd wordt... :P

Geintje man. Waarom zou je je effectiviteit moeten bewijzen? Elke kunst heeft zijn effectieve kanten. Dat de ene sport harder en daadkrachtiger is is toch bij iedereen bekend?

Zet 2 grootmeesters in de ring, maakt niet uit van welke vechtkunst en laat ze tegen elkaar uitkomen. Weet je wat ik denk dat er zal gebeuren? Ze zullen onder het genot van een kopje thee elkaar vertellen wat hun leer is en respectvol van elkaars verhalen genieten en leren!

Mensen die zonodig hun effectiviteit moeten bewijzen? Pfff laat me niet lachen.

Mag een Aikido beoefenaar dan een zwaard meenemen? De hele sport is namelijk gebaseerd, net als samurai, op zwaardvechten. Deze zal uiteraard van hout zijn...

Geintje man. Waarom zou je je effectiviteit moeten bewijzen? Elke kunst heeft zijn effectieve kanten. Dat de ene sport harder en daadkrachtiger is is toch bij iedereen bekend?

Zet 2 grootmeesters in de ring, maakt niet uit van welke vechtkunst en laat ze tegen elkaar uitkomen. Weet je wat ik denk dat er zal gebeuren? Ze zullen onder het genot van een kopje thee elkaar vertellen wat hun leer is en respectvol van elkaars verhalen genieten en leren!

eindelijk iemand met verstand!

Niet heel aikido is gebaseerd op zwaardvechten maar je hebt wel een punt Een marrokaan met wie ik over mma sprak zei ook iets in die zin... "Freefight, dus alles mag? Dan breng ik gewoon mijn 9mm mee..."

Je bent altijd de klos als de anders een wapen bij heeft en je je leven niet wil op het spel zetten.
Probleem is, komt het erop aan, heb jij een katana in je achterzak? Of ben jij bereid een mens zijn leven te ontnemen?

Jij wilt 3 dagen per week 5 jaar spenderen om er dan achter te komen dat je techniek die je 1000 keer in de gym hebt geoefend toch niet zo goed werkt dan je dacht al er iemand op je bek wilt matsen omdat je op zijn tenen hebt gestaan?

Ok dat je het voor de sT en je plezier doet. Maar sommigen onder ons willen gewoon alles eraan doen om de "beste" te zijn. Net zoals er hardcore bodybuilders zijn en beachboys zijn. Dus, om het op Bruce Lee zijn wijze te zeggen, naar veel verschillende zaken luisteren, opzoeken, eb dan absorberen wat je kunt gebruiken, wegzwieren wat larie is.

Zet een thaibokser of bokser in de ring en hij zal je verrot proberen slaan. Sommige mensen leven voor de ring. Het gevoel als je in de ring wint terwijl er 100den mensen je aan liggen te moedigen en juichen, is beter dan drugs, en nog veel verslavender.

Mensen die hun effectiviteit op straat moeten bewijzen zijn inderdaad het huisvuil van de vechtsport. Maar er is niks mis met het effectiefste te zoeken en te trainen. Ik heb teveel eer om met mijn kop in mijn gat weg te lopen van iemand die mij of mijn vriendin beledigd.

Ik heb teveel eer om met mijn kop in mijn gat weg te lopen van iemand die mij of mijn vriendin beledigd.

je moet gewoon jezelf onder controle te houden en de grotere man zijn ,je moet gewoon denken dat iemand die dat zegt het niet waart is om aandacht aan te besteden want dat is net wat ie wil en als je daar in toegeeft dan heeft hij al dadelijk een deel gewonnen van wat hij wou bereiken .

maar ja sommige mensen kunnen dat totaal niet en die mensen komen soms wel eens voor een verassing te staan

je moet gewoon jezelf onder controle te houden en de grotere man zijn ,je moet gewoon denken dat iemand die dat zegt het niet waart is om aandacht aan te besteden want dat is net wat ie wil en als je daar in toegeeft dan heeft hij al dadelijk een deel gewonnen van wat hij wou bereiken .

maar ja sommige mensen kunnen dat totaal niet en die mensen komen soms wel eens voor een verassing te staan

Ik heb me vroeger toen ik jong was en onder gedragscontract(voor vechten op de speelplaats) stond in school zo veel laten doen door klasgenoten, geen aandacht besteed en zulk soort zaken, na een tijdje beginnen ze met je te kloten en je spullen te vernielen, of zelfs pootje lappen op de trap.

Zo een problemen gaan niet weg als je ze negeert, ze escaleren enkel. Hetzelfde met op straat. Als je ze echt moeten hebben ben je de klos, tenzij je wegrent, niemand je kent en je nooit meer op die plek komt.

Op het einde van dat jaar had ik er genoeg van nadat er een een passerpunt in mijn nek ramde langs achter, tot bloedens toe. Het verhaal erna ga ik hier niet vertellen, want dat is meer stoerdoenerij, maar ik kreeg wel een brief met "wordt vriendelijk verzocht zich in een andere school in te schrijven" gestuurd terwijl de rest net engeltjes waren.

Sinds die dag zal niemand nog iets dergelijk tegen me moeten proberen.

Nog een van de redenen waarom ik vechtsport en krachttraining doe :D

maar dat is natuurlijk wel een andere situatie in die situatie als iemand je pootje lapt bijvoorbeeld :) dan zou ik ook vliegend uitkomen maar ik bedoel maar dat sommige mensen echt op iets dom wat ze makkelijk kunnen vermijden toch zich laten meeslepen en beginnen vechten voor niets . terwijl ze je nog eens niet hebben aangeraakt of je gewoon stoer langs je lopen met hun schouder knotsend tegen de jouwe dat soort zaken is het echt niet waart .

dan gebeurd dit mischien met je

Wel leuk iedereen loopt te zeuren aikido is effectief ja of de nee....stel ik wat voor en niemand die erop ingaat en het daadwerkelijk het aandurft....

ik zou het wel interessant iemand die aikido doet tege mma

zijn er mensen die aikido en mense die wat anders doen deze uitdaging willen aannemen ? het moet natuurlijk geen brutal slaugther gevecht zijn maar gewoon een klein wedstrijdje met 3 rondes ofzo iets en het moet natuurlijk wel gefilmd worden

:DHet is zeker een interessant idee.

Wel leuk iedereen loopt te zeuren aikido is effectief ja of de nee....stel ik wat voor en niemand die erop ingaat en het daadwerkelijk het aandurft....

Wat dacht je dan, geen enkele aikidoka zou het aandurven;)
Ze komen liever met verhaaltjes over dat het een vechtkunst is en andere bullshit die je hierboven kan lezen.

pfffff wat een onzin dit.....

Wat dacht je dan, geen enkele aikidoka zou het aandurven;)
Ze komen liever met verhaaltjes over dat het een vechtkunst is en andere bullshit die je hierboven kan lezen.

sry maar ik denk dat een mma kerel op dit forum hier ook niet op reageert maakt niet uit of het aikido , boxen of wat dan ook is je zal hier niemand zien die de uitdaging aanneemt en ja uiteindelijk het moet natuurlijk wel leuk blijven .

je kan verschillende bal sporten ook niet met elkaar vergelijken....

Maar vechten=vechten. het heeft allemaal ongeveer het zelfde doel.
En voetbal is geen basketbal, en sporten hebben allemaal een ander doel.

is deze discussie niet allang uitgevochten toen de gracies de UFC bedachten?

Terug
Naar boven