- Waardering
- 3.422
- Lengte
- 1m97
- Massa
- 107kg
- Vetpercentage
- 13%
Dat klopt. Op straat zijn er ook geen regels. In de UFC en Pride wel.
Maar de Pride en de UFC benaderen een straatgevecht wel beter als iedere andere competitie.
En welke sport doet het het beste in de PRIDE en UFC? MMA.
Pas als een aikidoka het redt in de PRIDE en UFC ring/kooi, pas dan neem ik mijn woorden terug.![]()
mma noem ik niet echt een sport, voor mij is mma gewoon het "principe" van een full contact grondsT met een full contact stand-upsT combineren. Kwestie van je op alle fronten te kunnen verdedigen. Add daar nog wat dirty moves bij, en ervaring hoe je tegen meer aanvallers te verdedigen, en je hebt geen enkele tough-guy te vrezen.
Mma alleen is niet genoeg om 100% efficient te verdedigen. Veel beters zul je wel niet vinden.
Ik denk dat alles wel al gezegd is over dit, iedereen heeft zijn mening en heeft daar recht op. Werkt aikido of capoeira of tai chi voor jouw, top, wie zijn wij om te zeggen dat het niet werkt. Alleen geloof ik er niet in. Maar op dit topic zitten veel mensen die extra krachttraining eraan toevoegen, en dat alleen kan al hopen helpen. Ik heb deze zondag nog "wristcontrol" bij mijn vriend gedaan die een beetje teveel had gedronken en het in zijn kop had. Ik had hem ook de meppen van zijn leven kunnen geven of zijn arm kunnen breken, maar dat doe je natuurlijk niet, het blijft je vriend. Hij is lekker gekalmeerd.
Lukt me dat tegen iemand met polskrachttraining? Als ik sterker ben ms wel ja, anders nooit van mn leven. Als ik hem niet had gekend had ik hem op dat moment double leg opgepakt en tegen de caseien gesmeten natuurlijk.
Laatst bewerkt: