AndroidHealthClinic

Aikido effectief of valt het in de praktijk wel mee?

pppffff komen ze weer met die maffe gracies....zogenaamde brazillian jiu jutsi ofzo...hadden ze geen beter naam kunnen verzinnen...
kortom het zijn allemaal sporten/kunsten hoe je het ook wil noemen....sommige zijn harder dan de ene maar je kan een van de zachtste sTen niet vergelijken met een harde....maar weet je ik denk dat meerdere mensen hier het helemaal zat zijn met dat vergelijk! dat is beter dan dat , dit is weer betr dan dat....
als je twee mma'ers tegen overelkaar zet hebben jullie wel weer wat anders om te zeiken en te vergelijken...
wij hebben totaal gheen idee wat oosterse vechtsporten inhouden en wat het heeft betekent voor alle andere vechtsporten die niet daar vandaan komen....de meeste vechtkunsten zijn bedoelt om te doden zo niet breken en uitschakelen....maar door de jaren heen EN VOORAL DOOR DE WESTERSE WALGELIJKE MENSEN zijn heel veel dingen verloren gegaan omdat wij het zo nodig als tijdverdrijf willen zien, die mensen hebben met karate, kung fu etc...hun dorpen verdedigt in oorlogen dus het zal heus wel effectief zijn....ik doe hapkido, alle swat teams, leger etc moet 1e dan hebben daar, dus zal heus wel effectief zijn

KBG traint Systema, Belgische Leger close-combat en kickboksen, Isrealische en Franse Krav Maga, maw, ze hebben allemaal hun sT.

De enige reden dat hapkido in Korea wordt onderwezen is volgens mij door hun communistische mentaliteit. En de omdat zoveel mensen het doen moet het wel waar zijn mentaliteit hoort thuis in de Christelijke Middeleeuwen.

Daarnaast, woorden uit de mond van een instructeur van het leger, is de kans dat zo mensen ongewapend vechten quasi nihil, en dient die training eerder om de troepen fit te houden en om de vechtmentaliteit en het zelfvertrouwen te kweken.

Idd heb nog nooit een agent iemand zien ontwapenen met moves waar bruce lee, chuck norris en van damme jaloers op worden...

ik heb het hier over zuid korea wat niet communistisch is.... maar goed...hoe dan ook...ze leren in ieder geval wat...beter dan die stink agenten hier die 1 keer in de 3 maanden een avondje zelfverdediging krijgen....
hapkido is een hele complete vechtsT....echt werkelijk alles kan je leren...en heel weinig overbodige dingen...kijk zo een show is leuk om te kijken maar in praktijk heb je geen show nodig... maar een goede treffer..die kan je overal leren...hoe je die leert moet iedereen zelf weten, ik doe hapkido omdat ik het voor mij gewoon de best bijpassende sport vind. en voor mij is het het best toepasbaar in de praktijk...in tegenstelling tot de andere sporten die ik gedaan heb...boksen, taiboksen, judo, teakwondo.
ik ben blij dat ik nu dingen leer die makkelijk te doen zijn en heel veel pijn veroorzaken maar weinig letsel... dat is mijn doel...ik heb g enoeg in de rechtzaal gezeten...
aikido is eigenlijk ook een hele complete sport...alleen je begint met hele lange technieken die eigenlijk niet toepasbaar zijn in de praktijk,,hoe verder je vordert hoe korter en harder je die technieken gaat maken,,maar hoe je het ook went of keert, het blijft aan jou zelf of jij een vechtsport effectief maakt of niet....

ik doe hapkido, alle swat teams, leger etc moet 1e dan hebben daar, dus zal heus wel effectief zijn
Ten eerste lijkt mij dit erg sterk. Ten tweede moet je je niet verkijken op de kwaliteiten van soldaten en gasten van SWAT e.d.. Deze mensen zijn vooral getraint in armed combat, zoals gezegt komt hand to hand combat nauwelijks voor. Ik ken wel redelijk wat mensen die in dienst zijn, zowel mariniers als kct en echt onder de indruk van hun vechtsport skills ben ik niet.

hier in nederland ja! nederland is gewoon k*t! haha...

Dus, om het op Bruce Lee zijn wijze te zeggen, naar veel verschillende zaken luisteren, opzoeken, eb dan absorberen wat je kunt gebruiken, wegzwieren wat larie is.
:roflol: Wat kunnen belgen dat toch heerlijk verwoorden! Ik hoor het hem al bijna zo zeggen! :D

Wel leuk iedereen loopt te zeuren aikido is effectief ja of de nee....stel ik wat voor en niemand die erop ingaat en het daadwerkelijk het aandurft....

My style is no style. Ik heb wel een aantal jaren judo gedaan (van 6-11 en 18-23 ongeveer), maar mijn laatste wedstrijd is al 24 jaar geleden. :D Toch zou ik weleens tegen iemand willen staan die aikido doet. Gewoon benieuwd wat er gebeurt. Vermoedelijk word ik (laatste straatgevecht 5-6 (?) jaar geleden) afgemaakt. Maar dan ben ik benieuwd op welke manier. :P

My style is no style. Ik heb wel een aantal jaren judo gedaan (van 6-11 en 18-23 ongeveer), maar mijn laatste wedstrijd is al 24 jaar geleden. :D Toch zou ik weleens tegen iemand willen staan die aikido doet. Gewoon benieuwd wat er gebeurt. Vermoedelijk word ik (laatste straatgevecht 5-6 (?) jaar geleden) afgemaakt. Maar dan ben ik benieuwd op welke manier. :P

Mijn laatste " straatgevecht" was een schoolplein opstootje op de basisschool ken je nagaan :P

Maar als ik stoei met mijn broertje, krijg ik hem meestal neer met een mooie klem :P (metname op de arme, +30kg lichaamsgewicht voordeel gebruik ik mooi :D)

Mijn laatste " straatgevecht" was een schoolplein opstootje op de basisschool ken je nagaan :P

Maar als ik stoei met mijn broertje, krijg ik hem meestal neer met een mooie klem :P (metname op de arme, +30kg lichaamsgewicht voordeel gebruik ik mooi :D)

Als ik stoei met mijn zusje, dan wint ze en gaat ze bovenop me zitten. En FYI: ze is aanzienlijk zwaarder dan ik.:eek:

Na mijn mening geeft de styl niet de kwalitiet/kwantiteit, maar de beofenaar die de styl beoefend geeft de kwaliteit/kwantiteit van de martial art.

pppffff komen ze weer met die maffe gracies....zogenaamde brazillian jiu jutsi ofzo...hadden ze geen beter naam kunnen verzinnen...
kortom het zijn allemaal sporten/kunsten hoe je het ook wil noemen....sommige zijn harder dan de ene maar je kan een van de zachtste sTen niet vergelijken met een harde....maar weet je ik denk dat meerdere mensen hier het helemaal zat zijn met dat vergelijk! dat is beter dan dat , dit is weer betr dan dat....
als je twee mma'ers tegen overelkaar zet hebben jullie wel weer wat anders om te zeiken en te vergelijken...
wij hebben totaal gheen idee wat oosterse vechtsporten inhouden en wat het heeft betekent voor alle andere vechtsporten die niet daar vandaan komen....de meeste vechtkunsten zijn bedoelt om te doden zo niet breken en uitschakelen....maar door de jaren heen EN VOORAL DOOR DE WESTERSE WALGELIJKE MENSEN zijn heel veel dingen verloren gegaan omdat wij het zo nodig als tijdverdrijf willen zien, die mensen hebben met karate, kung fu etc...hun dorpen verdedigt in oorlogen dus het zal heus wel effectief zijn....ik doe hapkido, alle swat teams, leger etc moet 1e dan hebben daar, dus zal heus wel effectief zijn

de vraag was of aikido effectief was.of je er echt iets aan hebt op straat ed...
nou niet dus. klaar. het is een mooie kunst, filosofie, levenswijze, waar wij walgelijke westerlingen waarschijnlijk nog geen fractie van begrijpen.
maar respect hebben voor, nee zelfs dankbaar zijn naar je aanvaller/tegenstander is allemaal een prachtige gedachte, maar als het er op aankomt om je reet te redden in een klote situatie op straat heb je niets aan al die bla bla.
en die maffe gracies met hun braziliaans jiujitsu ofzo bedachten iets om alle sTen een kans te geven zich te testen in gevechten met zo min mogelijk regels. mooi toch... en wat bleek , de worstelaars, kickboksers, en de gracies bleven boven drijven, en alle ninja's , kung fu, hapkido, kun tao, dim mak makkers werden als die al kwamen opdagen de kooi door geslagen en gewurgd voordat ze hun secret verdwijn salto technieken konden toepassen..vanuit hun horse stance en alle chi oproepend.

Fak man wat lul jij nou :D op straat ga je toch niet 1 tegen 1 tegenover elkaar staan en dan zeggen van go en in de ring voel je je toch wel een stukje anders dan op straat . op straat heeft het ook veel te maken met het verassingselement en je omgeving niet alleen hoe goed je iemand kan tackelen of lowkicken :D en dan nog maar te zwijgen over regels en gewichtsklasse.

ballbashers , eye scratchers , ellebogen , kopstoten , en de grote van de tegenstander kan je ook niet kiezen.

weet je wat het is een bepaald procent hangt van je techniek af en de rest hangt van hoe goed je getrained bent en mentaal .

ik heb even aikido gedaan maar ik ben gestopt omdat ik het gevoel gewoon niet kreeg dat ik iets kon , heb wel een paar dingtjes geleerd zoals grepen enzo maar voor de rest kan ik er niets van. ik begrijp ook dat het lang duurt om te leren en dat respecteer ik maar ik heb nu stillaan toch iets van waarom zou ik er zolang over doen als het ook sneller kan en mischien beter. Maar ik ben er zeker van dat als ik m'n trainer zou gaan aanvallen op straat dat ik met RTD op de grond zou liggen !!! :)

voor de mensen die willen weten wat RTD is ---->

nu doe ik Wing Tsun en ik vind dat wel een stuk leukerder ik heb na een paar lessen al meer het gevoel dat ik iets meer kan. vind het ook leuker om te meppen , trappen ...enz

ik heb het gevoel alsof ik nu geen grenzen meer heb . bij aikido had ik iets van nee ik ga niet met een mep uithalen of low kick ofzo iets doen want dat is niet aikido. maar nu heb ik iets van ''Absorb what is usefull , Reject what is useless . '' uit kickboxen , aikido , kung fu , whatever als het je maar lukt !!!!

ik denk dat we met deze het topic maar eens mogen sluiten .

Nick Diamond: We really saw some ass kicking here!
Jonny Gomez: We sure did, Nick. So until next time, Good fight, good night.

.

Laatst bewerkt:
Aikido is te gay voor woorden
Kom maar eens een mma training bijwonen, zul je zien hoe effectief dat is
Alhoewel eerlijk gezegd er komen wel aspecten van aikido voor in mma

''Fak man wat lul jij nou op straat ga je toch niet 1 tegen 1 tegenover elkaar staan en dan zeggen van go en in de ring voel je je toch wel een stukje anders dan op straat .''

Over welk gedeelte lul ik , over dat aspect heb ik het uberhaubt niet gehad. wel even goed lezen knul.

toch vind ik da je niet uit kan gaan van zogenaamde natuurlijke reacties zoals hier in het filmpie...

toch vind ik da je niet uit kan gaan van zogenaamde natuurlijke reacties zoals hier in het filmpie...

Wat ik ook een probleem bij close combat vond :D Na een slag in de plexus ging het hoofd omlaag => thaiclinch en 2 knieen geven op de kop, en dan nekomdraaien. Toen ik vroeg maar als die slag nu niet zo goed werkt of afgeblokt word, kreeg ik als teleurstellend antwoord "waarom zou dat niet werken?"

alhoewel vechtsporten of kunsten je alleen kunnen leren en laten zien wat je zou kunnen doen.... wij bij hapkido zijn niet verplicht om het hele rijtje af te gaan zoals bijv.... slag plexus...clinch...kniee etc....zolang de verdediging goed is gedaan..is er een heel scala van dingen die zouden kunnen

K*t nu had ik het net zo mooi afgesloten haha

''Fak man wat lul jij nou op straat ga je toch niet 1 tegen 1 tegenover elkaar staan en dan zeggen van go en in de ring voel je je toch wel een stukje anders dan op straat .''

Over welk gedeelte lul ik , over dat aspect heb ik het uberhaubt niet gehad. wel even goed lezen knul.

anyway , ja ik lijde dat gewoon af van je post

nog een leuk filmpje van bob spour de ex SAS ik denk dat ie ook wat wing tsun heeft gedaan want hij gebruikt er toch wel wat technieken van .

sry moet de link zo plaatsen want een of andere lul heeft het geflagged als inappropriate

http://youtube.com/watch?v=vOTwg_YXYy0

Terug
Naar boven