MuscleMeat

Alains stronglift [pics toegevoegd]

Bezoekers in dit topic

Ja naja als je in iedergeval die beweging maakt gaat het echt een stuk makkelijker. Dan heb je een hoop momentum. Ik denk dat die oefening mij ook wel moet lukken maar doe liever de MP.

Idd wat je zegt. Ben nu sinds ik stornglifts doe echt al 5 x net niet achterover gevallen haha. Moet mijn buikspieren flink aanspannen om voorover te blijven. Dus overheadpress is ook geen combo meer met squat. En met deadlift is het ook niet zo'n super combo als je echt overal het uiterste uit wilt halen. Maarja elke volgorde heeft zo zijn consequenties en gevolgen, positief en negatief!
 
toen ik begon met trainen zat ik ook in over volgorde en hoe de ene lift de ander beinvloed

nu heb ik meer zoiets, **** it, de kracht is echt niet ineens weg, en dat is ook zo.

naarmate je meer traint is je herstel korter, als ik 5x5 squat heb gedaan op max voel ik mn quads wel maar zou wel gewoon nog zwaar kunnen deadliften (natuurlijk wel iets minder als dat ik vers ben). Het scheelt allemaal minder dan dat je denkt, het is vooral mentaal.

maar naarmate je langer traint ondervind je die dingen vanzelf, en wat bij jou past.

Je bent iig begonnen met een mooi schema.

Een tip die ik nog mee wil geven: zorg voor een goede techniek, daar heb je zoveel baat bij de komende jaren.

anders moet je straks weer aan techniek werken, en de oude techniek afleren + gewicht een stuk droppen om dat aan te leren. Als je meteen (redelijk) goed start heb je die problemen minder of niet
 
toen ik begon met trainen zat ik ook in over volgorde en hoe de ene lift de ander beinvloed

nu heb ik meer zoiets, **** it, de kracht is echt niet ineens weg, en dat is ook zo.

naarmate je meer traint is je herstel korter, als ik 5x5 squat heb gedaan op max voel ik mn quads wel maar zou wel gewoon nog zwaar kunnen deadliften (natuurlijk wel iets minder als dat ik vers ben). Het scheelt allemaal minder dan dat je denkt, het is vooral mentaal.

maar naarmate je langer traint ondervind je die dingen vanzelf, en wat bij jou past.

Je bent iig begonnen met een mooi schema.

Een tip die ik nog mee wil geven: zorg voor een goede techniek, daar heb je zoveel baat bij de komende jaren.

anders moet je straks weer aan techniek werken, en de oude techniek afleren + gewicht een stuk droppen om dat aan te leren. Als je meteen (redelijk) goed start heb je die problemen minder of niet

+1
Het voorkomt ook blessure's die zijn nog wel vervelender.
 
Een techniek is moeilijk zelf te controleren. Ok ik kan mijzelf filmen etc, maar met squat was ik al goed onderweg (heb ik gehoord) en heb laatst nog geleerd beter te unracken van iemand. Zoals rippetoe dat dus doet. Gewoon ertegenaan lopen en dan eronder komen. Ik deed eerst een stap vooruit zetten en mij eronder bukken maar dit zorgde er voor dat ik al het gewicht op een been kreeg (alsof je een split jerk had gemaakt, die positie).
Dit is wel even wennen om dan een stap achteruit te doen en niet mijn evenwicht te verliezen.

Voor de rest is mijn techniek volgens mij wel redelijk tot goed, al zeg ik het zelf.
Alleen aan mijn barbell row moet ik nog wat werken. Moet meer gefocust zijn en niet rossen aan die stang want dan gaat het ongelijk :o .
Met deadlift houd ik goede rechte tot holle rug, misschien iets te hol. Maar dit gaat tot nu toe goed.
Met benchpress moet ik nog wat beter unracken. Ik pak namelijk wat dichter naar het midden toe omdat mijn armen anders te kort zijn en ik dan heel lomp moet unracken. Maar ging vandaag trouwens super goed.

We will see what it brings :cool: .
 
Vorige week vrijdag laatste training:

40Kg squat, niet eens 5x5.
50Kg bench press 5x5.
47,5 barbell row 3x5.
BW- dips 2x7.

Was gewoon moe na de training. 'S avonds nog feest gehad, hele weekend brak, zondag werken en maandag begon school weer aan mijn kop te zeiken. Tot aan het avondeten op school gezeten. En vandaag ben ik thuis op de bank in slaap gevallen van half 3 tot 6.
Dan maar morgen en vrijdag trainen. Ik had vanaf zondag last van mijn schouder en mijn lies, voelde aan als groeipijn zoals ik dat zelf ken (of een blessure dus, maar had absoluut niet hard getraind Vrijdag).
Daarom neem ik maar misschien beter wat extra rust (komt ook goed uit met school:o). Ik heb helemaal geen haast om veel te squatten of te benchen. Ik train nu rustig zonder dat ik mijn lichaam te hard push. Ik heb het gevoel alsof herstel erg langzaam gaat bij mij... 85Kg squat was dan wel een mijlpaal om dat 5x5 te doen. Zou wel weer even duren voordat ik daar terug ben.
 
24-01
Op zich lekker getraind behalve squat. Ik ben niet verder gekomen dan een 50kg squat 2x5.
Benchpress ging met 2*50, 4*52,5 wel netjes. Alhoewel ik wat meer op mijn schouders moet deadliftenleten....
Deadlift: 4*50- 2*70- 5*82,5.
Mijn training afgesloten met 2*7 bw-dips. Maar misschien moet ik die vermijden want dit kon wel eens de oorzaak zijn van een beetje last van mijn schouder (te diep doorzakken ofzo ...).
De squat werd onaangenaam: 10*20, 8*30, 5*50, 5*50 en toen begon ik al kramp te krijgen ter hoogte van mijn bil/rug. Dit gevoel was de hele week weg gezakt omdat ik niet heb gefitnesst (vorige week vrijdag iets van 60Kg gesquat, ook gestopt omdat ik last kreeg, die Maandag daarvoor 85Kg squat 2x5 gedaan). Nu na de squat is het er weer :( .

Ik las in andere topics dat dit misschien met een hernia te maken kon hebben.... Volgende week dan toch maar de huisarts bezoeken, want dit is niet fijn. Ik heb er alleen last van met squats met gewichten boven de 60-70% van mijn max. Onder de max krijg ik geen problemen, heb ik eenmaal pijn gaat die niet weg in de squat. In andere oefeningen heb ik er geen last van behalve dat mijn linker been wat 'stijfjes' is.
Het kan trouwens ook een blessure zijn want na de 2x5x85 wou ik nog een set doen maar meteen in een keer naar onder gezakt en de gewichten in de veiligheidsstangen moeten laten vallen, deze zaten dermate laag dat ik met mijn kont tegen mijn hakken zat :o
 
Laatst bewerkt:
26-01
Warming up hier niet neergezet.
Begonnen met benchpress: 5x5x55
Daarna squat: 3x5x85
Deadlift: 5x60, 3x80, 2x90, 5x80 Mijn rug was toch te vermoeid na de squat.
Tricep extension dumbbell: 5x14, 5x18, 5x22, 5x24 (ik wist totaal niet welk gewicht ik moest gebruiken :s )
Bw-dips: 2x7 met 3 kg tussen de benen.

Het ziet er naar uit dat ik mijn targets niet ga halen, zeker squat en deadlift niet. Maar toch zit er wel nog progressie in.
 
Slechte training. Enigste wat vooruit gaat op het moment is de benchpress.
Met deadlift al bijna 2 weken niet mijn pr verbroken, net zoals met de squat.
benchpress: 5x5x57,5
barbell row: 2x5x40
deadlift: 3x60
overhead press: 2x5x30

Alles behalve de benchpress dus (ver) onder mijn eigen pr. Had op een 100Kg deadlift gerekend eigenlijk deze week. 90 Kg gaat wel lukken als het een beetje mee zit. Misschien morgen 90, vrijdag 95... Doen we wel alleen donderdag squat....
 
Benchpress:
2x5x60
2x5x57,5
Ik doe iets verkeerd met mijn schouder, dat voel ik. Dus daar moet ik naar kijken. Mijn hoofd loopt enorm aan onder het bankdrukken.

Overheadpress:
8x20
5x30
5x35
3x5x32,5

Deadlift:
5x60
2x80
3x90
2x90
3x85
 
Nou van die targets heb ik dus eigenlijk niks gehaald.
huidige 5rm:
Squat: 85
Deadlift: 90
Bench: 60
Row: 42,5
overhead: 35

Mijn hoofd loopt enorm aan met de benchpress en ik heb het gevoel dat mijn borst zelf stevig getraind moet worden want het eerste beetje van de benchpres is het aller moeilijkst, de eerste 5-10 cm. Daarna gaat het makkelijk. Mijn triceps zijn amper warm na het bankdrukken maar mijn borst is dan helemaal kapot.
Dus maar wat dumbbell fly's er bij pakken.

Wat betreft de squat kwam ik vandaag weer niet verder dan 70 Kg. Het was zowat pijnlijk om te zakken dus ben er maar meteen mee gestopt.
Deadliften lukte ook niet op 90Kg. Daarom 2x5x70 kg gedaan.
Overhead press ging wel goed met 10x20 - 5x30 - 3x5x32,5.

Nu even 2 dagen rusten want benchpress is toch opgebouwd vanuit 40Kg naar 60 in 2-3 weken.
Ik denk dat ik voor de squat terug zak naar 75 Kg en deadlift 85. Voor squat 2,5 per training er bij en deadlift 5 per training er bij. Barbell row laat ik eigenlijk een beetje achterwege. Vind dat totaal geen fijne oefening en ene keer til ik met moeite 40 en de andere keer 55 alsof het niks is.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag weer gaan trainen (schijt week gehad).

Benchpres: warming-up, vervolgens; 5x55; 5x57,5; 5x55
squat: 10x20; 8x40; 5x57,5; 3x77,5; 1x85; 5x87,5 (dus in principe pr verbroken, maar was nogal raar volume).
deadlift: 5x60, 3x80, 0x90 (fail, vanwege squat denk ik. 85 had misschien wel gelukt).
Dus stats zijn toch niet echt ingezakt zoals ik had gevreesd na 1 week. Helaas kan ik pas woensdag weer trainen (gym dicht -.- ivm carnaval).

Gelukkig ook weer wat tijd om uit te rusten. Enigste waar ik nog beetje moeite mee heb is bij zwaardere gewichten te unracken met benchpress.
 
Boeh, in vakantie bijna niet geweest. Door werk en klote openingstijden van de gym. Die zondag werd ik 7 dagen lang zo kots ziek, zo vaak overgeven is gewoon niet prettig (keertje of 15, waarvan 10 in één nacht). Voeding natuurlijk ook helemaal ruk geworden. Leuke is dat ik die week erop wou gaan fitnessen ik een soort van hernia kreeg, ik wou een lamp optillen (die gewoon licht is), zak ik door mijn rug op de een of ander manier. Dus ben ik afgelopen dinsdag, ongeveer 2-3 weken pas weer gaan fitnessen!

resultaat: bench press 5x5x50, shoulder press 5x5x30, squat 10x20 & 8x50 (gewoon om beetje op te warmen).
Ik had nog wat last van mijn onderrug en rechter knie dus onder lichaam gelaten voor wat is en tricep extension gedaan en hammer curls (ook voor het eerst zo wat). Afgesloten met 2x7xbw dips.

Nu zijn mijn borst/schouders/triceps na 2 dagen nog licht stijfjes :D . Morgen benen training! Niet te zwaar zoals afgelopen dinsdag. Ik wil eerst weer even 'opwarmen' om blessures te voorkomen.
 
Weer bezig.
Bankdrukken gaat boek. 4x5x50 (wel redelijk ingekakt)
Shoulder press: 5x22,5 3x5x30 5x27,5 (die is niet echt ingekakt dus)
Deadlift 5x50 2x70 5x85 (niet zo erg ingekakt, wel heel zwaar)
Squat (squat na deadlift:rolleyes:) warming-up + 2x5x50 (kon meer maar mijn rug vond 't toch niet helemaal lekker).
Bicep curls :angstig: dropset met EZ-bar: van bar+10Kg afgebouwd :D . Dan branden je armen wel.
Hiervoor nooit echt bicep werk gewaardeerd en nu nog steeds niet. Ik vind het in verhouding niet mooi als je grote biceps krijgt. (het is wel best leuk om te doen, lekkere pomp)
 
Laatst bewerkt:
Weer beetje aan het opbouwen/beginnen.
squat 5x6x72,5 Kg (exclusief warming-up en cooling-down)
bench 5x5x52,5 Kg
deadlift 5x70 Kg & 5x75 Kg
Row 4x5x40 Kg
overhead press: 4x5x32,5 Kg (niet te vaak, is erg belastend voor schouders naar mijn gevoel inc. benchpress)
 
Ik heb je log even snel doorgekeken maar wat mij opvalt is dat je echt extreem vaak wisselt met je gewichten op bv squat en deadlift? De ene training doe je 60kg, dan 80kg en dan ineens weer 50kg enz, terwijl het bij Stronglifts toch de bedoeling is progressief te blijven verhogen en als het niet lukt hetzelfde gewicht nogmaals te doen?
 
Klopt. Ik val vaak terug. Komt omdat ik dan in 3 weken 3-4 keer ben gegaan. Had het sommige momenten echt te druk met school en binnenkort heb ik weer examens, maar dan zal het wel mee vallen. Had even periodes dat ik 5 verslagen moest maken elke dag 1 ofzo.
Zo erg is dat niet, want je moet ook rust hebben :D . Maar ik houd het bij in een grafiek en die ziet er idd best idioot uit. Maar qua uiterlijk/fysiek blijft 't wel vooruit gaan (al zeg ik 't zelf).

btw, ik post niet elke training hier he :p . Er gaan vaak 3-5 trainingen progressief omhoog in gewicht en dan zak ik weer een stuk. Heeft wel geholpen met wat techniek bij sommige oefeningen. Ik zit zo weer op 85 Kg squat merk ik.
 
Toch weer lekkere training, ondanks het warme benauwde weer. Erg plakkerig in de gym, en had een rood hoofd na de deadlift niet normaal.

benchpress: 5x5x57,5 vrij gemakkelijk, alleen de 4de set ging niet zo goed. Slechte plaatsing schouders.
deadlift: 4x50, 3x70, 5x82,5 (zat te twijfelen tussen 82,5 en 85. Maar 82,5 was perfect!)
Overhead press (in (lever)apparaat...) 4x5x40

Was op zich wel een lekkere training. Was binnen één uur weer weg uit de gym. Was er erg druk en benauwd helaas. Totaal niet fijn om in te trainen vind ik.
 
Beetje foto's genomen, maar op de foto zie je eigenlijk niet veel progressie.
Ik zou binnenkort mijn grafiek uploaden mbt gewicht en kracht, maar dat heeft nu nog niet zo veel zin.

Bij deze foto van mijn benen zie je wel goede progressie.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Squat is ook enigste oefening die ik nog steeds consequent vol heb gehouden itt andere kracht oefeningen.
 
Ziet er inderdaad netjes uit hoor, goed bezig. Misschien nog een beenpic van voren? Denk ik nog wat duidelijker.
 
Van voren heb ik geen foto's echt gericht op mijn benen, dus dan span ik ze wel/niet aan.
Op de bijlage is misschien wat meer te zien, maar dat veat wel mee denk ik wat betreft benen. En het zijn wat rare poses.

Sowieso loopt mijn borst een beetje achter wat betreft mijn rug volgens mij? Als ik mijn bovenlichaam aanspan dan komt de latissimus dorsi nogal erg in het zicht, is niet erg trouwens.
Benen merk ik trouwens erg goed. Broeken die eerst ruim waren zitten nu skinny en skinny broeken zitten pas normaal na 1 dag lopen :) .

Dit is trouwens op 16% bf volgens de weegschaal.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven