XXL Nutrition

Alcohol als energiebron

Larssonn

Ripped Bodybuilder
Waardering
449
Lengte
1m88
Massa
87kg
Mijn vraag is eigenlijk vrij simpel: Werkt alcohol (omdat het zoveel calorieën bevat), net zoals bijv. koolhydraten, ook als calorieënbron zodat eiwitten gebruikt worden voor de onderhoud van spieren ipv als energiebron.

Hier had ik laatst een korte discussie over met een vriend van me, hij zegt dat alle caloriebronnen 'goed' zijn hiervoor, want calorieën zijn calorieën. En calorieën uit iets anders dan eiwitten zorgen ervoor dat de eiwitten niet verbruikt worden om energie op te wekken. Maar ik ben er nogal erg sceptisch over..

Of het gezond is of niet, daar hoef ik geen antwoord op, want dat lijkt me nogal duidelijk. Ik wil gewoon weten in hoeverre hij gelijk heeft.

Laatst bewerkt:
alcohol wordt ook afgebroken en bevat energie, kcals, dus lijkt mij een energiebron. Een slechte, dat wel.

Although alcohol is an energy source, how the body processes and uses the energy from alcohol is more complex than can be explained by a simple calorie conversion value (8). For example, alcohol provides an average of 20 percent of the calories in the diet of the upper third of drinking Americans, and we might expect many drinkers who consume such amounts to be obese. Instead, national data indicate that, despite higher caloric intake, drinkers are no more obese than nondrinkers (9,10). Also, when alcohol is substituted for carbohydrates, calorie for calorie, subjects tend to lose weight, indicating that they derive less energy from alcohol than from food (summarized in 8).

The mechanisms accounting for the apparent inefficiency in converting alcohol to energy are complex and incompletely understood (11), but several mechanisms have been proposed. For example, chronic drinking triggers an inefficient system of alcohol metabolism, the microsomal ethanol-oxidizing system (MEOS) (1). Much of the energy from MEOS-driven alcohol metabolism is lost as heat rather than used to supply the body with energy.

http://pubs.niaaa.nih.gov/publications/aa22.htm

Wat een naab

• Topic Starter Topic Starter
Laat eens zien dat jij geen 'naab' bent en leg het zelf eens piekfijn uit dan? Of 'ben ik dat niet waard'?

Wtf is een naab, nieuwe versie van noob.

T heeft al je antwoord, negeer de rest.

Alcohol inname zorgt ervoor dat de eiwitsynthese in je lichaam stopt, oftewel je spierherstel/opbouw stopt. Alcohol is catabool, niet zien als caloriebron dus :-)

Lijkt me ook dat het afbreken van alcohol veel energie kost.. Zoals Viggo al zegt, niet zien als caloriebron.

For example, chronic drinking triggers an inefficient system of alcohol metabolism, the microsomal ethanol-oxidizing system (MEOS) (1). Much of the energy from MEOS-driven alcohol metabolism is lost as heat rather than used to supply the body with energy.

Vandaar dat alcoholisten veelal redelijk skinny zijn, terwijl ze toch enorme hoeveelheden cals binnen krijgen.

Oke, thanks voor de reacties, ik heb m'n antwoord inderdaad. :thumb:

Vandaar dat alcoholisten veelal redelijk skinny zijn, terwijl ze toch enorme hoeveelheden cals binnen krijgen.

OT: komt volgens mij omdat ze gewoon weinig eten naast het drinken, wrs heel weinig eiwitten ondanks dat ze misschien op onderhoud zitten. Alcoholisten drinken ook meestal sterke dranken volgens mij, mensen die elke dag 1-2 sixpacks drinken hebben denkik wel een superbuik.

Bier en mixdrankjes zitten natuurlijk propvol koolhydraten, die leveren het grootste gedeelte van de kcal.

OT: komt volgens mij omdat ze gewoon weinig eten naast het drinken, wrs heel weinig eiwitten ondanks dat ze misschien op onderhoud zitten. Alcoholisten drinken ook meestal sterke dranken volgens mij, mensen die elke dag 1-2 sixpacks drinken hebben denkik wel een superbuik.

Nee :

1-2 sixpacks is te weinig voor een echte alcoholist.
Denk eerder aan minstens ongeveer een krat.
En dan word er inderdaad als eerder vermeld (bijna) niet meer naast gegeten.
Maar dat is bij alle alcoholisten gelijk.
Ze worden allemaal super mager op den duur.

Mensen met een dikke pens zijn nog niet echt alcoholist, maar zuipen gewoon zeer geregeld een hoop en vreten er nog goed veel en vet bij.

Wahaha, 1-2 sixpacks per dag. De alcoholisten waar ik weet van heb drinken dat al weg op hun voormiddag.

Alcoholisten eten gewoon erg weinig en ongezond, eten boeit hun ook niet meer.

Ah, ik werd een tijd terug met mijn neus op de feiten gedrukt;

Mijn vader zegt; "Wat denk je dan dat alcohol is behalve omgezette suikers?"
En suiker is een "negatieve" energiebron, het kost om af te breken maar levert geen bouwstoffen mineralen, vitaminen etc.

Met mate drinken dus en goed blijven eten! ;)

Terug
Naar boven