XXL Nutrition

Alcohol - spiergroei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee maar wel om speed of een pilletje te nemen ;)

lol, dat moet je ook niet serieus nemen :D

Ik moet zeggen, ik heb in het begin van het jaar ook 22 dagen geen druppel alcohol gedronken en zo groot was het verschil inderdaad nu ook niet, als je voldoende slaapt en ervoor en erna goed eet, beperk je de schade wel redelijk me dunkt.

Nou, al eet je een keer wat slechter de dag erna. Dan nog maakt het geen reet uit.

Ik heb me eerste 5 trainingsjaren niet gedronken en heb toen de meeste vooruitgang geboekt :o

Haha. Probeer nu ook eens 5 jaar niet te drinken en kijk wat het geeft.

Was niet serieus, denk ik.:p

bedankt voor je antwoord!! Na wat googelen op alcohol en testosteron dit gevonden:

De belangrijkste negatieve functie van alcohol is de onderdrukking van testosteron, wat de vader is van alle coïtushormonen. Testosteron is een uitstekend hormoon om vet te verbranden, waardoor wanneer de stof verlaagd wordt, vetopslag versneld wordt. Testosteron is een zeer anabolisch hormoon dat vetloze lichaamsmassa bijdraagt. Dit wil zeggen dat minder testosteron, minder spieren betekenen. Minder spieren betekent dan weer dat er minder calorieën verbrand worden en een trager metabolisme.

Een ander nadeel van alcohol is dat het spiercellen dehydrateert. Hydratatie van spiercellen is belangrijk wanneer je spiermassa wil bijwinnen. Water is eveneens een zeer belangrijk deel van veel lichamelijke processen. Wanneer je gedehydrateerd bent, zal dit je prestaties aanzienlijk verlagen.

Alcohol blokkeert eveneens de opname van veel belangrijke voedingsstoffen die noodzakelijk zijn voor spiercontractie, relaxatie en groei: calcium, fosfor, magnesium, ijzer en kalium. Indien dit nog steeds niet doorslaggevend is: alcohol versnelt ook de aromatisatie van androgenen in oestrogenen, dus wanneer je liefst geen “b*ch tits” wil ontwikkelen, is het de moeite waard om booze te dumpen!

Bron: De effecten van alcohol op vetverlies en spierfuncties | BStrong

Waarom benk ik dan altijd zo geil wanneer ik de nacht ervoor veel gedronken heb?

dat is waar, maar al sla ik slechts de 1e maaltijd over op zondag (deze dag train ik zowiezo niet) dan zou het verder geen nadelige gevolgen hebben ofwat?

want ik kan me haast niet voorstellen dat het verder geen invloed heeft mbt spiermassa (afbraak?) want waar komt anders al die commotie vandaan?

Dan heb je nog nooit flink gezopen . Hehe .
Ik ben er de hele dag erna gewoon kapot van . Ik krijg dan niks door mijn strot , ben niet om aan te spreken , ik haat de wereld en wil kotsen maar kan het niet .

Hormonale reacties op een paar biertjes zijn ook niet zo groot dat je dit binnen een krappe maand (oid) merkt.

Gaat meer over het gevolg op de lange duur.

drink jij eigenlijk 3?

Ja.

Ben een fan van zoete bruine rum en Belgische biertjes :D

Soms heb ik ook wel eens zin om me kapot te zuipen maar gelukkig beperk ik dit maar tot enkele gelegenheden per jaar.

Als je gewoon nog genoeg water drinkt direct voor je je bed in kruipt en als je opstaat als je moet gaan pissen, zijn de gevolgen toch miniem als je je dan terug normaal aan de regels houdt en een beetje cardio doet niet???

Bij mij in ieder geval niet. Als ik het op een zaterdagavond op de heupen heb dan wil het alcoholniveau het niveau van "enkele biertjes" weleens ontstijgen. Dan denk ik niet eens meer aan waterdrinken of eten.

De volgende dag heb ik dan weer spijt:D

Bij mij in ieder geval niet. Als ik het op een zaterdagavond op de heupen heb dan wil het alcoholniveau het niveau van "enkele biertjes" weleens ontstijgen. Dan denk ik niet eens meer aan waterdrinken of eten.

De volgende dag heb ik dan weer spijt:D

Ik laat gewoon een vriend die niet drinkt me op het einde van de avond nog een liter water in mijn strot rammen :p

dus af en toe moet kunnen... doeik ook... wat bij mij altijd zo verrot is, en drom drink ik bijna niet is dat ik gewoon 2 dagen in coma lig van een beetje doorzakken...

behalve als ik in spanje ben. danniet...

• Topic Starter Topic Starter
Dan heb je nog nooit flink gezopen . Hehe .
Ik ben er de hele dag erna gewoon kapot van . Ik krijg dan niks door mijn strot , ben niet om aan te spreken , ik haat de wereld en wil kotsen maar kan het niet .

hmm, ik drink best veel, 1 of 2 keer per maand goed feest (multigroove 2 feb had ik 9/10 liter bier op..).. maar echt helemaal naar de klote zoals jij beschrijft ben ik nooit.. weet niet of jij zoals Kale zegt er dan maar een paar pillen en wat speed bij gooit om het tot 8sogges uit te houden maar dat neem ik dan nog net niet:P

Ow en met oud en nieuw was ik zo lam dat ik me knieschijf had gebroken en de dag erna pas achter kwam (weer nuchter) omdat ik niet meer kon lopen toen ik wilde opstaan???.. vraag me niet hoe die was gebroken, want dat weet ik niet meer.. mr was behoorlijk dronken dus;)

Maar zoals ik hier lees heeft het voor de meesten weinig invloed op prestaties, en dat is wat ik wilde weten! Wat ik wel zal doen ik wat minder vaak en wat minder veel drinken nu ik beter weet wat er exact gebeurt.

Knieschijf gebroken en toch nog kunnen bewegen, zelfs compleet strontzat lijkt me dat sterk ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven