Fitness Seller

Sticky Algemeen Longevity Topic

Methanol (voorloop) wordt dan ook weggegooid en niet gedronken, naast Methanol heb je butanol, propanol en je kan het rijtje afgaan, echter niet relevant. Het gaat over ethanol. Bij vergisting van fruit wordt het destillaat van 65graden weggegooid.
thanks captain

De alcoholische dranken die je consumeert bevatten naast alcohol ook andere stoffen. Ook deze kunnen een effect op de gezondheid hebben. In die zin maakt het wel uit of je bier, wijn of sterke drank consumeert. Dit wordt bevestigd in de beschikbare onderzoeken en rapporten.
Klopt, alcohol is ook drager van bizar veel aroma's etc maar over welke stoffen heb jij het? Zijn die meegenomen in de studie naar invloed op gezondheid? lijkt mij erg ver gaan om alle stoffen te onderzoeken in de verschillende producten. Heb de studie doorgescrold, ken niet elke letter maar kan het gemist hebben.

Hierop doel ik 'Associations of baseline alcohol consumption with all-cause mortality were stronger in drinkers of beer or spirits than of wine, and in those drinking less frequently (when consuming the same weekly amount), including binge drinkers''.

Zie ook mijn eerdere post Algemeen LONGEVITY topic (gezondheid / langer leven / vitaler / energieker / potenter)
Ja tegenstrijdig met de eerdere bevindingen over lage alcohol consumptie.

Welke eerdere bevindingen?.

Lage alcohol consumptie ten opzichte van geen alcohol consumptie:
- Bij gebruik van 6 gram alcohol/d is het sterfterisico ten opzichte van 0 g/d het laagst: -15%
En de rest van het rijtje, als de gezondheidraad nu zegt, niet drinken.

Waar zegt de gezondheidsraad niet drinken? Een dergelijk advies heb ik nergens kunnen bekennen. Naar mijn weten adviseert de gezondheidsraad in de huidige richtlijnen goede voeding 0-1 glas alcohol per dag.

Oftewel: drink geen alcohol of in ieder geval niet meer dan één glas per dag.

Laatst bewerkt:
Waar zegt de gezondheidsraad niet drinken? Een dergelijk advies heb ik nergens kunnen bekennen.
Dat zei ik eerder, ik kan het op hun officiële site niet vinden. In de BNR uitzending werd het gezegd, ook andere sites, parool, Volkskrant, nemokenniskliniek melden het met als bron de gezondheidsraad.

Het op dit moment geldende advies van de gezondheidsraad uit de richtlijnen goede voeding 2015 is: "drink geen alcohol of in ieder geval niet meer dan één glas per dag".

Zoals ik in deze post al beschrijf, is dit advies op basis van de conclusies die zij trekken uit de onderzoeken iets te kort door de bocht:
Algemeen LONGEVITY topic (gezondheid / langer leven / vitaler / energieker / potenter)

Wellicht wilde de gezondheidsraad de richtlijn niet te complex maken en is daarom voor de huidige variant gekozen.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik kijk hoe ik me voel een dag naar vrij matige alcohol consumptie alleen al dan gaat het er bij mij slecht in dat wat voor alcohol consumptie dan ook positieve effecten op een gezond lichaam heeft. Vooral in tijden waarin ik nauwelijks drink wordt dit wel duidelijk. [/broscience]

Weet iemand raad hoe je hematocrietwaarde verhoogd, ik heb geen ijzer tekort bij de laatste bloedonderzoeken 2 a 3 keer in de laatste twee jaar is het steeds iets te laag. Sorry dat ik mij vraag hier stel

Zal wel apart topic openen

Laatst bewerkt:
All science aside. Als iemand met heel veel plezier en genot elke dag een glas wijn of 2 drinkt, dan heeft diegene een fijn leven. Wat altijd beter is dan een zenuwachtig stressvol alcoholvrij leven. Menale gezondheid is een belangrijke sleutel naar een lang en gezond leven lijkt me. Of klink ik nu heel zweverig?

All science aside. Als iemand met heel veel plezier en genot elke dag een glas wijn of 2 drinkt, dan heeft diegene een fijn leven. Wat altijd beter is dan een zenuwachtig stressvol alcoholvrij leven. Menale gezondheid is een belangrijke sleutel naar een lang en gezond leven lijkt me. Of klink ik nu heel zweverig?
Nee, dat is heel normaal, mentale gezondheid bepaald voor een groot deel ook hoe we voor onszelf zorgen, zowel geestelijk als lichamelijk. Het beinvloed in dit geval waarschijnlijk ook niet iemands normale functioneren.

Wat altijd beter is dan een zenuwachtig stressvol

uit eigen ervaring kan ik zeggen dat na jarenlang gestopt te zijn met drugs (20 jaar) , roken (5 jaar),alcohol drinken (10 jaar) en alles wat caffeine bevat (4 jaar) ,

zenuwen en stress tot een marginaal niveau zijn gedaald ,paniek en angst tot 0 is gereduceerd

trainingen gaan 100x beter ,hoewel de eerste minuten zwaar kunnen zijn na een dag hard

werken en de motivatie dan uit je tenen moet komen ipv uit een potje

vanaf het ontwaken veel meer energie ,evenredig verdeelt over de gehele dag,

ik heb nu wel ervaren dat sober leven veel meer oplevert dan al die zogenaamde genotsmiddelen

waarvan de effecten zeer kortdurend zijn en altijd gepaard gaan met een terugval in welke vorm dan ook

(en nee, ik heb geen spijt van mijn xtc periode ,leuke en gekke dingen meegemaakt,

alleen dat blowen was achteraf gezien weggegooide tijd)

Laatst bewerkt:
Soms een drankje omdat je op het terras zit en lekker weer is oke, zou dat niet persee vermijden. Maar wat jij nu zegt is voor veel mensen al weer een gewoonte, als ik klaar ben met werk, lekker naar huis en een biertje openen, erna nog 1 (of wijn). Dan moet je er voor waken dat je niet afhankelijk wordt van dat drankje om je te ontspannen. Elke dag 2 drankjes vind ik zelf al weer te ver gaan. Hoe jij het nu brengt is het ook of 2 wijntjes of stress. Als je alcohol nodig hebt om je 'normaal' te voelen ga je al richting verslaving. Incidenteel een wijntje, prima.

• Topic Starter Topic Starter

uit eigen ervaring kan ik zeggen dat na jarenlang gestopt te zijn met drugs (20 jaar) , roken (5 jaar),alcohol drinken (10 jaar) en alles wat caffeine bevat (4 jaar) ,

zenuwen en stress tot een marginaal niveau zijn gedaald ,paniek en angst tot 0 is gereduceerd

trainingen gaan 100x beter ,hoewel de eerste minuten zwaar kunnen zijn na een dag hard

ik heb nu wel ervaren dat sober leven veel meer oplevert dan al die zogenaamde genotsmiddelen

waarvan de effecten zeer kortdurend zijn en altijd gepaard gaan met een terugval in welke vorm dan ook

(en nee, ik heb geen spijt van mijn xtc periode ,leuke en gekke dingen meegemaakt,

Ja dit dus. Middelen nemen voor stressverlaging is niet meer nodig wanneer je nooit middelen neemt, dat geloof ik ook wel. Alcohol tbv stressverlaging dat werkt, maar op lange termijn natuurlijk niet de manier.

Dat klinkt goed! Hier wil ik ook ooit eens naartoe, maar ik blijk een zwakkeling te zijn.. Op welke leeftijd besloot je nuchter door het leven te gaan?

Is het overigens ook denkbaar dat je ouder en wijzer bent geworden en daardoor beter in het leven staat? Ipv dat het sobere leven de rede is.

Ja dit dus. Middelen nemen voor stressverlaging is niet meer nodig wanneer je nooit middelen neemt, dat geloof ik ook wel. Alcohol tbv stressverlaging dat werkt, maar op lange termijn natuurlijk niet de manier.

Dat geloof ik ook wel, al is dat voor iedereen anders. Neem een huisvrouwtje die al 30 jaar elke avond 1-2 glazen wijn drinkt. Zou het bejaarde leven zoveel beter worden als ze helemaal zou stoppen?

Dat klinkt goed! Hier wil ik ook ooit eens naartoe, maar ik blijk een zwakkeling te zijn.. Op welke leeftijd besloot je nuchter door het leven te gaan?

Is het overigens ook denkbaar dat je ouder en wijzer bent geworden en daardoor beter in het leven staat? Ipv dat het sobere leven de rede is.

een combinatie van ouder worden, een tweelingbroer die plotseling overlijd door een overdosis ,klaar met die angst en paniekaanvallen (caffeine gerelateerd bij mij),

en natuurlijk de wetenschap dat ik ruim over de helft van mijn leven ben (in het gunstigste geval dan )hier ben ik vooral heel bewust mee bezig,

ik leef en beleef elke dag alsof het de laatste kan zijn en train ook een heel stuk harder en gemotiveerder ,speelkwartier is voorbij

Terug
Naar boven