XXL Nutrition

Sticky Algemeen Longevity Topic

Wat is deze haat op vis?! Ik heb afgelopen weekend de jumbo tonijn voorraad opgekocht bij hun 2+2gratis actie dus nog een blikkie of 80 staan.

Mensen luisteren te veel naar die vegan propaganda. John West tuna is kwaliteitje man.

@HUARGH; in hoeverre is jouw punt mbt vis te onderbouwen? Hoop niet dat dir van die Food Choices info is.

Vermoedelijk even goed als de meeste van deze punten.

- carcinogeen en verhoogt kans op hart- en vaatziekten
- pretty much #1 (cholesterol anyone?)
- overdiagnose
- alle long living tribes in history ever zijn mega high carb

• Topic Starter Topic Starter
De moderne Amerikaan is ook mega high carb.

1hzgyg.jpg

En mega high fat. En bij nader inzien ook mega high protein. Die lui eten van alles veel. Denk niet dat het aan high carb ligt.

Wat is deze haat op vis?! Ik heb afgelopen weekend de jumbo tonijn voorraad opgekocht bij hun 2+2gratis actie dus nog een blikkie of 80 staan.

Mensen luisteren te veel naar die vegan propaganda. John West tuna is kwaliteitje man.

@HUARGH; in hoeverre is jouw punt mbt vis te onderbouwen? Hoop niet dat dir van die Food Choices info is.

Het is waar dat als je niet oplet welke soorten vis je eet EN vaak vis eet, dat je te veel toxische stoffen binnen zult krijgen.

Tonijn bevind zich hoger in de voedsel keten. De toxische stoffen (waaronder bijvoorbeeld kwik) stapelen zich dan op omdat de grote roofvis de kleinere vissen eet. Tonijn in het algemeen maar met name de 'ahi','bigeye', 'yellowfin' en 'albacore' soorten hebben de hoogste gehaltes. Als tonijn de enige vis is die je eet, zou ik het beperken tot 2 a 3 blikken per week. Eet je ook nog andere vis, zou ik wellicht maar 1-2 blikken per week nemen.

Voor dezelfde prijs als tonijn, heb je ook sardien uit blik (en zelfs verse sardien, maar niet iedere visboer verkoopt ze). Sardientjes hebben van alle soorten vissen zowat de laagste gehaltes aan toxische stoffen en veel goede vetzuren en nutrienten. Ze zijn qua vis een uitstekende keuze. Ik zou rustig doen met de consumptie van de tonijn die je gekocht hebt. Deze is toch nog langer dan een jaar houdbaar (kocht er vroeger ook vaak 100+ bij een 1+1 actie). Mijn ervaring is zelfs dat ze nog veel langer houdbaar zijn dan de houdbaarheidsdatum.

Zijn er ergens onderzoeken/testen beschikbaar over die hoge kwikwaardes bijvoorbeeld? Het klinkt wel logisch wat je zegt, maar de vraag is waar ligt echt de grens van gezond en ongezond?

Wat gezond/ongezond is qua voeding.. Ik volg het allemaal niet meer.

Fish Consumption & Suicide | NutritionFacts.org
ALS (Lou Gehrig’s Disease): Fishing for Answers | NutritionFacts.org
Dioxins in U.S. Farm-Raised Catfish | NutritionFacts.org
Fish & Diabetes | NutritionFacts.org
California Children Are Contaminated | NutritionFacts.org
Is Fish Oil Just Snake Oil? | NutritionFacts.org
How Long to Detox from Fish before Pregnancy? | NutritionFacts.org
Omega-3s & the Eskimo Fish Tale | NutritionFacts.org
Is Fish “Brain Food” for Older Adults? | NutritionFacts.org

Hiermee rekening houdend wegen de voordelen van meerdere malen per week vis eten zwaarder dan de nadelen.

Not really want je kunt omega-3 halen uit plantaardige bronnen. Als je echt bang bent voor de conversie van ALA naar EPA en dan DHA kun je altijd een algae based supplement nemen

Ik heb wel een gelezen dat de toename van o.a. GH als gevolg van krachttraining je levensverwachting negatief beinvloed. Ik ben benieuwd of dat ook echt (klinisch ;)) kan worden bewezen.

Heb het eerst filmpje gekeken. Beetje quotes cherry picken is het wel. Aantal correlaties worden benoemd, sommige niet significant. Een blikje tonijn per dag dat zal het probleem niet worden. Ik neem voldoende neuroprotective supplementen en anti-oxidanten die mijn 'lever reinigen'. Berg groente en beetje fruit er bij nog. Liters water. Balans en risico spreiden, dat lijkt me het belangrijkst. Maar toch goed om te weten en beter niet full r*tard te gaan met die vis (800 gram tonijn per week zou dan moeten kunnen).

Laatst bewerkt:
Nutritionfacts.org is van Michael Greger, een bloedfanatieke vegan. Hoe objectief is deze website?

• Like
Waarderingen: Pren
Zullen we het houden bij Cochrane, de EFSA, vergelijkbare organisaties en goed uitgevoerde RCTs en meta-analyses?

Als je kratom weg krijgt, dan moet dit ook wel lukken :o

Ruikt als gemalen zoethout dit spul, niet slecht. Had het gisteren een gram door warme melk gegooid. Volgens mij was dat wat te veel haha na een half uur begon ik beetje weird gevoel in mijn lichaam te krijgen. Daarna in slaap gevallen. Positief.

Jammer genoeg gebeurt die conversie van ALA niet echt optimaal in het menselijk lichaam. Vooral als het dieet nog niet optimaal is. Ik geloof vast dat het mogelijk is je dagelijkse intake te halen aan EPA/DHA met flaxseed oil of iets dergelijks, maar het is gewoon niet optimaal. Daarboven op is vis helemaal niet erg. Zorg dat je vis van goeie bronnen komt en als je bang bent voor mercury eet je alleen maar kleine vissen zoals sardines et cetera.

Can adults adequately convert alpha-linolenic acid (18:3n-3) to eicosapentaenoic acid (20:5n-3) and docosahexaenoic acid (22:6n-3)? - PubMed - NCBI

En ik heb liever dat je met studies komt als referenties i.p.v. blogs die jan en alleman kan beginnen zonder enig verstand van het onderwerp.

En ik heb liever dat je met studies komt als referenties i.p.v. blogs die jan en alleman kan beginnen zonder enig verstand van het onderwerp.

Mag ik zeggen dat hoewel ik het hiermee eens ben het ironisch vind dat de jongen die begint over dat de combinatie van grasboter en orgaan vlees gezond is?

Over orgaan vlees valt nog wat te zeggen met mineralen en vitaminen die erin zitten maar hoewel ik echt niet zeg dat an sich verzadigd vet ongezond is elke studie zegt dat veel verzadigd vet (wat in de combinatie die jij sugereert zit) ongezond is.

En dat grasboter verhaal klinkt als iets van "ja het is natuurlijk dus gezond" maar ik ben heel benieuwd naar waarom dat wel gezond zou zijn

Orgaanvlees kan ook heel lekker zijn. Gebakken pastei bijvoorbeeld. Gezond voor de inwendige mens :p

Mag ik zeggen dat hoewel ik het hiermee eens ben het ironisch vind dat de jongen die begint over dat de combinatie van grasboter en orgaan vlees gezond is?

Over orgaan vlees valt nog wat te zeggen met mineralen en vitaminen die erin zitten maar hoewel ik echt niet zeg dat an sich verzadigd vet ongezond is elke studie zegt dat veel verzadigd vet (wat in de combinatie die jij sugereert zit) ongezond is.

En dat grasboter verhaal klinkt als iets van "ja het is natuurlijk dus gezond" maar ik ben heel benieuwd naar waarom dat wel gezond zou zijn

Grasboter is zo gezond vanwege de Vitamine K2 (Het vegetarische alternatief is natto), die we niet echt veel binnen krijgen via andere wegen. En met grasboter bedoel ik niet die uit de supermarkt natuurlijk. En het orgaanvlees vanwege de bom aan vitaminen en mineralen inderdaad.

En nee, ik ben juist tegen het argument dat natuurlijk per direct gezond is. Net zoals het argument "vroeger at de mens in het wild zus en zo". Toen ze vroeger zo aten werden ze ook stukken minder oud dan we tegenwoordig worden, dus dan is het gemiddelde dieet van tegenwoordig zelfs beter voor longevity.

@Mudita
toen ze vroeger zo aten werden ze ook stukken minder oud dan we tegenwoordig worden, dus dan is het gemiddelde dieet van tegenwoordig zelfs beter voor longevity.

Wil je zeggen dat ze minder oud worden vanwege het dieet? Of zou dat mogelijk ook komen door het gebrek aan kennis, hygiëne, medicijne, preventie etc

Terug
Naar boven