MuscleMeat

All season bulk (Test - Bold - Deca - Tren - Mast)

Bezoekers in dit topic

Gek hoe dat bij iedereen verschilt ik zit sinds vorige week maandag op de bold en merkte het al gelijk einde eerste week (meer vasculariteit, pomp en die ongekende ronde look bij de schouders/traps).

Als je die shake met lijnzaadolie of olijfolie zo erg tegenzit dat je gaat kokhalzen, gewoon kappen! Er zijn zoveel makkelijke manieren om aan je kcals te komen. Probeer wat olijfolie door je rijst maaltijden te gooien. Als je een lekkere nootachtige smaak wil is walnootolie of macadamiaolie ook een goeie keuze, hebben ook nog flink wat gezondheidsvoordelen! Avocado’s of avocadoolie in shakes of maaltijden ook een aanrader ;). Kan zo nog met 101 ideeën komen. Makreel of zalm misschien ook een optie ipv de magere varianten zoals kip, rund?
Thanks voor de tips! In dit geval was het echt lijnzaad zelf bij men shake en niet de olie, de olie ga ik dit weekend inkopen en dan eens proberen. Denk dat ikd at veel beter af krijg. Olie bij men rijst doen is ook een goeie :o Ben geen fan van vis dus daaruit vetten halen is moeilijker voor mij.
 
Ben dit weekend gaan winkelen en heb eindelijk die lijnzaadolie gevonden, benieuwd hoe die toevoeging aan men shake gaat zijn :p Heb me ook een kilo pijnboompitten besteld op notenshop.be, ga deze nu bij men sla doen tijdens de middag. Is ook nog eens lekker ook :D

Verder heb ik me er nog eens toe gezet pindakaas te proberen en ik moet zeggen dat die van de AH heel goed te doen is :o kijken om dat in de avond ergens in de plannen :D

Training vrijdag was ok-ish. Had was last van men elleboog (binnenkant, waar ik pijn had bij borst). Dit is beginnen opsteken rond de shoulder press machine, hopelijk ga ik hier vandaag geen last meer van hebben tijdens rug...

---

Dumbell shoulder press
32x10
36x10
40x6

Dumbell seated side lateral raises
14x10
14x10
16x10

Cable rope face pulls
93,3x12
95,6x12x2

Machine shoulder press
54x12
68x10
73x8

Machine reverse flys
59x12
79x10
86x10

Lateral raise machine
110x14
150x14
200x6

Super set schouders
7x10x5

Geen shrugs gedaan om elleboog te sparen
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Intra dag update ivm voeding!

Lijnzaadolie bij shake (1 el) = Merk ik helemaal niks van kwa smaak! Gelukkig :D
Lijnzaadolie bij de rest + vinaigrette (1 a 1,5 el) = Misschien dat ik het hééél lichtjes proef als ik juist een stuk met meer olie in men mond heb maar voor de rest overheerst de vinaigrette

Met 3 eetlepels lijnzaadolie per dag zit ik nu op 5275 kcals :D

kCalsekv
290687144
5275116227491297
22,3%52,8%24,9%

Dit ga ik nu wel aanhouden, zit volgens schema 1600 kcals boven onderhoud en kom maar niet bij. Als het nu niet lukt ligt het aan de gear xD
Gewicht vanmorgen was 96,5 maar heb dit weekend weer goed liggen cheaten, die 96 telt wss niet
 
Intra dag update ivm voeding!

Lijnzaadolie bij shake (1 el) = Merk ik helemaal niks van kwa smaak! Gelukkig :D
Lijnzaadolie bij de rest + vinaigrette (1 a 1,5 el) = Misschien dat ik het hééél lichtjes proef als ik juist een stuk met meer olie in men mond heb maar voor de rest overheerst de vinaigrette

Met 3 eetlepels lijnzaadolie per dag zit ik nu op 5275 kcals :D

kCalsekv
290687144
5275116227491297
22,3%52,8%24,9%

Dit ga ik nu wel aanhouden, zit volgens schema 1600 kcals boven onderhoud en kom maar niet bij. Als het nu niet lukt ligt het aan de gear xD
Gewicht vanmorgen was 96,5 maar heb dit weekend weer goed liggen cheaten, die 96 telt wss niet
Je macro verdeling ziet er in elk geval 10x beter uit!

Vergeet niet aankomen en spiermassa aanzetten zijn 2 verschillende dingen. Spiermassa aankomen is helaas een langdurig proces. Focus op progressieve training en niet zo zeer op de weegschaal. Als je elke week 0,25 tot 1% van je totale lichaamsgewicht bijkomt zit je goed. Meer? Waarschijnlijk fatgain, kom je langere tijd totaal niets bij en boek je geen progressie in de gym / wordt niet leaner dan up je je kcals weer een beetje.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat starten met een groot overschot aan kcals me in het verleden niet veel heeft gebracht. Waarom? Ik zette sneller vet aan, wat me insulinegevoeligheid niet ten goede kwam (slechtere opname van voeding) en de gebruikelijke kwaaltjes zoals acne/waterretentie met zich meebracht.

Je wil de rek in een kcal overschot zo lang mogelijk houden ipv steeds maar yoyo-en tussen bulken en cutten. Er is een sweet spot kwa vp voor iedereen waarin je optimaal spiermassa opbouwt, te laag en je zult tegen problemen aan lopen, te hoog en ja ook dan loop je tegen problemen aan.
 
Je macro verdeling ziet er in elk geval 10x beter uit!

Vergeet niet aankomen en spiermassa aanzetten zijn 2 verschillende dingen. Spiermassa aankomen is helaas een langdurig proces. Focus op progressieve training en niet zo zeer op de weegschaal. Als je elke week 0,25 tot 1% van je totale lichaamsgewicht bijkomt zit je goed. Meer? Waarschijnlijk fatgain, kom je langere tijd totaal niets bij en boek je geen progressie in de gym / wordt niet leaner dan up je je kcals weer een beetje.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat starten met een groot overschot aan kcals me in het verleden niet veel heeft gebracht. Waarom? Ik zette sneller vet aan, wat me insulinegevoeligheid niet ten goede kwam (slechtere opname van voeding) en de gebruikelijke kwaaltjes zoals acne/waterretentie met zich meebracht.

Je wil de rek in een kcal overschot zo lang mogelijk houden ipv steeds maar yoyo-en tussen bulken en cutten. Er is een sweet spot kwa vp voor iedereen waarin je optimaal spiermassa opbouwt, te laag en je zult tegen problemen aan lopen, te hoog en ja ook dan loop je tegen problemen aan.
Hey man, bedankt voor je reactie!

Een overschot van 1600 kcals is nu ook niet direct waar ik op aan het mikken was, ben begonnen bij 88/89kg en een pak minder kcals, echter stagneert de groei al enkele weken. Daarom ben ik blijven uppen, mss dat het door de betere verhouding nu wel weer stilaan vooruit gaat gaan.
Progressie is er zeker nog, gewichten gaan nog steeds lichtjes omhoog in de gym. Had gewoon ergens iets meer verwacht, als je al die logs leest waar mensen 1kg per week aankomen :\ Achja het is wat het is. Ben blij dat men voeding wel beter in orde is nu en verwacht ook verder te gaan gainen.
Vet ben ik helaas wel een beetje meer geworden tijdens deze blast, maar ik blame men cheats in het weekend hier grotendeels voor :p

Ik ga proberen men vriendin dit weekend foto's te laten maken, even kijken waar het licht goed binnenvalt in huis voor goeie foto's. Heb al paar x geprobeerd foto's via die mini spiegel in de kleedkamer te maken maar dat trekt imo nooit op niks
(Nu wou ik eentje uppen als foto en merk dat ik alle foto's van gisteren al verwijderd heb >_>) Zal wel een bekend probleem zijn dat het op foto nooit de realiteit weerspiegelt? :p

---

Gisteren rug en triceps gedaan, pulldown was bezet dus heb ik de pulldown stang genomen en aan zo'n andere pulley gehangen. Zwaarste "andere" pulley die er is in de gym, waar ik bij de gewone pulleys bvb voor face pulls heel de blok + extra neem kan ik dat bij deze met de helft ongeveer :p Denk dat het kwa verhouding wel ongeveer gelijk licht met de echte pulldown

Wide grip pulldown (met knieën op de grond, geen vasthoud)
60x12
70x12
80x10
90x10 => laatste 3/4 reps nog maar 90% rom (dus voor men neus ergens) en moest me de hele tijd focussen om mezelf niet half op te trekken aan die pulley

Cable straight arm push down
59x10
73x10
82x9

Dumbell one arm row
44x10
46x10
48x10
Ik leun voor deze oefening altijd voorover op het dumbellrek, gebruik hiervoor niet zo graag een bankje (die bij de BF zijn sowieso kut hiervoor). Resultaat was dat ik over die andere gewichten heen zat de druppen, kon ik dumbells afvegen tijdens men rust :o

Narrow grip lat pull down Pulldown was nu eindelijk terug vrij, direct de small grip nemen en handdoek erover gooien :p
93x8
93x8
93x5
Man wat gaat dit makkelijker als tweede oefening zeg :), rug had echt iets van "auw auw, wat doe jij nu nog?!" xD Volledige rom proberen te behouden, armen helemaal strekken en dan zonder beweging van de onderrug (dus niet iets meer naar achter leunen) dat ding tot op hoogte van men borst/kin trekken

Rug had nu wel genoeg gehad, lekkere pomp ook

Dumbell seated triceps press
40x10
44x10
48x10
Had deze oefening al een tijdje niet gedaan dus rustig met 40kg begonnen, was véél te licht :eek: Dus maar direct naar de 44 en 48, volgende keer de 50kg halter nemen

Dip machine
95,6x10x30

Triceps pushdown V bar
77x10
Tijdens deze oefening voelde ik het weer een beetje in men elleboog dus gestopt hierna
 
Dinsdag training geskipped, kom je aan op de basic fit, vind je dat parkeerkaartje wat je nu MOET leggen niet meer (stak gewoon achter men zonneklep he..), ga ik binnen merk ik dat ik men wristwraps vergeten ben waardoor de roid rage ineens zwaar insloeg (schrik men pols weer te begaaien), bovenop kreeg ik bij men eerste setje dumbell press al steken in men elleboog. Toen was het helemaal flipmode in men koppie :o

Gans kwaad terug omgekleed, nog liggen roepen op mensen in het verkeer en thuis gelijk een wijf zitten mokken voor een uur. Tering..
Vriendin wist ook niet goed hoe of wat, slaat altijd helemaal toe als ik rage en dan weet ze niet wat zeggen waardoor ik daar ook nog op ga ragen. Al in al een redelijk slechte dag gehad waarbij ik men emoties niet in dwang kon houden.

Anyway, vanmorgen zei de weegschaal 96,9 kg! Fuarck yeah! Merk wel dat ik overal toch een procentje of twee hoger in VP sta helaas, maar ik merk ook dat ik weer ben bijgekomen bij men armen en rug;. Ik ga de kcals nu zeker niet verder uppen maar even kijken hoe en wat, als ik vetter blijf worden ga ik mss weer iets minder koolhydraten gebruiken.
 
Gisteren benen weer mogen slopen, helaas nog altijd last aan men enkels (en daardoor vandaag erger -_-) bij het squatten. Merk het vooral als ik trappen afga op het moment dat ik men voet neerzet, of onderin in de squat. Dan maar get anders erin gooien

Opwarming weer gewoon 40 reps leg extensions, 20x beide voeten 40kg, 10x per voet 20kg, redelijk rap tempo.
Zat een jongen te huffen en puffen met 32kg, ga ik vragen of ik ff mag opwarmen terwijl hij rust. Hij snapte het niet helemaal dus moet het 3x uitleggen uiteindelijk was het geen probleem maar die kijken wel raar als je daar 40 reps 'opwarmt' met het gewicht waarbij hij net aan't puffen was

Barbell squat
80x10
100x10
140x6

Leg press
100x20
210x20
310x15

Omdat de squat wat uitbleef ben ik dan maar volume gaan draaien op de leg press, ging nog heel goed.

Lying leg curls
50x10
59x10
68x5 => gewoon stop halverwege door pomp oid, kreeg been met de beste wil niet mer geplooid :o
50x5 => Zal men hamstrings eens leren, stoppen bij 5 reps >=(

Thigh adductor
66x15
73x15
86x10
Deze voelde echt super zwaar aan deze keer, kan hem normaal een stuk beter

Thigh abductor
73x10x3

Leg extensions
66x10
86x10 (1 a 2 sec hold bovenaan)

Kuiten weer geskipped omdat ik het plooien van men enkel wil voorkomen, denk volgende week benen skippen en tot dan ook niet teveel wandelen.

Aangezien ik in een andere BF was, men vriendin nog aan het trainen was en ik dinsdag geen borst heb kunnen doen ff oefeningske incline chest press erbij gegooid. Is zo'n toestel waar je beide armen apart kan gebruiken.
1579849566197.png
=> deze dus

Incline chest press
20x10
35x10
50x10
Damn dat ging nog goed, ook geen last. Mss volgende week proberen meer toestellen doen ipv free weights.

Vanavond zijn schouders aan de beurt, kga die voorzichtig aanpakken om niet weer last van men ellebogen te krijgen. Ik laat het ook gewoon niet tegoei rusten he :o
 
Vrijdag schouders gedaan, heb voorkant niet/niet zwaar gedaan voor men ellebogen te laten rusten (merk het bij het pressen het meest). Heel weekend geen last van gehad, wel van men enkels dus deze week ff aangepaste been training.
Heb geprobeerd men vriendin foto's te laten maken maar dat trekt echt op niets, lijk op die foto's wel smaller als in men starting pics >_> Had er ook eentje in de BF in de spiegel getrokken en dat zag er beter uit. Toch gek hoe foto's je kunnen maken of breken..

Dumbell seated side lateral raises
14x12
14x15
14x15

Cable rope face pulls
95,6x12x3

Cable one arm lateral raise (kabel achter je door)
14x15
18x15
18x15

Dumbell shoulder press
20x10
20x18
20x15
Holy shit wat was dit raar! Normaal is dit altijd men eerste oefening maar nu dat ik eerst zijkant en achterkant had gedaan voelen men armen net als elastieken; 20kg dumbel op zijn plek houden was een taak op zich!

Barbell shrugs
60x10
80x10
100x10

Dumbell shrugs
48x10x3
(50kg halter kapot >_>)

Vind het kut, eerst kwam ik totaal niet bij en nu ben ik op korte tijd precies een stuk vochtiger geworden. Bij de switch naar tren ga ik een weekje of twee op of net onder onderhoud eten voor dat het de spuigaten uitloopt.
Gewicht zondag ochtend was 96,3kg

Edit: spiegel pic toegevoegd
 

Bijlagen

  • tussentijd.jpg
    tussentijd.jpg
    155,4 KB · Weergaven: 241
Gisteren rug en triceps gedaan, training ging goed. Had die kerel wat de BF 'beheert' de airco/afzuiging afgezet. Resultaat dat het water op de ramen stond, de kleedkamer een sauna was en men slot condens erop kreeg na 5 seconden op het bankje te liggen. Had 'ie het koud >_> gelukkig die na hem gewoon alle deuren open en afzuiging aan. Je zweette je kapot maar je koelde gewoon niet af.

Wide grip lat pulldown
86x10
100x9
107x4 => vanaf 5e rep kreeg ik hem nog tot men voorhoofd ofzo, dus lichter en afmaken
79x5

Small grip lat pulldown
86x10
93x10
100x6 => ROM werd weer te beperkt
79x4

Cable straight arm push down
73x10
82x8
86x5
54x5

Voor de rest pokke druk en had geen zin om dumbel rows te doen met 99% luchtvochtigheid dus naar triceps over gegaan

Triceps pushdown v bar
86x10
91x8
91x5
86x5
59x5
Klein dropsetje

Cable high pulley overhead tricep extension
32x10
41x10
45x10

Dip machine
95,6x10x2
95,6x8

Dumbell standing one arm tricep extension
12x10x3

Gisteren avond nog twee foto's getrokken, was er redelijk tevreden over maar nu ik ze wil uploaden toch weer minder >_> Ochja hier zijn ze: Rechter biceps is btw +-41,5 CM
 

Bijlagen

  • 20200128_084453.jpg
    20200128_084453.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 227
  • 20200128_084345.jpg
    20200128_084345.jpg
    117,6 KB · Weergaven: 239
Gisteren nog eens een heel goeie borst training gehad, nergens pijntjes of last van. Gewichten en controle waren dik in orde.
Heb mezelf IETSJE tegen gehouden bij het dumbell pressen om niet weer men elleboog te begaaien, daarom iets lichter en rustig en gecontroleerd uitgevoerd.

Dumbell incline bench press
40x10
42x10
44x7

Dumbell incline fly
20x10
22x10
26x10 => easy peasy, mag toch gerust richting de 30kg dumbells gaan maar liever wat minder en géén blessure :p

Bench press machine
66x10
79x10
86x10

Machine fly
107x10
120x10
134x10 => Max gewicht van het toestel :flexgrin:

Cable lower chest raise
18x10
18x10
23x10
Was deze eerst begonnen met halters maar vind hem 10x fijner met kabels, constante spanning

Dumbell alternate hammer curl
18x10
22x10
24x10

EZ bar curl
30x10x3
Met zo'n kant en klare barbell, volgens mij weegt die ook nooit never geen 30kg
Wil de lege stang zelf vullen maar da's zo'n super dun ding, zodra je daar respectable gewicht ophang snijdt dat gans in je hand

Dumbell concentration curls
18x10x3
 
Kleine gewichts update: Weegschaal zei 98,0kg van ochtend! :bierbang:
Dat is +- 10kg bij sinds 13 november, waarvan toch easy 1 a 2 vocht/vet zijn
 
Damn... en je hebt nog een aantal maanden te gaan.
 
Gisteren waren benen nog eens aan de beurt, volgende week ga ik een training benen skippen denk ik. Ze hebben rust nodig, men "zijwaartsheffers" (vooral links) schreeuwt ermee dat ik even stop :p
Daarom gisteren geen squat en geen leg press gedaan.

Leg extensions
66x10
79x10
86x10
93x10
Voelden men knieschijven beetje stroef aan, raar

Lying leg curls
54x10
59x10
68x9
Laatste set leg curls is altijd zwaar ivm fucking pomp in men hamstrings xD

Thigh adductor
66x16
73x16
86x10
Hierna waren men adductoren zwaar opgepompt, denk dat ik de algemene pomp van het squatten/leg pressen miste en hierdoor deze pomp zo goed voelde, kreeg ineens o-benen :o

Thigh abductor
66x16
73x16
79x16
Ah, met dikke pomp op je adductoren je benen proberen samen te pitsen zonder je (reeds minieme) ballen (door het blast/cruisen) te verbrijzelen. Lekker. Not. :p

Seated calf raise
134x20
134x16
134x14
IETSJE lichter als anders, khad ze eigenlijk moeten skippen maar het stemmetje in men achterhoofd vond me maar een mietje anders :(

Bodyweight standing calf raises
15
15
10
Deze keer met twee voeten ipv voet per voet, voor zijwaartsheffers te sparen. Had niet echt last ervan bij deze oefening

Leg extensions
66x20
53x15
45x15
"Je hebt je quads amper aangesproken, wat een schande." Hielp wel dat dit toestel exact langs de crosstrainers staat

:D
 
Aller eerst goed bezig! Ik had een paar vraagjes, (mischien dat dat hier niet de juiste plek is, sorry daarvoor dan) ik heb zelf helemaal niet zoveel verstand van het gebruik van AAS. Maar ik vindt het toch altijd interessant om wat kennis op te doen. Wat is eigelijk de reden dat er (je) zoveel compounds gebruikt? Zou je namelijk niet gewoon op een test/tren kuur of test/deca, het zelfde resultaat kunnen boeken? Of is dat Mast/bold er nog bij voor een extra hardheid/drogere look?
 
Aller eerst goed bezig! Ik had een paar vraagjes, (mischien dat dat hier niet de juiste plek is, sorry daarvoor dan) ik heb zelf helemaal niet zoveel verstand van het gebruik van AAS. Maar ik vindt het toch altijd interessant om wat kennis op te doen. Wat is eigelijk de reden dat er (je) zoveel compounds gebruikt? Zou je namelijk niet gewoon op een test/tren kuur of test/deca, het zelfde resultaat kunnen boeken? Of is dat Mast/bold er nog bij voor een extra hardheid/drogere look?
Hey! Ik heb de bold erbij gezet omdat ik dat eigenlijk nog nooit echt goed gebruikt hebt en ik heel benieuwd was wat het mij zou brengen als extra. Tot nu toe heb ik niet echt het idee dat het iets doet op deze dosering :p Dus met test/deca of test/tren had ik wss hetzelfde kunnen behalen.
Alhoewel ik toch al een kleine 10kg ben bijgekomen, en dit is niet men eerste test/deca kuurtje :p
Masteron was voor extra hardheid/tegegaan van tren sides maar momenteel is men VP opgelopen dus die masteron gaat niets brengen, ga hem dan ook niet toevoegen.

Binnenkort switch ik naar test/tren/bold. Dit wss in de verhouding 500/200(400)/500. Ben aan't denken om de test te uppen naar 750mg.

----

Vrijdag een lekkere schouder training gehad, vriendin deed mee dus da's extra motivatie :D

Dumbell shoulder press
20x15
30x10
34x10
38x10
Ging nog héél goed eigenlijk. Paar van die schooljongens geschockeerd doen kijken, gaan ze daar dumbell half pressen op platte bankje met 18 kg, ga je daarlangs even shoulder presses doen met 38 :o

Dumbell seated side lateral raise
14x15
14x15
16x10

Cable rope face pulls
95,6x12x3

Cable cross over
18x10
27x10
27x10
Kan wel zwaarder maar dan ga ik hem overal behalve achterkant delt voelen, niet de bedoeling dus.

Machine shoulder press
59x10
68x10
77x10

Lateral raise machine
120x12
160x12
200x12
(Voor wie pas laat begint mee te lezen, is dus eigenlijk maar 91kg ofzo, om de een of andere reden noteer ik hier altijd het gewicht in pond >_>)

Dumbell shrugs
50x12x2
50x10
 
Twee update foto's, vrijdag getrokken
Tweede heeft men vriendin perongeluk getrokken maar ik vind dat je men traps daar leuk op ziet :D
 

Bijlagen

  • 20200203_082738.jpg
    20200203_082738.jpg
    157,9 KB · Weergaven: 191
  • 20200203_083045.jpg
    20200203_083045.jpg
    115,7 KB · Weergaven: 199
Gisteren in een andere BF gaan sporten want men vriendin kwam mee, deze is een stuk groter maar hier loopt ook die sukkel rond die me altijd probeert te overtreffen :p

Anyway, hier hebben ze een lat pulldown die je per arm met schijven kan beladen, je kan ze ook individueel doen, geen pulleys gewoon simpele hefboom
Ik noem hem, de machine lat pull down :cool:

Machine lat pulldown (gewicht per arm)

50x10
80x10
100x10

Narrow grip lat pull down
77x12
95,6x12
95,6x14
Deze niet aan het gebruikelijke pulldown apparaat maar aan de pulleys, die 95,6kg is dus wss eerder 70 - 80 kg, zwaarder ging hier niet :( Wel goed kunnen focussen op stretch en squeeze

Cable elevated rows
79x10
86x6
93x6

Cable straight arm push down
73x10
68x10
68x8
Rug was al goed op en trok meer met men armen dus terug blokje lichter gezet

Triceps v bar push down
91x8
91x9
91x6
Niet goed opgewarmt, voelde het heel even in men linker elleboog

Cable high pulley overhead tricep extension
32x14
45x10
50x10

Dumbell standing one arm triceps extension
10x10
12x10
14x10
 
Laatst bewerkt:
Kom je gisteren bij de basic fit aan, merk je in de kleedkamer dat je sporttas maar gevaarlijk licht aan voelt :dunno: Gewoon sportkleren vergeten, dus snel naar huis gereden en bij gym in de buurt gegaan. Men hond vond het niet zo leuk dat ik direct weer was weg :p

Hierdoor borst in de lokale BF gedaan, wel leuk want iets meer toestellen. Wel kut want die bankjes zijn daar anders, en we hebben allemaal dat ene bankje of type bankje dat het beste ligt.

---

Korte update over rugtraining van gisteren, die machine lat pulldown was dus 100kg per arm :p

---

Dumbell incline bench press
40x10
42x10
44x10

Dumbell inclince fly
20x10
24x10
28x10

Machine incline chest press
30x10
40x10
50x10

Machine fly
107x10
134x10
134x8

Dumbell alternating hammer curls
20x10
22x10
24x10

EZ bar curl
30x10x3

Cable rope hammer curls
18x10
27x10
41x10

Dumbell concentration curls
18x10x3
 
Back
Naar boven