Fitness Seller

als veertiger nog goed kansen naturel te groeien?

Bezoekers in dit topic

franckylanssens

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
1.409
Waardering
22
Lengte
1m80
Massa
80kg
ik ben 42j, op 10 juli begonnen, ben al van 62kg naar 67 gegaan, en schouders en borst beginnen al goed af te tekenen.
ik neem eiwit suplementen en vitamines.
en hou het het liefst zo, enkel natuurlijke supplermenten.
de dokter zegt dat ik een jonge fysiek heb voor mijn leeftijd, en dus goed kansen.
erg extreem wens ik neit te worden, maar zou toch graag goed gespierd worden.
ben benieuwd of jullie nog mensen kennen die het op die leeftijd nog goed gedaan hebben.
 
Hoeveel kg wil je er nog bij hebben? Als je goed serieus traint en goed eet is er nog veel mogelijk lijkt me.
 
zou al tevreden zijn met 80/85 kg
 
ben 1m80, train 5x per week een uur in split, sedert 10 juli, eet 4 stevige maaltijden + ertussen proteineschakes en kwark( 3x250gr per dag)
 
85kg gaat je wel lukken hoor. Niet 1, 2, 3 maar het komt vanzelf als je hard trained en goed eet.
 
Ik denk dat het ook goed mogelijk is :thumbup:
 
vooral het trainen kan enkel beteren, door leeftijd en tengerheid ben ik natuurlijk erg voorzichtig en met zeer lichte gewichten begonnen,dus de eerste maand was eigenlijk meer lichte fitnes dan bodybuilding.
ik ben blij te horen dat er niemand spreekt over mijn leeftijd,d at die er blijkbaar mits goede medische gezondheid niet veel mee te maken heeft
 
Bij ons zitten er nog boven de vijftig en sommige zien er nog steeds goed uit hoor.
Als je alles goed op een rijtje hebt (voeding,training en rust) kun je toch nog progressie boeken.
 
ja, teddybeerke, jij weet dat ik me wel inzet ervoor, is het begin he, heb nu zo'n beetje het gevoel van k moest er eerder aan begonnen zijn, doe het ook heel graag als sport, maar idd ben nog jong genoeg om ermee door te gaan/ k moet beseffen dat die 5 kg idd al een snel begin zijn
 
Ik heb een oom die is 53 jaar oud, rookt 1 pakje zware van nelle per dag, en drinkt gemiddeld toch wel een fles gedistileerd per dag en hij is (naturel!!) nog altijd invorm voor zijn leeftijd. Hij bankt nog makkelijk een setje van 6x 140 en heeft nog altijd boomstronken als armen. Dus? Wat wil ik hiermee zeggen? Alles is nog mogelijk voor de TS.
 
Ja, ik zag laatst ook een gozer van dik in de 60 die ook nog armen had waar je u tegen zegt.
 
ik ben 42j, op 10 juli begonnen, ben al van 62kg naar 67 gegaan, en schouders en borst beginnen al goed af te tekenen.
ik neem eiwit supplementen en vitamines.
en hou het het liefst zo, enkel natuurlijke supplermenten.
de dokter zegt dat ik een jonge fysiek heb voor mijn leeftijd, en dus goed kansen.
erg extreem wens ik neit te worden, maar zou toch graag goed gespierd worden.
ben benieuwd of jullie nog mensen kennen die het op die leeftijd nog goed gedaan hebben.

hey,toevallig ken ik iemand die met 40 begonnen is en nu 52 is.hij is van 65 naar 100 kilo gegaan in 12 jaar tijd.dus succes ermee
 
het gaat wel maar houd rekening ermee dat je niet meer zo vlug hersteld ...je voeding goed op orde brengen en op tijd je rust pakken ;succes
 
het gaat wel maar houd rekening ermee dat je niet meer zo vlug hersteld ...je voeding goed op orde brengen en op tijd je rust pakken ;succes

ja,idd, dat weet ik dat mijn spieren iets meer rust zullen kunnen nodig hebben dan van een twintiger, is normaal.
Nu ondervind ik het nog niet, ja forceer niks, en train nog niet met zware gewichten he, ik bouw gewoon geduldig op met de gewichten die ik aankan.
maar later, als ik veel zwaarder ga trainen, kan het idd beter zijn bv een dag trainen, een dagt niet, dan weer trainenn zodanig iedere keer 48u rust.
Maar ik ben blij te horen dat het blijkbaar toch een sport is die je ( met verstand) dus toch nog goed kan doen als veertiger en vijftiger.
ik had er al jonge gast al mee willen beginnen, gign toen naar fitnes, maar kwas zodanig tenger dat de instructeur/eigenaar dacht dat mijn skelet nog neit volgroeid was, en hij wou hebben dak eerst jaar of 2 fitnes deed,
maar vond dat zo leuk niet, staan huppelen, met halterkes van 2 kg gelijk de vrouwen.
Maar eens bezig nu, hou ik er meer van dan ik dacht, zie het al als veel meer dan enkel gewicht bij te krijgen, is een sport waarbij je de stress gemakkelijk kwijtraakt, je maakt je hoofd leeg, je conentreert je op de lichamelijke kracht
 
Zoek eens op 'Powerblade' ook een DBB lid van ong jouw leeftijd.
Gast is op bepaalde onderdelen echt sterk en een beer van 100 kg. (is wel altijd een fanatiek sporter geweest, wedstrijdklimmen)

Maar iig succes!
 
ben 1m80, train 5x per week een uur in split, sedert 10 juli, eet 4 stevige maaltijden + ertussen proteineschakes en kwark( 3x250gr per dag)

Maak van die 4 maaltijden 6 maaltijden....dan zal je een stuk sneller groeien en lees de voedingsstickies door
 
Met 40 begint het leven pas ouwe ;) ik ben 38 dus nog 2 jaartjes dan ga ik pas echt beginnen met trainen :D!
het testospiegel is wel iets lager als bij de jongeren, maar wij gaan niet meer naar de disco & zuipen, blowen xtc'en etc niet .. dus onze kansen liggen dan weer op het zelfde niveau :D
 
het gaat wel maar houd rekening ermee dat je niet meer zo vlug hersteld ...je voeding goed op orde brengen en op tijd je rust pakken ;succes

dat denk ik ook,tis goed mogelijk als je deze richtlijnen volgt ,mss toch ook eens kuurtje pakken? ;)
 
thnx mannen, heb al veel goeie dingen gelezen, het zet me aan er echt iets van te maken met BB.
en vooral erg groot wens ik wel niet te worden, liever zoals ik hier al hoorde vernoemen op het forum een "man's health-type" dus bredeschouders, mooie borstspieren en biceps, maar toch nog redelijk slank, dat zou een mooi doel zijn voor mij
 
Back
Naar boven