MuscleMeat

Alternatief ICF 5x5

Davenger

Advanced Bodybuilder
Waardering
72
Lengte
1m84
Massa
80kg
Vetpercentage
11%
Hey,

Ik ben nu ongeveer 2 maandjes bezig ICF 5x5 maar ik vind dit echt geen leuk schema..
Ik kan van mezelf zeggen dat ik nog een soort beginner ben niet dat ik geen spieren heb want ik ben al een beetje breed maar nog niet echt super gespierd. Maar mijn vraag was of er geen ander schema is waar ik progressief kan trainen zoals een Push/Pull/Legs schema ofzo.

Als dat niet zo is hou ik dit schema gewoon een jaar vol en verander 'm dan.

Info:
- Sinds 1 okt 17
- Rond 73kg (bulkmode)
- 1.84m

In principe zou je met elk schema progressief moeten trainen en elk schema of systeem is in principe bedoeld om progressie mee te maken.
Verschil van gewone schema's vs de 5x5 systemen is alleen dat je bij de gewone schema's aan progressief laden doet dus altijd verzwaren zodra het maar ff kan en bij 5x5 doe je elke week iets bijladen tot je niet meer verzwaren kan om vervolgens minder te gaan doen.

Je kan dus iig prima een UB/LB of een push-pull / legs systeem pakken. Geen probleem.

• Topic Starter Topic Starter
In principe zou je met elk schema progressief moeten trainen en elk schema of systeem is in principe bedoeld om progressie mee te maken.
Verschil van gewone schema's vs de 5x5 systemen is alleen dat je bij de gewone schema's aan progressief laden doet dus altijd verzwaren zodra het maar ff kan en bij 5x5 doe je elke week iets bijladen tot je niet meer verzwaren kan om vervolgens minder te gaan doen.

Je kan dus iig prima een UB/LB of een push-pull / legs systeem pakken. Geen probleem.

Dus bij een gewoon schema heb je het verhogen van gewichten zelf in de hand, en bij een 5x5 schema bij de 5x5 oefeningen niet?

Dus bij een gewoon schema heb je het verhogen van gewichten zelf in de hand, en bij een 5x5 schema bij de 5x5 oefeningen niet?

Het verhogen heb je uiteindelijk altijd zelf in de hand maar bij de 5x5 systemen is het de bedoeling dat je sowieso verhoogt elke week(zolang het kan) en bij de andere systemen alleen als het kan dus als je sterker bent geworden verhoog je.

Het verhogen heb je uiteindelijk altijd zelf in de hand maar bij de 5x5 systemen is het de bedoeling dat je sowieso verhoogt elke week(zolang het kan) en bij de andere systemen alleen als het kan dus als je sterker bent geworden verhoog je.

Bedankt! En hoe zit het met Kracht & Massa in een Push/Pull/Legs schema in verhouding met 5x5? Heb je dat ook zelf in de hand?
In het algemeen heb je bij 5x5 minder massa toch?

5x5 is voor zowel massa als kracht.

Wat vind je niet leuk aan ICF?

Voordeel van full body training programma's is dat de frequentie hoog ligt. Je traint een spiergroep hiermee 3x per week. Dat is waarom je hier over het algemeen sneller op vooruit gaat dan op split schema's.

5x5 is voor zowel massa als kracht.

Wat vind je niet leuk aan ICF?

Voordeel van full body training programma's is dat de frequentie hoog ligt. Je traint een spiergroep hiermee 3x per week. Dat is waarom je hier over het algemeen sneller op vooruit gaat dan op split schema's.

Kijk, je doet altijd dezelfde oefening voor een grote spiergroep: Benen: Squat Borst: Bench Press Rug: Bent Over Row
Ja je traint elke (grote) spiergroep 3x in de week met maar 1 dezelfde oefening.
Met een split doe je meerdere/verschillebde oefeningen voor bepaalde spiergroepen..

Bedankt! En hoe zit het met Kracht & Massa in een Push/Pull/Legs schema in verhouding met 5x5? Heb je dat ook zelf in de hand?
In het algemeen heb je bij 5x5 minder massa toch?

Heb je idd ook altijd zelf in de hand.
Alle doelen vallen of staan met o.a. de frequentie en of totaalintensiteit.

5x5 doe je meestal 3x per week waardoor je als extra ook wat massa mee pakt. En andere systemen werk je meestal per training aan je massa omdat je daar je totaal volume en intensiteit hoog houdt.
Hoe vaker je iets doet, hoe sterker je er in basis mee zal worden.Hoe groter je splitschema is hoe minder je aan je kracht werkt. Dus bankdrukken 1 x per 5 dagen zal veel minder kracht groei geven dan 3x per week bankdrukken.

push-pull-legs is een 3 daagse split. Om echt goede vooruitgang te boeken zal je dan vanaf 5x per week moeten trainen. Pak je een 2 daagse split dan kan je af met 4x per week en wil je alles 3x aanpakken dan 6x per week.

Alles kan je zelf verder aansturen.

Kijk, je doet altijd dezelfde oefening voor een grote spiergroep: Benen: Squat Borst: Bench Press Rug: Bent Over Row
Ja je traint elke (grote) spiergroep 3x in de week met maar 1 dezelfde oefening.
Met een split doe je meerdere/verschillebde oefeningen voor bepaalde spiergroepen..
Je kan altijd een schema aanpassen als je dat wilt.
Je kan elke training andere oefeningen pakken. Het systeem werkt dan alleen niet optimaal voor de zg grote 3 om daarin kracht te gainen.

Je kan altijd een schema aanpassen als je dat wilt.
Je kan elke training andere oefeningen pakken. Het systeem werkt dan alleen niet optimaal voor de zg grote 3 om daarin kracht te gainen.
Maar met Push/Pull/Legs kun je toch meer massa in gainen dan 5x5?

Ja. Dat kan idd. Als de intensiteit per training hoog genoeg is en of de frequentie hoog genoeg. En natuurlijk ook de voeding voldoende is.
Zou je mij een push/pull schema kunnen aanraden 4x per week?
Is dit goed:
Maandag: Push 1
Dinsdag: Pull 1
Wo: Rust
Do: Rust
Vr: Push 2
Za: Pull 2

En Denk je dat je met 5x5 geen massa wint dan? Als je geen massa gaint op 5x5 eet je niet genoeg :)
Ik zeg niet dat je er geen massa gaint maar minder in verhouding dan het Push/Pull schema omdat je bij 5x5 meer focust op kracht krijgen van de 3 grote oefeningen

Ik zeg niet dat je er geen massa gaint maar minder in verhouding dan het Push/Pull schema omdat je bij 5x5 meer focust op kracht krijgen van de 3 grote oefeningen

Dan doe je toch extra assistance, ik doe ook stronglifts + Chins, Dips en Skullcrushers erbij..
Tis niet dat je ineens een beest gaat worden omdat je 3x8 oid gaat doen hoor.. 5x5 = 25 en 3x8 = 24 snap je..

Dan doe je toch extra assistance, ik doe ook stronglifts + Chins, Dips en Skullcrushers erbij..
Tis niet dat je ineens een beest gaat worden omdat je 3x8 oid gaat doen hoor.. 5x5 = 25 en 3x8 = 24 snap je..

3 x 8 x 100 geeft wel weer meer groeistimulans dan 3 x 5 x 100
3 borst oefeningen á 4 x 8-10 geeft ook meer groeistimulans dan 1 x benchpress 5 x 5 met zelfde gewicht.

assistance d'r bij doen is bullshit voor bodybuilding.
Gewoon alle spieren en spiergroepen goed trainen.

3 x 8 x 100 geeft wel weer meer groeistimulans dan 3 x 5 x 100
3 borst oefeningen á 4 x 8-10 geeft ook meer groeistimulans dan 1 x benchpress 5 x 5 met zelfde gewicht.

assistance d'r bij doen is bullshit voor bodybuilding.
Gewoon alle spieren en spiergroepen goed trainen.
Dus beter gewoon Push/Pull voor massa dan icf 5x5 ?

Terug
Naar boven