AndroidHealthClinic

Alternatief voor bankdrukken?

Sportfanaatje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
76kg
Hi all,

Bankdrukken is een van de basisoefeningen bij bodybuilding. Echter, om tot het uiterste te gaan heb je meestal iemand nodig die je helpt.

Omdat mijn maatje sinds een maand is verhuisd, merk ik dat ik bij het bankdrukken niet tot het uiterste kan gaan. Omdat ik meestal vrij laat train (meestal als laatste), kan ik niet snel iemand erbij vragen.

Nu wil ik toch zoveel mogelijk uit mijn trainingen wil halen, ben ik op zoek naar een alternatief voor bankdrukken waarbij je geen extra hulp nodig hoeft te hebben. Iemand tips?

Greetz.

Gebruik dumbbells. Mocht je hier falen kun je ze gewoon laten zakken.

Zonder spotter trainen, met spotter focus je je meer op de biceps van je traningspartner.

Methode van dit filmpje gebruik ik over het algemeen:
Als je weet dat je het gewicht gewoon van je af kan rollen durf je al snel zwaarder te gaan, voor sommigen levert dat al direct een PR op ;)

En als je echt zo laat traint zou je altijd een bankje in een power rack kunnen schuiven

Dumbbell chest press, dumbbell flyes, cable flyes, machine chest press. Allemaal prima oefeningen

Gewoon bankdrukken.
Je hoeft niet elke workout voor een PR of tot failure te gaan...

Hi all,

Bankdrukken is een van de basisoefeningen bij bodybuilding. Echter, om tot het uiterste te gaan heb je meestal iemand nodig die je helpt.

Omdat mijn maatje sinds een maand is verhuisd, merk ik dat ik bij het bankdrukken niet tot het uiterste kan gaan. Omdat ik meestal vrij laat train (meestal als laatste), kan ik niet snel iemand erbij vragen.

Nu wil ik toch zoveel mogelijk uit mijn trainingen wil halen, ben ik op zoek naar een alternatief voor bankdrukken waarbij je geen extra hulp nodig hoeft te hebben. Iemand tips?

Greetz.

Ik ken geen push oefening met losse gewichten die 100% veilig is om in je eentje tot het uiterst te te gaan.

Je hoeft idd niet tot het uiterste te gaan, volume draaien op 90% is imo veelal effectiever

standing MP?

Ik ken iemand en die is ooit buiten bewust zijn gegaan tijdens een setje MP :p
Hij heeft veel geluk gehad, bar is in zijn rack terecht gekomen en hij lag op de grond toen hij bijkwam.

benchpress.gif

ik ken iemand die zn bicep heeft gescheurd bij het deadliften
ik ken iemand die zn hamstring heeft gescheurd met squatten
ik ken iemand die zn schouderbanden heeft afgescheurd met bankdrukken
ik ken iemand die zn borstspier afscheurde met DB flyes
ik ken iemand die knockout ging tijdens atlas stones
enz
enz

elke sport heeft zo zn risico

ik ken iemand die zn bicep heeft gescheurd bij het deadliften
ik ken iemand die zn hamstring heeft gescheurd met squatten
ik ken iemand die zn schouderbanden heeft afgescheurd met bankdrukken
ik ken iemand die zn borstspier afscheurde met DB flyes
ik ken iemand die knockout ging tijdens atlas stones
enz
enz

elke sport heeft zo zn risico

Ohw ok :) had het verkeerd opgevat.
Bij iedere sporten blessures idd, gelukkig valt het bij "krachtsport" allemaal goed mee :)

Inb4 haatreacties

Smith > zelf nooit gebruikt voor het bankdrukken dus ik kan je niet vertellen of dit fijn is, zie het wel vaak zat.
Chest Press > vind ik dan weer wel fijn om mee af te wisselen

En anders een bankje in het squatrack/powerrack zetten en de spotters op de juist hoogte instellen.

wat een onzin, je hoeft toch niet altijd op je max te trainen. en failure voel je toch wel aankomen..

Terug
Naar boven