XXL Nutrition

Altijd honger

kney

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
30
Lengte
1m73
Massa
76kg
Vetpercentage
9%
Sinds kort is het echt niet meer normaal met mijn honger gevoel. Mijn voeding staat al 2j op punt en ik eet om 7u, 10u, 13u, 15u, 17u30, 20u en 23u. Op trainingsdagen eet ik 2550kcal (150 onder onderhoud). En op niet traingsdagen eet ik 2100kcal.

Misschien eens een tijdje elke dag op onderhoud eten?
Maar het probleem is da ik al direct weer honger heb na ik net gegeten heb. Ik heb vorige week een tijdje pillen met pseudo-efedrine genomen (voor de druk in mijn oren). En die pillen onderdrukken blijkbaar het hongergevoel.. Nu paar dagen gestopt en sindsdien heb ik dat hongergevoel.

ja gewoon wat meer eten of andere dingen eten.
Betere eiwitbronnen en complexe KH bronnen waardoor je minder snel honger krijgt.

Maar eet je al 2 jaar te weinig of iig onder je onderhoudsbehoefte? Zoja, waarom?
Ben je dan niet al een keer verschrikkelijk droog?

Je zou ook IF kunnen proberen, ik eet van 12u - 22u (2000 kcal), zonder honger eigenlijk

beweeg jij niet ofzo? 2.5k kcal

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet niet 2 jaar onder mijn onderhoud. Ik wissel af tussen onder en op onderhoud. Ik stond vorig jaar rond de zomer periode op 9%. Daarna ben ik eigenlijk constant op onderhoud gaan zitten. Nu met deze zomerperiode (mijn vakantie) heb ik mij wat laten gaan (geen training en eten waar ik zin in had voor ongeveer 2 weken)..

Mijn eiwitbronnen zijn:
- eieren
- whey shakes
- kalkoenfilet
- kipfilet
- tonijn
- kwark

Van koolhydraten eet ik volkoren brood, rijst, pasta, aardappelen en havermout.

En jawel ik beweeg wel. Ik doe 3x Braziliaanse Jiu-Jitsu (vergelijkbaar met intensieve cardio) en 3x fitness. Ik weeg 75kg, 173cm en 27j oud.

Laatst bewerkt:
Vind je het gek!? Om de paar uur paar 100 Kcal eten, dan heb ik ook na half uurtje honger.

Moet je op 75kg blijven voor BJJ?
Anders zou ik gewoon, al is het tijdelijk wat meer gaan eten.

Vind je het gek!? Om de paar uur paar 100 Kcal eten, dan heb ik ook na half uurtje honger.

365 - 425kcal per maaltijd valt toch goed mee? 15u - 20u en 23u zijn meestal maar kleine snacks.
Het is altijd al voldoende geweest maar sinds kort heb ik echt na elke maaltijd (behalve avondmaaltijd) honger.

Moet je op 75kg blijven voor BJJ?
Anders zou ik gewoon, al is het tijdelijk wat meer gaan eten.

Ik zou met Gi (het pak) eigenlijk net op 76kg moeten zitten.

En meer vezels eten. Je kan deze los toevoegen als Psyllium Husk en extra groente eten. Zoals salades etc etc.

En meer vezels eten. Je kan deze los toevoegen als Psyllium Husk en extra groente eten. Zoals salades etc etc.

Meer vezels? Dus havermout, volkoren brood, pasta/rijst/aardappelen en een minimum aan groeten is niet genoeg?

Anders wat tarwezemelen toevoegen voor vezels.

Zorg dat je voldoende vetten krijgt. Vet vertraagd de opname van voeding en geeft dus een langer verzadigd gevoel.

Wat koolhydraten uit rijst/pasta/brood inruilen voor groentes die verzadigen met weinig kcals (denk aan broccoli bijvoorbeeld), zo kun je meer eten en zit je langer vol met uiteindelijk evenveel kcals.

Andere oplossingen: Koffie drinken, light frisdrank, minder 'vaak' eten maar gewoon grotere maaltijden. Dus ipv 6x 400 kun je ook gewoon 3x 800 eten. Alhoewel ik persoonlijk denk dat je met jouw activiteitschema en stats ook gewoon je schema zelf iets kan opschroeven.

Ik vind de vetten wel wat aan de lage kant. Ik zou wel 1gr vet per kg lichaamsgewicht aanhouden. Zeker bij jouw vetpercentage :)

Hoe kan jouw onderhoud in godsnaam 2700 zijn? Werk je niet / sport je zo weinig? Denk dat je honger hebt omdat je veel te weinig eet.

Ik vind de vetten wel wat aan de lage kant. Ik zou wel 1gr vet per kg lichaamsgewicht aanhouden. Zeker bij jouw vetpercentage :)

Ik dacht altijd dat je 1gr per kg VVM moest nemen, kan ook zijn dat ik dat ergens verkeerd heb gelezen.
En mijn vetpercentage klopt niet meer, zal eerder 13-14% zijn op de moment, heb straks meting.

Hoe kan jouw onderhoud in godsnaam 2700 zijn? Werk je niet / sport je zo weinig? Denk dat je honger hebt omdat je veel te weinig eet.

BMR
= 88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677)
= 88,362 + (75 X 13,397) + (173 X 4,799) - (27 X 5,677)
= 1770kcal

Onderhoud
= 1770 X 1,55
= 2744kcal

Ik neem 1,55 omdat ik wel eens een training (KT) durf overslaan. Plus ik kom nog al snel aan daarom ga ik zeker niet te hoog in kcal. Ik denk dat mijn werkelijk onderhoud zelfs nog iets lager ligt.

je moet je trouwens realiseren dat je op rustdagen gewoon vrijwel net zoveel energie nodig hebt als op trainingsdagen. Rustdagen zijn juist de dagen dat je herstellende bent van je inspanningen van de dagen ervoor, dus ook dan heb je energie nodig. Je eet nu dus constant gemiddeld 400-500~ onder onderhoud, niet heel gek dat je dan na verloop van tijd elke dag gewoon honger blijft houden, plan eens 'n keer een refeeddag in of verhoog je voedselinname gewoon.

je moet je trouwens realiseren dat je op rustdagen gewoon vrijwel net zoveel energie nodig hebt als op trainingsdagen. Rustdagen zijn juist de dagen dat je herstellende bent van je inspanningen van de dagen ervoor, dus ook dan heb je energie nodig. Je eet nu dus constant gemiddeld 400-500~ onder onderhoud, niet heel gek dat je dan na verloop van tijd elke dag gewoon honger blijft houden, plan eens 'n keer een refeeddag in of verhoog je voedselinname gewoon.

Momenteel heb ik op vrijdag een cheatmeal waar ik dus friet etc eet. Maar dat kan ik dan misschien best vervangen door een refeed (gewoon meer koolhydraten dan normaal) of moet ik die refeed toevoegen.

cheatmeal in de vorm van friet etc. als je constant honger hebt is alleen maar zonde, omdat je dan voedsel eet die relatief slecht vult (voor het aantal kcal) wat het bevat, waardoor je dus op den duur alleen maar meer honger zult krijgen (of je moet je cheatmeal bovenop je normale schema eten, maar dan kun je dus beter gewoon een schone refeed nemen met zoals je zelf aangeeft gewoon meer koolhydraten). Gewoon 1-2 dagen in de week 500 kcal boven je onderhoud eten.

Terug
Naar boven