AndroidHealthClinic

Always against the odds: One with the underdogs II

Als je het goed aanpakt ga je niet zoveel kracht inleveren hoor. Gewoon niet in een paar weken diep gaan cutten.

Ik ben laatst ook van over de 80 naar 73.5 nu gegaan. Denk dat ik momenteel allround sterker ben dan voor m'n cut.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.502

Hahaha, 4 ook echt. Mocht ik het doen dan echt maar voor max een kg;)

Je trainingstijd per training is echt verre van lang man. Je doet sowieso niet teveel.

Volgens mij ben je vrijwel nooit aanwezig bij mn trainingen dus hoelang ik er precies over doe is onbekend. Onderstaande is trouwens nog belangrijker.
Maargoed, wat betreft te veel... houdt er rekening mee dat mn kcal inname niet zo hoog meer is en nog wel iets verder omlaag zal moeten dus dat heeft impact op mn herstel. Zit nu zo rond de 2400kcal maar zal nog wel verder moeten zakken. Na dit weekend even weer mn voeding bekijken.

Procentueel gezien raakt Secemile Street wel veel meer kwijt dan jij. Voor iemand van 100 kilo aan jouw lengte zal -9 kilo minder impact hebben dan voor iemand die rond de 80 weegt en maar 9cm korter is. Persoonlijk zou ik het vrij knap vinden als hij geen kracht gaat inleveren op bench + squat door naar -74 te gaan.

Maar hoe dan ook jammer als je naar -74 gaat, C. Come on man, blijf in -83... stay with me!
http://www.youtube.com/watch?v=5TOaUxgkLSg
Jep, onderhand al 4.5 kg kwijt natuurlijk.
Tja door die blessures ben ik (zoals je in mn trainingen kan zien) al kracht kwijt. Hoop nu wat terug te kunnen winnen. Lijkt mij geen verkeerd plan om naar de -74 te gaan en volgend jaar weer -83. Overigens kan dit alleen als ik niet nog meer kracht kwijt raak want in dat geval skip ik heel dat NK.

Sorry D, haha

kom lekker samen met mij in de 74!

verder zou je ook een watercut kunnen overwegen waardoor je dus minder diep hoeft te cutten, maar ja dat weet je zelf natuurlijk ook allemaal wel :p

Jij gaat echt in de -74 meedoen? Ja, al heb ik een watercut nooit gedaan dus dan zou ik het eerst wel een keer oefenen.

Als je het goed aanpakt ga je niet zoveel kracht inleveren hoor. Gewoon niet in een paar weken diep gaan cutten.

Ik ben laatst ook van over de 80 naar 73.5 nu gegaan. Denk dat ik momenteel allround sterker ben dan voor m'n cut.

Jij had kwa kracht wel een bizar goed cut resultaat en zeker met al die persoonlijke issues erbij is het heel knap dat je dat hebt kunnen doen.

11-09-2015

Squat (knee sleeves+belt)
3x162,5
3x162,5
3x162,5

Paused Bench (wrist wraps)
3x100
3x110
3x110

Paused Deadlift (Pauze onder de knie, beltless)
3x160
3x160
3x160
3x160 Wat een verschrikkelijk zware oefening is dit

Dumbell row (straps)
8x60
8x60
6x60

Dips
8xbw Pijn in schouder dus gestopt

Lat pulldown
10x
10x
10x

Comments:
Squat ging goed. Gelukkig weer 100+ kunnen benchen waarbij de schouder oke voelde. Dips deden pijn dus daar stopte ik snel weer mee.

Straks met vrienden (o.a. the wasp en MBX van dbb) naar Antwerpen voor een paar dagen. Gewoon genieten dus dat gaan lekkere (speciaal) biertjes enzo worden. Wel proberen tussendoor genoeg eiwitrijk voedsel eten. We gaan hier gewoon weer een prachtig weekend van maken, wie weet hebben jullie geluk en typ ik na deze trip wel weer een verhaaltje:D

De sportschool waar ik train heeft een nieuw initiatief, ze gaan open op zaterdag en zondag avond van 7 tot 10 vanaf dit weekend. Zondag middag kom ik weer terug dus ik ga zondag avond een lichte training doen in de gym. Hoop dat de schouder de komende dagen weer lekker herstelt en dat er volgende week weer geknald kan worden. Ook zal ik me 2x per week blijven wegen, beter zakt mn bw eind volgende week onder de 78.

Schouder voelt nu een beetje gaar maar dit zal wel bijtrekken. We zijn nog in herstelmodus ofc.

Lekkere tren, die paused deads zijn idd een verschrikkelijke oefening. :p

Veel plezier in t'Stad.

volgens deze bron over paused deadlifts: http://tonygentilcore.com/2014/06/exercises-you-should-be-doing-paused-deadlift/

wordt het volgende beweerd:
"What Does It Do: As noted above, it’s a fantastic way to help improve strength (and explosiveness) off the floor. More to the point:

1. It helps increase time under tension in a “trouble spot,” which then feeds into the explosiveness factor.

2. Helps train people to engage the lats to a higher degree which will prevent the bar from getting away from the body. In other words: it helps maintain a better bar path."

Punt 2 is volgens mij heel erg van toepassing bij mij, vooral de lats aanspreken en een betere bar-path denk ik. Kunnen jullie dit bevestigen? Ik heb nog nooit paused dl's gedaan en wil er vanavond mee beginnen.

Ik denk niet dat t werkt

Ik spreek m'n lats vrij vaak aan maar tot nog toe zeggen ze nooit wat terug

• #2.507
Nonkel C is weer actief in zn log. Heb de afgelopen dagen al 3 trainingen gedaan gelukkig.

Over het weekendje Antwerpen zal ik redelijk kort zijn aangezien ik nu even geen zin heb om weer een enorme post te maken. Dit weekendje was zeer geslaagd. Er is wel een hoop alcohol geconsumeerd maar dat is niet erg. Ik heb er heel erg van genoten, wel bleek Antwerpen veel minder een uitgaansstad te zijn dan ik verwacht had. Maar een hoop cafetjes met heerlijke speciaalbiertjes maakte al een hoop goed en verder was het gewoon erg gezellig met o.a. TheWasp.

Bw voor de trip was precies 78.5 en op maandagochtend 78.8. Weinig verschil dus en dit verschil zegt nog helemaal niks. Morgen weer ff de weegschaal op en alles goed in de gaten houden.

De sportschool is sinds afgelopen weekend ook open op zaterdagavond en zondagavond waar ik erg blij mee ben, denk dat ik hier regelmatig gebruik van zal maken. Zondag middag kwamen we thuis van deze vermoeiende trip en s'avonds nog even een lichte training gedaan:

13-09-2015

Squat (no belt)
5x100
5x100
5x100
5x100
5x100

Paused Bench
3x90
3x90
3x90
3x90
3x90
3x90
3x90
3x90

hang cleans
6x60
6x70
3x80

Barbell row
5x90
5x90
5x95
5x95

OH press (belt)
3x65
3x65
3x65

Lat pulldown
10 reps
10 reps
10 reps

comments: Just a casual training, nothing special

14-09-2015

Deadlift (belt)
3x212,5
3x212,5
3x212,5

Paused squat (kneesleeves + belt)
3x145
3x145
3x145
3x145
3x145 nice

Paused bench
3x100
3x100
3x100
3x100
3x100

Pull ups
8xbw
8xbw
8xbw

Pushdown
15 reps
12 reps
10 reps

EZ barbell curl
10x28
10x28
10x28
10x28

comments: Goede training. Pull ups nog niet met extra gewicht gedaan ivm de schouder. Bij presses voel ik helemaal geen pijn meer, goed dus.

15-09-2015

Squat (no belt)
5x110
5x110
5x110
5x110
5x110 Erg easy voelde lekker zo

Paused Bench
5x80
5x90
5x90
5x90
5x90

hang cleans
6x50
6x60
6x60

Barbell row
5x90
5x90
5x90
5x90
5x90

OH press (belt)
3x60
3x65
3x70 (belt aan)
3x75 nice

comments:
Traps zonden nog in brand door de hangcleans van zondag en dl van gisteren dus dat voelde ik behoorlijk vandaag. Heerlijke lichte training zo waarbij alles hard ging.
Enige wat ik zwaar deed waren de oh presses en die gingen erg goed.

ik verwacht een sterker pua rapport dan dit

Ehm..wat? WWE gaat cutten...naar <74kg..

veel alcohol houdt je PUA game ook niet zo scherp idd, misschien was dat de verklaring?
Ook nog Denvers bezocht? Vindt ik wat beter dan Nox, niet zo een neppe sfeer daar.

• #2.511
ik verwacht een sterker pua rapport dan dit

mwah niks voor hier dat soort verhalen

Ehm..wat? WWE gaat cutten...naar <74kg..

We gaan het proberen

veel alcohol houdt je PUA game ook niet zo scherp idd, misschien was dat de verklaring?
Ook nog Denvers bezocht? Vindt ik wat beter dan Nox, niet zo een neppe sfeer daar.

ja man, D'anvers was prima.

17-09-2015

Squat (knee sleeves+belt)
3x165
3x165
3x165

Bench
3x100
3x110
3x112,5
3x115
3x117,5 nice, ging goed. Zwaar benchen lukte pijn vrij:)

Paused deadlift (no belt)
3X140
3X160
3X160
3X160
3X160

Dumbell row (straps)
8x60
8x60
8x60

Dips
8xbw
8xbw
8xbw Enige oefening waarbij ik mn schouder een beetje voel, extra gewicht bijhangen ga ik sowieso niet doen nu

Lat pulldown
10x
10x
10x

comments:
Goed. Bw vanochtend 78.5
Volgende week kcal iets verlagen want bw moet nog omlaag.

Dips zijn ook gewoon kut voor je schouder. Ik zou ze gewoon droppen, ik zie persoonlijk weinig toegevoegde waarde.

Heb je je dips met of zonder knee sleeves gedaan

En je lat pulldowns? Met of zonder?

Ik wil graag weten hoe raw jij bent

• #2.514
Dips zijn ook gewoon kut voor je schouder. Ik zou ze gewoon droppen, ik zie persoonlijk weinig toegevoegde waarde.

IK had er in het verleden nooit last van gehad. Wellicht kan ik ze nu beter wel (tijdelijk) droppen tot mn schouder weer helemaal oke is en gewoon even cgbp pompen o.i.d.

---------- Toegevoegd om 00:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:00 ----------

Heb je je dips met of zonder knee sleeves gedaan

En je lat pulldowns? Met of zonder?

Ik wil graag weten hoe raw jij bent

Zonder kneesleeves, anders stond het erbij!

• #2.515
Pfoe, nieuwe layout van dbb (heet het zo nog wel :( ) bevalt niet zo heel erg. Maargoed, ook dat zal wel wennen.

De katabole weekenden blijven maar komen. Afgelopen vrijdag avond naar Gent gegaan voor echt opvallend goede hangouts (jajaja log lezers, er komt weer een klein verhaaltje). Avondje stappen en kunnen slapen bij een maatje die daar woont maar nu weer gaat verhuizen. Maar een andere maat is nu ook naar Gent verhuist en door dit extreem goede weekend zie ik het wel zitten om daar vaker heen te gaan. De vorige keer dat ik in Gent was waren het de Gentse feesten. Het was leuk om te zien hoe anders die stad er nu uit leek te zien zonder zo ontzettend veel mensen op straat. De kroegen waren zeer zeker de moeite waard en de 'untapped bier rate app' kwam weer goed van pas bij het beoordelen van verschillende speciaalbiertjes.

Op de zaterdag waren we eigenlijk van plan om aan het begin van de middag weer naar huis te gaan maar we besloten nog even een biertje te pakken en dat werden er uiteraard meer. Rond etenstijd spareribs gaan eten in een restaurant en aan het begin van de avond weer naar huis.

Wel beetje jammer dat er twee dagen alcohol gedronken is alhoewel het allemaal wel heel erg leuk was. Aankomend weekend denk ik dat ik maar alcohol vrij hou. Alcohol is toch wel echt slecht en die biertjes helpen niet bepaald mee bij deze poging tot cutten.

• #2.516
Echt super dat de gym tegenwoordig op zondagavond open is:

20-09-2015

Squat (belt+sleeves)

10x120
10x120
10x120
10x120

Touch n go Bench
10x90
10x90
10x90

Sumo deadlift (no belt)
5x140
5x140
5x140

Barbell row
10x80
10x80
10x80

Dumbell overhead press
10x26
10x26
10x26 pijn vrij, nice

Db flyes ss dumbell curl
12x16 - 10x16
12x16 - 10x16
12x16 - 10x16

Kwa cijfers ging het prima maar kwa gevoel niet zo. Ik voelde me echt totaal niet fit.

Keep it up gozer! Niet ziek worden of waren het de biertjes?

• #2.518
Keep it up gozer! Niet ziek worden of waren het de biertjes?
Ik ga niet ziek worden. Was gewoon dat ik een weekend lang veel bier gedronken heb, wat korter geslapen, minder (goed) gegeten etc. En dat hakt er gewoon in.

De ruimere openingstijden van de sportschool geven me nu meer de ruimte om ook wat vaker in het weekend te trainen en dat is prettig. Omdat ik gister getraind heb pak ik nu een rustdag. Ik zal morgen en woensdag beide keren in de ochtend gaan trainen en verder nog op vrijdagavond en zaterdagavond. Zal erg pittig worden morgenochtend aangezien er zware deadlifts en paused squats op het programma staan en of ik sochtends daar nou zin in ga hebben....

Kcal op rustdagen proberen iets te laten zakken en aankomend weekend geen alcohol, ben benieuwd of mn bw daarmee al onder de 78 zakt als ik me begin volgende week ga wegen.

• #2.519
22-09-2015

Deadlift (belt)
3x215
3x215
3x215 Verschrikkelijk zwaar allemaal

Paused squat (kneesleeves + belt)
3x145
3x145
3x145
3x145