Fitness Seller

Always against the odds: One with the underdogs II

Potentie wat betreft kracht herleiden tot hoe groot gewrichten zijn (zoals Marvin hier doet door te zeggen dat WWE "altijd al zo sterk was!") is sowieso complete onzin natuurlijk. Ik weet zeker dat er naast mij nog meer PL-ers zijn die kleine gewrichten hebben en wel behoorlijk sterk zijn.

Potentie wat betreft kracht herleiden tot hoe groot gewrichten zijn (zoals Marvin hier doet door te zeggen dat WWE "altijd al zo sterk was!") is sowieso complete onzin natuurlijk.

Niet helemaal, sterker nog Baas Nuckols, niet echt het type die onzin uitkraamt, heeft dit mooi samengevat in dit artikel inclusief calculator
http://www.strengtheory.com/your-drug-free-muscle-and-strength-potential-part-1/

btw: ik krijg ook vaak de genenkaart in mijn mik dus knowthatfeel.jpg

Of genen nu wel of niet zo belachelijk veel uitmaken, je kan nog wel gewoon slim trainen natuurlijk

Hue ik heb kutgenen laat ik maar meteen kut gaan trainen want de betere genen hebben toch wel voorsprong

Ruim 18 cm polsen checking in!

Kan ik dan groot worden met zulke polsen?

Blijkbaar niet, want je hebt zelf meerdere malen aan gegeven in je log dat je er niet alles voor wilt doen, je kennis over goed periodiseren en sowieso krachttraining in het algemeen nog te beperkt is voor het aantal jaren dat je traint en het zo wel best vind... wat natuurlijk je goed recht is als je blij bent met je fysiek. Maar ga dan niet de genen kaart spelen als iemand hier wel serieuzer mee bezig ,en er dus meer voor doet, cq harder werkt. (natuurlijk spelen genen wel een rol, maar daar kan je zelf nou eenmaal niets aan doen, dus heeft het geen zin daarover te beginnen als je er niet alles voor doet imo).

Dit is geen haat overigens maar meer een reality check voor jezelf!
Definieer hard trainen..

Zowieso loopt het altijd uit de hand als de PL'ers en de BB'ers de discussie starten of de definitie intensiteit. Ik ben namelijk van mening dat je niet perse zwaar moet trainen of intensiteit te ervaren.

Verder is mijn periodisering niet geweldig of zelfs niet aanwezig. Maar er zijn zat bodybuilders hier op het forum die daar ook zeer beperkt of niets mee doen.

En ondanks het niet periodiseren deadlift ik op ~80kg nog steeds 225kg, squat ik 150+ en bench ik 100kg. Het zijn geen powerlifting stats, maar ja dat is dan ook totaal mijn doel niet.

Echt één mong**l die gozer, op zo'n leeftijd nog niet eens in staat zijn normaal te redeneren.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Als er iemand een mong**l is, dan ben jij het wel. Beetje rellen en schreeuwen, maar verder ben je een redelijk kansloos kereltje..
Uitgebreider reageren komt later maar wat meten je polsen @Skatermarvin ? :P
Done.. mijn polsomtrek is 17cm. Gelijk aan de jouwe...echter ben ik bijna 10cm langer qua lichaamslengte.

Al zijn jouwe kleiner komt er waarschijnlijk alsnog een argument als "Ja nee slechte genen en hard werk gaat dat niet helpen".
Tuurlijk helpt hard werken wel...maar als je genetisch voordeel hebt én hard werkt...
Niet helemaal, sterker nog Baas Nuckols, niet echt het type die onzin uitkraamt, heeft dit mooi samengevat in dit artikel inclusief calculator
http://www.strengtheory.com/your-drug-free-muscle-and-strength-potential-part-1/

btw: ik krijg ook vaak de genenkaart in mijn mik dus knowthatfeel.jpg
Dit dus..
Ik ben hier bekend mee en alsnog ervan overtuigd dat dit complete onzin is.
Dat is ook jou probleem..

Ik mag dan geloven in wat bro-science, maar jij denkt dat er maar 1 waarheid is, en wilt ook alleen maar geloven wat je wil dat waar is..

...en eigenlijk doe ik niet anders.. ;)
Of genen nu wel of niet zo belachelijk veel uitmaken, je kan nog wel gewoon slim trainen natuurlijk

Hue ik heb kutgenen laat ik maar meteen kut gaan trainen want de betere genen hebben toch wel voorsprong
Ik train niet kut. Train gewoon hard, maar niet zoals 'jullie' dat graag zien, maar dat betekend nog steeds niet dat ik niet hard train..

Nee, dat is het punt niet. Het punt is dat ik van verschillende mensen weet dat er niets klopt van die berekening, ik ben er zelf ook een voorbeeld van. Ik geloof niets van het artikel omdat ik genoeg voorbeelden heb gezien om te weten dat het onmogelijk zo kan zijn, tenzij het toevallig allemaal mensen zijn die buiten het gemiddelde vallen of iets dergelijks, maar dat betwijfel ik. Vul de formule voor de grap zelf in en kijk eens of het uberhaupt wel kan kloppen voor je.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.078
Overigens vind ik het totaal geen probleem als er een discussie gaande is in mijn log maar ik ga niet overal op reageren.
Ik denk niet dat ik goede genen heb, gewoon normaal.

Tja, het is binnen deze sport gewoon realiteit. Het is nu echt niet zo dat WWE harder zijn best doe dan ik dat doe..

Hij traint misschien iets meer (understatement) doordacht qua opbouw voor zijn lifts, maar is naar mijn mening altijd sterk geweest.
Hij draait niet voor niks mee in de NL'se top..

Kom maar door met die haat ;)
Eerlijk gezegt denk ik dat ik wel harder mijn best doe dan jij en dan veel anderen. Het is echt niet zo dat iedereen in de gym evenveel zijn best doet of iets dergelijks. Overigens is dat ook helemaal niet erg.

Dus jij zegt dat de hele genen kwesie niet bestaat?

Zullen we voor de grap mijn polsen en enkels eens meten en die van WWE...dan weet je genoeg. Ja die correlatie bestaat..

Je ziet toch ook weleens gasten in de gym waaraan je direct ziet dat die potentie hebben? Overigens ook het tegenovergestelde..

Verder is het ook weer niet zo dat ik een slecht fysiek (enkel kilo's op de weegschaal zegt ook niet alles) heb en hele slappe lifts neerzet, dus ergens vraag ik me af waarom ik mezelf in godsnaam aan het verdedigen ben hier.

Er zijn zat mensen die zonder structuur op gevoel trainen en echt wel gains maken...maar ja, dat is niet 'jullie' manier.
Mjah mensen die echt debiel trainen maar wel gainen zijn juist vaak de mensen die ofwel AAS gebruiken of goede genen hebben. Voor 'normale' naturels is slim trainen imo wel belangrijk.

UQ82cOU.png

de weps heeft wel gelijk though

Deze quoten omdat het zo een leuk plaatje is

Blijkbaar niet, want je hebt zelf meerdere malen aan gegeven in je log dat je er niet alles voor wilt doen, je kennis over goed periodiseren en sowieso krachttraining in het algemeen nog te beperkt is voor het aantal jaren dat je traint en het zo wel best vind... wat natuurlijk je goed recht is als je blij bent met je fysiek. Maar ga dan niet de genen kaart spelen als iemand hier wel serieuzer mee bezig ,en er dus meer voor doet, cq harder werkt. (natuurlijk spelen genen wel een rol, maar daar kan je zelf nou eenmaal niets aan doen, dus heeft het geen zin daarover te beginnen als je er niet alles voor doet imo).

Dit is geen haat overigens maar meer een reality check voor jezelf!
Mooie post.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.079
01-02-2016

Week 7UB

Paused bench
3x112,5
3x112,5
3x112,5
3x112,5
3x112,5
3x112,5
3x112,5 Ging wat moeizamer dan ik gehoopt had

Pull ups
4xbw+25
4xbw+25
4xbw+25
4xbw+25
8xbw+15
10xbw ultra wide grip

Overhead press
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50

Dumbell flyes ss Dumbell curl
10x14 10x14
10x14 10x14
10x14 10x14

Tricep pushdown
15x
15x
12x
12x
10x

Ik voelde me de hele dag al niet helemaal lekker en fit en ook de training ging niet zo lekker. Bench ging ook moeizamer dan ik dacht aangezien 110 vorige week nog best goed ging. Volgende week gewoon verhogen, hopelijk voel ik me dan fitter.

Terug
Naar boven