Fitness Seller

Always against the odds: One with the underdogs II

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.561
Geen zin, wat is dat voor Skatermarvin argument ;) Maar als je je overal kracht wat bij wilt spijkeren is het wel een optie wat strongman oefeningen te doen toch?

Ja als je full r*tard gaat op wedstrijden ok. Dat is ook wat anders. Snap je punt wel maar goed, denk dat als je beetje op let je blessureleed wel kan vermijden.

Naja niet echt interesse in man.

Beetje sprints met yoke/farmers etc zijn prima voor gpp en misschien wat stones laden bvb om je onderrug sterker te maken oid ook prima maar over t algemeen veel te a-specifiek en vaak idd ook te blessuregevoelig om er wat aan te hebben. Met 80 kilo bw en 1m70 kom je ook niet echt mee verder
Precies, mocht ik het nou echt super leuk vinden zou het een ander verhaal zijn maar ik zit er niet echt op te wachten.
Ben zeer benieuwd naar je shape man!

Was niet per definitie uit op een rel, maar was ook geen serieuze vraag. Maar in mijn log wordt nog al eens neergezet dat als je qua fysiek niet veel vooruitgang meer boekt dat kracht nog wel vooruit blijft gaan. Waarop ik altijd antwoord dat niet iedereen 300kg kan deadliften of zoals Tymbo al zei een totaal van 5200kg op de grote drie..

Ik denk echt dat de verschillen in genetisch potentieel op alle fronten aanwezig is..zowel fysiek als kracht-wise

Verwacht maar niet al te veel van die shape. Zal over een week of twee eens een foto poste.

Nu weet ik dat je voornamelijk doelt op comments in jouw log, jij Marvin kan sowieso nog gainen op de grote drie.

Verder kunnen er een hoop redenen zijn dat iemand(bv ik) ergens al lange tijd niet op gain, denk dan bv ook aan pijntjes, blessures en verder zijn er nog veel meer voorbeelden. En ook al zit ik echt al 2 jaar vast bij het bankdrukken, ik heb zeker wel het idee dat in principe ik daar nog wel wat vooruitgang op zou kunnen boeken.

De training van dinsdag had ik nog niet gepost:

Paused bench
3x5x115 Ik weet niet wat hier precies mijn volume pr op is, dit is minstens een evenaring. Goed dit. Wel heb ik wat last van hielen die soms van de grond komen, lastig om ze vast op de grond te houden..working on it

Deadlift (no belt)
5x3x200 Ik had mijn laatste twee sets op film terug gekeken, ook hier nog een bolling in de rug die ik er niet goed uitkrijg

Double paused deadlift (no belt)
3x3x160 Volume PR
Heel gek... rug was hier perfect, technisch hele goede lift. Is me niet duidelijk of het in de techniek precies zit of dat het gewoon echt niet lukt om de rug recht te houden bij zware gewichten

Paused squat (no belt)
3x140
5x3x150 Laatste twee sets waren wel zwaar, echt prima dit

Echt een goede training dit, kwa gewichten, kwa gevoel, kwa vibe. Yeah buddy. Enige smetje was de gebolde rug bij dl.

Yea buddy! Nette gewichten hoor :D. Je moet jezelf afvragen of de bolling daadwerkelijk een probleem is trouwens.. Als het niet te gek is en je geen last hebt van je onderrug verder is er allicht niets aan de hand?

Die bank komt wel een keer los. Gewoon zoeken wat werkt, als je niet vooruit geraakt op wat je nu doet iets anders gaan doen.

• #3.564
Even proberen op mijn telefoon te loggen. Ik zit nu in de auto naar België. 3 dagen naar Ieperfest, mooi festival altijd dus gaat vast weer een top weekend worden. Wel een training gedaan gisteren dus die wil ik nog even posten

Yea buddy! Nette gewichten hoor :D. Je moet jezelf afvragen of de bolling daadwerkelijk een probleem is trouwens.. Als het niet te gek is en je geen last hebt van je onderrug verder is er allicht niets aan de hand?
Daar heb je gelijk in maar dan nog steeds denken ik dat het beter is om de form zo goed mogelijk te houden

Die bank komt wel een keer los. Gewoon zoeken wat werkt, als je niet vooruit geraakt op wat je nu doet iets anders gaan doen.
Dat klopt, ik probeer nu ook al wat dingen zoals de bench met 3 seconden pauze. En er is nog genoeg dat ik nooit geprobeerd heb

• #3.565
Gister:

Squat (belt)
2x160
2x180
2x192.5 stuk moeizamer dan ik hoopte
2x197.5 tweede rep was net aan wel een PR

3x5x140 zonder belt

Pausen bench
2x100
2x112.5
2x120
2x125

3 sec pausen bench
5x3x100

Row machine
5x10
2x20

Pushdown
7x12

Ez preacher curl
4x12

Hammer curls
3x6

Concentratie curl
3x10

Training viel me wat tegen. Squat ging veel moeizamer dan ik verwacht had. Hadden 2 dagen eerder dl gedaan dus misschien was mijn onderrug nog niet helemaal hersteld. Wie zal het zeggen, al met al beetje jammer. Na sq en BP nog even wat relaxed pompwerk gedaan.

Laatst bewerkt:
Minder isolatie en meer volume op de comp lifts niet wat om door plateau te breken?

• #3.567
  • #3.568
Ieperfest was super, heerlijk weekend weer gehad. Volgend jaar weer van de partij.

Gisteren getraind bij powerhouse:

Paused deadlft( pauze vlak boven de grond, no belt)
4x3x180 Volume PR

Deadlift (no belt)
3x5x140

Paused bench
5x6x100 Ging stroef, matig.

Squat (no belt)
5x8x140 (No belt) Boven de 5 reps is zwaar haha

Chin up
5x10xbw

Behalve bench ging dit wel goed

• #3.569
guess who is back

Welkom terug hoe ging je wedstrijd eigenlijk ?

• Like
Waarderingen: wwe
Gefeliciteerd met je overwinning:) flinke deadlift

• Like
Waarderingen: wwe
  • #3.573
Afgelopen zaterdag was de SBD cup. Richting de SBD cup was ik behoorlijk gespannen over hoe de wedstrijd zou gaan omdat mijn voorbereiding niet zo goed was. Zoals mijn logvolgers wel weten had ik lang last van een onderrug blessure wat zeker een half jaar geduurd heeft. Enkele maanden geleden leek dit weer een stuk beter te gaan, mede dankzij de fysio en misschien ook wel wat veranderingen in mijn training. Terugbouwen van mijn deadlift was ik toen erg mee bezig. Een maand voor de wedstrijd was de powerhouse mockmeet welke ik moest overslaan vanwege griep en griep blijft vaak nog een tijdje effect houden op je en je trainingen. De weken hierna bevatte betere en duidelijk slechtere trainingen...

Ingewogen op 80.4

Squat
190
200
205 PR

Bench
120
125
130 Wedstrijd PR

Deadlift
225
242.5
250

De SBD cup ging echt ontzettend goed. Ik ben heel erg blij met het resultaat dat ik daar gelift heb, ik was eerste in de -83. Nu weet ik wel dat een paar -83 toplifters niet mee deden maar toch ben ik gewoon hartstikke blij met het resultaat. En soms moet je binnen deze sport ook niet teveel naar anderen kijken. maar gewoon naar jezelf en je eigen lifts.
Ik had een 5kg pr op squat en ook 130 had ik nog nooit gebencht op een wedstrijd. Deadlift was 10kg minder dan mijn all time pr, maar gezien de omstandigheden en waar ik vandaan kwam(Ik herinner me nog dat ik eind vorig jaar niet zonder pijn mijn veters kon strikken) was ik er hartstikke blij mee. Misschien was dit ook wel de eerste keer dat ik 9/9 beurten goedgekeurd had.
Ik voelde me de hele dag al goed en fit. Voelde me ook goed tijdens de warmup op squats al en ik had een goed connectie met mijn coach die dag. Ik kon me goed focussen en mijn mp3 spelers was gevuld met de juiste tunes.

Laatst bewerkt:
  • #3.574
Ik ben een schema aan het schrijven voor de komende 10 weken tot het NK, ben benieuwd of er nog wat gains te halen zijn.
Het schema is nog niet helemal af, de rode lijn is al wel geschreven. Begint iig met wat meer pompwerk wat eigenlijk ook wel weer even lekker was.

De dag na de SBD cup:

Paused bench

1x115 (@8)
5x3x100

Pull ups
5x5xbodyweight+10

Overhead press
4x8x50

Dumbell curls
4x10

Ez barbell skullcrushers
5x10

Cable flyes
5x10

Tegen mij weer strijden komend NK of naar de -74?

• #3.576
27-09-16
LB

Sumo deadlift
1x210 (@8)
5x3x160 Mjah, oefenen oefenen oefenen

Paused squat (no belt)
5x3x145

Front squat (belt)
4x8x100 Tjuuz dit was pittig. Reps draaien was enorm wennen

De spierpijn was ook heftig

28-09-2016
UB

3 sec paused bench
4x3x90

Touch n go bench
2x8x90
10x90

Chin up
3x10xbw
2x8xbw

Row machine
3x10

Preacher ez bb curls
5x10

Tricep pushdown
5x12

• #3.577
  • #3.578
Filmpje van zaterdag

Joost had wel een freshe onderbroek aan.

Terug
Naar boven