AndroidHealthClinic

Always against the odds: One with the underdogs II

Thanks man. Maar ik ga eigenlijk totaal niet vooruit op bench. Mijn bench 1RM is al 2 jaar ofzo niet omhoog gegaan, behoorlijk matig dus. Heb zelfs nog nooit 130 op wedstrijd gedrukt (wel in de gym)
:o
Wat zijn het voor PR's dan eigenlijk? Paused PR's?

En je pakt hier en daar toch nog wel een volume PR? Je zit in ieder geval in het goede nest om tips te krijgen om door dit plateau heen te breken..!:thumb:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.542
Oh meen je? Duidelijk op een plateau dus.. Bodyweight ook redelijk stabiel dan afgelopen jaren?
Het wisselde wel wat met bv een bw van 83 vorig jaar zomer en na een flinke cut 73kg in december. Nu weeg ik ongeveer 80. Boven de 83 heb ik nooit gewogen

Ik zie mezelf niet echt met een goed vetpercentage in de 93 komen...

Wat zijn het voor PR's dan eigenlijk? Paused PR's?

En je pakt hier en daar toch nog wel een volume PR? Je zit in ieder geval in het goede nest om tips te krijgen om door dit plateau heen te breken..!:thumb:

In dit geval was het een pr op de bench waarbij ik 3 seconden pauzeer ipv reguliere paused bench waarbij ik 1 tel pauzeer

Zo nu en dan eens een kleine volume prettige ja

• #3.543
Ochtendtrainingen ben ik totaal geen fan van. Toch geweest:

Paused deadlift (no belt, pauze vlak boven de grond)

10x2x160 niet te veel gewicht, wel hoop sets

Paused bench
5x6x100

Squat (no belt)
5x8x130

Incline bench
5x10x60

Bench gains maken met een dalend bw is ook erg lastig natuurlijk.. Echter begrijp ik uit bovenstaande post dat je niet van plan bent om er eens een stevigere bulk tegenaan te gooien?

171cm, 80 kg bij 13%. Daar zit denk ik niet meer heel veel rek in zoals Cemil aan geeft zonder comsessies te maken mbt vetpercentage.

Geen zin om eens wat strongman trainingen te gaan doen oid?

Zijn krachtgains dan op een bepaald niveau toch niet oneindig?

• #3.550
171cm, 80 kg bij 13%. Daar zit denk ik niet meer heel veel rek in zoals Cemil aan geeft zonder comsessies te maken mbt vetpercentage.

Geen zin om eens wat strongman trainingen te gaan doen oid?
Ik zal binnenkort eens een foto posten. Kwa vvm gebeurt er at the moment niet zoveel helaas

Strongman lijkt me nou echt helemaal niks, ben er denk ik ook niet zo goed in en om mijn onderrug nou nog meer te belasten met stones en de log lijkt me ook niet het meeste goede plan.

Zijn krachtgains dan op een bepaald niveau toch niet oneindig?

Post je dit nu omdat je een serieus antwoord wil van mij of iemand anders of hoopte je op een leuke rel op de zaterdagavond?

vanmiddag bij powerhouse:

Squat (no belt)
5x6x155 No belt volume pr

Pendlay row
5x8x90

Paused bench
5x8x90 Ging niet zo hard, waarschijnlijk door de training van gisteren

Lat puldown
6x15

Bb lying tricep extensions
4x4x10

Ez bb curls
4x10

Wel fijne training

Als je goede techniek hebt hoef je je onderrug niet te verneuken met stones en/of log.

• #3.552
Als je goede techniek hebt hoef je je onderrug niet te verneuken met stones en/of log.
Die opmerking was inderdaad wat te kort door de bocht van mij. Ik heb weleens een logje getilt en een farmer/yoke gelopen maar het meeste vind ik niet zo leuk om te doen en ik heb geen zin om het te combineren met PL :)

Toch is Strongman echt wel wat blessure gevoeliger, niet perse voor de onderrug. Heb het dan voornamelijk ook over wedstrijden, volgens mij valt er altijd bij elke wedstrijd wel iemand met een fikse blessure uit. Het is op die wedstrijden vaak gewoon goor en full loco mental gaan, wat ik overigens ook wel weer waardeer en vet vind aan strongman. Maar comes with a price.

• Like
Waarderingen: wwe
Toch is Strongman echt wel wat blessure gevoeliger, niet perse voor de onderrug. Heb het dan voornamelijk ook over wedstrijden, volgens mij valt er altijd bij elke wedstrijd wel iemand met een fikse blessure uit. Het is op die wedstrijden vaak gewoon goor en full loco mental gaan, wat ik overigens ook wel weer waardeer en vet vind aan strongman. Maar comes with a price.
:(

Die opmerking was inderdaad wat te kort door de bocht van mij. Ik heb weleens een logje getilt en een farmer/yoke gelopen maar het meeste vind ik niet zo leuk om te doen en ik heb geen zin om het te combineren met PL :)

Geen zin, wat is dat voor Skatermarvin argument ;) Maar als je je overal kracht wat bij wilt spijkeren is het wel een optie wat strongman oefeningen te doen toch?

Ja als je full r*tard gaat op wedstrijden ok. Dat is ook wat anders. Snap je punt wel maar goed, denk dat als je beetje op let je blessureleed wel kan vermijden.

Ja als je full r*tard gaat op wedstrijden ok. Dat is ook wat anders. Snap je punt wel maar goed, denk dat als je beetje op let je blessureleed wel kan vermijden.

Iedereen met een beetje winnersmentaliteit gaat full r*tard op die wedstrijden man, deed ik ook altijd. Sinds ik geen strongman meer doe stuk minder pijntjes ook.

Beetje sprints met yoke/farmers etc zijn prima voor gpp en misschien wat stones laden bvb om je onderrug sterker te maken oid ook prima maar over t algemeen veel te a-specifiek en vaak idd ook te blessuregevoelig om er wat aan te hebben. Met 80 kilo bw en 1m70 kom je ook niet echt mee verder

Ik zal binnenkort eens een foto posten. Kwa vvm gebeurt er at the moment niet zoveel helaas

Post je dit nu omdat je een serieus antwoord wil van mij of iemand anders of hoopte je op een leuke rel op de zaterdagavond?
Ben zeer benieuwd naar je shape man!

Was niet per definitie uit op een rel, maar was ook geen serieuze vraag. Maar in mijn log wordt nog al eens neergezet dat als je qua fysiek niet veel vooruitgang meer boekt dat kracht nog wel vooruit blijft gaan. Waarop ik altijd antwoord dat niet iedereen 300kg kan deadliften of zoals Tymbo al zei een totaal van 5200kg op de grote drie..

Ik denk echt dat de verschillen in genetisch potentieel op alle fronten aanwezig is..zowel fysiek als kracht-wise

Terug
Naar boven