AndroidHealthClinic

Always against the odds: One with the underdogs II

Dat jouw deadlifts lelijk en zwaar zijn betekent niet dat elke powerlifter altijd maar lelijk en zwaar tilt @Skatermarvin . De meesten onder ons hebben gelukkig door dat je - zeker als natural trainee - gewoon progressief zal moeten laden om vooruitgang te blijven boeken, zowel qua kracht als massa, en dus je schema op zo'n manier moet opstellen dat je vooruit kunt blijven gaan. Meer reps, snellere reps, meer sets, meer gewicht, technisch betere uitvoering, wat dan ook. Zolang er maar sprake is van progressie.

Dat jouw deadlifts lelijk en zwaar zijn betekent niet dat elke powerlifter altijd maar lelijk en zwaar tilt @Skatermarvin . De meesten onder ons hebben gelukkig door dat je - zeker als natural trainee - gewoon progressief zal moeten laden om vooruitgang te blijven boeken, zowel qua kracht als massa, en dus je schema op zo'n manier moet opstellen dat je vooruit kunt blijven gaan. Meer reps, snellere reps, meer sets, meer gewicht, technisch betere uitvoering, wat dan ook. Zolang er maar sprake is van progressie.

Dit dus.

Progressie.

en natuurlijk mmc.

Jij hebt zeker een artikel van Bell coaching gelezen he?!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.525
Gisteren:

Paused deadlift (no belt, pauze vlak boven de grond)
2x3x170
2x3x175 Volume pr

Deadlift (no belt)
3x5x130

Paused bench
5x6x100 Dit ging deze week een stuk moeizamer dan de week ervoor. Ik ben me ervan bewust dat mijn polsen altijd draaien onderin bij het bankdrukken, ik begrijp ook dat je handen recht houden beter is. Thewasp wees me hier op en ik probeerde hier op te letten, maar hierdoor ging de bench een stuk moeizamer. Ook gingen mijn armen automatisch wijder staan op deze manier waardoor ik niet echt 'mijn elbows tuckte' en ik denk dat dit ook kracht kost(kan natuurlijk ook gewenning zijn). Volgens de wasp hoef je je elbows niet te tucken en is naar buiten draaien ook prima. Het is misschien wat vaag opgeschreven allemaal maar misschien begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel. Wellicht heeft @tymboo hier nog een mening over.

Squat (no belt)
8x100
2x8x130
3x8x100 Beetje gaar, knee sleeves vergeten (hingen nog aan de waslijn) en zonder sleeves voelde dit allemaal niet zo prettig dus ipv extra werk met 130 maar wat gewicht eraf gehaald.

assistance
Dips 3x15xbw
12xbw

Dip machine
Dumbell curls
3x6x20
2x10x14

Dumbell extensions
3x8

De training begon wel goed maar monde eigenlijk uit in een middelmatige training door geklooi met bench techniek en mijn vergeten kneesleeves.

Je hoeft niet te tucken nee maar voor de meeste lifters is een (al dan niet lichte) elbowtuck wel de sterkere positie, en ook wat minder pijnlijk aan de schouders. Zelf heb ik m'n polsen wel licht gebogen zodat de halter gewoon in een lijn met pols en elleboog ligt. Met compleet rechte polsen valt de halter uit je handen. Dus gewoon licht gebogen starten en zo houden.

goed bezig

• Like
Waarderingen: wwe
Je deadlifts komen weer goed op gang of niet? Netjes kerel.

• Like
Waarderingen: wwe
  • #3.529
Dagboekje

Hier de training van afgelopen vrijdag:
Elleboog zat behoorlijk te kloten helaas

Squat (no belt)
4x6x150
6x160 Vrij zwaar maar niet zo gek, wel prima en zonder belt. Kijken of ik de komende weken richting een 5x6x160 kan bouwen no belt

Paused bench
7x110

10x3x100

Pull ups
5x5xbw+15

Incline dumbell press
12x30

Elleboog deed nu ff heel kut dus paar setjes flys met 16kg hiervoor in de plaats gedaan

Row machine
3x12

Hyper extensions
3x15

Hoop gedaan wel deze training maar ik had er vanwege mijn elleboog geen prettig gevoel bij.

Zaterdagmiddag lekker naar Amsterdam geweest, een expositie is daar van werken van Banksy. Ik moet zeggen dat het wel wat kort was naar verhouding met de entree prijs maar toch was het wel heel tof om allemaal te zien. Voor wie het niet kent:

0775bdc3c8397482f12a66432520cf3f-1458811455.jpg

CeUOfxQW8AAYcCS.jpg

Banksy-Follow-Your-Dreams-Cancelled.jpg

5-banksy_030416045235.jpg

banksy-2.jpg

Ronald-Mcdonald-And-Mickey-Mouse-by-Banksy.jpg

destroy-capitalism-featured.jpg

0fc95be936603cdcdacc56d8f8157593.jpg

Banksy-%E2%80%93-Girl-and-Balloon-London-2002.jpg

Na het bezoeken van Banksy nog een beetje chillen in amsterdam en vervolgens uitgeweest in Utrecht. Bij de tivoli was een 90's party, gek genoeg hoorde ik geen 90's metalcore voorbij komen..... stond dat niet in de hitlijsten???:P
Mooi weekend in ieder geval!

Hoppa en de pagina is weer vol.

Gisteren getraind:

Paused bench
5x3x117,5

Deadlift (no belt)
5x3x195 Zwaar

Double Paused dl (no belt)
3x150
2x3x155 Nietszeggende volume pr

Paused squat (no belt)
4x140
4x4x145 Halder breder vastgepakt ivm elleboog

Prima training ondanks nog steeds last van mn elleboog, hoop dat het wegtrekt richting het einde van de week

Left-wing, tree hugging hippie shit die Banksy! Maar wel lachen.

even off topic, wat moet ik nu voorstellen bij die expostie iemand die foto's van all zijn werken gemaakt heeft of is deze expositie echt ook ondersteund door banksy himself met evt. real life creaties, aangezien hij aardig underground zit.
Zijn genoeg sites waar je veel van zijn werken al kan zien namelijk.

even off topic, wat moet ik nu voorstellen bij die expostie iemand die foto's van all zijn werken gemaakt heeft of is deze expositie echt ook ondersteund door banksy himself met evt. real life creaties, aangezien hij aardig underground zit.

Een groep jongeren die zichzelf inchecken op locatie en dat op hun facebook timeline zetten en vrienden taggen, zodat al hun digitale vrienden weten dat zij Banksy kunst exposities bezoeken. Gewoon surfen op internet kan iedereen.

• #3.533
Left-wing, tree hugging hippie shit die Banksy! Maar wel lachen.

Niet alles vind ik leuk maar er zit echt wel een hoop tof spul bij vind ik. Gr. corporate punk

Ik weet niet hoe het precies zit met hem maar ik ga er vanuit dat dit allemaal zijn echte werk was.

Op de website van de beurs van berlage lees ik:

De voormalig agent van Banksy en galeriehouder Steve Lazarides heeft een omvangrijke verzameling werk van Banksy bijeengebracht, die in samenwerking met Brand New Expo in de Beurs van Berlage wordt tentoongesteld.

en

THE ART OF BANKSY toont dat het werk van Banksy ook buiten de oorspronkelijke context spraakmakend is en tot nadenken stemt. Wat de tentoonstelling niet doet is antwoord geven op de vraag wie of wat Banksy is. Die vraag houdt de kunstwereld al sinds het begin van de jaren '90 bezig.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel een wat vreemd gevoel erbij had omdat ik de entree prijs hoog vond(€20) en er in een half uur wel doorheen gewandeld was, als ik hierbij optel dat de uitgang een giftshop was vind ik dat echt totaal niet passen bij de kunstwerken die ik daar zag hangen (boodschap)

Een groep jongeren die zichzelf inchecken op locatie en dat op hun facebook timeline zetten en vrienden taggen, zodat al hun digitale vrienden weten dat zij Banksy kunst exposities bezoeken. Gewoon surfen op internet kan iedereen.
Ik weet niet wat je hier precies probeert te zeggen maar ik gok erop dat je lekker dronken met je smartphone ergens in het vondelpark zat.

• #3.534
Vandaag

Squat
Opbouwen tot 1x180 zonder belt

Daarna belt aan:
4x3x185 volume pr. Ik moet er wel bij zeggen dat helaas elke set zwaar ging

3 sec paused BP
1x100
1x110 alles boven de 100 is pr
1x115
1x120

5x3x100

Deadlift (no belt)
5x5x140

Nette bench! :thumb:. Hoe ben je hierop het hardst vooruit gegaan?

Wow...jou kijk op dingen soms..:o

@wwe sterk squat & benchwerk weer! Mooie serie PR's gepakt!

• #3.537
Nette bench! :thumb:. Hoe ben je hierop het hardst vooruit gegaan?
Thanks man. Maar ik ga eigenlijk totaal niet vooruit op bench. Mijn bench 1RM is al 2 jaar ofzo niet omhoog gegaan, behoorlijk matig dus. Heb zelfs nog nooit 130 op wedstrijd gedrukt (wel in de gym)

Wow...jou kijk op dingen soms..:o

@wwe sterk squat & benchwerk weer! Mooie serie PR's gepakt!

Thanks man, ben benieuwd of er de komende weken nog wat ontwikkeling in zit....:o

Oh meen je? Duidelijk op een plateau dus.. Bodyweight ook redelijk stabiel dan afgelopen jaren?

Bulken!!!!

Hue hue :trollface:

Terug
Naar boven