AndroidHealthClinic

Always against the odds: One with the underdogs II

Gefeliciteerd met het mooie cijfer en sterkte met het slechte nieuws! Niet vreemd dat je dan de trainingsfrequentie wat verlaagd. Er zijn belangrijkere dingen in het leven.

Uiteraard wel zoals we van je verwachten zet je wel een harde training neer!:thumb:

Ik volg nog altijd hoor, post alleen niet zo veel:).
Sterkte met je familielid.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.645
Gefeliciteerd met het mooie cijfer en sterkte met het slechte nieuws! Niet vreemd dat je dan de trainingsfrequentie wat verlaagd. Er zijn belangrijkere dingen in het leven.

Uiteraard wel zoals we van je verwachten zet je wel een harde training neer!:thumb:

Bedankt man. Positieve post!

Ik volg nog altijd hoor, post alleen niet zo veel:).
Sterkte met je familielid.

Bedankt, ziekte en dergelijke is altijd moeilijk en in dit geval is het helaas een aflopende zaak.

Ik heb vorige week nog een keer getraind ook maar dat was veel te matig, weet het niet precies meer maar het was het posten niet waard.

Afgelopen zondag:

Full body medium sq+bp+upperback+core

Squat (no belt)
5x5x160

Paused bench
5x5x100

Pull ups
5xbw+10
5xbw+20
5xbw+20
2x10xbw

Row machine
5x10-12

buik machine
6x10

Had wat te kort geslapen dus was nogal gaar

Afgelopen Maandag 14-11-2016
Heavy squat+ heavy bench + light/medium dl variation

Squat(belt)
2x170
2x185
2x192,5
2x197,5
2x200 PR

Paused bench
2x110
2x120
2x125
2x120

Paused deadlift (no belt)
8x3x160

Bench ging matig, sowieso de laatste twee weken. Ik kom niet lekker in positie en schouders voelen niet helemaal soepel. Donderdag heb ik een controle afspraak bij de fysio. Hierbij kijkt hij meestal vooral naar mijn heupen/onderrug. Deze keer schouders ook even meenemen. Had eigenlijk op 2x127,5 gehoopt maar dat zat er nu echt niet in. En van 2x130 lijk ik nu helemaal mijlenver af te zitten, en dat zou een mooie pr zijn. Squat was een behoorlijke strijd.

• #3.647
  • #3.648
17-11-2016

Squat (no belt)
5x3x170 No belt volume PR

Paused bench
4x3x110

Paused Close grip bench press
3x6x90

Chin ups ( handpalmen naar me toe)
5xbw+10
5xbw+15
5xbw+20 PR
5xbw+25 PR
10xbw

Cable crunch
4x10

leg raise
4x5
Vandaag de fysio bezocht en die is aan de slag gegaan met mijn schouder en schouderblad die de laatste tijd niet oke aan voelde. En ook volgens hem zat het niet helemaal goed, verklaart dus waarom bench wat minder lekker gaat nu.

Toch lekker PR's aan het pakken! Sterk man die chinups ook:eek!:

• #3.650
Toch lekker PR's aan het pakken! Sterk man die chinups ook:eek!:
Geprobeerd wat extra gewicht toe te voegen bij die chin ups, ging prima:P Op naar de +40

Gisteren:

Deadlift (belt)
2x200
2x220
2x230
2x240 Zal om en nabij een evenaring van mijn pr zijn

Paused squat (no belt)
3x140
5x3x155

3 sec paused bench
3x95
5x3x100

Ondanks de "thuissituatie" qua training een goede flow te pakken!!:thumb:

• #3.652
Ondanks de "thuissituatie" qua training een goede flow te pakken!!:thumb:
Thanks man, doe mn best!

Gisteren
20-11-2016

Squat (no belt)
5x5x165

Paused bench
5x5x105

Pull ups
5xbw+10
5xbw+15
5xbw+20
2xbw+30
10xbw

Row machine
5x10

buik machine
6x10

Moeizame training. Dag ervoor hele dag op een festival gechilled, dus dan krijg je weinig goede voeding binnen, nauwelijks proteine etc. Wel prima dag gehad dus dat is ook wat waard

Lifeless NLFTW
Zo hard

Fucking hostile shit

• #3.654
Het is een aantal weken geleden dat ik voor het laatst gelogd heb. Had er even geen zin in en had een paar weken wat minder trainingen en minder structuur. Een van de redenen hiervoor is de ziekte van een famielid, dit benoemde ik al eerder in mijn log. Zij is helaas overleden, het bezoeken van haar en dergelijke dingen zorgde ervoor dat ik een aantal trainingen niet heb kunnen doen. Ik was in voorbereiding voor het NK en de laatste paar weken moest ik nog uitschrijven maar dit heb ik niet meer gedaan. Deze laatste weken verliepen hierdoor ook vrij rommelig helaas.

Wel heb ik meegedaan aan het NK raw powerliften afgelopen zondag in de -83 klasse. Hier heb ik de tweede plaats behaald waar ik erg blij mee ben. Op voorhand had ik dit ook niet ingeschat. Ondanks dat de laatste weken richting het NK rommelig verliepen ging het van mijn vorige wedstrijd een paar maanden geleden (SBD cup) tot aan een week of 3 voor het NK gewoon prima met de trainingen, deze zorgden dan ook voor de pr's die ik heb kunnen zetten

NK Raw Powerliften:

Squat
200
210 wedstrijd PR
215 Fail. Dit scheelde erg weinig, lukte net niet, scheelde weinig

Bench
120 Nog nooit zo een harde bench opener gehad
127,5
132,5 wedstrijd PR

Deadlift
240
252,5
257,5 Afkeur, wel gepulled maar 3 rode lichten

595 totaal en net over de 400 wilks. 10kg op mijn totaal pr en voor het eerst in deze gewichtsklasse over de 400 wilks.

Ik vond het erg jammer van de 215 squat, deze had ik in training wel gehaald en mijn doel was eigenlijk om 600 totaal te halen. Het behalen van de tweede plek in deze toch wel druk bezette klasse ben ik gewoon erg blij mee.

Ik heb de afgelopen maanden wat dingen veranderd in mijn training waarvan ik een aantal dingen zeker mee zal nemen naar het komende trainingsjaar.
Voor mij belangrijke dingen waarvan ik denk dat ze hebben bijgedragen over anderzijds goed zijn geweest:

-Vaker singles hitten. Ik deed eerst bijna nooit singles tijdens 'normale' volume weken, de afgelopen maanden deed ik regelmatig een single waarbij ik het RPE systeem hanteerde en deed vaak een single @8 of @8,5. Voelde goed om wat vaker de zwaardere gewichten vast te houden
-Ik heb lineaire verhoging iets minder toegepast dan in het verleden door niet elke week te proberen om te verhogen. Ook liet ik lineaire verhoging die ik wel had niet zo ver komen dat alles echt (te) zwaar werd
-Direct ab werk. Ik deed nooit iets voor abs en heb dat de afgelopen periode wel gedaan. Of het echt bijgedragen heeft weet ik niet, maar ik ga dit wel blijven doen.
-Veel (lichter) squat werk en deadlift werk deed ik zonder belt

Ik heb er vertrouwen in dat ik mijn lifts nog kan verhogen. Gaat 2017 dan eindelijk het jaar van de 3 plate bench (140) worden?

2017

Ik weet nog niet of ik behalve het NK nog extra PL wedstrijden ga doen. Ik ga weer wat dingen testen en proberen. Ik heb in ieder geval meerdere dingen in mijn hoofd hoe ik mijn manier van trainen de komende tijd wil gaan doen. Ben benieuwd hoe het gaat, en hopelijk blijf ik blessurevrij in 2017. Een pijntje hier en daar zal ik wel (regelmatig) blijven houden, als de echt langdurige problemen maar uitblijven, dat heeft mijn progressie al genoeg tegen gehouden.

Verder ga ik nu weer loggen. Wel is het zo dat ik het wel jammer vind dat het aantal reacties in mijn log beduidend minder is dan een paar jaar geleden (ja zo lang log ik al). Reacties in mijn log vond ik altijd wel tof en op het moment dat dat er niet meer is weet ik eigenlijk niet zeker hoeveel meerwaarde een log op DBB nog voor mij heeft, aangezien ik het thuis ook gewoon bij hou. Maargoed, nu gewoon nog even doorloggen.

• #3.655

• #3.656
En gisteren de eerste training gedaan na het nk en deze was stiekem best wel fijn

Dumbell press
5x8x44 Volume PR

Chin up (handpalmen naar me toe)
6xbw
6xbw+10
6xbw+20
2x6xbw+15

Incline dumbell flyes
5x10

Dumbell curls
5x8x16

Side raises